Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Nomineringstråd

Kinder
    Guest

Standard Nomineringstråd

Välkomna att nominera era vänner, fiender eller helt enkelt någon spelare ni tycker gjort något bra denna runda.

Om ni vill lägga till egna rubriker så går det alldeles utmärkt.

Glöm inte att motivera!
    Blir mycket roligare att läsa då - även för dem som inte var med när det hände.

Nu till nomineringarna:

MvP (Most valuble Player):

MvO (Most valuble Officer):

Bäste lagkamrat/teamspelare:

Bäst defensivt:

Bäst offensivt:

Mest underskattade:

Mest överskattade:

Bästa manipulatör:

Respekt åt:

Bästa team:

Mest irriterande:

Trevligaste spelaren:

Bästa startspelaren:

Att minnas:

Sån miss när...

Sjukt skoj händelse:

Sjukt tung händelse:

Så här kommer jag minnas s1:

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

MvP (Most valuble Player): medea, ditt försvarande av unika dieten var vad som gjorde att olympos kunde sitta på dom dom mängder trupp som vi faktiskt gjorde.

MvO (Most valuble Officer): Sture (nemesis) förklaring överflödig

Bäste lagkamrat/teamspelare: lirarna på Miarix, tack för perfekt utförd sitterhjälp, utan er hade missy-kontot inte kunnat drivas.

Bäst defensivt: Olympos helt klart, snittdeffaren i olympos hade över 150k deff att skicka ut så fort deffcall kom in. vissa hade över 300k och den som hade mest hade över 400k

Bäst offensivt: Jompa, 55 bombade HS är väl förklaring nog.

Mest underskattade: Raymon. din insats vid gudarnas artifaktplockande var minst sagt imponerande.

Mest överskattade: Norrland

Bästa manipulatör:

Respekt åt: er som ids och orkar vara VU-hållare

Bästa team: petronella, sture, raymon AKA gudarnas deffplanerare

Mest irriterande: blue ice, mängden fejks var helt löjlig där ett tag och oldtimers, många goda skratt har dina medelanden till diverse gudar gett i chatterna, tomma hot och felgissad info kom du inte långt med.

Trevligaste spelaren: pokerfan

Bästa startspelaren:

Att minnas: när 15 deffare satte upp 17 väggar på samma natt

Sån miss när...

Sjukt skoj händelse: när jag ställde in mina trupper i HS under typ 4 dygn bara för säkerhets skull och av en slump råkade vägga 2st offar som jag inte hade koll på var på väg.

Sjukt tung händelse:

Så här kommer jag minnas s1: överlägset bästa allyn jag lirat i, OLYMPOS

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

MvP (Most valuble Player): Petro på kontot Medea, utan all den tid du la ner på veteräknare åt oss alla hade ingen off eller deff i Olympos blivit vad dom var.

MvO (Most valuble Officer): Sture, tätt följd av Petro och Raymon. Vilket jävla jobb ni har lagt ner!

Bäste lagkamrat/teamspelare: Jonatan på Jompa91. Första gången jag co-spelade med någon och jag ångrar mig inte det minsta.

Bäst defensivt: Raymon och Jonis för sina sjuka mängder druider på Sinoj-kontot, och Ray/Petro/Sture för att dom lyckades räkna ut nästa alla riktiga anfall mot Olympos. Får även lägga till Doxyferm här, maken till deffad HS får man leta efter!

Bäst offensivt: Pink Panther, för att han orkade offa in i det sista. Jonatan på Jompa91, för att han orkade nöta fiendernas huvudbyar genom hela servern och hålla tristessen på avstånd.

Mest underskattade: Ragnarök på Rullar-kontot. Som "lillen" i Olympos med under 10k pop trodde ingen det fanns trupp där. Oj va fel folk hade!

Mest överskattade: BABBO. Trodde ni byggde släggor där ute i vildmarken.

Bästa manipulatör: Är väl aldrig någon som manipulerar i travian?

