Sidan 1 av 4 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 34

Ämne: Rapporter

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2010

Smile Rapporter

Varför har inte denna skapats tidigare :?

Ohh well, jag lägger väl första rapporten då (bara 85 dagar sen med tråden men det duger väl, hoppas jag)

http://travian-reports.net/se/report/2909644144e
    http://travian-reports.net/se/report/2909626581f
    http://travian-reports.net/se/report/290963473d7
    http://travian-reports.net/se/report/2909662d027
    http://travian-reports.net/se/report/2909691cefc x4
    http://travian-reports.net/se/report/290967977a8
    http://travian-reports.net/se/report/2909706bdb7 x11

Vi klarade det vi försökte med, ta över en nordisc släggby men det var fortfarande två attacker kvar (glömde gulda klart tp innan attackerna skickades så tog 4 minuter längre)

http://travian-reports.net/se/report/29097126a22

Sedan hade vi med hjälp av några söta små scoutningar lite här och där sett att det är ett konto som är innaktivt och som inte har någon deff i sin artifakt by.

http://travian-reports.net/se/report...14,29097696fe6

Så jag får bocka och buga för mig och adde för en lyckad dag .
    Senast redigerad av Zita den 14-07-11 klockan 01:23
    Sez 22: Final Chapter
    Sez 21: Zita
    Sez 19: Njutning-->Njutning
    Sez 18: lIlustration
    Sez 17: Unknown Chapter
    Sez 16: Chapter1
    Sez 15: Kung Byxlös
    Sez 11: Priest-->Torkat Vatten
    Sez 9: KillerZone

Standard

Bästa tråden snyggt jobbat också mer sånt vill jag se hära.

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Hittade även ett konto som var "nära" och bestämde oss för att chansa .

http://travian-reports.net/se/report...20,291012fb0cc

Standard Snyggt !!

Helt klart snyggt jobbat!! felfritt hela vägen, jag var inte ens online ju, även det lyckades ni pricka in perfekt, av en slump så haglade anfallen såklart in straxt efter man loggade ut vid 4.10 tiden på natten.

stämmer bra att min offby blev tagen av två herrar som vi kan välja att kalla Ante och Alex här, dessa personer spelade på konton som ingick i alliansen vi hade IAP med för övrigt!!!!. Fast ja, alla här förstår nog hur mycket man kan lita på en IAP när konton med dessa herrar är inblandade, tyvärr var inte alla i vår allians överrens om att misstänksamheten mot dessa personer var befogad, därav blev IAPen kvar med alliansen ifråga... Vilket skulle visa sig få tråkiga konsekvenser för mig personligen dels.

Helt klart snyggt gjort. Det är inte lätt att försöka hålla sig skyddad och vara beredd på anfall från sina IAPs 24/7, men förr eller senare vet man ju att det ska komma när mästarna A1 och A2 på backstabbning, trollning och falskhet är i görningen. Men var inte mycket o göra , då vi hade IAP med alliansen där dessa konton ingick, så det var bara sitta och vänta på att de skulle välja ut rätt tid för backstabbningen och sen får man hoppas på det bästa lixom. Och jag hade INTE möjligheten att hålla kontot under uppsikt 24/7, därav utfallet nu då.

för alla som undrar hur stor offen var: ca 293k svärd, 97k headuans, 24k katas.

Lyfter på hatten!, jättefint spelat!

Även ett stort tack till min ex co (som spelade på mitt konto denna rundan, tills han tyckte att gräset var grönare på andra sidan) som antagligen är med och leder denna underbara alliansen som vi hade IAP med!

Alla inblandade löste verkligen detta på ett perfekt sätt, utfallet blev ju klockrent.

på återseende
    Senast redigerad av nordic den 14-07-12 klockan 12:19

Standard

Citat Ursprungligen postat av tarzanone Visa inlägg
    Bästa tråden snyggt jobbat också mer sånt vill jag se hära.

Jag förstår att du säkert är lika chockad som jag, att det för en gångs skull inte är din offby som man omnämner Men vi alla uppskattar nog lite variation på rapporterna kring vem som tappat offbyar så denna gången fick de vara nån annan än du ju. Men vi vet alla att du är kungen nr 1 på att tappa offbyar/hs, du är ohotad på den platsen. Respekt

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av nordic Visa inlägg
    Helt klart snyggt jobbat!! felfritt hela vägen, jag var inte ens online ju, även det lyckades ni pricka in perfekt, av en slump så haglade anfallen såklart in straxt efter man loggade ut vid 4.10 tiden på natten.

stämmer bra att min offby blev tagen av två herrar som vi kan välja att kalla Ante och Alex här, dessa personer spelade på konton som ingick i alliansen vi hade IAP med för övrigt!!!!. Fast ja, alla här förstår nog hur mycket man kan lita på en IAP när konton med dessa herrar är inblandade, tyvärr var inte alla i vår allians överrens om att misstänksamheten mot dessa personer var befogad, därav blev IAPen kvar med alliansen ifråga... Vilket skulle visa sig få tråkiga konsekvenser för mig personligen dels.

