Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Nomineringstråd!

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2013

Standard Nomineringstråd!

(Lånar starten från någon annan server)
    Välkomna att nominera era vänner, fiender eller helt enkelt någon spelare ni tycker gjort något bra denna runda.

Glöm inte att motivera!
    Blir mycket roligare att läsa då - även för dem som inte var med när det hände.

Nu till nomineringarna, jag får väl börja:

MvP (Most valuble Player): Obyn: Höll vu, snodde unika dieten,rensade för stölden av unika tränaren och bombade otaliga byar. Utan obyn hade servern varit slut betydligt snabbare.

MvO (Most valuble Officer):-

Bäste lagkamrat/teamspelare: Karmakontot som skickade sjuka mängder råvaror/vete till vut.

Bäst defensivt: Gud hade endel deff.

Bäst offensivt: Tiks, fler och större släggor.

Mest underskattade:-

Mest överskattade: Granbretan

Bästa manipulatör: John holmes

Respekt åt: Alla som inte fuskar.

Bästa team: Tiks

Mest irriterande: Alla tiks:are som bombade en supportby i taget.

Trevligaste spelaren: Finns många att välja på.

Bästa startspelaren:-

Att minnas: Stölden av unika dieten helt utan trupptapp som obyn gjorde.

Sån miss när... Pow medmera endast fick 2 antika bps.

Sjukt skoj händelse: Stölden av unika dieten helt utan trupptapp som obyn gjorde.

Sjukt tung händelse:-

Så här kommer jag minnas s2: Några duktiga och aktiva slår många lite sämre och mindre aktiva.

Senior Member Gummi/Piffs avatar
    Reg.datum
    Dec 2012

Standard

Den förre Scimitar här och eftersom jag inte var med på sista delen, har jag kanske inte så mycket intressant att delge, men här kommer någonting...

MvP (Most valuble Player):

Ja, vem ska man välja? I mitt tycke gjorde sig hela Tiks ledning sig förtjänta av den titeln och i ännu större utsträckning kanske chrono, som var särskilt drivande i att vut fick vete.

MvO (Most valuble Officer):

Samma som ovan.

Bäste lagkamrat/teamspelare:

I en allians som Tiks är det otroligt svårt att välja ut någon specifik bland alla dessa underbara spelare, så jag lämnar det nog där...

Bäst defensivt:

Ingen tvekan, Tiks med chrono och nidaros i spetsen släppte inte förbi många anfall.

Bäst offensivt:

Mr Hyde, Dr Jekyll, Skrynkel, dzack3d. Svårt att välja ut en enda när standarden är så hög. Skrynkel bör dock ha extra eloge för sina väl planerade offensiver.

Mest underskattade:

VVV kändes underskattade iaf.

Mest överskattade:

Ja att praktiskt taget resten av servern går ihop mot Tiks och dessutom förlorar gör de inte ens till överskattade, då vi aldrig hade några förväntningar från början...

Bästa manipulatör:

Jag vet inte hur man ska bedömma Obyns detektivarbete och analyser, men underhållande var de iaf...

Respekt åt:

Vuhållare, att ni orkar...

Bästa team:

Tiks, råder ingen tvekan...

Mest irriterande:

Drabbade inte mig personligen, men kan förstå hur irriterande det måste vara att offen kommer hem oskadd efter en resa mot ett vu.

Trevligaste spelaren:

Sigge, nidaros, hanna, lygo, Lye, chrono, chromelink, skrynkel, bore, änkan, mr hyde, dr jekyll, katten och en massa andra som tyvärr minnet sviker.

Bästa startspelaren:

Dr Jekyll, etta i plundring, anfall och klättring första veckan säger väl allt?

Att minnas:

Övertagningen av fiendens vu. Så snyggt!

Sån miss när...

Att jag började sent (spelade på Scimitar innan jag hoppade av) och aldrig fick ihop ett konto som Tiks förtjänade. Utan tvekan den bästa allians jag någonsin har spelat för.

Sjukt skoj händelse:

Att vi plockade hem så många artefakter när de släpptes.

Sjukt tung händelse:

Minns ingen så hände nog inget nämnvärt jobbigt.