Respekt åt: Doxyferm, för att dom orkade nöta den där farmlistan i all oändighet, och för att dom var enda spelaren som kontrade en av Olympos offar.

Bästa team: Olympos. Kan inte säga annat. Förstår inte hur man ska kunna spela en server i framtiden efter att ha blivit så bortskämd med off, deff och superbt ledarskap och planering.

Mest irriterande: Utan tvekan var det Blueice (irriterande på ett bra sätt). Oj va många fejks vi har fått från dig!

Trevligaste spelaren: Desertstorm. Väldigt trevlig spelare oavsett om man anfaller eller blir anfallen.

Att minnas: Alla sena kvällar man rullat ut offen, och alla mornar när den kommer hem oskadd.

Sån miss när...
    Jag skickade hem deffen från Unika skorna för att truppen inte skulle svälta, och någon kom o snodde dom i en tom by

Sjukt skoj händelse: Varje gång ett IGM från Melody på Oldtimers postades i Olymposchatten. Snacka om att vi hade olika uppfattning om hur servern såg ut!

Sjukt tung händelse: Att nataren inte byggde sitt VU först.

Så här kommer jag minnas s1: Bästa servern någonsin. Mer på grund av alliansen än på grund av själva servern.

Tack till: Alla er i Olympos för en otrolig upplevelse där allt funkade! Hoppas på att vi kan göra en favorit i repris någon gång
    Spelar för närvarande:
    Tartaros (s1)
    Fet men lycklig (s3)

Tidigare spelat som:
    Easy (TT-kval + final)
    167 Kilo Kärlek (s1)
    Jompa91 (s1)
    Tallanvor (s1/s4/s5)
    TheWizOfOzz

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2013

Standard

MvP (Most valuble Player): Doxyferm

MvO (Most valuble Officer): Doxyferm

Bäste lagkamrat/teamspelare: Pokrfan, så mycket råvaror och vete du skickat till alla som behövt det! Även totalt oegoistisk vid deffningar.

Bäst defensivt: Olympos

Bäst offensivt: Olympos

Mest underskattade: Dardl

Bästa manipulatör: Dardl

Respekt åt: Vegas och Albiero som aldrig gav upp trots att de var totalt sönderbombade. Även Doxyferm, dardl och oldtimers som kämpade hårt genom HELA servern.

Bästa team: Olympos

Mest irriterande: När jag tappade unika dåren till olympos, var några få minuter från att hinna få in nog med deff.

Trevligaste spelaren: Hela webug.

Att minnas: Första halvan av servern var fantastiskt kul!

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard .

MvP (Most valuble Player): Petro (Medea)

MvO (Most valuble Officer): Petro (Medea) Sture Ray och Lasso

Bäste lagkamrat/teamspelare: Roa (Cris & Milos) Även Mba som hjälpt till som sitters på mitt konto och gjort ett kanon jobb.

Bäst defensivt: Hela Olympos och Doxyferm många offar sin sprang in där.

Bäst offensivt: Olympos

Mest underskattade: Rullar

Mest överskattade: Uniones VU

Bästa manipulatör:

Respekt åt: Lasso som orkade bygga klart vuet,

Bästa team: Olympos

Mest irriterande: Att hålla på att flytta Vu-bpn hela jävla tiden.

Trevligaste spelaren: Hela Olympos.

Att minnas: Artsläpp jävla vad fint det gick för oss.

/ Stammen - Toyboy
    S1 2011 - Toyboy - Outlaws
    S3 2011- Toyboy - VVV
    S1 2012 - Yoshi - Sparta
    S1 2013 - Stammen - Olympos
    Com6 2013 - Toyboy - GMC
    S1 2014 - Megatron - Rehab
    S3 2015 - Dos Amigos - Cirkus
    S1 2015 - Charon - Hades

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

MvP (Most valuable Player): Petro på Medea-kontot som fick uppgiften att hålla unika dieten och bygga dietbyar åt i stort sett hela alliansen. Utan hennes slit hade Olympos aldrig kunnat ha så mycket trupper som vi hade.

