Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Nominerigstråd

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2015

Standard

tycker det blir lite fel att starta denna tråd innan serven är slut.
    tråkigt att nhe ger upp så lätt.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av sheriff woody Visa inlägg
    tycker det blir lite fel att starta denna tråd innan serven är slut.
    tråkigt att nhe ger upp så lätt.
    Ger upp så lätt?
    Går inte att göra nått, skall vi spela vidare utan att kunna påverka utgången det minsta lilla?

Handlar inte om att ge upp, handlar om att veta vad man kan och inte kan, sitta och pressa ut 10 000 Pretorianer om dagen till ett konto som inte anfalls eller till ett VU som ingen anfaller eller bygga en off som inte kan göra nått för att förändra saker är ju bara dumt.
    Mata massa minus och spendera guld för sakens skull gör jag inte, eller bomba nån odeffad suportby hos cirkus, så nej, ge upp gör vi inte.

Sad and numb
    Guest

Standard

MvP (Most valuable Player):
    Kejsaren, som med sin sk diplomati, startade kriget mot Gerilla - servern hade sett mycket annorlunda ut ifall trupperna använts på ett vettigt sätt.

MvO (Most valuable Officer):
    Billy the Kid, hans planering inför artefakt-släpp, katasbyarnas placering samt planeringen för att sno artefakt från en annan allians, var helt otrolig! Att färre än 15 spelare lyckas få så många artefakter är verkligen imponerande!

Bäste lagkamrat/teamspelare:
    Bonden - alltid trevligt att snacka med dig!

Bäst defensivt:
    myran med all sin deff, även jörn verkar ha varit aktiv och deffat mycket

Bäst offensivt:
    Dos Amigos - eftersom de lyckades irritera Castor

Mest underskattade:
    FASS som jobbat på bra i det tysta

Mest överskattade:
    Castor på Guan Yu - fast är väl mest han själv som överskattat sig själv och sin betydelse på servern

Bästa manipulatör:
    Sad and numbs konto

Respekt åt:
    alla som fortsätter spela, trots motgångar!

Bästa team:
    WoLs deff team

Mest irriterande:
    Castors och Dies meninglösa konversationer på forumet

Trevligaste spelaren:
    Lannister - för att du inte har attackerat mig

Bästa startspelaren:
    Misterinsane - bra jobb trots du startade sent

Att minnas:
    Kronas slägga

Sån miss när...
    ... det blev IAP/konfed med NHE, det förstörde det roliga med servern. Vilken IAP/konfed? Valfri av alla som NHE fixade till!

Sjukt skoj händelse:
    att Castor trodde att han var spindeln i nätet och förde samman en massa allianser, när det i själva verket redan var ett visst dolt samarbete mellan flera allianser.

Sjukt tung händelse:
    att Patrik och Linda slutade på Hilti och Machioness, förstår varför, all kärlek till er!

Så här kommer jag minnas s3:
    ja, inte var det en 3-blocks-server i alla fall!

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard Nominering

MvP (Most valuble Player):
    Kanel/Lotta och Jonas/DomDos som gjorde ett kanon jobb på vårat VU.

MvO (Most valuble Officer):
    Jompa och NHEs LedningsTeam

Jompa. Skram, Mia, Arken, Kneg, Rio, Stozzix m.fl

Bäst defensivt:
    Cirkus och NHE.
    NHE hade nog mest deff men bäst på att ställa den på rätt plats var vi i CIRKUS dom flesta offarna som kom på besök väggades.

Deffkonton värt att nämnas: Syster Jane, Arken, Malfeitor

Bäst offensivt:
    CIRKUS.

Mest underskattade:
    Gerilla gjorde ett riktigt fint artsläpp och ställde till en hel del problem för WoL/WoF under rundan.

Bästa manipulatör:
    Castor har väl jobbat på bra. Dock undra jag om det varit till NHEs fördel frågan är om rundan skulle ha slutat lika om inte detta forum skulle ha funnits.

Respekt åt:
    VU-Byggare och Släggbyggare

Bästa team:
    NHE och CIRKUS.

Trevligaste spelaren:
    Kneg, Rio, Jompa, Skram, Berkserk, Kajas och Smulan

Bästa startspelaren:
    Tant Åke hade bra fart i starten.

Att minnas:
    En skön vinst.

Sjukt skoj händelse:
    Rävspelet med släggorna där vi fick väldigt bra utdelning.
    S1 2011 - Toyboy - Outlaws
    S3 2011- Toyboy - VVV
    S1 2012 - Yoshi - Sparta
    S1 2013 - Stammen - Olympos
    Com6 2013 - Toyboy - GMC
    S1 2014 - Megatron - Rehab
    S3 2015 - Dos Amigos - Cirkus
    S1 2015 - Charon - Hades

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2013

Standard

MvP (Most valuable Player): Panik-Micke aka the ROOKIE!!!!!!!

