Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Nomineringstråd

Standard Nomineringstråd

Ja, det börjar väl närma sig... Dags att börja rota i gamla minnen och plocka fram litet spelare som förtjänar att nämnas.

MvP (Most valuble Player):

MvO (Most valuble Officer):

Bäste lagkamrat/teamspelare:

Bäst defensivt:

Bäst offensivt:

Mest underskattade:

Mest överskattade:

Bästa manipulatör:

Respekt åt:

Bästa team:

Mest irriterande:

Trevligaste spelaren:

Bästa startspelaren:

Att minnas:

Sån miss när...

Sjukt skoj händelse:

Sjukt tung händelse:

Så här kommer jag minnas den första Ancient EU-servern:
    Senast redigerad av Beorn den 15-02-12 klockan 20:42

Standard

Jaha... jag skulle tydligen börja också... Krav, krav, krav.

MvP (Most valuble Player):Gog. Med sitt enorma kunnande och med uppenbarligen minst 40 timmars onlinetid per dygn. Att han sedan vinner både off- och deffrankningen förstärker bara nomineringen ytterligare. Nöff, nöff!

MvO (Most valuble Officer): Det finns ingen diskussion alls på den här punkten: Henrik, Henrik, Henrik! Apos egen apa, som är den absolut mest professionella ledare jag träffat på i det här spelet.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Christer på Allofix. Det är en stöttepelare. Sur och grinig ibland, men pålitlig!

Bäst defensivt:Hade ju hoppats på att det skulle vara jag, men det räckte jag inte riktigt till Jag vet att Hanna och Elli har gjort ett kanonjobb under ibland svåra omständigheter, så nomineringen går till de båda på Thunderpick

Bäst offensivt: Vår egen kines herr Sprakel har gjort skäl för namnet thebigboss! Många underhållande rapporter att läsa på morgontimmarna

Mest underskattade: Jag måste ju säga att Saltad ändå har visat att han har framtiden för sig! Fast han är fortfarande en galning, och numera tydligen sexgalning också.

Mest överskattade: Min egen uppfattning om hur mycket tid jag trodde jag hade över för detta spel...

Bästa manipulatör: Henrik. Igen. Det är nåt knepigt med den mannen att han kan få alla att dansa efter hans pipa...

Respekt åt: Funke på Funkzor som tydligen inte har nåt sömnbehov alls.

Bästa team: Persikorna. Det torde nog både vän som fiende kunna hålla med om

Mest irriterande: Ke Lunde. Det mest irriterande var att flera av dem helt hade missat poängen med denna server.

Trevligaste spelaren: Jag gillar ju Kristofer på kitfr ... det är väl nåt med den där störda humorn på västkusten...

Bästa startspelaren: Ja, inte fan vet jag. Jag är gammal. Jag minns inte sånt.

Att minnas: Alla de gånger någon från "andra laget" skulle ta artisbyar och fick sin off slaktad. Fast lärdomen att inte låta snackarna gå med svepet gick snart in.

(fuskade över några punkter här...)

Så här kommer jag minnas den första Ancient EU-servern: Den första gången jag spelat tillsammans med så proffsiga spelare, under så proffsig ledning, med så välgjord planering. Jag har svårt att tänka mig att jag kommer få vara med om nåt liknande igen. Om inte Henrik bestämmer sig för nåt annat förstås...

Jag är ledsen, TIKS och Lökgänget... Ni hade verkligen ingen chans från början... Men bland er har jag också sett några riktigt goda förlorare!
    Senast redigerad av Beorn den 15-02-12 klockan 21:50

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Tja, Nöf-kontot har varit riktigt imponerande denna servern.

Här tror jag att vi alla kan hålla med om att Apo varit överlägset viktigast för serverns resultat.

Svårt att säga, har väl egentligen inte varit speciellt hotad så det har varit väldigt lugnt. Men jag jobbar bra tilsammans med Tocken, och vi hade ett mycket gott sammarbete så länge han var kvar på servern.

Bäst defensivt:
    p - helt överlägset. Väldigt liute attacker som gått ostraffade.

Bäst offensivt:
    Återigen P, finns nästan inga fiender som inte fått sig en bombning, och fördelningen av AC är ju rätt tydlig den också.

Mest underskattade:
    Grottor, åtminstonne om man skall tro på Ke Lunde och sedan se till serverns resultat

Mest överskattade:
    TIKS, de såg starka ut i starten och var snabba med att börja ta artefakter, men någonstanns så tappade de suget och de sjönk ihop.

Bästa manipulatör:
    errr.... pass

Respekt åt:
    De stackare som försökt kämpa emot P

Bästa team:
    Med risk för att låta tjatig, men P

Mest irriterande:
    Lätt Ke Lunde och deras katapultboostningar i början.

Trevligaste spelaren:
    Uj svårt igen, varit så många otroligt trevliga spelare, från båda sidor.

Bästa startspelaren:
    Minns inte

Att minnas:
    http://prntscr.com/64ds4o

Sån miss när...
    Jag missade ett par skor på en hjälte och fick min AC rensad, tur att det inte var några vågor med snackare på det. Och mina tidiga försök till offensiver, jag skall helt klart hålla mig till deff.

Sjukt skoj händelse:
    Typ hela rundan, har varit väldigt underhållande koncept.

Sjukt tung händelse:
    Svårt att identifiera någon speciellt tung händelse. Närmaste var väl när TIKS rekryterade in en hög med AC och började knappa in på vår ledning.

Mycker roligt koncept och en av de roligaste servrar jag någonsin spelat på.
    who? Me? No No
    HIM! ----> ;-P

Member Apos avatar
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Min nominering går till Elli och HannaThunderpick.

Motivering:
    ”Du slog mig med ett baseballträ som det stod prestationsångest på” Detta skrev Hanna på Thunderpick till mig senast idag. Och det stämmer tyvärr alltför väl. Tjejerna på Thunderpick har rundan igenom varit utsatta för en enorm press. De fick äran eller förbannelsen att ansvara för Persikornas lilla diet. Den artefakt som verkligen inte fick stå ”väntande” i onödan då det skulle resultera i svåra svältproblem för många P-spelare. Det är smått otroligt att se hur väl Hanna och Elli har skött dieten. Det är sannerligen inte många minuter de har missat på aktiveringen trots att dieten var en av de första antika städer vi erövrade. Jag, och många i likhet med mig, är mäkta imponerad över deras exakthet.

