Sidan 1 av 4 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Oas-spawn

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard Oas-spawn

Under eftermiddagen och kvällen var det många som fick en otrevlig överraskning, de fick sidor efter sidor fyllda med gula och röda attackloggar från oasplundringarna. Folk blir upprörda och undrar vad som har hänt, för inte kan väl slumpen göra så att nästan alla oaser helt plötsligt får djur,på samma tidpunkt? Nej, en större ändring har gjorts i spelet och ingen verkar veta om det...

»Det största problemet med kommunikation är att man tror att den ägt rum. «Georg Bernhard Shaw

Om vi kollar på de meddelanden som getts ut från Travian-teamest sida så är det:
    Kommande Uppdateringar 3/12-2012
    Dagens datum är den 20e dec och ingen har under dessa 2 veckor märkt någon märkbar skillnad. Troligen uppdaterades aldrig detta förrän dagens server-underhåll: Serverunderhåll 2012-12-20
    och det mest troliga är ju att efter detta underhåll de verkliga ändringarna har skett

Det har lett till flera upprörda diskussioner på diverse allians-forum och det är väl forståligt, när man tappar tusentals trupper, eller tom stora procentenheter av sin totala trupp p.g.a. kommunikationsbrist.

Travian.se har ca 6000 aktiva medlemmar.
    forum.travian.se har ca 250 aktiva medlemmar
    Ibland kanske man borde prova på nya kommunikationsvägar, bara ett tips.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Hej Zeback!

Jag skickar en blänkare till CM om detta, men tänkte bara passa på att informera om att de vägar som kommunkationen går ut bestäms centralt i Tyskland och är inget teamet själva väljer hur och när det skall göras. Snakedog kan säkerligen svara bättre för detta och även föra kritiken vidare för att i framtiden hoppas att det fungerar bättre.

Kan även tillägga att både det svenska teamet så väl som andra domäner har påpekat detta för ledningen tidigare då även vi drabbas av att kommunkationen inte är felfri.

Senior Member SnakeDogs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Hej!

Tänkte försöka klargöra lite om detta...

Det kan stämma att informationen inte gått fram till alla spelare som man kunnat önska, och det är något jag fundera över när det gäller fortsatta uppdateringar.
    Men faktum är att Travian uppdateras i princip varje vecka på ett eller annat sätt och jag vill inte dränka spelare i information som få är intresserad av.
    Nu var detta en förändring av spelet som fick påverkan synligt så jag använde den bästa informations kanal jag har, via forumet.
    Sen har jag bara dom uppgifter som teknikerna lämnar till mig att förlita mig på.
    Den 3/12 säger dom att uppdateringen var genomförd. Den som genomfördes i dag var en helt annan.
    Uppenbarligen så har då något hänt i detta, så att den första inte gått igenom fören nu och det är något jag kommer att påtala för teknikerna.

Jag kan inte annat än beklaga om detta orsakat problem, och jag kommer givetvis att vidarebefordra dessa synpunkter.

Ytterligare frågor eller synpunkter ?
    Skicka ett mail till snakedog@travian.se

//Snakedog

Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Tror knappt det är några hundra som läser forumet medans det är ca 7000 konton totalt som spelar på servrarna då borde det ju bevisa att det måste finnas ett bättre sätt att nå ut med eran info. Då uppdateringen kom nu istället för 3/12 så lurar det ju även dom som sett denna info och kan göra så man tappat massvis med trupper i onödan.. Och server 1 som nyss börjat var det otroligt stora förluster man fick, Jag personligen fick en truppminskning på ca 50%.

Citat Ursprungligen postat av CM SnakeDog Visa inlägg
    Hej!

Tänkte försöka klargöra lite om detta...

Det kan stämma att informationen inte gått fram till alla spelare som man kunnat önska, och det är något jag fundera över när det gäller fortsatta uppdateringar.
    Men faktum är att Travian uppdateras i princip varje vecka på ett eller annat sätt och jag vill inte dränka spelare i information som få är intresserad av.
    Nu var detta en förändring av spelet som fick påverkan synligt så jag använde den bästa informations kanal jag har, via forumet.
    Sen har jag bara dom uppgifter som teknikerna lämnar till mig att förlita mig på.
    Den 3/12 säger dom att uppdateringen var genomförd. Den som genomfördes i dag var en helt annan.
    Uppenbarligen så har då något hänt i detta, så att den första inte gått igenom fören nu och det är något jag kommer att påtala för teknikerna.

Jag kan inte annat än beklaga om detta orsakat problem, och jag kommer givetvis att vidarebefordra dessa synpunkter.

Ytterligare frågor eller synpunkter ?
    Skicka ett mail till snakedog@travian.se

//Snakedog

Standard Uppdatering

Till vad nytta är det för spelarna att oaserna fylls av djur, vi har förlorat en massa trupp nattens farmningar av oaser inte gav de flesta av oss mer än förlust. Då kan vi ta bort oaserna ur spelet helt och hållet, detta är bara en massa konstiga påhitt.
    Citat från support " Det här är som sagt för att få bort microfarmning och övrig farmning av natarbyarna för att faktiskt få spelservrar med lite action istället för att det blir lite "sim city-spel" fram till artefakter, sedan börjar man spara trupper igen för att ta över eller bomba vu. på det här sättet vill Travian se till att det blir aktivare spel man-mot-man istället för att man farmar oaser och natarbyar för att slippa nöta på sina trupper. ett rättvisare spel helt enkelt"

Utifrån detta vill jag ställa en fråga - tror ni verkligen att vi inte redan nu går på varandra? Att vi endast roar oss med att farma oaser och natarbyar ?? Enligt min åsikt börjar Travian urarta till att bli ett barnspel och ett riktigt simcity där guld och silver styr allt. Börjar snart bli dags att hitta ett seriösare spel, i alla fall för oss som är över 15 år. Det är ändock främst vi äldre som köper guld och det i stora mängder. Det är på oss Travian Team tjänar pengar, men vi är flera som börjar tröttna på alla konstiga nya idéer.