Mitt o Billys artefaktplanerande kan ingen slå denna runda! Synd att Billys aktivitet dalar efter AF släpp bara!! Annars hade Wolf fått smaka på annat än mitt o Viktors såkallade offande

jörn, aldrig har någon ställt upp på så mycket förrut!!! Grymt skönt att ha med dig att göra, en riktig lagspelare! Smulan får inte glömmas heller!

Bäst defensivt:
    Gerilla, kolla på antalet medlemmar och deff poängen. 5 bombade HS och några artefakter snodda, resten av offarna deffade vi bort fullständigt.

Bäst offensivt:
    Svårt, vi gjorde väl inte så mycket väsen av oss den sista tiden, så får väl bli Cirkus.

Mest underskattade:
    Gerilla såklart. Serven hade nog slutat anourlunda om det inte vore för oss.

Mest överskattade:
    Hela Wol/Wof med bihang. Startar ett krig mot 15 spelare som de inte lyckas vinna. Vi borde ha blivit bortbombade på 2 veckor!! 5 bombade HS, några stulna artefakter ( varav 3 av värde, eller 2 för man kan inte räkna tränaren värdefull sista veckan)
    Som det tidigare nämnts, era trupper kunde ha spenderats på ett mycket bättre sätt.

Bästa manipulatör:
    Jag och sheriffen alla dar i veckan

Respekt åt:
    De som orkar spela in i det sista.

Bästa team:
    Gerillas deffare under ledning av Kent-Jesus.

Mest irriterande:
    Castoors och Lord J inlägg på forumet. Ingen koll på någonting vilket också visade sig i slutet.

Trevligaste spelaren:
    Fabian på MrDarthy

Bästa startspelaren:
    stormvessslan, trotts att du var tvungen att gå 3 gånger med nybyggarna!! men jäklar vad du byggde på sen!

Att minnas:
    När vi hade totalt 50 anfall på varje HS (snyggt tajmat) från Wolf och vi trodde att nu är det kört. Slutar med att några supportbyar blev bombade och vi förlorade en arkitekt och en dåre

Sån miss när... Vi skulle bomba Cirkus kattasbyar med hjälp av NHE/FASS.

Sjukt skoj händelse:
    Att Wolf försökte glida räckmacka in i mål, men lyckades ändå inte. Men såklart, berodde ju inte på Gerilla iaf..

Sjukt tung händelse:
    När Viktor slutade på Bonnie, blev tyst i chatterna :/

Så här kommer jag minnas s3:
    En både rolig och tråkig server med mycket snack och lite verkstad. folk bör lära sig att inte underskatta små allianser. Och framförallt inte alliera sig med allt och alla.

Member
    Reg.datum
    Feb 2015

Standard Krax listan...

MvP (Most valuable Player):
    Krona som såg till att knipa en del artefakter med katasbyar samtidigt som han byggde en fin slägga av sällan skådat slag som sedermera blev fallet för castors dynasti.

Lannister, byggde upp en bra ledning och en stor ally från grunden efter det att servern startat och inte en vecka innan som många andra. Utan Lannister så hade förmodligen sydväst istället bestått av ett gäng mindre svaga allianser utan slagkraft mot de andra blocken, vara de säkert slutat som stödallianser till NHE eller lgtg, precis som A A gjorde

Bäste lagkamrat/Teamspelare
    Alla deffare som lät sina egna byar bombas för att skydda arts och offare.

Bäst defensivt:
    NHEs VU med den unika arkitekten, bra med trupp samt starka murar, fort Knox.

Bäst offensivt:
    Fortisetliber, att man raderar ett konto fast man leder off rankingen säger det mesta om kvalitén. One man show.

Mest underskattade:
    Collect, byggde bästa släggan och inga nämner de i sina listor, då måste de ju vara underskattade av alla...

Mest överskattade:
    Kajsa Kawat, vart hon nu spelade. Innan servern snackade alla om Kajsa hit och dit, men inte har jag sett någon Bang for The buck. Likaså boa (lasso) den berömde empire ledaren som inte lyckades styra upp akademin till en slagkraftig ally. Var jaeger med på denna server? I sådant fall så var han en anonym besvikelse.

Bästa manipulatör:
    sad and Numb i hård kamp med paddemini och LB

Respekt åt:
    Lord Nevyn som inte knäböjde och erkände sig besegrad som resten av A A, istället krigades det på med goda resultat till slutet. Ett fruktat konto

Bästa team:
    WOLF som styrde ihop en stor ally utan att ha haft en skypegrupp med 20 pers innan serverstart.

Mest irriterande:
    A A som gav upp erkände sig besegrade och ställde in sig i guan yus led...