Men det är inte bara deras skicklighet att aktivera dieten på samma tidpunkt varje dag som får dem att förtjäna nomineringen som de mesta värdefulla spelarna på servern. I början av servern hade Thunderpick nämligen oturen att tidigt hamna i en konflikt med två spelare från Ke Lunde, Najk & Focuz, som båda hade grundat sina nya byar precis bredvid Thunderpicks tänkta huvudstad. Detta ledde till en lång och utdragen konflikt där jag vet att raderingsknappen många gånger såg väldigt lockande ut för tjejerna. Men efter varje motgång reste de sig upp igen och kämpade vidare och till slut lyckades vi i Persikorna få övertaget mot Najk & Focuz och kunde så smånginom bomba bort deras byar där.

Thunderpick har därefter hjälpt till på de flesta sett man kan tänka sig. Defensiva aktioner, byövertag, blixtuppdrag och sitterjobb har tillhört vardagen för Thunderpick som har betytt oerhört mycket för Persikornas framväxt den här rundan. Ni ska vara stolta över era insatser Hanna och Elli.

Min nominering går till Vofflaren (RFD/TIKS) som först var ledare för alliansen RFD och sedermera även axlade ledarrollen, om än motvilligt, för TIKS.

Motivering:
    Efter att Chrono och ChromeLink hade raderat sina konton så uppfattade jag det som det uppstod ett vakuum i TIKS, där det inte fanns någon som var villig att axla ledarrollen. Så när Vofflaren väl bestämde sig för att leda koalitionen bestående av RFD och TIKS, så tyckte jag det omedelbart gav utslag i form av fler attacker riktade mot Persikorna. Och det kom även en handfull koordinerade anfall mot Persikorna som var påfrestande att försvara sig mot. Jag hade även nöjet att ha Vofflaren som kontakt på skype, där jag vid våra samtal kunde få en inblick i hur Vofflarens vardag såg ut och kunde då se vilket jobb han lade ner på att få hjulen att gå runt i RFD och TIKS. Jag tycker det är viktigt att komma ihåg att Vofflarens val att leda TIKS försatte honom i en minst sagt svår sits. Det är ingen lätt uppgift att som utomstående gå in i en allians, där ledarna som funnits där sedan starten nyss har raderat, och plötsligt leda främmande spelare som man inte har haft kontakt med innan. Så det var vid en svår tidpunkt som Vofflaren tog över spakarna i TIKS och jag tycker han gjorde bra ifrån sig utifrån de förutsättningar som rådde och därför förtjänar han min nominering.

Min nominering går till Archi, mer bekant som Opps (P).

Motivering:
    Archi spelade ensam på kontot Opps i Persikorna. Jag kände inte till Archi innan servern startade utan vår bekantskap inleddes via Jackie (thebigboss) som gick i god för Archi i början av servern vilket banade väg för Archis intåg i Persikorna där vi snabbt fann varandra.

Archi är inte den mest talförda person jag känner till utan sköter merparten av sin kommunikation med dessa smilisar som skype erbjuder:http://prntscr.com/64bko4

Men det är inte Archis kommunikationsteknik som gör honom till den bäste lagkamraten. Det är istället hans lojalitet, kontinuitet och välvilja som får honom att förtjäna den titeln. Archi är en av få spelare som kan tänka sig ställa klockan på väckning vid 5 på morgonen för att göra ett skick. Vidare svarade och erbjöd Archi sin deff på otaliga deffcalls och även om han inte hann med sina trupper så meddelade han detta. Avslutningsvis så var Archi alltid villig att mellandeffa med sina imperieriddare ifall det skulle innebära att vi lyckades förhindra ett byövertag mot oss. Alla ovanstående egenskaper tillsammans gör att jag tycker Archi mer än väl förtjänar nomineringen som bästa lagkamrat.

Bäst defensivt:
    Den här kategorin tycker jag är den absolut svåraste. Det finns så många spelare som jag verkligen tycker förtjänar denna nominering. Men inom Persikorna har det varit stenhård konkurrens som deffare. Jag vill trots allt ta tillfället i akt att tacka de spelare som jag tycker har stått för insatser utöver det vanliga. Kitfr, The Cat, Trouble, Beric, Opps, Bingo, Rumtre, Mitarashi Anko, Thunderpick, -bele-, G55 är alla spelare som har ställt upp med defensiva insatser i ur och skur. Och trots att deffare sällan hamnar i rampljuset så ska ni veta att ert hårda arbete inte gick mig förbi. Jag är fantastiskt imponerad och stolt över era insatser! Men det finns två spelare som har stuckit ut lite extra och dessa två kommer jag nominera. Nämligen NicklasSvevia (P) och JohanCaligula (P).

Motivering:
    Under hela första halvan av rundan var Nicklas, tillhemmahörandes på Svevia, helt överlägsen med antalet defensiva trupper. Svevias druider löpte kors och tvärs över kartan och bidrog till otaliga väggar. Nicklas har dessutom en väldigt eftertraktad specialitet, han är nämligen fantastiskt duktig på att sätta mellandeff. Jag har sällan stött på en person som har så hög träffsäkerhet beträffande skick som ska landa på en specifik sekund. Sannerligen imponerande! Under en period av andra halvan av rundan så slog Nicklas ofrivilligt ner på takten då han av personliga skäl inte kunde spela travian lika aktivt. Det hedrar honom att han orkade fortsätta spela med tanke på hur mycket som hände honom vid den tidpunkten. Nicklas kom tillbaka i slutet av januari och gick omedelbart tillbaka till gamla goda takter. En fantastisk deffare!

Johan på Caligula är definitionen av kontinuitet och stabilitet. Johan är tveklöst den person som svarade på flest antal deffcalls och såg alltid till att hålla det han sade att han skulle göra. Han såg även till att alltid tajma in sina trupper precis innan anfallet landade, vilket uppskattas av alla som haft anfall mot sig, så man slipper går en massa minus flera timmar innan anfallet landar. Johan var en av få spelare inom Persikorna som inte använde skype, men detta påverkade inte alls hans deltagande utan snarare tvärtom såg han alltid till att ställa upp. Som deffare är han en ledares våta dröm att ha på sin sida.

Bäst offensivt:
    Med över 1,5 miljoner insamlade offpoäng på en server som håller på i blott 200 dagar så går min nominering till GoGNöff (P).

Motivering:
    GoG är den mest kunniga travianspelare jag har stött på. Han är en skicklig strateg och har en oerhört utvecklad analytisk förmåga vilken kommer väl till pass i travianvärlden. De gånger jag varit sitter för Nöff den här rundan har jag blivit knäckt efter bara några timmar. Det lyser av alla regnbågens färger överallt och på tok för många byar går minus för att det ska passa min smak. Det som gör insatsen mer imponerande är att GoG, men undantag för i mitten av servern då Raz hjälpte till, har skött Nöfferiet på mer eller mindre egen hand.

Mest underskattade:
    Min nominering går till ChristerAllofix (P).

Motivering:
    Christer gör inte mycket väsen av sig men finns alltid med i toppen. Han hade ett oerhört högt deltagande på våra offensiva aktioner och fanns alltid till hands med goda råd och vägledning när det behövdes. Med utgångspunkt ifrån hur mycket skada Christer orsakade våra motståndare, kontra hur mycket uppmärksamhet han fick från dem i gengäld så tycker jag Christer förtjänar den här nomineringen. Under serverns senare del såg han till att låta offen vandra mer eller mindre oavbrutet och bombade väldigt många huvudstäder. Hans placering som sjua på listan över de mest framgångsrika anfallarna tycker jag speglar hans insats väl.

Mest överskattade:
    Min nominering går till Kjell (O|Sylt).

Motivering:
    Kjell var ett konto som från vecka fem och framåt etablerade sig som en given spelare på topp tio listan över veckans plundrade. Han kammade dessutom hem två plundrarguld. Så han plundrade och plundrade men verkade inte vara villig att anfalla skarpt. Detta fick han bittert ångra när farbror barbro och kitfr iscensatte ett övertagningsförsök mot hans största offby där han blev tvungen att försvara sig med sin off beståendes av 45k imperiesoldater, 19k imperieriddare, 12k ceasarriddare, 3k bräckor och 2k katapulter. Farbror barbro hade dock en stor off själv och lyckades ta kål på samtliga trupper, vilket slog väldigt hårt mot Kjell vars offtrupper fick dö på hemmaplan. Kjell lyckades i och för sig revanschera sig något när han tillsammans med SmileTundegMix lyckades ta tillbaka Brundisium (stora skor) som persikorna tidigare hade erövrat från TIKS. Men när Kjell någon vecka senare fick sin andra offby bortbombad av Nöff och Zeback så verkade det som luften gick ur kontot och aktiviteten verkade minska avsevärt. Med tanke på förhållandet mellan vilken kapacitet Kjell-kontot hade och vad kontot fick gjort i praktiken, så tycker jag Kjell känns som en passande kandidat till det mest överskattade kontot på servern.

Bästa motståndare:
    Min nominering går till GummiAczalgaea (TIKS).

Motivering:
    Gummi var den person i TIKS som jag upplevde tog flest personliga initiativ i kampen mot P. Förutom att vara deltagande i TIKS gemensamma offensiver mot P så anföll han på egen hand två gånger. Båda gångerna lyckades han ta sig igenom Persikornas försvar trots ett omfattande arbete för att vägga honom. Det var oerhört frustrerande för mig personligen då båda gångerna Aczalgaea drog igång sina egna offensiver, så spenderade jag hela kvällen och någon timme in på natten med att försöka ställa upp så många väggar som möjligt och gissa var han skulle gå skarpt. Men båda gångerna så blev våra försök fruktlösa och Gummi slank igenom.

Dessvärre så valde Gummi att lägga ner Se5 och satsa på Se3 efter att hans offby blivit erövrad under en av Persikornas gemensamma offensiver. Men arbetet Gummi lade ner fram tills dess är inte glömt och jag tycker det förtjänar en nominering.

Respekt åt:
    Min nominering går till Lillen (TIKS).

Motivering:
    Lillen hade det tufft den här rundan. Efter att ha väggats vid TIKS först gemensamma offensiv fick han en tid därefter sin off eliminerad på hemmaplan när Allofix dundrade in i hans HS med dunder och brak. Ytterligare några veckor senare hittades Lillens off i en oas tillhörandes hans HS och han blev av med sin off för tredje gången. Han befann sig i en situation där de flesta andra hade raderat och startat om på nytt. Men han fortsatte kämpa på och under serverns mellersta fas fejkade han flitigt. Vid dag 200 erövrades Lillens antika stad Syracusae, men han erövrade tillbaka den inom en timme. Senare på kvällen lyckades dock Persikorna återigen erövra tillbaka Syracusae och då försökte Lillen återigen återövra staden men denna gång utan framgång. Denna kämpaglöd och envishet att aldrig ge upp har imponerat på mig och Lillen har förtjänat min respekt.

Bästa team:
    Min nominering går till -bele-, MathiasFumeiyo, MalinMitarashi Anko, Sumpan och ToxicMittens som tillsammandes utgjorde team Ragnarök.

Motivering:
    I inledningen av servern var Ragnarök en fristående allians som skötte sig själva. De var blott 6 stycken på den tiden men gav sig likväl på alliansen RFD som var 8 gånger så många. De höll RFD stången och mer därtill. De erövrade även den lilla tränaren vid Sarmatia och lyckades slå ut de Syltlökar som etablerat ett läger där. De ställde upp för varandra och hade sällan mycket trupper över då de krigade dag som natt. Det var ett oerhört lönsamt beslut att slå oss samman med spelarna från Ragnarök som verkligen bidragit med massor sedan deras intåg i Persikorna.

Mest irriterande:
    Den här var enkel. Min nominering går till mig själv, HenrikApo (P).

Motivering:
    Som ni vid det här laget kanske har listat ut har den här servern tagit upp mycket av min vakna tid de senaste 200 dagarna. Och min vilja att vinna den här rundan har varit en enorm drivkraft rundan igenom. Detta har dock medfört att jag i många avseenden har varit en så kallad pain in the ass. I början av servern när vi var inne i perioden av att erövra antika städer från NPC:n så fick de flesta P-spelare erfara mitt enorma kontrollbehov (som jag för övrigt tror och hoppas har blivit bättre med tiden). Detta resulterade i att det blev något av en sport att lyckas erövra antika städer utan min vetskap, vilket jag tycker var roligare i efterhand än när det väl hände live.

Vidare hade jag för vana att mellan 6-8 tillfällen per dag titta igenom listorna över våra antika städer för att upptäcka om någon stod som ”väntande”. Ifall jag såg någon som stod ”väntande” så skickade jag ett tomt meddelande med rubriken ”VP vid tillfälle”, vilket betydde att man så fort som möjligt skulle generera segerpoäng från sin/sina antika stad/städer så fort som möjligt. Vissa spelare blev mer utsatta än andra och Nicklas på Svevia var ett hopplöst fall, vilket sägs med kärlek.

Hur som haver kan jag lova att jag gett upphov till många frustrationsmoment den här rundan och det här är ett optimalt tillfälle att be om ursäkt för alla påminnelser och förmaningar! Ursäkta!

Trevligaste spelarna:
    Mina nomineringar går till BjörnBeric (P) och ErikRestman (TIKS).

Motivering:
    Först och främst vill jag få sagt att jag tycker merparten av travianvärlden tycks bestå av väldigt trevliga personer. Så det är många som hade förtjänat en sådan här nominering, så för mig är min nominering till en person som jag tycker har stuckit ut lite extra. Så bland de egna leden vill jag framhålla Björn på Beric som aldrig hänger läpp vid motgångar och som alltid ställer upp efter bästa förmåga. Björn är en spelare som sprider ett lugn och harmoni i de skypechatter han sitter med i, och det är en person som alla kommer överens med. Men när han, Saltad och Jakob börjar prata snusk går jag och gör någonting annat.

Bland motståndarna har Erik på Restman varit en ny bekantskap som jag är glad för. Trots att vi har spelat på olika sidor och krigat mot varandra har Erik alltid varit rolig och vänlig att samtala med. Vidare visade han flertalet gånger att han är en väldigt kompetent spelare som kan sina saker. Trevlig prick.

Roligaste spelaren:
    Min nominering går till Sprakelthebigboss.

Motivering:
    Sprakel har en fantastisk poetisk ådra som vi skypemissbrukare har fått ta del av flertalet gånger. Sprakel är sannerligen en humörhöjare och som Björn skrev så har han och Jackie bjudit på massor av traviangodis när de varit ute och busat med sina vindsnabba blixtar.

Bästa startspelaren:
    Min nominering går till Sigge (Sigges/TIKS)

Motivering:
    Sigge var den första spelare att rensa en antik stad, Epidaurum (små skor). Han följde upp den tidiga rensningen med att tätt inpå rensa en till liten stad och gick upp på en, vid den tidpunkten, överlägsen förstaplats på offranken. Jag vet inte exakt vad som hände med Sigge-kontot. Men kontot slutade expandera och gick för en tid ur alliansen TIKS. Om det beror på interna stridigheter eller ej låter jag vara osagt. Det slutade så småningom med att Sigge raderade, men hans insats i serverns inledande fas var det inget fel på. Hatten av.

OBSERVERA: Fortsättning följer
    Senast redigerad av Apo den 15-02-14 klockan 11:04

Member Apos avatar
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Sån miss när...

1. Övertaget mot Londinium
    Persikorna skulle erövra sin första unika antika stad, nämligen den unika förvirringen vid Londinium. Då de stora antika städerna hade residens nivå 10 så utgick jag dumt nog ifrån att residenset skulle vara nivå 10 i de unika antika städerna också. Men icke. Ett praktfullt residens i nivå 20 mötte Persikornas trupper när de väl hade kämpat sig igenom det romerska imperiets försvar. Och givetvis hade vi inte tagit med tillräckligt katapulter för att riva residenset så de efterföljande talarna fick inget gehör och fick bittert vända hemåt utan att ha lyckats övertala en enda invånare i Londinium att gå över till Persikornas herravälde. Detta försinkade erövrandet av Londinium med 12 nervösa timmar då den olustiga känslan att någon skulle hinna in med någon talare inte gick att skaka av sig. Men övertaget gick bra till slut, trots min väldigt onödiga tabbe.

2. Övertaget av Hyperborea
    Jag skulle erövra den antika staden Hyperborea (stort örnöga). Och vid övertagen mot de antika städerna så gällde inte popbonusen. Det betydde att fyra talare med stor fest räckte för att erövra städerna. Men när mina fyra talare landade så sänkte de blott 70%. Arg som ett bi skrev jag ett upprört meddelande till supporten och frågade vad det här var för skit som hade inträffat. Några timmar senare fick jag ett lugnt och sansat svar där supporten artigt frågade om jag möjligtvis hade haft bryggeriet igång vid tillfället för övertaget, då bryggeriet försämrar talarnas övertalningsförmåga. Jo, ja, så var det ju och jag fick skamsen skriva en ursäkt till den stackars supporten. Då kände jag mig allmänt misslyckad. Och väldigt stor cred till supporten som hjälper oss spelare med svar och håller god ton, även om de själva inte bemöts på samma sätt. Snyggt! Historien fick ett lyckligt slut då Erwin hade talare och kulturpoäng tillgängligt och slängde iväg sina talare direkt och fick bli ägare till Hyperborea istället.

3. Försöket att erövra Petra från Jagertee
    I Persikornas andra gemensamma offensiv mot TIKS så hade jag gett mig själv i uppgift att tillsammans med Erwin erövra den antika staden Petra som på den tiden tillhörde Jagertee. Men Jagertee hade klurigt nog byggt ett palats i byn och jag siktade bara på residens. Så där fick våra talare återigen vandra hemåt i förnedring. Sedan den attacken blev det dock praxis i Persikorna att alltid dubelsikta mot både palats och residens. Så jag inbillar mig att det medförde någonting gott åtminstone.

4. Försöket att vägga reborn
    Under en tid var jag sitter för Zeback. Och när jag sent på kvällen loggade in såg jag att Zeback hade inkommande från reborn mot sin startby. Med tanke på hur attackerna var utformade kunde vi snabbt dra slutsatsen att det var ett övertagningsförsök på ingång. Direkt satte vi igång ett omfattade arbete för att om möjligt kunna vägga reborn. Vi hade ingen chans att hinna in med deff till de första attackerna då reborn låg på tok för nära. Men med hjälp av stentavlor lyckades vi behålla byn i Zebacks ägor efter de första två anfallsvågorna hade landat. Därefter räknade vi ut när reborns trupper skulle komma hem och vid vilken tidpunkt de som tidigast kunde landa i Zebacks startby igen. Med tanke på att reborn låg så nära var vi tvungna att skicka förstärkningar innan anfallen skickades. Så vi skickade dit deffen, men inga nya anfall dök upp. Operationen hade inletts kring midnatt och nu var klockan efter 5 på morgonen. Det fanns inte gott om vete och svälten satte igång redan efter tio minuter efter det att trupperna hade anlänt. Jag väntade ytterligare tio minuter utan att något anfall var i sikte. Jag bestämde mig således att skicka tillbaka deffen och gissa vad som händer exakt 2 miuter senare? Jodå, mycket riktigt började det blinka rött och reborns anfall var ett faktum. Det var en hel natt som kastades bort för intet och just vid 5-tiden på morgonen då kroppens ”Må-bra hormoner” är som lägst, så ifrågasätter man vad man egentligen håller på med. Byn lyckades vi behålla återigen genom att använda stentavlor men reborns off slank undan oskadd.

5. Den misslyckade påminnelsen till G55
    Som ni vid det här laget känner till så skickade jag ut påminnelser till de spelare som hade antika städer som stod väntande. Jakob på G55 ägde den antika staden Cherusci och hade tre dagar i rak missat sin aktiveringstid, vilket ledde till tre påminnelse IGM från mig. När jag gick in i skattkammaren den fjärde dagen så lyckades det av en slump sammanfalla med att Cherusci hade blott 30 sekunder kvar på sin aktivering innan den skulle bli väntande. Jag tänkte då vara lite smart och skicka ut ett påminnelse IGM-direkt då jag förutsatte att Jakob återigen skulle missa aktiveringen. Men ack vad dum jag kände mig när jag nästan omedelbart efter att ha skickat mitt påminnelse IGM fick ett irriterat svar från Jakob där han frågade mig om han verkligen förtjänade ett påminnelse IGM då Cherusci bara hade varit väntade i en sekund innan han aktiverade den igen. Det var bara för mig att gå ner på knäna och be så hemskt mycket om ursäkt som tack och lov godtogs av Jakob. Så the moral of the story blev för min del att inte agera utifrån mina fördomar.

6. Aktivering av mina egna antika städer
    Om man ser till helheten tycker jag nog jag var duktig på att undvika att att låta mina antika städer stå som väntande. Däremot upprepade ja ett och samma misstag flera gånger om. Min strategi för att undvika att mina antika städer skulle stå som ”väntande” var att ha ett alarm på mobilen som gick igång 1 minut innan det var dags att generera segerpoäng. När alarmet gick igång skulle jag ta fram sidan där man generar segerpoäng och inte byta sida förens aktiveringen var gjord.

Men likförbannat så inträffade det ett flertal gånger att jag plockade fram aktiveringssidan, såg att det var runt 1 minut kvar innan det var dags och tänkte att ”äsch, men jag hinner svara Funcee på skype innan det är dags”. Men då jag har ett väldigt kort och selektivt minne så glömde jag bort att jag skulle generera segerpoäng i samma stund jag lämnade sidan, vilket resulterade i att jag minst fem minuter satt och samtalade glatt med Funcee innan jag kom på mig med mitt misstag. Detta inträffade mig säkerligen ett tiotal gånger och det blev bara mer frustrerande för varje gång det hände.

Väldigt skoj händelse:
    Att få förtroendet att leda Persikorna har varit oerhört roligt. Aldrig förr har jag stött på så många duktiga och trevliga spelare i en och samma allians. Det har varit ett nöje att ena minuten skicka ut ett deffcall för att fem minuter därpå skicka ut ett nytt MM om att väggen är klar och inga fler behöver erbjuda sin deff. Lyxproblem. Det har också varit roligt att planera persikornas gemensamma offensiver, där deltagandet alltid varit högt. Att vi lyckades generera mer än 120 000 VP och därmed blev den allians som lyckats generera flest segerpoäng på alla domäner är också fantastiskt roligt!

Väldigt tunga händelser:

1. Mylis avsked
    Jag är väldigt tacksam för att Persikorna blev så förskonade från avhopp som det nu blev. Men när Niklas också känd som mylis slängde in handduken på grund av personliga skäl så tyckte jag det var väldigt ledsamt. Niklas var en oerhört go kille som man blev glad över att samtala med och när han försvann så saknade jag honom mycket.

2. Några gånger vid vår defensiva aktioner
    Jag är väldigt tacksam gentemot GoG, Funcee, Christer, Nicklas och Archi som gång efter annan hjälpte till att med organisationen vårt försvar när vi hade gemensamma offensiver mot oss. Men vid ett flertal tillfällen kände jag mig lite ensam och fick dra ett stort lass på egen hand. De gångerna vägde ledarrollen tungt på axlarna och det kändes motigt, men majoriteten av tiden har det enbart varit roligt att få leda en grupp med så kompetenta spelare.

3. Konflikten med Ke Lunde
    Det var dessvärre inte bara Thunderpick som fick det hett om öronen med aggressiva grannar från Ke Lunde. Även jag själv och Beric fick kämpa hårt mot Towan, Atterdag och Mahatma Ghandi i servens inledning då vi konkurrerade om samma tänka huvudstäder. Det var oerhört påfrestande att ha en fiende vägg i vägg med sig själv under en förhållandevis lång period. Det blev inte mycket sömn för min del under denna period och rädslan för att misslyckas var ständigt närvarande. Men efter många om och men så lyckades vi skapa oss det avgörande övertaget mot Ke Lunde som vi behövde för att bomba bort dem även från området kring London.

Det här svaret kan göras långt. Men för mig personligen tror jag att jag framförallt kommer sakna de fantastiska personer jag har fått nöjet att möta i Persikorna. Vi har verkligen haft ett bra gäng där sammanhållningen har varit stark.

Tack till
    Det finns ett par spelare som ännu inte blivit omnämnda i mina nomineringar som jag vill passa på att tacka i denna extrainsatta rubrik.