MvO (Most valuable Officer): Sture, gudarnas ledare.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Inexiz-kontot (Inexiz och senare Holger också), fick alltid ut deffen hur dåligt med tid vi som planerade än gav dem. Var även stor hjälp till oss på Sinoj när inte vi kunde skicka åt vår deff.

Bäst defensivt: Olympos deffledning som bestod av Petro, Sture och mig.

Bäst offensivt: Sett till offpoängen för en så här lång server var det egentligen ingen som imponerade på mig. Var löjligt enkelt för offarna att få hem trupperna, när vi sedan insåg att det ALLTID deffades hos Doxyferm blev det svårt att vägga t.o.m. Väljer Jompa91 som bäst offensivt då de utnyttjade det mest och körde över huvudstad efter huvudstad.

Mest underskattade: Mängden deff i Olympos, snackades om att den skulle nollas när hela servern anföll oss. Men när ni gav upp för att ni inte hade råd att offra mer trupp så fanns drygt 1,5 miljoner deff kvar (i snitt 100k per deffare). Har för mig att vi snuddade vid 3 miljoner när ni började. Nu har vi inte uppdaterat på ett bra tag, men gissar att vi låg i närheten av 3 miljoner igen när servern slutade även fast vi deffat VU för att kunna få slut på servern. Vi på Sinoj avslutade servern med ca 500k deff (några scouter dock).

Mest överskattade: Övriga serverns kunskaper om hur man skickar anfall. Säkert nära hälften av de offar som väggats vid Olympos murar har vi vetat varit skarpa.

Bästa manipulatör: Absolut inte den bästa, men en som försökte var Melody på Oldtimers. Skulle vara kul att veta hur mycket ni i unionen trodde på allt som er ledare gissade, men han kunde inte komma längre ifrån sanningen. Slut på deff i Olympos och bara era skitoffar som användes (synd att ni inte visade någon era stora).

Respekt åt: Alla som orkade spela klart den 13 månader dryga servern, radera kändes inte långt borta vissa stunder av tristess.

Bästa team: Jag och Sture, delade upp ledningen av Olympos där Sture stod som ledare och jag ägnade mig åt att planera det mesta. Vilket Sture sedan såg till att det genomfördes.

Mest irriterande: Att ingen vågade anfalla oss på Sinoj efter att Oldtimers fetväggat mot enbart vår egen deff. Fegisar!

Trevligaste spelaren: Lackmesh, alltid kul att kunna snacka och retas lite med motståndarna medan deras anfall haglar in.

Bästa startspelaren: Inexiz, hade han inte väntat med att settla för att låta Freakshow få 150% först och sedan ta en 125% lite längre ut när Freak var på plats hade han varit först av alla.

Sån miss när...jag trodde det skulle vara slappare att vara deffare än offare.

Sjukt skoj händelse: Hur lyckat artefaktsläppet blev, de flesta av de utplacerade katasbyarna gjorde sitt jobb och bombade skattis i någon artefaktby, 2 blixtoffar hos Sinoj och HuxFlux lyckades svepa 8 artefakter på kort tid. Det var länge en tävling mellan Olympos och resten av servern vilka som hade flest arts. När förvirringar och arkitekter som vi inte velat ha plockats vann servern, men sett till värdefulla arts (iaf enligt mig) vann vi stort.

Sjukt tung händelse: De ca 36h som artefaktplockningen tog. Jag var helt slut efter att ha beordrat katas, svep och hjältar hit och dit. Lätt det värsta och mest ansträngande jag gjort inom travian.

Så här kommer jag minnas s1: Planeringen lyckades och spelarna uppfyllde förväntningarna. Olympos är den bästa allians jag sett under mina år som travianspelare.

