Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Nomineringar

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2012

Standard

MvP (Most valuble Player): Martin Beck, Vårat VU konto samt alla som medverkade där.

MvO (Most valuble Officer): Staten? Har dålig koll på offsidan. Har inte lagt mig i det.

Bäste lagkamrat/teamspelare: AstridL och Greta Garbo som gjorde allt för att hålla mig vid liv.

Bäst defensivt: Roxette

Bäst offensivt: Staten

Mest underskattade: Alla vi som orkar spela detta varje dag år in och år ut!

Mest överskattade: All BS man får höra.

Bästa manipulatör: Folk. (ta åt er)

Respekt åt: Alla er som orkar pilla med VU.

Bästa team: KS

Mest irriterande: De där med att bomba mig mot slutet. Har ju haft hela rundan på sig att bomba mig men väljer när VU står på 97 för att katasen ska hagla på. Förstår att det är en strategi att göra så. Men jag får tycka att det är irriterande iaf. Eller hur?

Trevligaste spelaren: Kajsa var jätte trevlig när jag hade det jobbigt, sen kan jag dra med Plutte, Engan, Linda, Cornelia, Björn, TSD, sassa, mfl. folk har för det mesta varit trevliga.

Bästa startspelaren: Bamse iofs borde de ha gjort nåt vettigare med offen de hade.

Att minnas: 2000 fejks och anfall mot kontot på en och samma gång när jag hade migrän och var tvungen att gå och lägga mig

Sån miss när... jag var sjuk i en vecka, såg inte den första sänkningen av oss.

Sjukt skoj händelse: Att få vara med och vinna! Skön känsla!

Sjukt tung händelse: Känslan av att bli kallad för feg. Och kalla strategi för fegspel. Kan minnas att vi är inte de enda som nån gång inte krigat och gått för VU. Eller har jag fel? Alla dessa släggbyggare gör ju likadant? så vad är mer fel med strategin VU? Bara frågor jag inte fått svarade.

TACK ALLA SOM SPELAT! May the force be with you!

Junior Member Mr3Fails avatar
    Reg.datum
    Oct 2012

Standard

MvP (Most valuble Player): Tarzan

MvO (Most valuble Officer): Staten

Bäste lagkamrat/teamspelare: min co Hampus
    Bäst defensivt: KS

Bäst offensivt: Staten

Mest underskattade: Sult

Mest överskattade: ingen

Bästa manipulatör: lätt Adde och Alex

Respekt åt: alla som hjälpte till med något vu istället för att sitta och trycka på sin egen lilla deff.

Bästa team: tyvärr KS

Mest irriterande: att KS vann

Trevligaste spelaren: finns så många, no one, sivax, kaarlsson, sult2an, sult, hampus, adde och tarzan.

Bästa startspelaren: Bamse

Att minnas: Vilken fart servern fick när alla började bygga vu!

Sån miss när... min bästa server hittills!

Sjukt skoj händelse: när adde och alex sänkte nordic slägga

Sjukt tung händelse: typ 2-3 dagar in på server så blir man bannad... MH drar ner några fält och några lvl på residenset så man fick inte någon 15c 150%...

Senior Member Hampuss avatar
    Reg.datum
    Nov 2013

Standard

MvP (Most valuble Player): Tarzan, Gjorde spelet kul när jag väl träffade på honom

MvO (Most valuble Officer): Staten värkar ju haft rejält med off

Bäste lagkamrat/teamspelare: Marcus min egna dual <3

Bäst defensivt: KS

Bäst offensivt: Staten återigen

Mest underskattade: Sult

Mest överskattade: TU

Bästa manipulatör: -

Respekt åt: VU hållarna

Bästa team: KS

Mest irriterande: Aox på BadChiva kontot

Trevligaste spelaren: De jag kom i kontakt med i DoS och Apoteket, även SG

Bästa startspelaren: Bamse

Att minnas: När Bamse Farmade bättre ensam än hela TU som låg tvåa på allians plundringar efter just bamses egna

Sån miss när... -

Sjukt skoj händelse: När Adde bombade nordics (?) off

Sjukt tung händelse: När MH bannade oss i early game för ett missförstånd
    Senast redigerad av Hampus den 14-07-28 klockan 17:26
    Pågående:

Avslutatde:

TS5 Poseidon DEiTY Vinst
    Sez17 Criss Cross Apoteket
    Sez18 Kenze FS
    Sez19 Habanero GT
    TS1 Bozz Sutade när det blev super tråkigt
    Sez21 Nalle Puh SSM Vinst
    Sez22 Lost Chapter Sitter på Final Chapter GG

"Meriter"
    "Kenze" var den mest praktfulla försvararen, slaktades sina fiender vid sina portar, färgandes marken runt sina byar röd med deras blod.

Standard

MvP (Most valuble Player): Alla som vågade göra något, oavsett tidpunkt i spelet.

