Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Nomineringstråd!

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av Skrynkel Visa inlägg

Att all deff samlades hos honom och ingen annan inom allyn blir deffad...
    Jag tycker ni fått detta om bakfoten i tiks. Är svårt att deffa såna som man inte äns vet har inkommande, vilket var 99% av alliansen.

Att dieten hade endel permdeff ser jag inte som konstigt då den är den överlägset viktigaste artefakten i spelet. Inte heller att bpn hade endel permdeff ser jag som något konstigt då vi endast hade 2. Skulle vi flyttat runt den så fort ni fejkade där hade vi aldrig fått bygga en enda nivå på vut. Hade ni sett att vi flyttade den så fort ni fejkade så hade ni bara fejkat ännu mer.

Tycker inte heller offbyn deffades särskilt hårt med tanke på mängden fejks. Hur många fejks gick inte rätt igenom där? Även ett par skarpa gick rätt igenom, tex övertaget med 1% kvar och när getgood snodde lilla tränaren. Men men ni får tycka som ni vill.

Sen får ni i tiks göra som ni vill men jag kommer ALDRIG dela ut en order om att nån SKA bygga en vu slägga. Jag tycker man ska få göra som man vill i travian för det är ett spel som man ska tycka är KUL. Sen kan man gärna komma med förslag som tex "vi behöver en till vu slägga, kan du bygga en?" eller "nu behöver vi mer deff i alliansen så nu bör alla försöka bygga några hundra var" eller liknande vilket gjordes.

Vi hade vad vi trodde var några ordentliga vu släggor men sen när vi fick reda på hur stor de var så fick man en tår i ögat och insåg att vi skulle förlora utan egentlig kamp. Var bara en vu off som faktiskt var bra och det var danneboys. Anledning till att man så sent fick reda på hur stor dom var var på grund av att spelarna helt enkelt vägrade tala om hur stora dom var. Hade vi på obyn vetat hur små dom var tidigare hade vi kunnat bygga 2 hyfsade vu släggor istället för en krigaroff och en blivande vu slägga, huvudby offen hade vi hoppats vi skulle få bygga på nån månad till.

Hoppas vi får spela mot tiks nån annan server.
    //O

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2013

Standard Nominering

MvP (Most valuble Player): Skulle nog säga Obyn. Han var ensam den viktigaste spelaren i Unionen och det märktes verkligen när det skulle deffas. Det mesta stod där och många andra fick ta stryk.

MvO (Most valuble Officer): Skrynkel är kung, chrono och wilda är drottningar!

Bäste lagkamrat/teamspelare: wilda och shoegasm har funnits för mig i vått och torrt!

Bäst defensivt: shoegasm och galetgambler

Bäst offensivt: dzack3d och Skrynkel förtjänar denna. Men vi hade så otroliga många duktiga offare i TIKS!

Mest underskattade: -

Mest överskattade: -

Bästa manipulatör: -

Respekt åt: Spelare som klarar av att hålla god ton oavsett vad som hänt genom serverns gång.

Bästa team: TIKS

Mest irriterande: När folk i den egna alliansen deffar övertagna byar och inte fattar att det drabbar den egna alliansen.

Trevligaste spelaren: Omöjligt att välja, finns väldigt många.

Bästa startspelaren: Var tyvärr inte med från start.

Att minnas: Att jag inte haft ett enda anfall på hela servern, inte ens en fake förrän jag tog en byggnadsplan.

Sån miss när: Obyn tog Unika Dieten.

Sjukt skoj händelse: När vi plockade de flesta byggnadsplanerna till VU.

Sjukt tung händelse: Blir nog Unika Dieten här med.

Så här kommer jag minnas s2: Kommer nog inte minnas mycket alls av denna server, den har varit ganska tråkig tyvärr. Alldeles för lite aktiva spelare och bara två Världsunder.

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard shoegasms nomineringar...

MvP (Most valuble Player): Går inte att nämna bara ett konto i TIKS, för motståndarsidan var det i alla fall klart Obyn.

MvO (Most valuble Officer): Skrynkel såklart!

Bäste lagkamrat/teamspelare: För mig personligen måste jag säga Hanna, du ställde upp direkt varenda gång jag behövde din hjälp... att det sedan ledde till onyktra telefonsamtal till allyledaren gjorde det ju bara än mer underhållande... puss på dig sötfis, du är underbar!

Bäst defensivt: Går utan tvekan till chrono, vilket jobb hon la ner på alla deffningar!

Bäst offensivt: Katten och skrynkel förstås!