Raymon@Sinoj - Olympos
    S2 (1): Raymon - Ronin
    S5 (1): Raymon - E4F
    S1 (3): Raymon - Hedone/Strange
    S1 (4): JSS - KAOS
    S1 (5): Raymon - N
    S1 (6): Starscream - NoVa
    S1 (7): Sinoj - Olympos
    S1 (8): Dr Arkham - Rehab
    S1 (9): Cerberus - Hades

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kinder Visa inlägg
    Välkomna att nominera era vänner, fiender eller helt enkelt någon spelare ni tycker gjort något bra denna runda.

Om ni vill lägga till egna rubriker så går det alldeles utmärkt.

Glöm inte att motivera!
    Blir mycket roligare att läsa då - även för dem som inte var med när det hände.

Nu till nomineringarna:

MvP (Most valuble Player):
    Lasso som blev en drivande kraft att genomföra ett VU-bygge och att hålla oss enade

MvO (Most valuble Officer):

Bäste lagkamrat/teamspelare:
    AES, en i alldeles särklass instickare och rackarns på att fixa veteminus

Bäst defensivt:
    Finns många som gjort bra ifrån sig, och servern har varit lång, så det finns en lika lång lista på folk som gjort br ifrån sig

Bäst offensivt:
    Doxyferm

Bulbert. Alla tror att Norrland har bränt skeppen å är förlorare...då knallar Bulbert in å nollar ett VU.

Mest underskattade:
    OD

Mest överskattade:
    Unionen

Bästa manipulatör:

Respekt åt:
    Samtliga Vu-hållare för den tid och ork det tar, samt till alla som stod ut med denna långdragna server..

Bästa team:

Mest irriterande:
    När man kommer på att man byggt sin off-oas med byar i ett område som helt plötsligt omges av i princip enbart fiender Hehe, svettigt, men det var tidigt dock, så de byarna bombades snabbt bort...lärdom

Trevligaste spelaren:
    Hmm, under sista tiden blev jag hårt bombad av Doxyferm och Hultmaneten. Skickade efter avslutad runda ett igm till båda med ett tack för spelad runda, och det var bara en som svarade så..
    -Hultmaneten

Bästa startspelaren:

Att minnas:
    Varit en sjukt lång server, så jag kan knappt minnas allt som hänt...men händelserikt har det varit...

Sån miss när...
    Hmm, by-placering igen som hamnade i fiendeland...

Sjukt skoj händelse:
    När servern slutade.

Sjukt tung händelse:
    När nästa server startar.

Så här kommer jag minnas s1:
    En sjuhelvetes resa..
    Förr/förr/förra..nånting rundan: s3-Norrland

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2013

Standard

MvP (Most valuble Player): Doxyferm.

MvO (Most valuble Officer): Lasso.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Oj. Listan kan göras lång.. Så för att nämna några få...: Gröt, Crap, ATL, Tamti, Oldtimers, Galeleo, Pokr, DardL, Jimp, Desert, Mary, Obyn, B52, Die & Strupmaster.

Bäst defensivt: Olympos. (inte så konstigt när man är 24 duktiga spelare som väljer att ha all deff hemma & skippa det som själva spelet går ut på..) & Doxyferm. Det var rätt många offar som sprang in i murarna där. Dock var det massor av fejks som aldrig defades till skillnad från vad en del tror sig veta.. Med ett par undantag.. t ex när Pavo, jompa & nemesis "vill jag minnas" tajmade 21 attacker mot 3 olika byar av intresse under loppet av 3 sekunder. Då trodde jag nog att det skulle trilla ner en skarp, men icke. Jompas attack mot min HS där han klev in i permdeffen & vägga, där jag tyvärr missade 10 sekunders regeln på autoducken vilket var klumpigt. & ett par av Pavos andra bombningar var även svårlästa. Men jösses vad en del av "Ollarna" fejkade. På konto doxyferm blinkade det i stort sett dagligen rött från 1-3 spelare från dessa Ollar så det var en del att försöka läsa av.

