Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 31 till 37 av 37

Ämne: Oas-spawn

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av en som tror sig veta Visa inlägg
    Ja eller hur farmar bara oaser hela spelet. Tror inte du är så dum som påståendet pekar på. På en nystartad server och som deffspelare finns det inte så mycket annat att välja på än att farma oaser första tiden. Men troligen har du aldrig spelat deff eftersom du surrar en massa tok.
    Funny you say that. Spelar själv som defensiv romare, har inte farmat oaser. Ändå ligger vi väl relativt hyfsat till om du frågar mig. Alternativet till att farma oaser är ju att skita i att lägga resurser på trupper till du har en bra grund att stå på och bara bygga fält. Funkar alltid. Vi lyckades rensa en stor och en liten artefakt och ändå ha trupp kvar. Så jo, det går att lyckas att bo på landet och inte farma oaser.
    sez2: oowhla // L-G
    sez3: Ryz // Crowd
    sez4: oowhla // DOW/SOF
    sez5: Zeus // DGDF
    sez6: Stealth // S-Soc
    sez7: Paus
    sez8: DumHest // DM
    sez9: Tingeling // SOPA!
    sez10: DumHest // V.V. (raderade pga stora stygga Crash)
    sez11: u mad? // AF http://forum.travian.se/showthread.p...l=1#post972348
    sez12: Drunken Monkey // [DM]
    sez13: Paus
    sez14: DumHestFeed Me // Skärp Er! http://travian-reports.net/se/report/2362281618d

Senior Member solbackaas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Travian är ett strategispel, eller hur? Är väll ingen som inte håller med mig om det hoppas jag.

"TRAVIAN - MMO strategispel" står det på startsidan om någon trodde annat

En förutsättning som strateg är att kunna ändra sin strategi efter förutsättningarna man har och de flesta travianspelarna är duktiga strateger så detta borde inte innebära några problem? Eller hur?
    06-09 3 rundor s1 och 1 runda s1.com
    sez 10 The Body, sez 12 Old Sparky
    x10.com The Sun sez 13 Trassel sez 14 Katla
    sez 15 Borderline dkx 16 Thenoob
    sez 16 Hel sez 17 Roxette
    comX Johan&Linda NoX 18 Sven-Sten
    sez 19 Kärlek ♥ http://forum.travian.se/showthread.php?t=49685
    comX 50ShadesOfLove ♥ http://i.imgur.com/O77sS0I.png
    sez 20 Sommar http://forum.travian.se/showthread.php?t=49801
    TT MyLittlePony, sez 22 Tsunami

Standard

Citat Ursprungligen postat av solbackaa Visa inlägg
    En förutsättning som strateg är att kunna ändra sin strategi efter förutsättningarna man har och de flesta travianspelarna är duktiga strateger så detta borde inte innebära några problem? Eller hur?
    Ja och nej. Vilket konto som helst går att spela vidare på, men vissa konton ligger nu helt fel för att spelet har ändrats på ett oförutsebart sätt. För oss som guldar mycket är det lugnt, bara att satsa på prodd och npc:a. Men jag skulle nog ha placerat mig c:a 50-100 fält närmare mitten om jag hade vetat om detta, det är helt klart (galler, normalserver, huvudstad drygt 200 fält från mitten). Man börjar fundera om det är värt att bränna mera guld på kontot.

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av solbackaa Visa inlägg
    Travian är ett strategispel, eller hur? Är väll ingen som inte håller med mig om det hoppas jag.

"TRAVIAN - MMO strategispel" står det på startsidan om någon trodde annat

jovisst kan vi strategi men att förstöra spelet så här mitt i en runda är bara korkat!
    Okej kan tänka mig fortsätta spela om admin kan ta alla våra byar på landet och lägga dom mitt inne i staden så man kan farma! Hur ska man annars kunna överleva? Bygga resurser ger alldeles för lite om man vill ligga på top 20!

Allt guld man har lagt in helt i onödan! tjuvar ge mig mina pengar tillbaka! Detta är inte vad jag betalade för!

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Nu börjar den här tråden spåra ut en del märker jag och min grundfråga gällde att informationen om större ändringar kunde vara bättre.

Ja, det ar gått ut med info om att denna ändringen skulle ske, detta gick ut att det skulle ändras iom uppdateringen den 3e December och det var drygt 2 veckor sedan. Det skedde ingen större ändring utan den sker vid ett helt annat tillfälle som Snakedog påpekade och kom därför som en otrevlig överaskning för många, vilket tanken aldrig va. Jag klandrar givetvis heller inte det svenska Travian-teamet på något sett då de gör ett väldigt gott jobb och lägger ner mycket tid för att vi användare skall ha det så bra som möjligt, utan om informationen nu brister från Tyskland så ville jag bara påpeka detta, så de kan föra våra åsikter vidare och i framtiden bli bättre på att informera.

Angående kommunikationskanaler så visst forumet fungerar, men det aldrig lika bra som att informera direkt In Game. Det kommer titt som tätt marknadsundersökningar In Game, och det enbart för att få mer gehör än vad ett forum någonsin skulle ge. Därför tycker jag även att större ändringar i spelet bör informeras på samma sätt och givetvis inte alla små underhållsarbeten.

Angående diskussionen och själva funktionens vara eller icke vara med oasfarmning så är det inget jag reflekterar mycket över. Det går helt klart att bygga upp ett stort konto med stor arme utan någon farmning alls, jag gör det själv server in och server ut med undantag för de första veckorna då farmningen är extremt viktigt för en snabb tillväxt. Förhoppningsvis kan det ju leda till att de som använder sig av script och botar får det lite jobbigare, vilket alltid är bra.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av AngryMob Visa inlägg
    Hur ska man annars kunna överleva? Bygga resurser ger alldeles för lite om man vill ligga på top 20!
    Newsflash: har legat top10 sen vecka 1, helt utan farmning. Så jo, det går visst.
    sez2: oowhla // L-G
    sez3: Ryz // Crowd
    sez4: oowhla // DOW/SOF
    sez5: Zeus // DGDF
    sez6: Stealth // S-Soc
    sez7: Paus
    sez8: DumHest // DM
    sez9: Tingeling // SOPA!
    sez10: DumHest // V.V. (raderade pga stora stygga Crash)
    sez11: u mad? // AF http://forum.travian.se/showthread.p...l=1#post972348
    sez12: Drunken Monkey // [DM]
    sez13: Paus
    sez14: DumHestFeed Me // Skärp Er! http://travian-reports.net/se/report/2362281618d

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av AngryMob Visa inlägg
    Om du räknar på det. ska man rensa en oas med 200 imperiesoldater så förlorar man i snitt 2000 råvaror på det. man kan max få ut 8000 råvaror på anfallet. Det är inte ens lönt att farma längre med de förlusterna....
    Mulig du alt har sluttet her...men prøver uansett...

Mener du at du taper tropper for 10.000 ress. på å tømme oasen eller for 2.000 ress.?? Mister du for 2.000 ress. så kan du jo fortsatt tjene på det...men klart det blir dyrt...det er jo derfor de har gjort denne endringen...og det er ikke alle oaser som gir 8.000 ress. i utbytte...mange gir bare 4.000 ress...så man må jo dermed også velge oaser med forsiktighet...

Nei...få opp flere T3.6 servere...det er der man har de virkelig artige serverne...

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Regler för att posta