Mest överskattade: Granbretan

Respekt åt: Skrynkel... men mest för att han bad mig skriva så... Annars så alla som vågar säga nej till tomtar och troll.

Bästa team: Katten och Skrynkel

Mest irriterande: Alla muppar som deffade bort allyns trupper...

Trevligaste spelaren: Helt klart Lye, Katten, Hanna och Skrynkel.

Bästa startspelaren: Går ju inte att fråga om efter nästan ett helt år, så långt minne har väl inte jag...

Att minnas: Alla gånger Hanna lämnade gruppchatterna...

Sjukt skoj händelse: När Obyn snodde unika dieten, var lite jobbig känsla nån dag bara men sen skrattade man ju bara resten av servern när det var fritt fram att bomba alla andra.

Sjukt tung händelse: När mitt skoköp inte gick genom på Brandos.se häromveckan...

Så här kommer jag minnas s2: Boooooring.... fast underbar för att jag lärde känna Katten, Skrynkel och Hanna!

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2012

Standard

Innan jag nominerar vill jag tacka alla för den här serverns gång, framför allt alla medlemmar som var med i TIKS och som vi kammade hem vinsten ihop med.

MvP (Most valuble Player): Obyn, då jag inte såg någon annan ta kommandot i det fientliga blocket. MvP på vår sida var det TIKS ledningen som bestod av Chrono, ChromeLink och Wilda, men också Skrynkel på en kant som deffade, offade och ordnade upp i alliansen och dess VU.

MvO (Most valuble Officer): Chrono för all deffningsplanering och alla sena nätter och tidiga morgnar som hon var uppe för att bemöta attacker och mata VU, som nu borde stensova.
    Skrynkel för alla lyckade offaktioner.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Chrono för alla sena diskussioner och alla idéer som bollades mellan oss. Förutom Chrono så fanns även Wilda tillhands när hon behövdes.

Bäst defensivt: Chrono för all planering & Galengambler för sina defftrupper som fanns överallt.

Bäst offensivt: Nattspindeln som lyckades med regelbundna attacker utan några större förluster. Skrynkel och katten som tillsammans bombade ett flertal byar som aldrig återhämtade sig helt. Nightriders som gång på gång offrade trupper men utan problem byggde upp dem och körde på igen.

Mest underskattade: Bore som gömde sin off väl.

Mest överskattade: Obyn då jag trodde han skulle sitta på en större off med Unika dieten och allt. Samma sak gäller Granbretan som satt på många olika artifakter men lyckades inte ådskakomma något stort med dem.

Bästa manipulatör: -

Respekt åt: Alla som slutförde servern.

Bästa team: TIKS som hela tiden arbetade i motvind vilket är det de gör bäst.

Mest irriterande: En irriterande sak som jag kommer ihåg från servern var, allt smågnäll kring de krav vi hade i TIKS, att vi hade för höga krav osv. Men med facit i hand blev det väldigt bra då vi hela tiden har trott på våra alliansmedlemmar.

Trevligaste spelaren: Som diplomat och ledare i TIKS stötte man på många olika sorters spelare. En av de trevligaste som jag kommer ihåg var Kaos från Pantheon som tyvärr slutade spela innan serverns slut. Sen har vi även spelaren Rizzel som var väldigt tillmötesgående och som kom med många bra idéer under serverns gång. Däremot får man inte heller glömma bort alla trevliga diskussioner och det nattliga samtal jag hade med en panikslagen Hanna.

Bästa startspelaren: Dr Jekyll tätt följd av Skrynkel.

Att minnas: TIKS fina julklapp som anlände kl. 23:23 på julaftonskvällen med nivå 100.

Sån miss när...: När vi förlorade den Unika tränaren av misstag.

Sjukt skoj händelse: När Obyn snodde den Unika dieten vilket blev till vår fördel. Då detta triggade hela alliansen TIKS som gjorde att många spelare började spela ordentligt.

Sjukt tung händelse: När Chrono byggde helt fel by struktur över en helg, man är ju trots allt en perfektionist.

Så här kommer jag minnas s2: Många har skrivit att servern har varit tråkig, men som ledare anser jag den har varit kort och händelse rik då det hänt saker varje dag. Kvalitet slår kvantitet.

God fortsättning.

//ChromeLink
    Senast redigerad av ChromeLink den 14-01-03 klockan 21:46

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

att låta er ha kvar dieten känns i mina ögon mer som ett taktiskt drag då ni värderade den så pass högt att ingen annan fick deff, och de att ni inte visste att de kom anfall på andra håll än hos obyn ÄR till 99% en stor lögn, har vid flera tillfällen skrattat åt hur många av er fått panik när attackerna rullat in på ett 10tal konton

Citat Ursprungligen postat av Lagomtenorm Visa inlägg
    Jag tycker ni fått detta om bakfoten i tiks. Är svårt att deffa såna som man inte äns vet har inkommande, vilket var 99% av alliansen.

Att dieten hade endel permdeff ser jag inte som konstigt då den är den överlägset viktigaste artefakten i spelet. Inte heller att bpn hade endel permdeff ser jag som något konstigt då vi endast hade 2. Skulle vi flyttat runt den så fort ni fejkade där hade vi aldrig fått bygga en enda nivå på vut. Hade ni sett att vi flyttade den så fort ni fejkade så hade ni bara fejkat ännu mer.

Tycker inte heller offbyn deffades särskilt hårt med tanke på mängden fejks. Hur många fejks gick inte rätt igenom där? Även ett par skarpa gick rätt igenom, tex övertaget med 1% kvar och när getgood snodde lilla tränaren. Men men ni får tycka som ni vill.

Sen får ni i tiks göra som ni vill men jag kommer ALDRIG dela ut en order om att nån SKA bygga en vu slägga. Jag tycker man ska få göra som man vill i travian för det är ett spel som man ska tycka är KUL. Sen kan man gärna komma med förslag som tex "vi behöver en till vu slägga, kan du bygga en?" eller "nu behöver vi mer deff i alliansen så nu bör alla försöka bygga några hundra var" eller liknande vilket gjordes.

Vi hade vad vi trodde var några ordentliga vu släggor men sen när vi fick reda på hur stor de var så fick man en tår i ögat och insåg att vi skulle förlora utan egentlig kamp. Var bara en vu off som faktiskt var bra och det var danneboys. Anledning till att man så sent fick reda på hur stor dom var var på grund av att spelarna helt enkelt vägrade tala om hur stora dom var. Hade vi på obyn vetat hur små dom var tidigare hade vi kunnat bygga 2 hyfsade vu släggor istället för en krigaroff och en blivande vu slägga, huvudby offen hade vi hoppats vi skulle få bygga på nån månad till.

Hoppas vi får spela mot tiks nån annan server.
    //O

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av ChromeLink Visa inlägg
    Obyn då jag trodde han skulle sitta på en större off med Unika dieten och allt.
    Svårt att träna trupper snabbare än med nivå 20 stora baracker och stall + vanliga baracker och stall 24/7 med bra hjälmar, sorry att vi gjorde en till besviken! Ska naturligtvis ha 2 stora baracker och 2 stora stall minst.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av Aegoun Visa inlägg
    att låta er ha kvar dieten känns i mina ögon mer som ett taktiskt drag då ni värderade den så pass högt att ingen annan fick deff, och de att ni inte visste att de kom anfall på andra håll än hos obyn ÄR till 99% en stor lögn, har vid flera tillfällen skrattat åt hur många av er fått panik när attackerna rullat in på ett 10tal konton
    Vi deffade dieten 2-3 gånger ungefär, resten var permdeff, dvs 100-150k permdeff ungefär, beroende när på servern vi snackar. Det anser jag vara väldigt lite dessutom. Vi deffade inte äns nära hälften av alla fejks vi hade mot oss. Om ni inte glömt det så snodde getgood en tränare av oss och ni var 1% från att ta över offbyn och dzacked bombade väl 8-10 byar. Offbyn deffade vi flera gånger men hur många gånger väggade ni inte där? Vi var överlägsna 1a på defflistan tills ni började lvla vut och skrynkel gick förbi. Vi hade mer än både 2an och 3an tillsammans har jag för mig. Det var ju inte direkt så att vi inte fick skarpa attacker mot oss? Skulle vi bara låta er bomba oss helt fritt?

Du måste ha varit i nån chatt som inte jag var med i om 10 stycken konton hade panik pga inkommande för det var då aldrig jag med om, tror inte äns 10 pers var aktiva i våran chatt samtidigt nånsin. Utan dieten hade ni dessutom vunnit ännu lättare(ja det är möjligt) för då hade vi inte äns kunna hålla nog med deff i vut för att lvla det. Allt hade vara svultit. Byggnadsplanen hade ni dessutom tagit direkt. Enligt mig kan det aldrig nånsin vara ett bra taktiskt val att låta motståndarna ha den unika dieten om man kan ta den utan stora förluster. Den är totalt överlägset bäst. Även om vi inte haft unika dieten hade ni kunna bomba på precis lika fritt.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Regler för att posta