Så här kommer jag minnas s2:

Som en tidigare talare var inne på, hur en mindre, men mer dedikerad grupp slår en flerdubbelt större, men sämre utnyttjad sådan.
    Avslutade servrar:
    s1 14 - Nostromo - Reign-Beaux, s1 15 - Zarak,
    s2 16 - TENCHU - Algol,
    s3 14-15 - A A - Tobias,
    s4 13-14 - KIDS - Cyrus, s4 15 - MP - Solmyr,
    s5 13-14 - DEiTY - Daimyo, s5 14- TIKS - Aczalgaea,
    com3 16-17 - TVE - Hydra,
    com7 12-13 - AE- Piff,
    com6 15-16 - ? - Kashmira (http://forum.travian.com/showthread.php?t=156483)

Pågående servrar:

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2013

Standard

Dags att nominera lite igen

MVP Obyn måste få denna. Ingen var så viktig för sin ally som de var. De enda kontot som försökte göra motstånd. Dock så var de lite för viktiga och all deff hamnade där. Vi fick i stort sett bomba fritt hela servern för vi visste var all deff samlades

MVO Trots att ja aldrig ville ha någon formell rank eller ledarposition blev det så ändå. Skrynkel koordinerade störst och bäst helt enkelt. Därför nominerar jag mej själv här

Bäste lagkamrat Katten, inget snack. Ställer alltid upp, väggar om det behövs och räds inte några anfall. Han har inga problem att ta en smäll för laget, både offensivt som deffensivt och ställer alltid upp med RV vid behov. Helt klart den mest kompletta lagspelaren jag någonsin stött på.

Bästa deff Shoegasm satt på en fin mängd prättar och var viktig i EG. Dock lär ja ge Chrono denna nominering som klev upp mitt i nätter för att skicka hem trupp och deffa om. Hon gjorde ett fantastiskt jobb

Bästa off Katten eller Skrynkel får denna nominering. Katten toppade anfallslistan och hjälpte mej med flera tunga attacker. Jag gjorde några tunga AF-stölder på egen hand och en hel del skada och lär nog ses som en stark utmanare till Katten. Obyn hade en fin off men han var alldeles för dålig att använda den. Först i EG började den användas och då gjorde den inte mycke skada. Skrynkel och Dzack3d a.k.a katten var betydligt bättre

Mest underskattade Jag ger denna till Bore, som byggde en fin off och höll sig lite i skym undan. Ja tror fienden blev lite tagna av att han hade en off och gjorde bra skada mot robban och Obyn.

Mest överskattade Granbretan. Vad hände där, egentligen? Bara bygga en off med en stor tränare hela servern. En off som dessutom var skrattretande liten och som endast sänkte två vetefält (???) i VU. Att han fick så många bra AF och gjorde en så dålig server gör honom självklar till denna nominering

Bästa manipulatör Dis lär få denna. Jag vet fortfarande inte var han stod egentligen. Offmässigt visade han att han hörde till Tiks. Men de känns som att han lämnade massa info till andra blocket efter han raderat

Respekt åt De få spelare som meddelade när de hade tagit över en farm-by.

Bästa team Team Night Riders, som de kallade sig, härjade vilt och var väldigt självgående. En offledares dröm.

Mest irriterande Obyns fenomenala tur när vi anföll hans offby. 1% lojalitet kvar och misslyckades med AF-stölden trots att truppen tog sig igenom precis. Men hjälten dog trots full hälsa.

Trevligaste spelaren Shogasms people skills är ju alltid trevligt att se. Vill även ge en eloge till de spelare som gratulerade till vinsten. Det är alltid trevligt när motståndaren är stora nog att gratulera.

Bästa Startspelaren Egentligen ganska oviktigt. Men Dr. Jekyll och Skrynkel får väl göra upp om den här.

Att minnas De som ja kommer minnas bäst är nog den sista koordinerade attacken när vi helt enkelt körde över allt. Diet, BP, VU och växelby. Vi skinnade Obyns konto på allt

Sån miss när... Ja inte kunde ducka offen i G. Skämdes som en hund

Sjukt skoj händelse När jag avslutade med att ta Obyns VU

Skjukt tung händelse Unika dieten borde väl vara med här, men att bli av med den fick mej att vakna till och börja spela ordentligt. Dessutom överdeffades den hos Obyn så ja ser de nästan mer positivt än negativt så här i efterhand. För min del var den tyngsta händelsen när ja missade ducka offen i G

Så här kommer ja minnas server 2 Om mitt minne av server 4 var "så få konton slår så många konton så lätt" så vet ja inte vad ja ska säga om denna server. Tyvärr kommer ja nog minnas den fruktansvärt låga klassen på denna rundan.

