Sidan 28 av 32 FörstaFörsta ... 182627282930 ... sistasista
Visar resultat 271 till 280 av 315

Ämne: Det ryktas att...

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2015

Standard

Citat Ursprungligen postat av Meldende Visa inlägg
    Det ryktas att LG har haft visst trubbel, såsom radering från både ledare och VU-hållare.
    Medlemmarna var inte nöjda med mig som ledare så jag överlät funktionerna till andra medlemmar, ingen ville ta på sig något. Sedan utsattes jag för ideliga kränkande tillmälen på Skype av medlemmarna och jag fick inget stöd. Sedan gav jag det 72 timmar och ingen gång under tiden slutade de kränkande tillmälena.

Trots vi hade problem med att få fram def och vete till VU:t så var det alltid halvmesyrer. När man sedan sa till om ett det var vetebrist så ville nya medlemmar ha order om att skicka vete varje dag. Ecurita insåg väl att det var omöjligt till slut. När jag rapporterade om att jag hade lagt mig på terminering för att avvakta om det blev ändring inom 72 timmar tog han beslutet om att terminera sitt konto strax därefter.

Sedan hade vi problem med våra samarbetspartner med vilka vi hade avtalat inför slutspelet i spelets inledning. Då diplomaten hade slutat så gällde tydligen inte det ingångna avtalet längre. Lite märkligt att avtalen numer är personliga i allianser.

Travian har en del stora brister, det största är spelarna själva.

Bra diplomater den här rundan hos andra allianser har varit Klurig och Besökarna. Trots att inga avtal gjordes med dessa spelare och deras allianser var det en fröjd att diskutera med bägge.

Sedan blev jag lack på gamarna, jag rensade byar och direkt vara alla på dessa som gamar. men själva rensade de inte. Så det blev ohållbart att man inte kunde ersätta förlorade trupper. Truppbeståndet minskade hårt.

Må minst sämsta allians vinna rundan.

/SingleStar

Standard

Citat Ursprungligen postat av n00bs Visa inlägg
    En hög offrank talar ju inte om att du kan kriga?
    Absolut inte, men det är ändå ett mått på ngt. Och tror jag och många andra är trötta på fjantarna som endast anfaller natarer för poäng i slutet....

Standard

Citat Ursprungligen postat av MegaBob Visa inlägg
    Absolut inte, men det är ändå ett mått på ngt.
    Ja, att man väggar eller tappar trupp. Krigskunskaperna mäts ju i bombade/övertagna byar och välplanerade attacker enligt mig.
    Sez5: DreamHacker - Dx
    Sez7: The Chosen Ones - n00bs
    Sez19: Balona - n00bs
    Sez 20: Schnare - n00bs

S1: Monkey - Dx

"Schnare" var härskaren över det största personliga riket.

"Schnare" krossade mer trupper än alla andra, och var den mäktigaste samt den mest fruktade ledaren.

"Thanatos" var härskare över det största personliga riket, följt av "Vulcan" och "Monkey".

Standard

Ja, att man väggar eller tappar trupp. Krigskunskaperna mäts ju i bombade/övertagna byar och välplanerade attacker enligt mig.
    Så du finner inte natarjägare något irriterande?

Standard

Citat Ursprungligen postat av MegaBob Visa inlägg
    Så du finner inte natarjägare något irriterande?
    Nja, lägger inte så stor vikt vid det. Hade det varit enkelt att göra det så hade alla gjort det. Inte spelat på ett tag så har inte 100% koll men t ex Sleeping Beauty som har offrekord på 6 miljoner fick skit för dem anfallit nataren. Men det är ju inte så enkelt att bygga så mkt off som krävs för att få ihop den offpoängen. Om det "bara" är att anfalla nataren för att slå offrekord hade nog fler klarat av att göra det och komma upp i de siffrorna.

Spelar man en hel runda, bygger off och krigar till de sista dagarna så är det enligt mig skitsamma vad man väggar på. Särskilt om man spelar i en allians som inte har med EG att göra.

Det är dock skillnad om en spelare/ett konto väljer att bränna sin off på nataren om man är med i en allians som har med EG att göra. Då skall (enligt mig) den offen användas till att nå alliansens slutmål -> vinna EG.
    Sez5: DreamHacker - Dx
    Sez7: The Chosen Ones - n00bs
    Sez19: Balona - n00bs
    Sez 20: Schnare - n00bs

S1: Monkey - Dx

"Schnare" var härskaren över det största personliga riket.