Helt klart snyggt gjort. Det är inte lätt att försöka hålla sig skyddad och vara beredd på anfall från sina IAPs 24/7, men förr eller senare vet man ju att det ska komma när mästarna A1 och A2 på backstabbning, trollning och falskhet är i görningen. Men var inte mycket o göra , då vi hade IAP med alliansen där dessa konton ingick, så det var bara sitta och vänta på att de skulle välja ut rätt tid för backstabbningen och sen får man hoppas på det bästa lixom. Och jag hade INTE möjligheten att hålla kontot under uppsikt 24/7, därav utfallet nu då.

Även ett stort tack till min ex co (som spelade på mitt konto denna rundan, tills han tyckte att gräset var grönare på andra sidan) som antagligen är med och leder denna underbara alliansen som vi hade IAP med!

Alla inblandade löste verkligen detta på ett perfekt sätt, utfallet blev ju klockrent.

på återseende

Måste ju svara här ..

Alltid lika gnäll när det gäller backstabbing.. men det jag finner VÄLDIGT konstigt är att de dryga svar jag fick när jag frågade om IAP var att ni skulle klara er utan ALL hjälp. Och inte göra om en omtalad dam att ha IAP:er överallt.

Sen har jag lärt mig att alla IAPer försvinner när det e EG om man inte bildar en union

men kramiz på dig tycker ju om dig i alla fall o du mig ... se bara på min profil ..

Pågående:
    S4 -Fracti
    Avslutade:
    SEZ
    7: Kajsa Kawat
    8: Angus Kawat
    9: Kajsa kawat -> http://travian-reports.net/se/report/740037b8f77
    10:Olympen
    11: Earthquake ->http://www.travian-reports.net/se/report/146262738cb
    12 -15 glömda
    16: Raderad
    17: Treklöver
    VM -kval
    11. Medusa
    14: Medusa
    S2 -2010 .Sweet
    S2-2011 .Archi -> http://forum.travian.se/showthread.p...e-av-s2-Maj-11
    S1 2010 . Zigge ->Atlantis - Deffreckord?
    S2 2013 Trauma
    S3 -- Animal Mother

Senior Member Hampuss avatar
    Reg.datum
    Nov 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av nordic Visa inlägg

på återseende
    Bara för att tillägga så var dom inte medlemmar i alliansen ni hade/har IAP med utan lämnade den och har fortfarande inte gått med i den

Standard

Citat Ursprungligen postat av Poseidon Visa inlägg
    Bara för att tillägga så var dom inte medlemmar i alliansen ni hade/har IAP med utan lämnade den och har fortfarande inte gått med i den
    bara för att tillägga så var de med i allianssn hela tiden fram tills själva anfallet. de gick endast ur allianssn för att FÖRSÖKA få det att se bra ut, att kringå att det fanns en iap. jag ser det inte riktigt som att spelarna helt plötsligt ska ses som en helt ny allians, bara för att de valde att kringgå faktumet iap. anfallet sågs som en handling av vår iap allians, oavsett vilket sätt de valde att göra det på.

Standard

Citat Ursprungligen postat av kajsa kawat Visa inlägg
    Måste ju svara här ..

Alltid lika gnäll när det gäller backstabbing.. men det jag finner VÄLDIGT konstigt är att de dryga svar jag fick när jag frågade om IAP var att ni skulle klara er utan ALL hjälp. Och inte göra om en omtalad dam att ha IAP:er överallt.

Sen har jag lärt mig att alla IAPer försvinner när det e EG om man inte bildar en union

men kramiz på dig tycker ju om dig i alla fall o du mig ... se bara på min profil ..
    jag har redan svarat dig varför det fanns en iap med apoteket och inga andra. apoteket bestod av ett par konton som valde att lämna vår allians, det var mer eller mindre därför det fanns en "låt bli varandra" grej. vi ville inte söka några sammarbeten den här rundan för övrigt. sen att apoteket även hade tagit in ett par ks fientliga konton är ju bara beklagligt. men ja, mycket snack om backstabbning på travian, kanske för att det sker ofta. eftersom man tycker att fulspel och oärlighet är förkastligt irl, så följer väl även den känslan med vad man anser om sånt även i spel.. oavsett "brukar-bli-så" argumenten. klart det brukar bli så, skulle även gissa på att det ofta är samma nänniskor som ofta är inblandade också. men jag har egentligen inte mer att tillägga här inne. mitt svar var bara ett svar till dom som valde att hänga ut mig här inne o skryta. då ville jag även belysa hur allt gick till, så alla får veta.

