Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 74

Ämne: Rome 2: Total War

Member gravensteins avatar
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Assault Visa inlägg
    Precis, det jag undrar bara är om dom har gjort det så bra att man kan skjuta med archers från båtarna, när man som i Gameplaytrailern ser hur båtarna åker in i hamnen precis en strid.
    Man kommer ju kunna ha katapulter o dyl iallafall, alltid något... Bara det faktum att man kan landsätta trupper mitt i en eventuellt obevakad hamn är ju fantastiskt!

Senior Member Assaults avatar
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av gravenstein Visa inlägg
    Man kommer ju kunna ha katapulter o dyl iallafall, alltid något... Bara det faktum att man kan landsätta trupper mitt i en eventuellt obevakad hamn är ju fantastiskt!
    Mm vet, det är helt fantastiskt. Men undra om dom bara tänkte på att låta spelaren transportera trupperna, eller tillsat funktionen att låta Archers/Javelin men kunna attackera från båten
    Frihetens Börda - Min berättelse : http://forum.travian.se/showthread.p...hetens-B%F6rda

Senior Member blixts avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Jag hittade den här riktigt coola gameplay http://www.youtube.com/watch?v=EaDlihIqPws

fast, den är lite gammal.
    Senast redigerad av blixt den 13-01-11 klockan 19:17
    Mvh blixt

The only difference between a problem and a solution is that people understand the solution.

Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av blixt Visa inlägg
    Jag hittade den här riktigt coola gameplay http://www.youtube.com/watch?v=EaDlihIqPws

fast, den är lite gammal.
    Riktigt cool är den ja, och gammal .. Så vore på tiden att dom släpper något nytt snart, som jag någon stans hörde dom skulle göra någon gång.
    Frihetens Börda - Min berättelse : http://forum.travian.se/showthread.p...hetens-B%F6rda

Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Nyyyyyyyy fraktion!...... Makedonien

"As a Successor State, Macedon gains advantages when fighting other Hellenic factions, and enjoys improved income and provincial growth from every client state owned. Experienced warriors, the armies of Macedon also have an advantage when fighting against barbarians.

Under the leadership of Antigonus Gonatus, they are gracious rulers and shrewd tradesmen, enjoying bonuses to income and population happiness. However, the other Hellenistic states find it hard to forgive Macedon’s hegemonic tendencies, and as such, the Macedonian player will have a harder time winning their trust and allegiance."

Senior Member Jacces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Nyyyyyyyy fraktion!...... Makedonien

"As a Successor State, Macedon gains advantages when fighting other Hellenic factions, and enjoys improved income and provincial growth from every client state owned. Experienced warriors, the armies of Macedon also have an advantage when fighting against barbarians.

Under the leadership of Antigonus Gonatus, they are gracious rulers and shrewd tradesmen, enjoying bonuses to income and population happiness. However, the other Hellenistic states find it hard to forgive Macedon’s hegemonic tendencies, and as such, the Macedonian player will have a harder time winning their trust and allegiance."
    Nice! Så det är bara Romarriket och Makedonien som är avslöjade än så länge?
    Bäh bäh bäh

Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jacce Visa inlägg
    Nice! Så det är bara Romarriket och Makedonien som är avslöjade än så länge?
    Rom, Karthago och Makedonien , lägger in alla spelbara fraktioner samt dess information i första inlägget i den här tråden.

HELVETE, vad man längtar till detta spel, bara att det är min favorit epok, och att man kommer få spela det så här med fantastisk grafik. Snacka om spelorgasm den stunden man startar kampanjen och gör sitt första drag på kartan!

Senior Member Jacces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Rom, Karthago och Makedonien , lägger in alla spelbara fraktioner samt dess information i första inlägget i den här tråden.

HELVETE, vad man längtar till detta spel, bara att det är min favorit epok, och att man kommer få spela det så här med fantastisk grafik. Snacka om spelorgasm den stunden man startar kampanjen och gör sitt första drag på kartan!
    Låter gött! Blir nog att köpa en ny dator som klarar det innan dess
    Bäh bäh bäh

Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jacce Visa inlägg
    Låter gött! Blir nog att köpa en ny dator som klarar det innan dess
    mm , detta spel får ej missas.. Hoppas bara min MSI Gx21 eller va fan den heter klarar av det

Reg.datum
    Jan 2009

Standard

JIHAAAAAAA!!!! Ny fraktion avslöjad!

Icenerna (översatt till svenska av mig från Iceni) , med andra ord Britterna!

“Iron, conquest, pride.”

An Iron Age tribe of southern Britain, the Iceni are a proud and fierce people. They inhabit the flatlands, marshes and fens that border the North Sea, south of the Wash. They are practiced raiders, and frequently engage in battle with their tribal neighbours, the Coritani and Atrebates.

The Iceni principally make use of infantry when at war. Equipped with large oval or sub-rectangular shields and either a sword or spear, their main distinction from the Celtic tribes of the continent is the practice of painting or tattooing their skin, combined with a greater use of slings in battle. Although light cavalry are used, the Iceni and other British tribes are famed for their highly manoeuvrable war-chariots. After harrying the enemy with javelins, warriors dismount and engage in a fashion similar to the Homeric champions.

Far from simple barbarians, the Iceni have established a capital, known as Venta Icenorum, as well as large religious centres. Although based on agriculture, their economy is sophisticated – they even mint their own coins. Their culture, craft and wealth are illustrated in the form of fantastic gold torques and other jewellery worn by their nobles.

As a playable faction, The Iceni are brave and warlike; invoking the goddess Andraste as they charge into battle drives them to even greater feats of valour. Their expertise with iron makes the resource a particularly effective form of income for the tribe, as does their skill at raiding and looting. And as a warrior society, the happiness of the people increases with every fresh declaration of war.

The Iceni have the potential to dominate the Iron Age tribes of Britain. Beyond their shores lie Celtic Gaul and Iberia… can the Iceni unite them all under their banner?

Senast redigerad av Assault den 13-02-01 klockan 15:12

Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... sistasista

Regler för att posta