Trevligaste spelaren:
    Träffade inte så många trevliga, många stora egon i travianvärlden

Bästa startspelaren:
    Hagge på Warchild kontot, tills han slutade och lämnade över det till en Poppare som fick storhetsvansinne , misskötte det och tog åt sig all ära för vad Hagge byggt upp.

Att minnas:
    Kronas slägga!!!! Japp sannerligen en hästspark rakt i plytet på NHE

Sån miss när...
    NHE försökte alliera sönder och döda servern, tur att lgtg sa ifrån och körde med cirkus istället...

Sjukt skoj händelse:
    Att castor lånar en av Wols tränare och ger sitt hedersord på att de som använder den inte kommer gå mot Wols vu. Sen skickar castor släggorna som han boostat med tränarna på Wols vu iallafall.

Sjukt tung händelse:
    Nov i lgtg rensar och ger bort unik arkitekt åt NHE...
    Din verklighet, är din, ty min behöver inte vara samma som din.

Standard

Castor, Schonbeck. Tobbe styrde och ställde som i fornstora dagar. Välplanerat och en tanke bakom allt. Tror inte många förstår hur mycket castor betyder som ledare.
    -
    ekelund, som alltid
    Bäst defensivt:
    Konto: Bauschzmerzen (stavning?) Allians: NHE, spelare: ekelund
    Bäst offensivt:
    n00bs
    Mest underskattade:
    n00bs
    Mest överskattade:
    Akademin. Luftslott. WOL/F var rätt dåliga spelare men en bra och duktig ledning fick alla att hata en gemensam fiende. Men de borde gjort mer skada med så många konton. Alla nya spelare som skulle vara "elit".
    Bästa manipulatör:
    Castor, n00bs
    Respekt åt:
    Alla som orkade spela klart servern.
    Bästa team:
    Niklas/Eke
    Mest irriterande:
    När vi blev hackade.
    Trevligaste spelaren:
    Ekelund, Knightlady
    Bästa startspelaren:
    Zokky

Sån miss när...
    Vi visste att kontot skulle bli hackat och skulle dra iväg offen. Skulle skickat offen innan fejksen. nu frösju offen inne istället.
    Sjukt skoj händelse:
    När jag startade ett konto mest på slump för att titta på de nya uppdateringarna och råkar av en slump hitta eke igen

Så här kommer jag minnas s3

Min comeback på travian efter 5-6år. Visade sig att man fortfarande kunde spelet....

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Tobbe utan tveka, slet som ett djur utan dig hade NHE inte överlevt

Tobbe, thli84 (Thomas) Jackz som jobbade med deffningarna - kanske var fler inblandade då är ni med här

Jackz, Fabian och alla som orkade sätta klockan för att pricka in deff på rätt tidpunkt

Bäst defensivt:
    NHE

Bäst offensivt:
    Cirkus .. det jag har koll på

Mest underskattade:
    - jag underskattar aldrig någon

Mest överskattade:
    Personen på kontot Neq

Bästa manipulatör: -

Respekt åt:
    Alla som orkar spela till servern tar slut

Bästa team:
    NHE

Mest irriterande:
    När en VU-hållare inte har koll på sitt konto

Trevligaste spelaren:
    Här finns så många Jackz du har ju mitt travianhjärta för alltid, Fabian på MrDarthy/Guan Yu alltid lika glad, aldrig ett ont ord om någon. Toyboy på Dos Amigos- alltid lika roligt att babbla med dig under era anfall

Bästa startspelaren:
    Tror att Tobbe och jag var rätt snabba - men har inte full koll

Att minnas:
    När jag för en gångs skull gör som en ledare säger och tappar en artefakt

Sån miss när...
    jag faktiskt inte sa att jag kunde ta över Neq-kontot när han gnällde i ledarchatten att han kunde ge bort kontot till någon annan

Sjukt skoj händelse:
    När en noggrann plan går i lås och vi väggar Tant Åkes off hos McSkurry

Sjukt tung händelse:
    Att det inte funkade med mig och Tobbe på samma konto..
    Kändes som ett svek när jag tog över ett annat konto - Förlåt Tobbe och tack Fabian att du hoppa in där

Så här kommer jag minnas s3
    Tobbes återkomt till Travian
    Att hitta jackz där
    Myrans utrop i allianschatten - Bygg era svin (han är söt, bara så ni vet)
    och alla goa nya spelare som jag fått äran att lära känna

Samtidigt får jag tacka alla som gjort min (förhoppningsvis) sista server bra

Pågående:
    S4 -Fracti
    Avslutade:
    SEZ
    7: Kajsa Kawat
    8: Angus Kawat
    9: Kajsa kawat -> http://travian-reports.net/se/report/740037b8f77
    10:Olympen
    11: Earthquake ->http://www.travian-reports.net/se/report/146262738cb
    12 -15 glömda
    16: Raderad
    17: Treklöver
    VM -kval
    11. Medusa
    14: Medusa
    S2 -2010 .Sweet
    S2-2011 .Archi -> http://forum.travian.se/showthread.p...e-av-s2-Maj-11
    S1 2010 . Zigge ->Atlantis - Deffreckord?
    S2 2013 Trauma
    S3 -- Animal Mother

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2015

Standard

MvP (Most valuble Player):ofog bygger man vu-et som vinner så har man varit bäst.

panik-micke på kent-jesus kontot. när en offplan kommer från dig står hela serven stilla.
    för att inte tala om deffningen

Bäste lagkamrat/teamspelare: jörn tror inte det fanns någon tid dygnet man inte kunde få instick från dig.