Standard

Det är i och för sig rätt skönt att slippa oasfarmningen, då det krävdes mycket tid till att hålla listorna i skick. Men för dem (oss) som har byggt en huvudstad långt ute på vischan delvis just för att kunna farma oaser i fred för andra är det ju kanske lite mindre roligt att reglerna ändras mitt i rundan.

Senior Member solbackaas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag tycker att den nya förändringen är bra. Annars brukar jag vara negativ mot förändringar.
    Tänk er så svårt det kommer att vara att börja spela nu när man inte kan med burar tömma oaser och sedan ha en säker inkomst till man flyttar ut? Tänk så mycket svårare det blir att bo långt ute på landet utan att kunna farma. Vilket kan göra att många inte tycker det är lönt att flytta ut, stannar kvar i centrum och bråkar istället.

Nu måste man plundra sina grannar, störa folk, reta upp andra och ställa till oreda.

Om man tittar på sez12 så var det inte mycket krigande, folk sparade trupp till artefakterna, till att ta artefakter från andra och sedan för att bygga släggor och med det fick vi ett endgame som var längre än halva servern.

Mer krig tack!
    06-09 3 rundor s1 och 1 runda s1.com
    sez 10 The Body, sez 12 Old Sparky
    x10.com The Sun sez 13 Trassel sez 14 Katla
    sez 15 Borderline dkx 16 Thenoob
    sez 16 Hel sez 17 Roxette
    comX Johan&Linda NoX 18 Sven-Sten
    sez 19 Kärlek ♥ http://forum.travian.se/showthread.php?t=49685
    comX 50ShadesOfLove ♥ http://i.imgur.com/O77sS0I.png
    sez 20 Sommar http://forum.travian.se/showthread.php?t=49801
    TT MyLittlePony, sez 22 Tsunami

Standard

Citat Ursprungligen postat av solbackaa Visa inlägg
    Tänk så mycket svårare det blir att bo långt ute på landet utan att kunna farma. Vilket kan göra att många inte tycker det är lönt att flytta ut, stannar kvar i centrum och bråkar istället.
    Det tror jag inte, farmning och krig är ju inte saker som utesluter varann. De som farmar metodiskt gör det för att maximera råvarorna de får, för att kunna satsa på sin prodd och i sista hand på trupp. Alternativet till oasfarmning är då inte krig mot jämlika, utan att man farmar byar som ger säkra råvaror utan stora förluster. I värsta fall kan det betyda att de minsta spelarna blir mer utsatta. Större aktiva spelare ger man sig inte på i hopp om råvaror.

Bästa sättet att få mer krig vore att ta bort autoduck funktionen, den har verkligen förstört spelet.
    Senast redigerad av Wilding den 12-12-21 klockan 12:06

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2012

Standard

Sedan jag började spela det här spelet för ett par år sedan, så har Travian kontinuerligt uppdaterats. När det har gällt något viktigt så har det alltid funnits information tillgänglig, så creds för de bra forumposterna från Sveriges Travianteam.

Man kan ju fundera vems fel det är - Ska en person visa mogenhet och ta ansvar själv för att ta reda på information som kan vara relevant för dem, eller ska modsen agera barnvakter och komma och ge er en kram och ett brev i hemmet?

Informationen har funnits tillgänglig, så ta inte och skyll på Snakedog för att ni valt att inte uppdatera er.

Ett exempel - Trafikreglerna för bilkörning uppdateras kontinuerligt allteftersom att samhället utvecklas. För inte så länge sedan så introducerade man 20,40,60,80 och 100-skyltar, och om man då kör 40 på en väg "som det alltid varit 50 på förut" så får du ändå böter. Det är ditt ansvar som bilförare att hålla dig uppdaterad vad gäller reglernas förändring, och du kan inte skylla i från dig på andra när informationen finns klart tillgänglig.

/Farbror C

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cerowza Visa inlägg
    Sedan jag började spela det här spelet för ett par år sedan, så har Travian kontinuerligt uppdaterats. När det har gällt något viktigt så har det alltid funnits information tillgänglig, så creds för de bra forumposterna från Sveriges Travianteam.

Man kan ju fundera vems fel det är - Ska en person visa mogenhet och ta ansvar själv för att ta reda på information som kan vara relevant för dem, eller ska modsen agera barnvakter och komma och ge er en kram och ett brev i hemmet?

Informationen har funnits tillgänglig, så ta inte och skyll på Snakedog för att ni valt att inte uppdatera er.

Ett exempel - Trafikreglerna för bilkörning uppdateras kontinuerligt allteftersom att samhället utvecklas. För inte så länge sedan så introducerade man 20,40,60,80 och 100-skyltar, och om man då kör 40 på en väg "som det alltid varit 50 på förut" så får du ändå böter. Det är ditt ansvar som bilförare att hålla dig uppdaterad vad gäller reglernas förändring, och du kan inte skylla i från dig på andra när informationen finns klart tillgänglig.

/Farbror C
    Du kan väl inte jämföra Travian och bilkörning. Detta gör att det här blir den sista servern för min del, när man inte längre kan farma oaser så blir detta bara ett skitspel i mängden. Har lagt mycket pengar under de 5 år jag spelat detta men nu får det som sagt vara slut.

Sidan 1 av 4 123 ... sistasista

Regler för att posta