Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Ge en deffare

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2013

Standard

va bra att du berätta det
    folk som har varit SÅ oroliga
    Ps kl står för klockan
    kan inte se hur det ska kunna förenklas så problemet kan inte vara mitt
    Senast redigerad av Ledsen den 13-07-31 klockan 17:22

Senior Member pasqals avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ledsen Visa inlägg
    va bra att du berätta det
    folk som har varit SÅ oroliga
    Ps kl står för klockan
    kan inte se hur det ska kunna förenklas så problemet kan inte vara mitt
    Det är väl mer att varken punkt eller kommatecken existerar i dina meningar, vilket gör att hela texterna flyter ihop.
    Senast redigerad av pasqal den 13-08-01 klockan 02:58
    Fr2 Äppelknyckarjazz - NWO
    S1 Pizzaboy - HBO
    S6 Miss Awesome - AP - Vinnare offrank och 2a i pop
    Sez14 Mr. Blue 99k pop och 83 byar.
    Sez16 Sleeping Beauty

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2013
    Kan jag inte säga, då blir jag ju upptäckt!

Standard

kommer du ihåg vad by 2 kostar?
    2000 KP så 500 är rätt grymt att få in

en by gör under 150 på en dag så 500 är ett stort kliv
    vi pratar om i början 5-8 dagar in
    Hmm, jo, jag har bara x2 (speed) i skallen och med tanke på hur seg jag är med andra byn så hade jag ingen nytta av dem då men... Äsch nu rör jag verkligen till det...

Det är en hel del helt enkelt men som sagt har de flesta nog mer nytta av råvarorna, de som siktar högt föredrar nog kp...
    Kör alltid solo och har faktiskt aldrig tänkt tanken på att spela med någon men man måste ju testa åtminstone!
    Om du skulle vilja coospela med mig på kanske en speed eller gärna någon oseriöst så kontakta mig!

Aktuellt
    TT 2013, finalen - Testar på lite seriöst deffspel för första gången på länge!

Avslutade servers
    TT 2013 Scandinavia - Citrus - SW-PoW - Hade skojsigt, kom till 12 689 poäng... :rolleyes:
    S5 - Spelade lite oseriöst vilken inte höll särskilt långt

Standard

Följande är quote från TS (trådskaparen) post.

en deffare bygger inte sitt spel på att farma
    ...
    ska en deffare behöva bygga off?
    Spelet har alltid gynnat de som farmar, speciellt i början när man tävlar för andra byn. Jag spelar alltid deff och jag farmar. Nej, jag har ingen offarmé, endast några farmtrupper - så jo, även deffare farmar faktiskt.

500 Kulurpoäng jävligt smart
    Förstår inte problemet med 500 KP. Föredrar det faktiskt.. Förr behövde man vänta på KP även om man satt med tre nybyggare klara - nu måste man vänta på resurser istället. I ditt fall borde det inte spela någon roll då du måste vänta i oavsett.

De som plundrar innebär de att de kan få upp sin andra by snabbare än vad de kunde tidigare. För de som inte plundrar är det ingen skillnad mot tidigare.. (Konstverk och dyl. ej medräknat.)

Följande är quote från forumsdelen "Ideer / Önskemål / Förslag" då användaren "Ledsen" skapade flera trådar.

vart ska jag hitta 54,3k till Nybyggare?
    Jag rekommenderar starkt att du antingen börjar plundra eller helt enkelt väntar för att producera dem.

För några poster sedan var det prat om grottor och liknande, vilket leder mig till slutsatsen att du inte alls deffar, utan duckar. Det betyder att du, förhoppningsvis, inte har spenderat några råvaror på trupper då du inte använder dem ändå (varken plundring eller deffning) och har alltså kunnat lägga dessa på fält istället vilket borde ge dig en avsevärt högre produktion än de som plundrar - ej förringa att du inte behöver SS på Hjälten utan kan lägga allt på råvarobonus. Om du hade varit mer aktiv så hade du inte behövt bygga grottor utan kan ducka manuellt varje gång det kommer ett plundringsförsök.

Där har du helt plötsligt dina 54k råvaror, förutsatt att du faktiskt spelade på detta sätt.. =)

vart är dom 18k det står i den svenska översättningen att man ska få?
    I den svenska översättningen är uppdragen för Travian 4.0 listade och du spelar på Travian 4.2. På 4.2 ändrades uppdragen ordentligt. Om du planerar din start och runda efter gammal information så är det självklart att du blir besviken. Vilket du troligen hade upptäckt om du varit lite nogrannare när du sökte information.

Som en liten bonus till denna sista quote kan jag tillägga att jag själv nyligen letade information om vad ett specifikt uppdrag gav mig för belöning. Jag hittade naturligtvis inte det i Answers då sidan ännu inte är helt uppdaterad, därför frågade jag Support som gladjeligen gav mig det svar jag sökte. Så har du några funderingar, fråga och dra lärdom av det istället för att anta och bli besviken.

Med vänliga hälsningar,
    Blazey
    Senast redigerad av Blazey den 13-08-05 klockan 00:51

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Hej,

Lite andra tips jag kan ge är att vara aktiv på kontot, vara online ofta, ha gott om grottor i förstabyn så att råvarorna skyddas. Ha grottkapacitet för mer än du kan ha i silo och magasin, så är det svårt att plundra dig. Genom att vara online mycket och ofta kan du freda dina råvaror vid plundringar genom att själv välja vad du vill bygga av dem istället för att ge bort dem till andra som därmed kan bygga mer trupp för att komma tillbaka och plundra med större truppstyrka.
    Skicka iväg din egen trupp vid plundringar, då sparar du den från att slås ihjäl. Kolla med din granne om du får ställa dit dem som förstärkning när du blir attackerad, drar du hem truppen på en gång efter attacken så är det oftast inga problem. Kanske kan ni ha ett sådant samarbete?
    Om du gör av med dina råvaror märker de som plundrar att det inget får, och förr eller senare ger de upp och skickar trupperna mot andra byar, där de kan ha mera tur. Det går rätt fort att spara ihop till byggarna om man tar dem en och en och gömmer hos någon eller skickar på långpromenad som förstärkning till andra sidan kartan medan man bygger den andra och tredje, då kan man styra lite själv över när man vill ha alla hemma så att man kan skicka dem för att utöka kontot med en ny by.

Tack Blazey för uppmuntran till oss i Supporten, vi gör det allra bästa vi kan för att spelarna ska få informationen som eftersöks

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Jag vill också lägga mig i den här diskussionen. Har en del erfarenhet som deffare och har därmed gjort en del starter som deffkonto (logiskt va?). När man startar ett konto och väljer att inte satsa på plundring kan man inte heller förvänta sig att hänga med bymässigt första veckorna. På 3.6 räknade jag att ha andrabyn dag 5-6 nånting istället för dag 2-3 som man brukar ha om man plundrar (detta är räknat på x3 då jag endast spelat det).

De första 4-5 dagarna har exakt alla råvaror gått åt till fält. Jag har utökat magasinen när de inte har räckt för nästa nivå på fälten och hållt mig (eller min(a) co(s)) online i princip 24/7. Byggt grottor för kanske en timmes produktion för att vara på den säkra sidan, men alltid npcat undan och byggt fält då det kommit attacker. När man lägger alla råvaror på fälten skapar man givetvis en högre produktion men man får även en respektabel pop vilket avskräcker många att plundra en. Se till att låna lite scouter från nån snabb german så har du i princip inga attacker alls att oroa dig över.

Hur som helst, efter 4-5 dagar brukar jag antingen bygga 100-ish prettar (tar cirka 4-5h prodd) eller köra direkt på byggare. Lite beroende på hur det sett ut med attacker. Måste man ducka anfall konstant är det skönt att ha en liten mängd försvarstrupper att stå kvar med så man inte står där med 1k kvar till nybyggare och måste göra av med alla råvaror. Vid denna tiden brukar prodden ligga på kring 5k/h (fortfarande speed) med fält på nivå 6-7-8 nånting, vilket gör att det tar cirka 10h att skrapa ihop till nybyggarna.

Ska väl även tilläggas att med bonusarna man får från uppdragen på T4 gör att man kan snabba upp processen med 12h - 1 dygn, huvudsaken är att man har en stabil prodd innan man går för nybyggare. Är ohållbart att sitta och försöka hålla på råvaror i 24h för en nybyggare.

TLDR; Stressa inte. Bygg fält, bara fält, och var aktiv så löser det sig. Den gamla klyschan "pop dödar inte" stämmer visserligen, men man slipper iaf få anfall på sig. Efter 5 dagar (speed, kanske 2 veckor på slow) kan du enkelt bygga dina nybyggare snabbt och enkelt med en stabil prodd.
    sez2: oowhla // L-G
    sez3: Ryz // Crowd
    sez4: oowhla // DOW/SOF
    sez5: Zeus // DGDF
    sez6: Stealth // S-Soc
    sez7: Paus
    sez8: DumHest // DM
    sez9: Tingeling // SOPA!
    sez10: DumHest // V.V. (raderade pga stora stygga Crash)
    sez11: u mad? // AF http://forum.travian.se/showthread.p...l=1#post972348
    sez12: Drunken Monkey // [DM]
    sez13: Paus
    sez14: DumHestFeed Me // Skärp Er! http://travian-reports.net/se/report/2362281618d

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Regler för att posta