MvO (Most valuble Officer): Alex

Bäste lagkamrat/teamspelare: Ante i starten, Alex mot slutet

Bäst defensivt: Alla säger KS, men tycker egentligen inte det, KS hade det mest väldeffade VU:t, men thats about it. Det defensiva arbetet i övrigt var inte sådär jätteimponerande tyvärr. Och nej, jag är inte bitter över er VU vinst, men på tok för många släggor/offar tappades pga undermåligt deffarbete.

Bäst offensivt: Sett till totala offpoängen så visar tabellen Staten som segrare i denna kategori. Men tycker nog att Sult, Skolfröken, Unknown Chapter och ett par andra lite mer krigiska konton har gjort riktigt fina insatser.

Mest underskattade: ?

Mest överskattade: KS

Bästa manipulatör: Måste ju vara Ante helt klart. Killen som inte ens spelade men som fick så mkt cred för att varit med och plockat Nordics slägga

Respekt åt: Samtliga VU hållare för sin ork.

Bästa team: Jag trivdes rätt fint i mitt Paparazzi, vi satt och smög oss på Kändisar non stop. DoS, SG och Apoteket gjorde rätt bra ifrån sig också.

Mest irriterande: 1: Serverns MH, större pucko får man leta efter. 2: När vuxna män inte kan ta en enskild förlust som en vuxen man, utan väljer att krypa ihop i fosterställning och grina.

Trevligaste spelaren: Ja inte var det Nordic iaf, den saken är ju klar, i övrigt fanns det en hel del.

Bästa startspelaren: Minns ej.

Att minnas: Nordics släggtapp, Nordics tappade HS oaser, Nordics Tappade tränare

Sån miss när... Tror inte det finns någon miss alls, vi spelade för att ha kul, och det tycker jag vi hade.

Sjukt skoj händelse: När vi påbörjade vårt lilla Krig mot KS. Vi plockade en slägga och 3 rätt attraktiva arts under ett dygn, det var ett intensivt men jävligt kul dygn. Sen såklart alla offar vi brakade in med våra riddare som stod parkerade i oaser utan deff eller scouter. Övergår mitt förstånd att KS vågade stå med så mkt offtrupper här och var odeffade så nära oss med våra små skor och alla riddarsvep.

Sjukt tung händelse: Ögat. Ber någon mig scouta något igen så skriker jag:-) Fy fan vad Alex & Jag scouta runt, helt vansinnigt, men det gav utdelning.

Tack alla för denna server, och avslutningsvis, NEJ, det var ingen Iap innan våra anfall gick iväg mot släggisen som aldrig fick rulla. Fatta det människa!
    Senast redigerad av addemannen den 14-07-28 klockan 18:00
    Sez 15: Addemannen http://travian-reports.net/se/report/252747bab41
    Sez 16: Chapter1 http://travian-reports.net/se/report/27952871b4c
    Sez 17: Known Chapter
    Sez 18: "IlIustration" får titeln "Vinnare av denna epok"! "IlIustration" var härskare över det största personliga riket
    Sez 19: Njutning http://travian-reports.net/se/report/111731cd336
    Sez 21: Fågel Fenix. Vinnare av offranken!

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2013

Standard

MvP (Most valuble Player): Staten

MvO (Most valuble Officer): -

Bäste lagkamrat/teamspelare: Johan, Jacob o Jante

Bäst defensivt: Roxette

Bäst offensivt: Inte nån i KS iaf... Sult, Skolfröken och Chapterkontona.

Mest underskattade: -

Mest överskattade: Legenderna, hade en unik tränare och såg ingenting märkvärdigt komma därifrån.

Bästa manipulatör: -

Respekt åt: Mina kära CO´s som fick slita en hel del när jag plaskar.

Bästa team: Staten, även de som nämns vid ”Bäst offensivt”. De utförde sina ”aktioner” som de ska gå till.

Mest irriterande: När vi inte fick några bräckor till våra släggor...

Trevligaste spelaren: Går och nämna en hel här.

Bästa startspelaren: Staten, förmodligen det bästa HSet en ganska lång stund in i spelet.

Att minnas: Våra släggor!

Sån miss när... Ehm, när jag placerade ena offbyn åt skogen, så man hade 9 minuters handelsväg dit... Hehe :S Forskade även prettar i denna by, så råkades bygga några sådana med...

Sjukt skoj händelse: När Bamse radera så vi fick unika skorna!

