Sidan 89 av 106 FörstaFörsta ... 3979878889909199 ... sistasista
Visar resultat 881 till 890 av 1057

Ämne: Det ryktas att

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av OscarNordin Visa inlägg
    Blir väl något mittemellan om man varken klarar det ena eller det andra. Eller?
    Alliering alltså? Kan man varken offa eller deffa så allierar man sig tydligen.
    Senast redigerad av Raymon den 15-10-17 klockan 12:42
    S2 (1): Raymon - Ronin
    S5 (1): Raymon - E4F
    S1 (3): Raymon - Hedone/Strange
    S1 (4): JSS - KAOS
    S1 (5): Raymon - N
    S1 (6): Starscream - NoVa
    S1 (7): Sinoj - Olympos
    S1 (8): Dr Arkham - Rehab
    S1 (9): Cerberus - Hades

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2015

Standard

Citat Ursprungligen postat av Castoor Visa inlägg
    Härligt med lite pajkastning, massa arrogans och gnäll, my kind of BS
    Kanske skall köra en "Hades" server, se vad det är för Uberspelare.
    Vi borde samla ihop ett gäng inför nästa s1 runda för att anta denna utmaning!

Dock är jag bara en medelmåtta men en utmaning är alltid kul
    Måste ju finnas fler bra spelare än dom i hades? :O

Inget skitsnack om någon men tror det hade varit väldigt roligt både för utmanarna och gladiatorerna (Hades)

Standard

vi får belägga Hades med näringsförbud nästa år eller att dom bara får vara max 7 konton så dom inte förstör den servern också, och så ska dom tvingas att bygga VU, helst ett i varje kvadrant
    jä... typer det där, dom bör hållas kort
    s1 - Fjugen 2010 - Bombaren 2011 - Macro 2012 - Nemesis 2013 - Docent Död 2014 - Beelzebub 2015

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av allfader Visa inlägg
    Vi borde samla ihop ett gäng inför nästa s1 runda för att anta denna utmaning!

Dock är jag bara en medelmåtta men en utmaning är alltid kul
    Måste ju finnas fler bra spelare än dom i hades? :O

Inget skitsnack om någon men tror det hade varit väldigt roligt både för utmanarna och gladiatorerna (Hades)
    Hades är säkert skitbra, jag har inte den blekaste aning, vet inte ens om jag spelat mot nån av dom tidigare, man kan ju hoppas att dom är så bra som det sägs, är ju lite det som Travian går ut på, slå nån på näsan, eller bli slagen på näsan.
    Och självklart finns det fler bra spelare, många många fler, man skall bara få dom att spela på samma server, och framför allt få alla till att våga spela, våga chansa på att man förlorar, eller kanske vinner, har märkt senare år att folk gärna vill köra safe och vinna, gärna med förnedrings siffror.

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Castoor Visa inlägg
    Hades är säkert skitbra, jag har inte den blekaste aning, vet inte ens om jag spelat mot nån av dom tidigare, man kan ju hoppas att dom är så bra som det sägs, är ju lite det som Travian går ut på, slå nån på näsan, eller bli slagen på näsan.
    Det har du missuppfattat, travian handlar om att alliera sig så mycket som möjligt.
    S2 (1): Raymon - Ronin
    S5 (1): Raymon - E4F
    S1 (3): Raymon - Hedone/Strange
    S1 (4): JSS - KAOS
    S1 (5): Raymon - N
    S1 (6): Starscream - NoVa
    S1 (7): Sinoj - Olympos
    S1 (8): Dr Arkham - Rehab
    S1 (9): Cerberus - Hades

Senior Member Hampuss avatar
    Reg.datum
    Nov 2013

Standard

Undrar varför ett gäng "vuxna" män och kvinnor(?) som dominerat hela servern slutar med det för ett litet bakslag och sätter sig och tjurar i ett hörn istället för att föröka fortsätta med sin plan, att det blir mer folk som hjälps åt gör det ju bara lite svårare för er, och vad jag förstått så var eran plan att få lite utmaning.

så sluta tjura och börja göra något åt det, ni äger alla byggnadsplaner utan 2..
    Pågående:

Avslutatde:

TS5 Poseidon DEiTY Vinst
    Sez17 Criss Cross Apoteket
    Sez18 Kenze FS
    Sez19 Habanero GT
    TS1 Bozz Sutade när det blev super tråkigt
    Sez21 Nalle Puh SSM Vinst
    Sez22 Lost Chapter Sitter på Final Chapter GG

