Sidan 1 av 6 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 55

Ämne: King of Dooms arkiv

Senior Member King of Dooms avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard King of Dooms arkiv

Här lägger jag upp bersättelser och texter jag varit nöjd med, som utan denna tråd gått förlorade. Den första:

World of Warcrafts undergång

Ett vrål av vrede hördes över himlen, och där det flög fram blev himlen svart. Blod regnade från himlen och röda blixtar slog ner överallt. Vid den lilla byn hade alla WoWspelare ställts upp för att försvara den. Men ack så illa beväpnade de var, med köksknivar och stekpannor var de inget stort hot, trots att de var 10 000 stycken. Borta i horistonten såg de den stora armén skickad av King of Doom vandra mot dem. Och skämtsam som han var ropade King of Doom detta:
    - Nu spelas: Three Days Grace - Get Out Alive. och hans skratt ekade över landskapet.
    Armén kom närmare och nu syntes deras antal, 50 000 avatars, var och en mäktigare än 1000 wowspelare, 5 000 manifestations, var och en kapabel att slakta en hel armé. Ledda av en av King of Dooms mäktigaste väktare*, The Watcher of Flame, som kunde jämna USA med marken utan att anstränga sig.

Med krossad moral gick wowspelarna långsamt fram mot den mäktiga styrkan, redo att slitas i stycken. De gick fram och mycket riktigt hade nästan alla slaktats en minut senare, och endast tre Avatars hade fallit. Då de tog till flykten syntes en skepnad på himlen. Paatte var här och tänkte hjälpa dem. Han förvandlade överlevarna till svarta änglar som han själv, och sedan flög dem in för att möta King of Dooms styrka. Änglarna, trots att de bara var 100, dödade snabbt 5 Avatars och fällde en Manifestation som tagit formen av en enorm eldsprutande ödla. Men de blev snabbt tillbakaslagna och The Watcher of Flame blev tvungen att duellerna med Paatte. The Watcher of Flame slungade ett Uråldrigt Eldklot mot Paatte, som försökte blockera det med hammaren, men Den Uråldriga Eldens kraft var för stor och i en stor explosion slogs han tillbaka. Men tack vare sin rustning hade han överlevt och flög nu mot The Watcher of Flame som framkallade tio skyddande runor, dessa blockerade Paattes slag perfekt och ett Uråldrigt Eldklot senare var Paatte besegrad.

Men så reste sig alla döda wow-spelare och ur marken kom hundratusenstals fler odöda. Och längst bakom dem gick Lord Revan, de odödas härskare. Då hördes King of Dooms skratt igen och sedan ropade han detta över slagfältet:
    - Nu spelas: Three Days Grace - Riot!
    En episk strid utspelade sig, de odöda stupade till höger och vänster i stora högar, men de som var tillräckligt oskadda reste sig igen och både Avatars och Manifestations föll här och var. Striden pågick i två dagar innan The Watcher of Flame fick nog och bestämde sig för att duellera med Lord Revan. Ett Uråldrigt Eldklot skickat när Lord Revan tittade åt ett annat håll gav The Watcher of Flame övertaget men den följande striden blev någorlunda jämn. Lord Revan kunde oftast inte komma förbi runorna men ibland fick han in en träff. Uråldrig Eld regnade över Lord Revan och både eldfärgade blixtar och lava syntes ibland. Men så ropade King of Doom:
    - Nu spelas: Powerman 5000 - Drop the Bombshell och hans skratt ekade åter över slagfältet...
    Detta var tecknet till The Watcher of Flame att sluta leka med bytet. Striden som nu utspelade sig var episk nog att få alla legender om gudastrider att likna barnsagor.²
    The Watcher of Flame tog upp händerna i luften och ropade:
    - Jag åkallar Ancient Fire of Tyria!
    Eld strömmade längs hans armar och brann i hans ögon, nu var leken slut. Sedan använde han Fire of Destruction och en explosion som hade lagt den största stad i ruiner framkallades mellan honom och Lord Revan. I den krater som var kvar fortsatte striden. Med ett stridsrop rusade Lord Revan mot The Watcher of Flame och använde Frozen Soul Storm. Ur hans svärd flög tusentals själar som en storm mot The Watcher of Flame. Hans runor kunde inte skydda honom mot detta och han var ganska svårt skadad när de återvände till svärdet. Men The Watcher of Flame använde Primeval Fire Strike, så han reste handen och ut kom en stråle av eld så koncentrerad att en vanlig dödlig hade blivit blind av att titta på den från en kilometer bort. När den träffade Lord Revan sprängdes den och hela kratern badade i ett inferno av eld. Båda var svårt skadade när Lord Revan använde Freezing Hurricane. En isande vind, så stark att den frusit lava svepte fram över slagfältet och försvagade The Watcher of Flame's kraft. Man han gav till ett stridsrop och använde Ancient Inferno och eld regnade från himlen och lava, tusentals gånger varmare än vanlig lava, vällde upp ur marken. Lord Revan skickade nu en Crushing Blizzard mot The Watcher of Flame och en snö och hagelstorm började. Snön var så kall att den inte hade smält på solen och haglen var stora som pumpor. Med en Primeval Flame Shield kunde The Watcher of Flame klara sig mot det mesta medan hans eld skadade Lord Revan. Sedan ropade han:
    - Sluttramsat! Armageddon!
    Sedan regnade kometer och missiler över slagfältet. Stora vulkaner slog upp överallt och ett eldregn svepte över alltihop. Sedan rämnade marken i kratern och en enorm pelare av eld slog upp från hålet. Sedan sprängdes ett stort område runt kratern och striden var avslutad. The Watcher of Flame hade teleporterat bort sig och Lord Revan hade också undkommit, men bara han vet hur.
    King of Dooms skratt hördes igen innan han ropade:
    - Nu spelas: Three Days Grace - Its All Over
    Där det tidigare funnits en WoW-spelarby och ett slagfält fanns nu bara en söndersprängd asköken kvar. Men King of Dooms styrkor hade även dem förlorat trupper och benen från en del Manifestations fanns kvar i öknen.

*I detta fallet är väktarna delar av min kraft som tagit form, inte medlemmar i Guardians of Doom, men det fanns inget annat ord till dem.

²Blir nu tvungen att använda engelska namn på magierna.
    Senast redigerad av King of Doom den 10-07-02 klockan 17:48 Anledning: Stavfel
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Jasså, du, du borde lämnat mig och Revan ute ur det här, detta innebär krig

(Dvs så fort jag orkar skriva en egen saga)

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Paatte Visa inlägg
    Jasså, du, du borde lämnat mig och Revan ute ur det här, detta innebär krig

(Dvs så fort jag orkar skriva en egen saga)
    Jag lade ju denna i hestleken, såg du den inte?
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av King of Doom Visa inlägg
    Jag lade ju denna i hestleken, såg du den inte?
    Jo, men jag orkade inte läsa igenom den då eftersom jag hade viktigare saker för mig

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Men vad tyckte du egentligen om den?

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av King of Doom Visa inlägg
    Men vad tyckte du egentligen om den?
    Den var bra skriven, även om jag inte gillar handlingen

Fast du borde dratt ut på det mer

Senior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Länge leve guild wars! Ner med poänglös grinding!

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Slutstriden? Men jag kom inte på fler namn på magier XD

Citat Ursprungligen postat av gnesta Visa inlägg
    Länge leve guild wars! Ner med poänglös grinding!
    Så sant, så.

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

jag menar hela sagan

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Den är inte slut, vi kan ha sagokrig om du vill?

Sidan 1 av 6 123 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta