Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Nomineringstråd

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2013

Standard

Tack Holger... för ditt fina bidrag i nomineringstråden.
    Senast redigerad av Wachtel! den 13-12-18 klockan 00:55

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2013

Standard Min bidrag

MvP (Most valuble Player): Pokrfan

MvO (Most valuble Officer): Doxyferm

Bäste lagkamrat/teamspelare: Pokrfan. Riktig teamspelare. Offra sin off för andra och sadla om till deff när vi insåg att vi hade för få deffspelare. Skickade in enorm mycket vete och råvaror till VU.

Bäst defensivt: Kom inte ihåg vem. Men det var en Olympos spelare som byggde off genom hela serven och blev väggad hos Doxyferm. På sin första offaktion. Tror det var stei73 men är inte säker.

Bäst offensivt: Klejson hämtade små sko från Nemesis hs med bara 6-7k off.

Mest underskattade: Nerdme och B52. Okända spelare som bidrog med enorm mycket deff.

Mest överskattade: Norrland.

Bästa manipulatör: DardL. Travians Leonardo da vinci, han är Spion, offare, deffare vu hållare, sitter, ledare och mm.

Respekt åt: Doxyferm ”För att förstå hur en farmlista fungerar?”( Sinoj aka Raymon). Med tanken på top 10 plundrare listan, verka det som han var den enda som fattade hur farmlista fungerade.
    DardL. Som höll VU helt ensam i början.

Bästa team: Webug

Mest irriterande: : RosaHelikopter tjafs i chatten. Det roliga att de nästan alltid med varandra.

Trevligaste spelaren: Firehawk. Snubben är som ogräs. Tror att hans hs har blivit vetelåst flest gånger i hela server. Jag tappade räkningen vid 7-8.

Bästa startspelaren: Hulius

Att minnas: Roa som väggade första gången hen använde off. Detta efter en hel månad med fake på diverse spelare i alpha och webug. LOL
    Sån miss när... den unika dåren hamnade 5 rutor från mig men jag hade inte ens stora skattis.

Sjukt skoj händelse: Allians Hår som försvann efter 2 dagars offensiv.

Sjukt tung händelse: Sommarledighet som gjorde att folk försvann en efter en.

Så här kommer jag minnas s1: Kul i början men väldigt långtråkig i slutet. Detta är min tredje server och jag tycker att jag spela rätt bra för att vara en semi-Noob. Och det är sjukkul att utnämnas till Mest irriterande av gamla rävar.
    // Blueice
    Senast redigerad av blueice den 13-12-18 klockan 20:13

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av blueice Visa inlägg
    Att minnas: Roa som väggade första gången hen använde off. Detta efter en hel månad med fake på diverse spelare i alpha och webug. LOL
    // Blueice
    Haha du missar hela poängen. Vi på roa spelade en deffrunda med fokus på spjut. Dock vart vi i somras så uttråkade att vi byggde en minioff på typ 10-20k mins inte exakta storleken. Sedan började vi få så mycket deff att de va jobbigt att mata den vilket gjorde att vi va tvungna att döda minioffen och säkraste sättet att göra det på va att skicka mot doxy

Men det är ju alltid kul att någon mins en

Senior Member knugass avatar
    Reg.datum
    Oct 2010

Standard

MvP (Most valuble Player) Lasso. Utan Lassos envishet hade aldrig OD's VU stått färdigt.

MvO (Most valuble Officer): Sture (nemesis) Trevligare & bättre spelare får man leta efter.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Roger & Ivana på Jarlen kontot, utan er vore jag ingenting!

Bäst defensivt: Olympos

Bäst offensivt: Olympos/Jompa91 (kommentarer överflödiga)

Mest underskattade: OD, all heder att ni orkade köra på hela vägen ut.

Mest överskattade: Norrland med sina skriftrulle-köp-kåta-spelare. (Det gick ju bra)

Respekt åt: Lasso för din envishet med VU:et

Bästa team: Tycker att flera gjorde bra ifrån sig utifrån förutsättningarna. Men man måste ju såklart nämna Olympos både i Deff/Off väg (som ni köttade), OD/Lasso för Vu slitet & vi i SOG var ett underbart härligt gäng.

Mest irriterande: T4 & dessa Auktioner!

Trevligaste spelaren: Ingen nämnd, ingen glömd. Kärlek till er alla!

Bästa startspelaren: Nemesis.. (Hur snabbt fick du upp fälten i HS egentligen?

Att minnas:När DardL tappade sin stora diet. http://travian-reports.net/se/report/255168d12db (hade tänkt slänga skiten på VU & sedan radera, fick bli DardL & sen radera)

Sjukt skoj händelse: Artefakt släppet, nöjd med det jag fick tag på (liten diet,liten dåre & stor BP) med tanke på hur fantastisk jävla bra Olympos skötte den biten.
    Sen var det sjukt skönt när jag äntligen fick tummen ur och raderade kontot.

Sjukt tung händelse: Att servern var en så utdragen historia..

Så här kommer jag minnas s1: Som den sista servern jag spelar på ( i varje fall på evigheter) ZZZzzzZ

God Jul & Gott Nytt År till er alla. // Knugas@RU486

S2 : knugas|T.F <3
    S1 : knugas|Sparta
    S1 : RU486|SOG
    http://travian-reports.net/se/report/2556155655e http://travian-reports.net/se/report/255616b852f

Pågående Server :
    S3 : knugas|D.S.R > Semester
    S4 :

Standard

MvP (Most valuble Player): Jompa

MvO (Most valuble Officer):
    Petro för det enorma arbetet. Sture och Ray för sina 6,7, och 8e sinne

Bäste lagkamrat/teamspelare:
    Valfri ur Olympos. Ingen spelade egoistiskt.

Bäst defensivt:
    Petro, Ray, Sture

Bäst offensivt:
    Freakshow hade en imponerande enmansoffensiv när han gav sig på Norrland

Mest underskattade: Rullar och Dardl

Mest överskattade:
    Doxy måste jag nog säga. Det ryktades brett om hans välryktade hästar.
    Jag har jagat deras offar på tidigare servrar så jag vet att de kan använda dem.
    Men jag såg de nog bara 2 gånger, vad jag kommer ihåg, när de sprang förbi på morgonkvisten.

Respekt åt:
    Spelare som hittar på sinnrika planer för att sno artifakter utan massfejks.
    Åt spelare som lyckas att kontra offar.

Bästa team:
    Olympos

Mest irriterande:
    B52. Bara för att han var den enda spelare som jag inte tycker var trevlig i igm.

Bästa startspelaren:
    Freakshow och Inexiz

Att minnas:
    När vi fick ca 35 arts vid artsläppet och sen fortsatte plocka de flesta kvarvarande bra artifakterna veckorna efter.
    Vi snodde razors stora skor och obyns unika dåre genom att grunda en kattby på lagom avstånd från obyn.

Sån miss när...
    jag var sjuk i feber och det svalt 20k off i 2 av offbyarna en natt

Sjukt skoj händelse:
    När ingen vill ha en tränare för alla har redan för mycket trupp/bra köer.
    När jag hade 1M för lite vete för natten vid en deffning.
    Petro la då ett MM om vete lite efter midnatt. Det slutade med att jag hade 3M för mycket
    så jag var ändå tvungen att stanna uppe under natten för att skyffla vete.
    Vi underskattade nog lite kraften i ett MM i Olympos

Sjukt tung händelse:
    När vi inte fick fram tillräckligt med deff för att stoppa Doxys snipning på Jompas hemvändande off.

Så här kommer jag minnas s1:
    Den första gången jag kört i en allians där allting fungerade.

mba@Pink Panther
    Senast redigerad av mba den 13-12-23 klockan 22:50

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2013

Standard

Bättre sent än aldrig...

MvP (Most valuble Player): Doxyferm helt klart! Imponerade spelare som jag ser upp till.

MvO (Most valuble Officer): Ja, Doxyferm.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Pokrfan måste jag säga här, ställer alltid upp.

Bäst defensivt: Beror ju på hur man ser det. Doxyferm här med, han läste attackerna emot sig väldigt bra.

Bäst offensivt:

Mest underskattade: OD med deras deff.

Mest överskattade: Norrland och ODs offar.

Bästa manipulatör: DardL lurade brallorna av mig två gånger.

Respekt åt: Doxyferm och Pokrfan

Bästa team: Olympos

Mest irriterande: mba/Pink Panther <3

Trevligaste spelaren: RosaHelikopter. NOT nä men skulle nog säga

Bästa startspelaren: Var inte så inblandad i starten eller något. hehe, myste i mina 7 små byar halva servern.

Att minnas: Axas deff. saknar honom. Att jag har fått reta Olympos hela servern, hihi.

Sån miss när... När insticket failade och mba vetelåste min HS

Sjukt skoj händelse: När DardL plockade in mig i Webug och jag fick lära känna alla härliga människor.

Sjukt tung händelse: När släggorna skickades försent på VU.

Så här kommer jag minnas s1: Bland annat första riktiga servern och där jag lärde mig spela. Tack för mig

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2013

Standard

S1 från mina ögon

S1 2013 var min första runda och mycket lärorik tack vare alla underbara kontakter/vänner inom och utanför alliansen. Jag gick med i OD och lyckades skapa förtroende hos mindre spelare i området och fick sån växtvärk att vi var tvungna att ska på vingen OV som Lotto tog hand om på ett underbart sätt.
    När sedan ENVY gick till OD med många rutinerade spelare var vi plötsligt en stor allians.
    Så det var bara att kavla upp ärmarna och fästa blicken på vårt slut mål, Osiris Tower.

Att det vi till sist var den allians som roppade högst av glädje har förklarats på många sätt.
    Många anser att Olympos gav bort segern till oss i OD och att vi därför inte var värdiga vinnare det får man tro vad man vill om...
    Jag vet vilket jobb vi i OD med alliarade la ner för att nå segern och att utan den insatsen hade rundan aldrig tagit slut. Då Webug aldrig var i närheten av att bli färdiga med sitt bygge.

Extra roliga saker jag mins...
    Var när Norland gick all in mot min HS och vi väggade allt (utan en ända Olympos deffare).
    När RU rensade dieten hos Webug och jag hämtade den samma sekund.
    När hela servern fejkade och anföll Olympos.
    Men framför allt minns jag seger vrålen i chatten när servern ÄNTLIGEN tog slut.

Nominera...
    Fans så otroligt många duktiga spelare att lära av så det vore nästa synd att bara nominera några få, men jag listar några iaf som jag på ett eller annat sett är glad och tacksam över att fått spela med och mot.

Nimick, Lotto, svartulv, RU, Leffe, semla, Sture, petro, NC, kapten klänning, TK, Allic mf mf.

Tack alla för en härlig upplevelse!

Lasso, still in the Magic Zon

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Regler för att posta