1. NiklasLurvetufsan
    2. BeritThe Cat
    3. AnnaTrouble
    4. Jackiethebigboss
    5. TobiasZargonian
    6. FunceeFunkzor
    7. DanielBingo
    8. KevinBlizzzz
    9. PeaRumtre
    10. KristoferKitfr
    11. JimmySorvari
    12. Jonasfarbror barbro
    13. Martin och LadynGudrun
    14. JohanGodisgubben
    15. JakobG55
    16. SchackisSchakmannen
    17. Sture och mbaSture
    18. Saltad
    19. Butter
    20. Alec
    21. RickardMalfeitor
    Senast redigerad av Apo den 15-02-14 klockan 11:09

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2011

Standard Nomineringar - Svevia

MvP (Most valuble Player): GoG, Nöff: lika bra offensiv strateg som deffensiv. Hatten av

MvO (Most valuble Officer): Henrik, APO :till synes outtröttlig duracellkanin som jag gärna spelar tillsammans med framöver.

Bäste lagkamrat/teamspelare: P generellt. Om inte X kan så har y redan tagit på sig uppgiften allt som oftast.

Bäst defensivt: Kitfr, Caligula och mig själv. 3 deffkonton med rena deffhjältar på top 15. Från lede fi vill jag omnämna DCS samt Ricardosl94

Bäst offensivt: GoG, Nöff och Sprakel, thebigboss. Bjudit på många fina rapporter denna runda. Ett extra omnämnande till Funke för största klubboff med tillhörande rapport.

Mest underskattade: Malfeitor och Schackmannen. Malfeitor visste jag knappt vilket konto det var tills sista månaderna då det började hagla in trevliga rapporter varje dag i skypechatten. Schackmannen var en osynlig man som jag fram till en tidpunkt faktiskt ville kicka ut ur allyn. Men ack så fel jag hade. Killen kom som en raket på slutet och jag är först i kön till att erkänna att jag haft fel.

Mest överskattade: Noyah. Förutom en okej vägg i sitt HS som ändå var för liten så var det inte mycket action på det kontot mer än storleken. Kjell ligger och nosar tätt på en hårfin andraplats.

Respekt åt: Vofflaren som försökte få iordning något kreativt i en tid där ingen ville ta i något. Vill även omnämna Windcube som ställde till med orosmoment och som fortsatte trots motgångar längre än vad många andra hade orkat.

Bästa team: P.

Mest irriterande: AC-aktiveringar. wow

Avsändare:Apo
    Ämne:Hehe, gissa varför jag skriver :P
    Ämne:Gherla vid tillfälle
    Ämne:VP vid tillfälle

Trevligaste spelaren: Kevin, Blizzzz : Det är något speciellt med den mannen en shoutout till Anna på Trouble också.

Att minnas: sammanhållningen i P, riktigt bra rakt igenom hela rundan.

Sån miss när... ricardo valde att vägga sin off på mitt HS och min hjälte var ute på annat deffuppdrag. Hade jag haft den hemma så hade jag nått 500K i hjälteerfarenhet. :/

Sjukt skoj händelse: De AC vi fick gratis i början tack vare dålig koordination från lede fi. De måste ha trott att vi hade en mullvan hos dem med det sjuka timing som vi hade ett par gånger.

Sjukt tung händelse: svälte 75000 veteätare under december när jag missat aktiverat dieten. Svälte sedan ytterligare upp till totalt 97000 trupper igår och försökte nå 100K men var försent ute och stannade på 99600 trupper. Inte ens det lyckas man med.

Så här kommer jag minnas den första Ancient EU-servern: Visserligen kul för en deffare att kunna köra tränaren överallt men det väger inte upp det faktum att det är ett betydligt dyrare format att spela toppkonto på samt att jag saknade spänningen som en lerhög oftast ger.

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2014

Standard

MvP (Most valuble Player): håller med tidigare nomineringar och säger Nöff. bäst på off och deff talar för sig själv

MvO (Most valuble Officer): Vofflaren gjorde ett bra jobb på att dra igång TIKS och gänget efter att tina och danne lämnade.

Bäste lagkamrat/teamspelare: arizona bay, vi hjälptes åt väldigt bra med mellandeffningar i vårat hörn

Bäst defensivt: Nöff

Bäst offensivt: Nöff

Mest underskattade: Vofflaren, ingen spelare jag hade hört talas om tidigare, men vart positivt överaskad när han kom in och livade upp

Mest överskattade: Unionen, vissa spelare var bra på att kriga och hjälpas åt, resten verkade tro att det skulle dyka upp ett VU.

Bästa manipulatör: pass

Respekt åt: Vofflaren

Bästa team: P var överlägsna, vi gjorde en skaplig offensiv tidigt och sen gick luften ur och dom vann på walkover

Mest irriterande: aktiveringen av alla artefakter

Trevligaste spelaren: Apo, trevlig kille som säger vad han tycker och tänker, vofflaren en god 2a på denna punkten.

Bästa startspelaren: jag var inte med från start

Att minnas: att man inte ska skicka snackare i svepen :P

Sån miss när...

Sjukt skoj händelse: när jag plockade tillbaka skorna med 100 falanxer innan jul

Sjukt tung händelse: när min hs deff och gurkarns off strök med vid ett övertag.

Så här kommer jag minnas den första Ancient EU-servern: god tanke men servern tog slut så mycket tidigare än den borde

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2013

Standard Nominering

HenrikApo har dragit ett extremt stort lass på denna server. Mer än jag trodde var möjligt för en enda person. Varje gång jag frågat om sömn har svaret varit samma, "prata inte ens om det". Han har planerat offensiver, han har dirigerat deff. Han har hunnit skriva milslånga MM om allt möjligt viktigt (som jag egentligen inte fattar att han hunnit med) och varenda en av dessa MM har varit en fröjd att läsa! Men jag uppskattar om det inte blir läxförhör nu när jag skriver såhär. Tack för allt, utan dig hade denna stora vinst aldrig varit möjlig.

Denna går tveklöst till min eminente co Elli, tack för alla skratt, all hjälp, alla våra klantigheter och framförallt tack för att du har orkat med mig i nästan 200 dagar!

Bäst defensivt:
    Det är väldigt svårt att ge denna nominering till en enskild person då P som allians varit fantastisk på den defensiva biten. Det var sällan (läs: inte så ofta man hade önskat) man fick vara med på dessa då det 4 minuter efter ett deffcall kom ett MM som löd ungefär såhär: Väggen till **** klar. Dock är jag ju för evigt avundsjuk på en person som missade 1-2 tajmade skick på hela servern och det är värt att lyftas fram. Jag har kallat honom för robot och det stämmer rätt bra. Det är nästintill omänskligt lite missar, grymt jobbat Svevia!