Skrynkel tackar för sig och önskar er ett gott 2014

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2013

Standard

MVP Istämmer helt klart med Skrynkel här.

MVO Här nominerar jag chrono, helt enkelt för att hon gjorde ett enormt jobb med deffningar. skickade trupper hit och dit och såg till att de kom hem efter utfört arbete. Sedan var hon otroligt viktig i vu-arbetet och såg till att jaga på oss i tid med vetet mm.

Bäste lagkamrat Här vill jag nog framhålla de flesta i TIKS, alla vet vad som krävs och ingen räds för att hjälpa till eller ställa upp.

Bästa deff Shoegasm för trupper och chrono för koordination

Bästa off I TIKS fanns de största offarna och när segraren var utsedd så stod de största offarna i TIKS ännu outnyttjade..(säger en del..) annars så var nog Skrynkel och Dzack3d bäst på att hålla offarna igång..

Mest överskattade Granbretan. Ingen vidare kommentar då nog de flesta vet vad jag talar om..

Respekt åt TIKS!

Mest irriterande Att vi tog över Agrippa-kontot efter att han väggat mot obyn och har ännu inte lyckats få tag i honom igen så vi han byta till rätt mailadress så vi kan föra över guldet som var kvar...

Bästa Startspelaren Inte jag iaf..

Att minnas mm att ta över ett off-konto med noll off, sedan bygga upp offen utan tränare för att sen offra den totalt i några rensningar av natarbyar när BP släpptes kändes otroligt tungt men även ett eget val för allyns bästa. att sedan börja om att bygga på offen (igen..) kommer jag nog att fundera på ordentligt om det sker igen..

Sjukt skoj händelse när vi pulveriserade Arthurious konto på mindre än en vecka..

Skjukt tung händelse se ovan "att minnas"

Så här kommer ja minnas server 2 jag kommer att minnas beviset för att kvalitet är bättre än kvantitet

Tack för denna server och vi ses nog igen Gott nytt travian-år 2014
    Agrippa (började s2 på Baccus)
    Mange

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av Skrynkel Visa inlägg

Tyvärr kommer ja nog minnas den fruktansvärt låga klassen på denna rundan.

Mest underskattade Jag ger denna till Bore, som byggde en fin off och höll sig lite i skym undan. Ja tror fienden blev lite tagna av att han hade en off och gjorde bra skada mot robban och Obyn.
    Den första håller jag med om till fullo, varför tänkte inte jag på det från början?

Trodde faktiskt bore's off skulle vara ännu större med tanke på hur länge han haft tränaren.
    Senast redigerad av Lagomtenorm den 13-12-26 klockan 18:31

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2013

Standard

Då jag inte förrän i slutet av servern hade tillräckliga informationer att bedöma servern som helhet så får mina normeringar bli delvis subjektiva, modifierade, flerfaldiga och tala för upplevelsen av serven såsom den var mig att spela personligen

rock n roll
    /rizzel @ sebra d, EM N

MvP (Most valuble Player): Någon skrev: "Utan obyn hade servern varit slut betydligt snabbare" Servern tog väl mer eller mindre slut på rekordtid? Vad jag förstår så blev servern förlängd tre-fyra dagar från sitt minimum? MVP är jämt skägg mellan skrynkel eller Obyn. Skrynkel vann på en totalt överlägsen seger. Utan Obyn hade detta inte ens blivit någon tävling och kontot gjorde en mycket fin insats. Grattis till er båda

MvO (Most valuble Officer): Jag vet inte exakt vilka som gjorde vad i Tiks, men deras organisation, färdigheter och lagspel var ljusår före alla andras.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Egoistiskt nog nominerar jag kollektivt allyn EM N. Alla konton utan undantag ställde helhjärtat på sina kamrater.