Bäst defensivt: lejonstjärna

Bäst offensivt:
    fortiliber

Mest underskattade:
    annon ( var nog bättre än wol-blocket, men klarade nog inte 150 konton mot sig.

Mest överskattade:
    collect, krona gjorde en bra slägga men vad gjorde resten? minus för att det var 9 konton till i starten.

Bästa manipulatör:
    lord b du vet varför

Respekt åt:
    alla

Bästa team:
    gerilla

Mest irriterande: castor och alla jäkla mygg.

Trevligaste spelaren:
    smulan

Bästa startspelaren:
    lejonstjärna

Att minnas:14 spelare tog 13 arts

Sån miss när... när vi struntade i att hämta stora tränaren.

Sjukt skoj händelse: läsa samtalen som castor hade med victor och die.

Sjukt tung händelse: iapen med nhe. samt tappa smulans dåre.

Så här kommer jag minnas s3[/QUOTE]
    sönder allierad av många men ändå skoj.

hockeyfrilla
    Guest

Standard Med vänliga hälsningar från Oscar på Bonnie & Clyde

Först och främst, grattis till vinnarna.

MvP (Most valuable Player): Finns för många att välja mellan. De som har gjort ett bra jobb vet förhoppningsvis om det själva.

MvO (Most valuable Officer): Vet bara att Victor/Filip/Billy höll i trådarna, välj någon av dem.

Bäste lagkamrat/teamspelare: För många att välja mellan, men Smulan ligger väl så klart nära till hands.

Bäst defensivt: Jörn/Smulan

Bäst offensivt: Finns många, Guan Yu, Dos Amigos för att nämna några. Cred till de som byggde slägga.

Mest underskattade: FASS kanske? Gerilla var ändå helt ok med så få aktiva spelare.

Mest överskattade: Tycker det vore dumt att säga att en hel allians är överskattad, dock finns det spelare som snackar mer skit än att egentligen göra något vettigt.

Bästa manipulatör: Svårt att säga, vet bara att många i Gerilla undrar vem Sad & Numb är.

Respekt åt: Alla som spelade klart servern.

Bästa team: Ingen aning, men Victor och jag hade kul tills Victor slutade på kontot.

Mest irriterande: Alla meningslösa (och ofta osanna) rykten och skriverier i ryktas-tråden, naiva människor som dömer en efter att bara ha hört ena sidan av en berättelse. Dessutom väldigt irriterande att folk inte tror på anledningen till varför Gorilla startades, men det får stå för dem för Smulan och jag har hela tiden sagt sanningen. Även irriterande med egoistiska människor som inte kan förstå varför man gör de val man gör.

Trevligaste spelaren: Kan inte välja ut en, men jag är säker på att de trevliga spelarna vet om de är trevliga eller inte. Även här ligger Smulan nära till hands, men som sagt finns det många trevliga spelare som jag pratat med.

Bästa startspelaren: Vill ge en eloge till mig och Victor som hann fram till vår fina HS, vet att det var andra som var intresserade av den . Dock tycker jag fortfarande att andra var bättre startspelare än oss.

Att minnas: AF-släpp där Gerilla gjorde ett utmärkt jobb. Eller när Kejsaren (och hans allians((er)) först ville samarbeta med Gerilla men senare startar kriget mot oss.

Sån miss när... Vi inte insåg att det var övertagning på gång mot vår offby

Sjukt skoj händelse: Att inte behöva spela EG, vilket var ett av huvudmålen för hela servern.

Sjukt tung händelse: När vi tappad vår offby, ska inte sticka under stolen med att det var bra jobbat av de som utförde det. Cirka 25k impsoldater, 4k caesar, 1k bräckor och 2k katas förlorade vi för den som är intresserad. Dessutom tungt att tappa sin co.

Så här kommer jag minnas s3: Lite halvkonstig server, känns som en berg- och dalbana. Är dock glad att jag inte spelade i en annan allians trots många motgångar i Gerilla.
    Senast redigerad av hockeyfrilla den 15-06-25 klockan 23:39 Anledning: Stavfel

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 sistasista

Regler för att posta