Bäst offensivt:
    Ja, jag tror att 1,5 miljoner offpoäng få tala för sig själv! Nöff har jobbat på lite bättre än alla andra.

Mest underskattade:
    Malfeitor gjorde inte mycket väsen av sig. Plötsligt flög det rapporter åt höger och vänster från honom.

Mest överskattade:
    Personligen går denna till den första ledningen i TIKS. Jag hade så himla höga tankar om er och väntade mig (i serverns början) en jämnare kamp. Inget illa menat förstås, hoppas ni kan förstå det ur mitt perspektiv också.

Bästa manipulatör:
    Haha, förlåt Henrik men du vet att det är sant. Jag tycker om dig lika mycket ändå!

Respekt åt:
    De få som orkade kämpa mot persikorna ända in till slutet!

Bästa team:
    Hela P har fungerat som en väloljad maskin. Vi ångade fram genom serverns gång och det gick helt enkelt inte att stoppa oss.

Mest irriterande:
    Dietklockan får delad förstaplats tillsammans med Ke Lunde. De sista 40 dagarna på servern när dietklockan ringde ryckte det mycket intensivt i mitt ena ögonlock. Med detta bubblade det även upp en svag känsla av att nästa gång den ringer bara slänga iväg telefonen och ignorera allt som har med artefakter att göra.

Trevligaste spelaren:
    BjörnBeric och Kristoferkitfr får denna, vi må kanske inte ha pratat så mycket men alltid god ton mot alla och ställer upp i ur och skur. ChristerAllofix kan kanske få plats här med men han nämnde mina vetefält på förra s5 lite väl ofta.

Bästa startspelaren:
    Zeback körde på riktigt bra i början!

Att minnas:
    När 27 hjältar och lite deff stod modigt och försvarade våran HS när Zokky, Azedrah, Najk och Mahatma Ghandi bestämde sig för att försöka rensa bort oss från området kring den lilla dieten.

Sån miss när...
    - jag råkade köa i HS utan tränare fast vi hade hela kontot fullt med råvaror sparade.
    - Elli råkade köa 2500 svärd i HS den sista tiden på servern.
    - Henrik skickade en mall på en offensiv till mig där jag uppfattade att hjälten skulle vara med, kunde ha kostat oss en nyövertagen artefaktby.
    - när jag av olika anledningar missade att skicka deff eller inte lyckades tajma mina trupper.

Sjukt skoj händelse:
    När P plockade flera offar genom att först sänka lojaliteten i artefaktbyarna. Att motståndarna sen flera gånger gör om samma misstag att skicka talare tillsammans med svep, ja vad säger man. Fina rapporter blev det och lika många sura miner gissar jag.

Sjukt tung händelse:
    Vi försökte rensa bort Najk och Focuz från området utan en ordentlig scoutning. Vi hade fått mycket hjälp från alliansen och sedan går vi och väggar våra katas trots perfekta vågor. Moralen var låg och jag trodde i flera dagar att det var kört.

Som en av de mest intensiva servrarna jag spelat, men också en av de roligaste. Hög klass på spelare i P och självklart att vi sopade banan med resten av alla Ancient EU-servrarna gällande segerpoäng.

Ha det fint Persikor och icke-persikor!
    /Hanna på Thunderpick
    Senast redigerad av tokfia den 15-02-16 klockan 11:14
    Avslutade:
    S4 2012: tokfia - O-rka
    S2 2013: John - TIKS
    S5 2014: Ralf Runestone - DEiTY
    S5 Ancient Europe 2015: Thunderpick - P

Pågående:

Junior Member Thunderpicks avatar
    Reg.datum
    Mar 2014

Standard Nominering.

Denna nominering går, utan någon som helst tvekan, till världens bästa HenrikApo.
    Jag känner inte att jag behöver skriva en lång uppsats som förklarar varför Henrik förtjänar denna nominering mer än någon annan denna server, utan ord är överflödiga. Du är fan bäst, Skånepågen!

Återigen går nomineringen till Henrik. Jag vet inte om det har med ditt enorma kontrollbehov att göra (vilket jag lärt mig älska men du har verkligen inte slappnat av förrän du vetat att P gjort sitt yttersta vid både defensiva och offensiva uppdrag. Vissa skulle kalla det idioti, jag kallar det total dedikation och ett jävlaranamma utan dess like.

Min fantastiska co-spelare Hanna, Vi började prata under förra s5 och av någon flippad anledning bestämde du dig för att hoppa in och lira denna server med mig, vilket jag är otroligt tacksam över. Tack för ALLT! Och förlåt för att du fått dra det tyngsta lasset när mitt liv utanför Travian åkt berg-och-dalbana det senaste året. Du förtjänar en guldmedalj som orkat stå ut med mig och mina klantarsligheter i 200 dagar, det är ett som är säkert.

Bäst defensivt:
    Caligula och Svevia!

Bäst offensivt:
    Nöff, tveklöst! Alla de där offpoängen talar sitt tydliga språk!

Mest underskattade:
    Henrik, jag vill placera dig här igen och jag tänker banne mig göra det också. Under denna server, när du haft ledarrollen från start, har du verkligen visat vilken otroligt duktig och kompetent Travianspelare du är.

Mest överskattade:
    TIKS ledning. Vad hände där egentligen?

Bästa manipulatör:
    Hanna.. För att hon lyckades manipulera mig att bygga saker i byarna enligt en viss ordning. Detta är självklart för många, men personligen någonting jag ALDRIG orkat bry mig om och innan AE-servern lovade jag mig själv att inte lägga någon större vikt vid detta någonsin eftersom jag tycker det är helt oväsentligt. Sen började Hanna skälla på mig, då var det bara att ta fram skämskudden och göra om/göra rätt.
    Inte för att det förändrat någonting inför framtiden, mitt konto på s3 ser ut som ett bombnedslag.. Som sig bör!

Respekt åt:
    Mig själv som inte slog sönder min mobiltelefon varje gång den där jävla aktiveringsklockan ringde.

Bästa team:
    P! som helhet. Bästa alliansen jag varit med i, utan tvekan.

Mest irriterande:
    Aktiveringsklockan. Drömmer fortfarande mardrömmar om den jäveln...

