Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Dota 2

Senior Member blixts avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

kan någon förklara lite lätt hur det är/går ut på?
    Mvh blixt

The only difference between a problem and a solution is that people understand the solution.

Senior Member King of Dooms avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Om du aldrig spelat ett spel i genren innan kan jag definitivt svara på fråga 1: Det är inte lätt.
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Senior Member blixts avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av King of Doom Visa inlägg
    Om du aldrig spelat ett spel i genren innan kan jag definitivt svara på fråga 1: Det är inte lätt.
    men är det typ LoL liknande?
    Mvh blixt

The only difference between a problem and a solution is that people understand the solution.

Senior Member King of Dooms avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av blixt Visa inlägg
    men är det typ LoL liknande?
    Ja, det liknar LoL.
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av blixt Visa inlägg
    kan någon förklara lite lätt hur det är/går ut på?
    Dota2, likt HoN (Heroes of Newearth) och LoL (League of Legends) är ett 5v5 RTS-spel (iallafall är RTS den närmaste beskrivningen) som spelas i matcher om oftast 20-50 minuter. Det går helt enkelt ut på att du och dina fyra kamrater ska besegra era motståndare genom att farma guld, gå upp i levels, döda torn och slutligen ta ner motståndarens "Ancient" (en byggnad). Spelet är i min åsikt löjligt svårt för nybörjare, då det inte finns några vettiga guider för nybörjare samt att man alltid spelar 5v5 och det är svårt att hitta folk som spelar på samma nivå som en själv. Det finns ca 100 hjältar att välja mellan som alla i princip har 4 unika talanger. Detta gör att inlärningskurvan går långsamt. Väldigt svårt att förklara kortfattat men är man intresserad är mitt tips att hitta vänner som är relativt nya de med och spela så många hjältar som möjligt. Jag har hört att LoL är mycket mer nybörjarvänligt, men föredrar Dota2 efter ha spelat Dota sedan 2007.

froesing på steam för trades/mer info

Senior Member Busiga Bosses avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Söker efter "Strange Modifier: Sunstrike Kills"

http://www.twitch.tv/archip3lago1337 - Min stream om nån känner för att kolla på lite high mmr dota 2
    Spelar du Wc3? Gör du Wc3 banor med World editor? The Hive Workshop är rätt ställe för dig.

Cuator TW v1.10a, dowload it, play it, enjoy it!

Ett tips: Söök! innan du skapar en ny tråd, din fråga/idé (eller liknande) kanske redan har tagits upp.

Registrera dig på en svensk server och hjälp mig! Eller en Engelsk! Bonuslänk

Senior Member mjaus avatar
    Reg.datum
    Jun 2011

Standard

Nu håller spelet på att lämnat sin Beta. Det tog sin tid
    YOLO SWAG MONEY 2012 FLAVOR!

Senior Member Ariphs avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Tycker fortfarande Dota är roligare än Dota 2. =)
    Hej, alla gamla Travianveteraner!

Senior Member Busiga Bosses avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ariph Visa inlägg
    Tycker fortfarande Dota är roligare än Dota 2. =)
    Då har du inte spelat tillräckligt mycket dota 2 än För övrigt så är min stream up and running ganska mycket > Archip3lago's Stream
    Spelar du Wc3? Gör du Wc3 banor med World editor? The Hive Workshop är rätt ställe för dig.

Cuator TW v1.10a, dowload it, play it, enjoy it!

Ett tips: Söök! innan du skapar en ny tråd, din fråga/idé (eller liknande) kanske redan har tagits upp.

Registrera dig på en svensk server och hjälp mig! Eller en Engelsk! Bonuslänk

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Tags for this Thread

Regler för att posta