"Schnare" krossade mer trupper än alla andra, och var den mäktigaste samt den mest fruktade ledaren.

"Thanatos" var härskare över det största personliga riket, följt av "Vulcan" och "Monkey".

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av SingleStar Visa inlägg
    Medlemmarna var inte nöjda med mig som ledare så jag överlät funktionerna till andra medlemmar, ingen ville ta på sig något. Sedan utsattes jag för ideliga kränkande tillmälen på Skype av medlemmarna och jag fick inget stöd. Sedan gav jag det 72 timmar och ingen gång under tiden slutade de kränkande tillmälena.

Trots vi hade problem med att få fram def och vete till VU:t så var det alltid halvmesyrer. När man sedan sa till om ett det var vetebrist så ville nya medlemmar ha order om att skicka vete varje dag. Ecurita insåg väl att det var omöjligt till slut. När jag rapporterade om att jag hade lagt mig på terminering för att avvakta om det blev ändring inom 72 timmar tog han beslutet om att terminera sitt konto strax därefter.

Sedan hade vi problem med våra samarbetspartner med vilka vi hade avtalat inför slutspelet i spelets inledning. Då diplomaten hade slutat så gällde tydligen inte det ingångna avtalet längre. Lite märkligt att avtalen numer är personliga i allianser.

Travian har en del stora brister, det största är spelarna själva.

Bra diplomater den här rundan hos andra allianser har varit Klurig och Besökarna. Trots att inga avtal gjordes med dessa spelare och deras allianser var det en fröjd att diskutera med bägge.

Sedan blev jag lack på gamarna, jag rensade byar och direkt vara alla på dessa som gamar. men själva rensade de inte. Så det blev ohållbart att man inte kunde ersätta förlorade trupper. Truppbeståndet minskade hårt.

Må minst sämsta allians vinna rundan.

/SingleStar
    Det går att vinkla sanningen och så går det komma med rena påhitt också. Vid tillfälle ska jag ta mig tiden och faktiskt bemöta allting det här med bevis också. (Ja du vet, skype loggarna som du tog bort, eller förlåt mig, ditt skype krångla ju så att det togs bort. Jag har kvar dem, visst är det härligt med vad man kan göra med lite dator kunskap).

Allting är förvisso inte helt osant, om man lägger till några stycken före och efter en del av meningarna så får man ihop det lite mera också.

Det är bättre att du säger som det är eller som jag tror det är, att du inte pallade pressen/hade tid att sköta om allting längre och tog den enkla utvägen att skylla allt på en händelse.

Allting kunde säkerligen skötts lite snyggare från våran sida med, lätt att man tappar humöret efter ett tag när någon faktiskt sätter en treåringssida till.

Oavsett, lycka till i livet Gunnar och så får vi se om vi ses i spelet igen.
    Du har många besvikna f.d medlemmar på ditt samvete.

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2015

Standard

Nja, lägger inte så stor vikt vid det. Hade det varit enkelt att göra det så hade alla gjort det. Inte spelat på ett tag så har inte 100% koll men t ex Sleeping Beauty som har offrekord på 6 miljoner fick skit för dem anfallit nataren. Men det är ju inte så enkelt att bygga så mkt off som krävs för att få ihop den offpoängen. Om det "bara" är att anfalla nataren för att slå offrekord hade nog fler klarat av att göra det och komma upp i de siffrorna.

Spelar man en hel runda, bygger off och krigar till de sista dagarna så är det enligt mig skitsamma vad man väggar på. Särskilt om man spelar i en allians som inte har med EG att göra.

Det är dock skillnad om en spelare/ett konto väljer att bränna sin off på nataren om man är med i en allians som har med EG att göra. Då skall (enligt mig) den offen användas till att nå alliansens slutmål -> vinna EG.

Håller med dig! Jag har spelat en hel del speed rundor och har aldrig sett någon vinna offranken som fått minst 50% från nataren. Är offare som kan utföra skickliga offensiver som jag ger extra mycket respekt för. Om någon kan en lirare som vunnit offranken med mer än 50% poäng från nataren får den gärna säga det.
    Det krävs också väldigt mycket off för att få rejält med offpoäng från nataren alltså 1 miljon eller mer så bara att bygga så mycket off visar ju att man är en relativt duktig spelare.
    S2 2010 skitugne
    Sez 9 Glömt namnet

Sez 10 musen1 Kom inte med i TP så blev 021IAS Respekt åt Herman
    Sez 11 magic XlK.O.H Respekt åt Casper, Asterix och Nero!