Sjukt tung händelse: -
    Sez 15: Fina Fisken
    Sez 16: Mästerkatten
    Sez 17: Staten - Trippla VU-Släggor - One - Two - Three
    Sez 18: Illustration - Scoutningskontot
    Sez 19: Nyfiken
    Sez 22: Emma Watson

Standard

Citat Ursprungligen postat av solbackaa Visa inlägg
    Mest irriterande: Alliansen Xzaght och era attacker främst mot Petra Mede. Vara så dum mot gulliga Sassa
    Det var kul för att hon orkade bygga upp byarna hela tiden och träna deff. :P
    Därför nominerar jag Petra Mede i kategorin "Respekt åt". Avstår från andra nomineringar då jag har för dålig koll på servern som helhet.
    Senast redigerad av Wilding den 14-07-29 klockan 16:17

Senior Member FroliNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av addemannen Visa inlägg
    Att minnas: Nordics släggtapp, Nordics tappade HS oaser, Nordics Tappade tränare
    Hahaha, den här rundan också? Börjar bli lite av en tradition.
    SEZ 2: CanCeL - [BB]
    SEZ 3: flayan - !|Crowd VINST
    SEZ 4: Grande Formica - Nexus/AntiCimexVINSTLVL 100
    SEZ 5: Pingu Pingvin - JOP
    SEZ 7: SKÄRPNING! - Rädda.. VINST
    SEZ 8: TÜRKSTARS_88
    SEZ 9: OhhBABY! - JOP
    SEZ 10: Satan Rock Fest - SKÄRP ER!
    com6: ALV&FRO Inc - Wild*R
    SEZ 11: GG LättGIBBAT! - AF
    com3(v. 2.5): Elvis Presley - DAS
    SEZ 14: Feed Me
    SEZ 15: Villemannen - ~OSF~ #FIKA

Ner med lergroparna.

Senior Member pasqals avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av FroliN Visa inlägg
    Hahaha, den här rundan också? Börjar bli lite av en tradition.
    Du låter förvånad? ;O Känns som den snubben tappat/de ganska mycket. Men vafan, han har ju lyckats, ja enligt han själv då.
    Senast redigerad av pasqal den 14-08-06 klockan 14:55
    Fr2 Äppelknyckarjazz - NWO
    S1 Pizzaboy - HBO
    S6 Miss Awesome - AP - Vinnare offrank och 2a i pop
    Sez14 Mr. Blue 99k pop och 83 byar.
    Sez16 Sleeping Beauty

Standard

Citat Ursprungligen postat av pasqal Visa inlägg
    Du låter förvånad? ;O Känns som den snubben tappat/de ganska mycket. Men vafan, han har ju lyckats, ja enligt han själv då.
    Har förlorat offby en gång, vilket var denna rundan som var. Och råkat ut för spelare som snott HS oaser vid två rundor. Tror nog inte att detta är vidare mycket om man skulle ta fram något snitt på övriga spelare som spelar. För övrigt vet jag inte om det är svårt att sno någons HS oaser ? Är det ens en bedrift ?

Om man har en spelare med 50k ceasars 20-30 min ifrån ens HS oaser, så är det väl inte mycket man kan göra för att försvara dom? Inte så att jag skulle ställa 300k flaxar i varje HS oas bara för att iaf...

men whatever, du är ju enbart här och skriver för att du vill göra mig irriterad iaf, som många andra idioter här. DU har kanske inget eget o komma med ?

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av nordic Visa inlägg
    Har förlorat offby en gång, vilket var denna rundan som var. Och råkat ut för spelare som snott HS oaser vid två rundor. Tror nog inte att detta är vidare mycket om man skulle ta fram något snitt på övriga spelare som spelar. För övrigt vet jag inte om det är svårt att sno någons HS oaser ? Är det ens en bedrift ?

Om man har en spelare med 50k ceasars 20-30 min ifrån ens HS oaser, så är det väl inte mycket man kan göra för att försvara dom? Inte så att jag skulle ställa 300k flaxar i varje HS oas bara för att iaf...

men whatever, du är ju enbart här och skriver för att du vill göra mig irriterad iaf, som många andra idioter här. DU har kanske inget eget o komma med ?
    Fast är ju lite skillnad på att förlora en offby som har 900kveteätare i sig, än att, tex ta en offby som man kan bygga upp på 6 dagar (tänk på djungeln).

Sen vet jag inte varför du bara säger att det är 50k ceasars nära sina hs oaser, man måste ju ändå få upp en by samt hjältens egendom och magasin/silo plats för att kunna göra det samt få in varorna innan man märker att oaserna tas. Sedan vet jag inte vart du får 50k ceasars 20-30 minuter ifrån, de var de ingen som hade.
    Sen kan man ju prata om hurvida det är en bedrift eller inte, men om du själv skriver att pasqal vill göra dig irriterad, då kanske det var det som var samma mål med att ta oaserna, att göra dig irriterad. Och det blev du, de kan du inte säga nåt annat om, eller ja, man kanske inte blir irriterad eller så när man byter bynamn till "bög!!!", det är iallafall vad jag tror
    Sez 22: Final Chapter
    Sez 21: Zita
    Sez 19: Njutning-->Njutning
    Sez 18: lIlustration
    Sez 17: Unknown Chapter
    Sez 16: Chapter1
    Sez 15: Kung Byxlös
    Sez 11: Priest-->Torkat Vatten
    Sez 9: KillerZone

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Regler för att posta