Bäst defensivt: Tiks i synnerhet chrono

Bäst offensivt: Tiks, det finnas många som redan nämnt bra offare. Jag saknade Nattspindel bland namnen, först körde han på Dis-kontot och sen på Nero. Högt anfallstempo och mycket skada, ofta

Mest undervärderade: Återigen vill tala jag (förvånande nog) lyfta fram min egen ally. Vi avgjorde långtifrån denna server. Men jag tror vi förvånade alla inklusive oss själva över vad vi faktiskt åstadkom

Största besvikelse: VVV... En hel runda i lugn o ro ute på landet. Klent resultat

Största manipulatör: Dis. Jag väljer att byta rubrik från "bästa" till "största". I övrigt väljer jag inte kommentera mer än att jag tror att vi allra flesta inklusive Dis själv tycker att det blev åt "#¤%¤&%¤
    Annan kandidat är Arken71 (raderad grundare av PoW). Han ska ha i heder i att erkänna att saker hade kunnat skötts snyggare, men är ändå en något ohederlig politiker till skillnad från från min upplevelse av Obyn/Tiks.

Bästa underrättelsetjänst: John Holmes. Fantastiskt förmåga att infiltrera o nästa sig in i motståndarnas läger och var en anledning till många skratt för somliga, men säkert ett och annat grått hårstrå hos andra.

Respekt åt: Åt dem som spelade hela rundan och inte vek sig trots svåra lägen o fortsatta kämpa

Bästa team: Tiks

Mest irriterande: Spelare med skor + blixtar :P

Trevligaste spelaren: Många att välja på. För min del var denna server en resa genom de flesta allianser och jag kan bara säga att jag har träffat så många trevliga med- och motspelare och att välja ut de allra trevligaste är en omöjlig uppgift. Lättare hade varit att nämna de få o de allra flesta fall försvunna spelare som snackat skit o försökt misskreditera.

Bästa startspelaren: Började vecka 6. Svårt att säga något där. Hade varit kul se av vad det kunnat bli av Leppix om Martin som startade kontot spelat kvar.

Personliga minnen: Jag kommer minnas ett litet anonymt krig som förmodligen passerade de flesta obemärkt. Mitt eget konto tillsammans med Yebran (raderad november-ish) som fullständigt slog sönder och demoraliserade den första av storkonfedden allys att bryta ihop, -bc-. Som krigsbyte från den operationen fångade EM upp en viktig deffare. Vidare kommer jag minnas att vara politisk bakbunden och något misstrodd i ett avslaget mid-game för att det skulle braka loss ordentligt i end game. Jag kommer minnas EM's försvar av Skarpheden-kontot och den påföljande motoffensiven då vi riktade särskild uppmärksamhet mot Pantheon/Pow's ledarkontoton fick minst två av dem att radera. Unionens första vu-sänkning är ju redan nämnd många gånger nu. En klassiker. Slutligen en udda och julaftonsmorgon o -kväll på skype.

Sån miss att Travian själva spelat bort så många spelare med åren och att servern varit så glest befolkad

Sjukt skoj händelse: Att Arthurious påstår hon raderar pga mycket att göra inför julen samtidigt som vi nollar kontot.

Sjukt tung händelse: Att märka hur mina IRL Piranah och Yebran förlorade sugen i mid-game o tillslut raderade

Så här kommer sammanfattar jag (oxå) s2: "Några duktiga och aktiva slår många lite sämre och mindre aktiva."

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2011

Standard Linda och Tinas nominering

MvP (Most valuble Player):
    Vi var ett super bra team i Tiks.
    Alla visste sin uppgift,sin plats,om vad som skulle göras.
    Men självklart är katten och wildas pojkvän skrynkel dom bästa.
    Tina min vän för alltid.
    MvO (Most valuble Officer):
    Skrynkel,

Bäste lagkamrat/teamspelare:
    Tina/chrono världens bästa deffare,och vu hållare.
    Linda/wilda är vår lilla vessla som näslar sig in lite överallt.syntes inte utåt lika mycket denna runda som förr.
    Danne/chromeLink gjorde ett fantasiskt diplomati arbete.
    Linda vill även nämna sin travian man sigge,som fanns där i vått och torrt. älskar dig.
    katten och skrynkel så klart
    Bäst defensivt:
    Alla deffar i tiks gjorde ett fantastiskt jobb..så mkt deff vi satt på..wow
    Men ska vi plocka ut en så blir de galetgambler.
    Alltid trevlig,ställde alltid upp med permadeff, snabba svar via igm vid deffningar. han hade GALET mycket deff..passande nick.

