Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 74

Ämne: Rome 2: Total War

Senior Member Assaults avatar
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av jakk Visa inlägg
    Konceptet är detsamma i alla strategispel...

Det har du rätt i. Men visst är det ju sjuuukt mycket roligare med sånna spel, där man kan få hundratals roliga speltimmar med hur mycket som helst att göra, istället för att (exempel igen) spela CoD där man har roligt nån minut och sen helt piss off ?
    Frihetens Börda - Min berättelse : http://forum.travian.se/showthread.p...hetens-B%F6rda

Senior Member Jacces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av gravenstein Visa inlägg
    Självklart! Jag har alltid älskat Total War-spelen, framförallt Rome, men jag hoppas att de lyckas bättre än med Shogun 2, det var ju fruktansvärt!
    Har nu iofs inte spelat Shogun 2 (bara kört Rome, Medieval 2 och Empire), men vad jag hört är det mycket sten, sax, påse i det. Hoppas att det inte är detsamma i Rome 2, gillade ju ettan för att det inte var så (alla fraktioner hade ju sina egna trupper med egna styrkor och svagheter, är lite så i Medieval 2 också, som annars var bättre gjort imo).
    Bäh bäh bäh

Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jacce Visa inlägg
    Har nu iofs inte spelat Shogun 2 (bara kört Rome, Medieval 2 och Empire), men vad jag hört är det mycket sten, sax, påse i det. Hoppas att det inte är detsamma i Rome 2, gillade ju ettan för att det inte var så (alla fraktioner hade ju sina egna trupper med egna styrkor och svagheter, är lite så i Medieval 2 också, som annars var bättre gjort imo).
    Så kommer det ju inte vara Rome 2 iallafall som tur var. Men det ska bli intressant att se hur javelin throw trupper blir, dom oftast sög rejält mot allt förutom möjligtvist Peasants i Rome: Total war, tycker jag iallafall.

Riktigt roligt ska det bli också med nya belägringsanfallen och att det inte längre är en central punkt man måste ha kontroll över för att säkra en stad.
    Frihetens Börda - Min berättelse : http://forum.travian.se/showthread.p...hetens-B%F6rda

Member gravensteins avatar
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av jakk Visa inlägg
    Konceptet är detsamma i alla strategispel...
    Konceptet är detsamma, men det går ju att variera hur man styr ett land mycket mer än det går att variera hur man skjuter folk i olika miljöer

Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Hoppas någon av er här vågar möta mig sen också 1vs1 så ska jag lära er hur man spelar

Reg.datum
    Jul 2009

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av Assault Visa inlägg
    Hoppas någon av er här vågar möta mig sen också 1vs1 så ska jag lära er hur man spelar
    Bring it!

Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Bring it!
    Ohoho, förberred på en riktigt lektion. Du ska veta att Assault och Romare inte går att övervinna,(därav dom erövrade hela Europa typ):rolleyes:

Senior Member Jacces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Assault Visa inlägg
    Så kommer det ju inte vara Rome 2 iallafall som tur var. Men det ska bli intressant att se hur javelin throw trupper blir, dom oftast sög rejält mot allt förutom möjligtvist Peasants i Rome: Total war, tycker jag iallafall.

Riktigt roligt ska det bli också med nya belägringsanfallen och att det inte längre är en central punkt man måste ha kontroll över för att säkra en stad.
    Jo, belägringar lär nog bli mycket roligare. Minns när jag försvarade mot belägringar från AI som Grekland, i princip det tråkigaste som fanns. Det var i princip bara att lägga upp några units hopliter vid varje väg till centrum och eventuellt några archers, så kan man vinna mot en mycket större armé hur lätt som helst.
    Bäh bäh bäh

Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jacce Visa inlägg
    Jo, belägringar lär nog bli mycket roligare. Minns när jag försvarade mot belägringar från AI som Grekland, i princip det tråkigaste som fanns. Det var i princip bara att lägga upp några units hopliter vid varje väg till centrum och eventuellt några archers, så kan man vinna mot en mycket större armé hur lätt som helst.
    Haha, den är najs
    Det faktum att det finns flera ställena att förvara, och även att flottstyrkor kommer att kunna delta i belägringar kommer säkert göra att det utkämpas färre belägringar eftersom utgången blir så osäker, vilket tydligen är deras avsikt. I gengäld kommer de belägringar som utkämpas bli awesome

Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Haha, den är najs
    Det faktum att det finns flera ställena att förvara, och även att flottstyrkor kommer att kunna delta i belägringar kommer säkert göra att det utkämpas färre belägringar eftersom utgången blir så osäker, vilket tydligen är deras avsikt. I gengäld kommer de belägringar som utkämpas bli awesome
    Precis, det jag undrar bara är om dom har gjort det så bra att man kan skjuta med archers från båtarna, när man som i Gameplaytrailern ser hur båtarna åker in i hamnen precis en strid.

Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... sistasista

Regler för att posta