Trevligaste spelaren:
    På motståndarsidan vill jag minnas att jag växlat några trevliga IGM med både Najk & Mahatma Gandhi där i början av Ke Lunde fighten. Käraste Gummimannen på Aczalgaea tillhör ju också en av pärlorna. Men av alla på hela s5 så måste jag nog säga Henrik. ÅTERIGEN. Känns som detta forumsinlägg är som ett kärleksbrev till Henrik men inte mitt fel att pöjken är kanon! Huvudet kallt, alltid trevlig, tålmodig och peppande trots att han inte sovit på 1 vecka typ!
    Jag slänger in FunkeFunkzor här också, trots att han mestadels av tiden retar gallfeber på mig så kan jag inte låta bli att tycka om den lille skiten iallafall.

Bästa startspelaren:
    Oj. Jag drack nog för mycket öl i startperioden för jag kommer inte ihåg ett skit...

Att minnas:
    Denna guldmedaljsfight mindes jag med glädje hela rundan: http://prntscr.com/660s66

Sån miss när:
    Jag köade 2500 svärd i HS precis i serverns sista dagar. Skyller på hjärnsläpp och baksmälla.
    Eller alla gånger jag loggade in, läste ett deffcall, glömde bort det och kom på det dagen efter.
    (Tur man hade världens bästa co-spelare som hade huvudet på skaft hela rundan till skillnad från en annan...)

Sjukt skoj händelse:
    När Henrik tog rekord i antal MM/dygn. Jag tror 11 blev det slutgiltiga, rätta mig om jag har fel.
    Kan också slänga in Hannas fylleutsvävningar på Skype här. Nu får jag stryk.

Sjukt tung händelse:
    Första gången jag missade att aktivera dieten och såg mitt liv passera framför mina ögon när jag insåg att Hanna med största sannolikhet skulle skälla ut mig efter noter. Som tur var märkte hon ingenting... Tror jag.
    Hela Ke Lunde fighten kan också läggas in här. Sjukt onödigt och ovärt. Gjorde mig bara jäkligt opepp på att lira i början. Tur det vände efter ett tag.

Grymt skoj koncept tycker jag! Har haft superkul hela rundan trots att aktiviteten dalat emellan varven och att jag ville mörda aktiveringsklockan.
    Tack alla spelare, motståndare och lagkamrater som varit med och gjort denna servern till en succé!

Ses på s3 eller någon annanstans!
    /Eleonor Thunderpick
    Senast redigerad av Thunderpick den 15-02-18 klockan 14:09
    Avslutade:
    s5 Oden - Thunderpick

Pågående:
    s5 Ancient Europe P - Thunderpick
    s3 A A - Thunderpick

Bullet proof and bound for glory.

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2012

Standard

Fast vi inte spelade servern ut vill vi på ChromeLink, Chrono & Wilda vara med och säga några ord och tacka alla som var med och spelade på servern.

MvP (Most valuble Player): Här är det svårt sätta en då en spelare inte gör allyn, så här vill vi nämna alla våra spelare som stod ut med en sådan här server.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Voffel, han var väldigt samarbetsvillig och lätt att diskutera med. Han lyssnade på våra åsikter lika så som han gärna gav sina till oss. Rizzel, hans forsknings arbete inför denna server var grymt bra, sen att det visa sig att servern inte gav det vi hade förväntat oss är en annan sak.

Bäst defensivt: Svårt nominera någon här då inte deff var den viktiga ingredienser under denna server men vi hade några deffare som aldrig gav sig, bl.a restman/eriko, noyah, jaglegend, säkert glömt någon av er.

Bäst offensivt: Jaha, detta är alltid en klurig fråga. Men då det inte var en server med att bygga på sig den största offen så vill vi säga att vi hade många bra offare med oss som gjorde ett bra jobb när vi skulle gå och ta AF. Visst vi hade ett konto som bara ville farma (typ sitta lukta på blommorna) men de blev inte långvariga i TIKS men tyvärr så tyckte många av våra offare även som vi att servern inte var vad de väntat sig.

Mest underskattade: -

Mest överskattade: Kontot Why

Bästa manipulatör: Den spelaren var inte så aktiv denna runda, de som spelat med oss sen tidigare vet vem vi menar.

Respekt åt: Apo, vi prata bara lite i början men du är alltid trevlig och kan din sak.(chrono) Vi kanske skulle hållt kontakten.

Bästa team: P självklart, ni fick ihop ett fint gäng som stod stadigt hela tiden. det märktes på erat sätt att jobba. Att ni hade lyhörda spelare som var aktiva. Så hatten av för er helt klart. Ni är värda vinsten.

Mest irriterande: Artefakterna, detta att man ska ha en sak som måste sättas igång var 24 tim. Alla dessa igm jag/chrono skicka till våra medlemmar. Jag skrev i ett MM en gång att jag fundera på att ta 50 kr för varje påminnelse, tänk vad rik man hade blivit om man gjorde det. Serverns upplägg passade inte oss alls.

Trevligaste spelaren: Här är det svårt nämna någon specifikt då vi hade många bra trevliga spelare. Ni som är gamla TIKsare vet att vi gillar er så vi tar in några nya namn. Arizon bay, noyah, lillen, eriko. Sen har vi ju L-B allyn vårt afrika gäng, vilket härligt gäng ni var.

Bästa startspelaren: Sigge som har en tendens att rusa iväg i starten.

Att minnas: Att det var sjukt tråkigt att planera alla AF tagningar, det fattades aldrig snackare eller trupp men det var just planeringen som var så tråkig och redan där skvallra det väl om att man skulle lagt av.

Sån miss när… Vi trodde att det skulle bli kul detta

Sjukt skoj händelse: -

Sjukt tung händelse: När vi bestämde att lägga ner

Så här kommer vi minnas den första Ancient EU-servern: Att många var laddade i början, verkligen taggade men sen när vi tagit alla AF så slocknade intresset för servern, det var som allyn somna in. Var så många av de gamla som lade av då. Vi försökte få liv i den men när vi märkte att intresset för att göra en offensiv inte fanns vad finns det då att bygga på, inget. Det går inte köra en ally med ett fåtal aktiva spelare. Vi beundrar de som orkade köra klart servern. Att man skulle sakna ett VU så…Så bara att erkänna att denna server inte var något för oss.

Än en gång grattis till vinsten, P
    Vi ses säkert därute igen och tack för denna gång.

Mvh
    ChromeLink, Chrono & Wilda

Sidan 1 av 2 12 sistasista

Regler för att posta