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Jag undrar dock hur du inte får med adde någonstans i dina inlägg . Han har gjort betydligt mer för kontonas skull än vad jag och ante har gjort tillsammans denna runda. Sen har jag redan förklarat för dig varför vi skickade när vi skickade och så, men kan ta det här lite kort åxo.

Vi bestämde oss för att köra den natten för att det passade oss bra med att vara uppe sent. Hade först planerat att skicka anfallen vid 6-8 tiden ungefär.

[2014-07-08 13:06:43] alex: så får bli på torsdag morgon isåfall
    [2014-07-09 23:03:29] | Addemannen@Chapter1|: nu hämtade ju nordic tränaren, hahaha
    [2014-07-09 23:03:34] | Addemannen@Chapter1|: aktiveras 8:30 typ
    [2014-07-09 23:03:43] | Addemannen@Chapter1|: så känns inte some n bra tid att skicka då
    [2014-07-09 23:03:48] | Addemannen@Chapter1|: kanske man ska dra iväg inatt fan

[2014-07-09 23:22:32] | Addemannen@Chapter1|: men då säger vi det
    [2014-07-09 23:22:48] | Addemannen@Chapter1|: synd att jag hade lite farms ute, men de mesta på väg hem
    [2014-07-09 23:22:55] | Addemannen@Chapter1|: slutade ju skicka där innan 22:00

[2014-07-10 06:06:35] | Addemannen@Chapter1|: fan va ja vill lyckas med detta nu
    [2014-07-10 06:25:30] | Addemannen@Chapter1|: han verkar fan off
    [2014-07-10 06:25:40] | Addemannen@Chapter1|: 2 byar hann jag se som hade fullt i mag av ngn råvara
    [2014-07-10 06:28:24] alex: 3 byar såg jag
    [2014-07-10 06:28:48] | Addemannen@Chapter1|: ojoj
    [2014-07-10 06:28:56] | Addemannen@Chapter1|: kan ju va så att dom har fullt upp med att deffa
    [2014-07-10 06:28:57] | Addemannen@Chapter1|: haha
    [2014-07-10 06:29:01] | Addemannen@Chapter1|: fast tveksamt
    [2014-07-10 06:29:04] | Addemannen@Chapter1|: eller ja, vi får väl se
    [2014-07-10 06:29:11] | Addemannen@Chapter1|: va kul det här va alex

[2014-07-10 06:31:24] | Addemannen@Chapter1|: jävla tur att vi såg att han tog tränaren
    [2014-07-10 06:31:27] | Addemannen@Chapter1|: på kvällen där
    [2014-07-10 06:31:35] | Addemannen@Chapter1|: och tur vi körd eigång tidigare
    [2014-07-10 06:31:46] | Addemannen@Chapter1|: hade varit katastrf tror ja om vi skickat 8 typ
    [2014-07-10 06:31:50] | Addemannen@Chapter1|: som tänkt
    [2014-07-10 06:32:03] | Addemannen@Chapter1|: så bra att han tog tränaren
    [2014-07-10 06:32:10] | Addemannen@Chapter1|: då får man ju ite hum om hans tider
    [2014-07-10 06:32:11] alex: hade inte orkat vara vaken till 8
    [2014-07-10 06:32:30] | Addemannen@Chapter1|: för ingen lägger sig ju när den aktiveras, man går ju snarare upp

Hoppas detta får dig att tro på att vi inte hade några spioner eller liknande, och om inte kan du få se på mer citat

http://i.imgur.com/AML9nDD.png

Sen var vi bara med i Apoteket i ~ 30 dagar, och jag tror inte att det var IAP direkt när vi gick med, utan att den kom några dagar efter, jag har ingen aning så rätta mig om jag har fel. Men har jag rätt så har ni haft minst 55 dagar på er att göra något mot oss då vi inte ens var med i apoteket, plus så många dagar det tog från att vi var med i apoteket tills att IAP:en kom.

Låter som att ni inte hade något val än att bara sitta och vänta på att det skulle komma, men det hade ni ju, ni kunde gjort det innan det blev en IAP och ni kunde ha tackat nej till IAPen då ni (antagligen) inte ville sitta och vänta bara som ni blev "tvugna" till.

Men jag har inte så bra koll, hoppas iallafall jag lyckats övertyga dig lite mer om att det skedde utan insyn om din aktivitet

Sidan 1 av 4 123 ... sistasista

Regler för att posta