Bäst offensivt:
    Nattspindlen som förtjänar sitt nick,varje morgon la han in rapporter från nattens bravader.
    självklart killarna i Nightriders. ni vet vilka ni är.

Mest underskattade:
    Vi har ingen,eftersom vi litar och har trott på alla våra TIKSARE.
    Mest överskattade:
    Obyn och granbretan. Trodde mer utav er..

Bästa manipulatör:

Linda och hennes spion som fanns lite överallt. Är de fusk?
    Tinas kommentar: farligt att släppa in linda på travian.
    Respekt åt:
    Hela TIKS

Bästa team:
    katten och skrynkel utan er två är vi halvor.
    Nightriders

Mest irriterande:
    Lindas kommentar: När skrynkel snodde MITT vu. som jag hade snott i från Obyn.
    Tinas kommentar: Lygos alla feta lata prettar som aldrig hann fram till nån deffning.

Trevligaste spelaren:
    Narishma
    Nattspindlen
    carnage
    IT killarna så klart.

Bästa startspelaren:
    Dr jekylle med tätt följd utav skrynkel boy

Att minnas:

Alla skratt och roliga stunder vi haft tillsammans.
    och att skrynkel fick en flickvän och även en hund på köpet.
    Sån miss när...
    När vi miste unika dieten,men samtidigt vände spelet till vår fördel.
    den ego deffades till tusen,då vi slog på allt annat än just den.
    Sjukt skoj händelse:
    När vi deffade bort alla Obyns enorma offar (fniss)
    eller när granbretan tog 2 vetefält i vårt VU.

Sjukt tung händelse:
    skrynkels G off..som vi alla är lika skyldiga till att den försvann.

Så här kommer jag minnas s2:
    All jäkla skitsnack om fusk pga att en spelare (dis) spridde ut massa rykten innan han raderade. ledsamt.
    Klart fiender tog han på allvar.
    Men Linda kan erkänna,jag hade tillgång till 2 konton .Helt obefintliga konton,fanns ingen trupp på nåt utav dom kontorna.Vete och rv gick till fiendernas vu..så om dessa 2 konton gjorde så att Tiks vann,är jag mycket tveksam till. Men de var mycket trevligt att finnas i era chatter och ta del av MM. Men vad är sant egentligen?

I tiks chatten hade vi de väldigt trevligt tillsammans.
    Hoppas vi kan samla ihop er alla stolta tiksare igen till en nyomgång senare.

Tina och Linda tackar för oss denna runda. önskar er alla ett gott nytt år.
    Senast redigerad av hagge_ den 13-12-28 klockan 19:54

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Tråd upprensad då flaming, förolämpningar och fortsatt regelbrott förekommet trots moderators uppmaning. Fler överträdelser i denna tråd kommer ovillkorligen leda till hårdare bestraffning hädanefter.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av hagge_ Visa inlägg
    Mest överskattade:
    Obyn och granbretan. Trodde mer utav er..

Ojoj hög krav på obyn märker jag! Det vore intressant att veta vad du är besviken på, MVP hos vissa men hos dig överskattad.

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lagomtenorm Visa inlägg
    Ojoj hög krav på obyn märker jag! Det vore intressant att veta vad du är besviken på, MVP hos vissa men hos dig överskattad.
    MVP är ju en titel som jag tolkar som viktigaste spelaren för sin ally. Att Obyn är viktigaste spelaren för sin ally är för mej självklart och då Tiks hade flera tunga kuggar så fanns de ingen enskild spelare som blev lika viktig inom Tiks.

Dock är han väldigt överskattad i sättet han deffas. Att all deff samlades hos honom och ingen annan inom allyn blir deffad sätter ju enorma krav på spelaren. De sänder ju signaler om att Obyn ska driva hela blocket till seger på egen hand. Något han aldrig ens var nära att lyckas med.

Hade man gjort det annorlunda inom ledningen och delat ut order om vilka som bygger VU-slägga och jobbat mer aktiv med deffningar så hade man tagit bort mycket av det ansvar Obyn fick. Samtidigt hade ju inte Obyn blivit lika värdefull för sin ally då fler spelare delade på bördan.

Sidan 1 av 2 12 sistasista

Regler för att posta