Se6 magic Enixium Respekt åt Miss A!
    Sez 14 strikerman00 JDPD Respekt åt Asterix
    Sez 16 magic TP, VVF ♥ All respekt åt SB teamet, Puma och VVF ♥

Se19 Dvärgen KO, GBHD, DM
    S1 (9) magic EMPIRE, Slöspel AB All respekt åt Cerberus!
    S4 (7) Ben Kenobi Lean Respekt åt Lean!

S1 (10) After Eight GODIS

Senior Member solbackaas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jmagic Visa inlägg
    Om någon kan en lirare som vunnit offranken med mer än 50% poäng från nataren får den gärna säga det.
    Kärlek förra rundan, titta på länken

http://forum.travian.se/showthread.php?t=49685

Jag, Johan (Kapitalet) och Jacob (Radikon) som spelade där

Vi offade hela rundan det ser man på de röda: http://i.imgur.com/YDbwbhv.png

offpoängen http://i.imgur.com/Y2NmzKw.png
    Senast redigerad av solbackaa den 15-09-08 klockan 15:47
    06-09 3 rundor s1 och 1 runda s1.com
    sez 10 The Body, sez 12 Old Sparky
    x10.com The Sun sez 13 Trassel sez 14 Katla
    sez 15 Borderline dkx 16 Thenoob
    sez 16 Hel sez 17 Roxette
    comX Johan&Linda NoX 18 Sven-Sten
    sez 19 Kärlek ♥ http://forum.travian.se/showthread.php?t=49685
    comX 50ShadesOfLove ♥ http://i.imgur.com/O77sS0I.png
    sez 20 Sommar http://forum.travian.se/showthread.php?t=49801
    TT MyLittlePony, sez 22 Tsunami

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2015

Standard

Citat Ursprungligen postat av solbackaa Visa inlägg
    Kärlek förra rundan, titta på länken

http://forum.travian.se/showthread.php?t=49685

Jag, Johan (Kapitalet) och Jacob (Radikon) som spelade där

Vi offade hela rundan det ser man på de röda: http://i.imgur.com/YDbwbhv.png

offpoängen http://i.imgur.com/Y2NmzKw.png
    Har inte räknat exakt men nog måste ni fått majoriteten av era poäng från vanliga spelare? Det jag undrar är om någon vet om någon lirare som vunnit offranken på speed med mer än 50% poäng från nataren, formulerade mig lite dåligt i förra inlägget kanske. För enligt Store Bob verkar det ju vara så denna servern. Iaf gnälls en del om natarjägare.
    S2 2010 skitugne
    Sez 9 Glömt namnet

Sez 10 musen1 Kom inte med i TP så blev 021IAS Respekt åt Herman
    Sez 11 magic XlK.O.H Respekt åt Casper, Asterix och Nero!

Se6 magic Enixium Respekt åt Miss A!
    Sez 14 strikerman00 JDPD Respekt åt Asterix
    Sez 16 magic TP, VVF ♥ All respekt åt SB teamet, Puma och VVF ♥

Se19 Dvärgen KO, GBHD, DM
    S1 (9) magic EMPIRE, Slöspel AB All respekt åt Cerberus!
    S4 (7) Ben Kenobi Lean Respekt åt Lean!

S1 (10) After Eight GODIS

Talking

Citat Ursprungligen postat av Jmagic Visa inlägg
    Har inte räknat exakt men nog måste ni fått majoriteten av era poäng från vanliga spelare? Det jag undrar är om någon vet om någon lirare som vunnit offranken på speed med mer än 50% poäng från nataren, formulerade mig lite dåligt i förra inlägget kanske. För enligt Store Bob verkar det ju vara så denna servern. Iaf gnälls en del om natarjägare.
    Haha store bob.... hallå, MEGA! Inte store!

Jag har alltid tyckt att; under hela omgången spelas det aktivt, sen kommer alltid eller ofta en eller två i slutet av omgången, oftast har de inte synts till på attack listan. Kör allt vad de kan på natarer och många gånger vinner de priset som största krigare. Vilket för mig är missvisande och irriterande. Men uppenbarligen är jag ensam om den irritationen. Jag tycker dem som gör så är totalt värdelösa. Men mina ord är ingen absolut sanning! Sen är det hatten av till dem som krigat och vunnit den fair en square, det är dem jag vill se i toppen!

Se
    Senast redigerad av MegaBob den 15-09-08 klockan 18:09

Sidan 28 av 32 FörstaFörsta ... 182627282930 ... sistasista

Regler för att posta