Bäst offensivt: Var en del duktiga. men namnger: Pavo, Jompa & Doxyferm. Pavos var ofta rätt svårlästa & var ett par fina offar Pavo byggde under rundan. & jompa för sitt fina jobbande med sina offar. det gjorde de bra. Doxy.. ja. det var samma där. Ett Doxy citat... "Lite bombningar"

Mest underskattade: Lasso för sitt enorma jobb som gav frukt. Oldtimers, Pokr & Doxyferm för deras enorma jobb i unionen.

Bästa manipulatör: DardL.

Respekt åt: Till dem som har förstått vad spelet går ut på.

Bästa team: Babbo för deras stora jobb med att förvalta unionens bp som sig bör. (Där var de otagbara)

Mest irriterande: Alla dessa fejks från Olympos mot mig månad in & månad ut. & när jompa lyckades avbryta autoducken en gång då han sprang in i permen i HS.

Trevligaste spelaren: känns likvärdig från den tredje frågan. Så fyller på med några icke allierade. Tallanvor på jompa, NoN, Stoll3n, Stei, Lackmesh & Lasso.

Bästa startspelaren: Vet jag inte. Var knappt själv aktiv första månaden/månaderna. Så säger Olympos artefaktjakt i början. Snyggt jobbat Sinoj & sture m fl.

Att minnas: "Vi uppdaterar farmlistan på måndagar" (Nemesis)

Sån miss när... Ja jag vet inte. kanske när vi inte fick med oss lackmeshs bp trotts att vi bombade bort ca 75 av byggnaderna.

Sjukt skoj händelse: När man tog över en offby ca en kvart innan offen skulle landa. & när man släppte igenom en fejk mot de unika skorna för att deffa dagen efter om det kom attacker som det brukade göra. & det gjorde det... Så dagen efter trillade det ner 2 av Ollarnas finaste offar i en deffad HS. Var dock inte så långt borta att de kom igenom ändå.

Sjukt tung händelse: Alla dessa fejks från Ollarna som tvingade mig till okristligt mycket onlinetid för att övervaka attacker.

Så här kommer jag minnas s1: En rätt sen men rolig start framför allt. & alltid roligt med att träffa på både nytt & gammalt blod.

//Doxyferm.

Junior Member BiG-Holgers avatar
    Reg.datum
    May 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Wachtel! Visa inlägg
    MvP (Most valuble Player): Doxyferm.

Bäst defensivt: Olympos. (inte så konstigt när man är 24 duktiga spelare som väljer att ha all deff hemma & skippa det som själva spelet går ut på..) & Doxyferm.

Bäst offensivt: Var en del duktiga. men namnger: Pavo, Jompa & Doxyferm. Pavos var ofta rätt svårlästa & var ett par fina offar Pavo byggde under rundan. & jompa för sitt fina jobbande med sina offar. det gjorde de bra. Doxy.. ja. det var samma där. Ett Doxy citat... "Lite bombningar"
    Ödmjukt att utnämna sig själv, hahaha! Du missade att utnämna dig själv till "Trevligaste spelaren"?!? En miss bara kanske?

[B]Bäst defensivt: Olympos. (inte så konstigt när man är 24 duktiga spelare som väljer att ha all deff hemma & skippa det som själva spelet går ut på..)
    Sagt av spelaren som fyllde sin HS med all deff han kunde hitta och uppbringa.

Love U all! Bra kämpat i 12 månader oavsett allians!
    Senast redigerad av BiG-Holger den 13-12-17 klockan 15:12

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2013

Standard

[B]Sagt av spelaren som fyllde sin HS med all deff han kunde hitta och uppbringa.

Sagt av spelaren som fyllde sin HS med all deff han kunde hitta och uppbringa.

Lol, läs igen om du inte fattar skillnaden
    Senast redigerad av die hard den 13-12-18 klockan 15:45

Sidan 1 av 2 12 sistasista

Regler för att posta