"Meriter"
    "Kenze" var den mest praktfulla försvararen, slaktades sina fiender vid sina portar, färgandes marken runt sina byar röd med deras blod.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Raymon Visa inlägg
    Det har du missuppfattat, travian handlar om att alliera sig så mycket som möjligt.
    Ironin flödar...Eller bitterheten?
    Fan vet, men i spelet finns en liten detalj där man kan göra en sak, det kallas alliera sig, inget fusk, inget fel, inget konstigt, lite som att dammsuga servern på duktiga spelare och sedan köra med dessa för att dominera, inget fel, inget konstigt, visserligen tycker dom som detta drabbar är lite fusk så dom gnäller o klagar och tycker att alla är dumma mot dom, buhu, ni är många mer än oss, Buhu, ni är för bra.. men, när man är duktig, när man är överlägsen så gör fienden vad dom kan för att bekämpa dom duktiga, då gäller det att anpassa sig, eller förlora, eller så är man bara bitter, det funkar med.
    Senast redigerad av Castoor den 15-10-18 klockan 00:59

Member
    Reg.datum
    Dec 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Poseidon Visa inlägg
    Undrar varför ett gäng "vuxna" män och kvinnor(?) som dominerat hela servern slutar med det för ett litet bakslag och sätter sig och tjurar i ett hörn istället för att föröka fortsätta med sin plan, att det blir mer folk som hjälps åt gör det ju bara lite svårare för er, och vad jag förstått så var eran plan att få lite utmaning.

så sluta tjura och börja göra något åt det, ni äger alla byggnadsplaner utan 2..
    Det är nog både så att alla i Hades är vuxna, och det är både män och kvinnor. Du verkade ju undra över den saken, så jag tänkte bara se till så att du visste.

Men diskussionen, som de här senaste kommentarerna kommer ifrån, startade ju genom att det snarare gnälldes från det andra hållet om att Hades förstört servern. Och jag tycker att i det läget är det fullt rimligt att Hades ska få gnälla tillbaka att det är de som allierar sig oavsett bakgrundsomständigheter som är de som förstört servern, speciellt då Hades-receptet inte fungerat de två senaste servrarna (så argument om att det är dumt att försöka med samma grej igen för att då är man för överlägsen, de är ju egentligen inte så bra). Mönstret känns igen, och det är lätt att tycka att det är dumt att inga nya metoder utvecklas. Faktiskt så startade ju Hades med lite färre spelare denna omgång för att det inte skulle allieras mot Hades på slutet. Så för min del så är det här med pajkastning både åt ena och andra hållet helt OK.

I alla fall vore det intressant att jämföra detta med diskussionen på andra s3. Då skapades ju alliansen 60 som hade som mål att enbart med hjälp av 60 spelare vinna servern. Detta hade sin grund i att man på den tiden tyckte att alla megaallianser som uppstod var för tråkigt, man ville ha mindre allianer och fler block. Då svängde argumenten om det var en god idé fram och tillbaka och så, men vad jag minns var det aldrig någon som påstod att 60 bara för att de var duktiga förstörde servern. Men till saken hör ju också att 60 splittrades pga inre konflikter (Plant och S-G kunde inte hålla sams), och servern slutade ju med att en riktigt nederlagstippad allians vann. Jag skulle vilja påstå att slutsatserna därifrån var tvärtom, 60 förstörde inte servern, snarare tvärtom. Nu är den servern en av de mest relevanta i historieböckerna just på grund av detta med 60 (och förstås, de inre konflikterna och den minst sagt oväntade upplösningen. Stranger than fiction på många sätt).
    Senast redigerad av GoG den 15-10-18 klockan 01:04

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Anser inte det är Hades som förstört spelet utan alla som sen i somras slutade engagera sej alls.Funkar inte så bra när det ser ut som en julgran i alliansen
    Pågående Berserken s3

Senior Member pasqals avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Raymon Visa inlägg
    Svårt att släppa taget eller är det Nordin som ber om hjälp att skriva?
    Hahaha, är såna här inlägg som man älskar <3

-MAMMA de allierar sig, det är orättvist!!!!!!!
    -MAMMA de fulspelar, och skickade attacker mot nataren, buhä...Jag vet så mycket om detta och skriver inte det för att jag inte har något att komma med Bhuäää

Mm verkligen, Nordin behöver sjukt mycket hjälp att diskutera mot dig. En tvååring med ett ordförråd på tre ord hade klarat att diskutera mot dig. Du kan helt ärligt inte ens föra en diskussion. Du tar upp allt annat trams som inte ens på något vis är relevant för fem öre.

Som en person så fint uttryckte sig "det är ingen hjärnforskare Nordin försöker diskuterar med direkt"
    Senast redigerad av pasqal den 15-10-18 klockan 13:40
    Fr2 Äppelknyckarjazz - NWO
    S1 Pizzaboy - HBO
    S6 Miss Awesome - AP - Vinnare offrank och 2a i pop
    Sez14 Mr. Blue 99k pop och 83 byar.
    Sez16 Sleeping Beauty

Sidan 89 av 106 FörstaFörsta ... 3979878889909199 ... sistasista

Regler för att posta