Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Oas-spawn

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av en som tror sig veta Visa inlägg
    Du kan väl inte jämföra Travian och bilkörning. Detta gör att det här blir den sista servern för min del, när man inte längre kan farma oaser så blir detta bara ett skitspel i mängden. Har lagt mycket pengar under de 5 år jag spelat detta men nu får det som sagt vara slut.
    Det är klart jag kan! Jag försökte beskriva en princip som genomsyrar det liberalistiska samhälle som västvärlden är, det vill säga, fokus på eget ansvar. Inser nu att det kanske är lite svårt att förstå för de flesta.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cerowza Visa inlägg
    Man kan ju fundera vems fel det är - Ska en person visa mogenhet och ta ansvar själv för att ta reda på information som kan vara relevant för dem, eller ska modsen agera barnvakter och komma och ge er en kram och ett brev i hemmet?
    Det handlar också om betalande kunder, och då är det normalt att leverantören ser till att kunderna faktiskt får informationen.

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2012

Standard Tycker inte att detta var bra

Ta bort det här hemska och sätt bara in sådana här stora förändringar när en server är nystartad. Då märker ju spelare som inte hänger på forumet själva ganska tidigt att något ändrats.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av en som tror sig veta Visa inlägg
    Du kan väl inte jämföra Travian och bilkörning. Detta gör att det här blir den sista servern för min del, när man inte längre kan farma oaser så blir detta bara ett skitspel i mängden. Har lagt mycket pengar under de 5 år jag spelat detta men nu får det som sagt vara slut.
    Asså, va? Du spelar alltså det här spelet för att farma oaser? Då ska jag berätta för dig att det finns många fler saker som är betydligt mer intressanta än att sitta och microfarma oaser. Prova anfalla spela till exempel; mycket mer oförutsägbart (ellerja, kanske inte längre med tanke på oasspawnsen). Men om du i fem år har spelat Travian för att farma oaser är jag fan ta mig imponerad. Att du hållt ut så länge. Du måste tycka spelet är skittråkigt.
    sez2: oowhla // L-G
    sez3: Ryz // Crowd
    sez4: oowhla // DOW/SOF
    sez5: Zeus // DGDF
    sez6: Stealth // S-Soc
    sez7: Paus
    sez8: DumHest // DM
    sez9: Tingeling // SOPA!
    sez10: DumHest // V.V. (raderade pga stora stygga Crash)
    sez11: u mad? // AF http://forum.travian.se/showthread.p...l=1#post972348
    sez12: Drunken Monkey // [DM]
    sez13: Paus
    sez14: DumHestFeed Me // Skärp Er! http://travian-reports.net/se/report/2362281618d

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av Wilding Visa inlägg
    Det handlar också om betalande kunder, och då är det normalt att leverantören ser till att kunderna faktiskt får informationen.
    Informationen fanns tillgänglig på den plats där information alltid postats, och jag tror mig även att det fanns en notis på förstasidan. Vilket gör nästa steg att komma hem till varje spelare med en blöt puss och en förklaring.

Senior Member solbackaas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av oowhla Visa inlägg
    Men om du i fem år har spelat Travian för att farma oaser är jag fan ta mig imponerad. Att du hållt ut så länge. Du måste tycka spelet är skittråkigt.
    haha blir förvånad idag.. finns folk överallt som gör mig glad i min juldeppighet (made my day nr 3)
    (sorry OT, piska mig inte revvan)
    06-09 3 rundor s1 och 1 runda s1.com
    sez 10 The Body, sez 12 Old Sparky
    x10.com The Sun sez 13 Trassel sez 14 Katla
    sez 15 Borderline dkx 16 Thenoob
    sez 16 Hel sez 17 Roxette
    comX Johan&Linda NoX 18 Sven-Sten
    sez 19 Kärlek ♥ http://forum.travian.se/showthread.php?t=49685
    comX 50ShadesOfLove ♥ http://i.imgur.com/O77sS0I.png
    sez 20 Sommar http://forum.travian.se/showthread.php?t=49801
    TT MyLittlePony, sez 22 Tsunami

Standard

Citat Ursprungligen postat av oowhla Visa inlägg
    Asså, va? Du spelar alltså det här spelet för att farma oaser? Då ska jag berätta för dig att det finns många fler saker som är betydligt mer intressanta än att sitta och microfarma oaser. Prova anfalla spela till exempel; mycket mer oförutsägbart (ellerja, kanske inte längre med tanke på oasspawnsen). Men om du i fem år har spelat Travian för att farma oaser är jag fan ta mig imponerad. Att du hållt ut så länge. Du måste tycka spelet är skittråkigt.
    Ja eller hur farmar bara oaser hela spelet. Tror inte du är så dum som påståendet pekar på. På en nystartad server och som deffspelare finns det inte så mycket annat att välja på än att farma oaser första tiden. Men troligen har du aldrig spelat deff eftersom du surrar en massa tok.

Standard

Det är klart jag kan! Jag försökte beskriva en princip som genomsyrar det liberalistiska samhälle som västvärlden är, det vill säga, fokus på eget ansvar. Inser nu att det kanske är lite svårt att förstå för de flesta.
    Vad är det som är så klart med det? Bilkörning och nya trafikförordningar kan väl knappast jämföras med Travianförändringar i spelet. Dessutom står det den 3/12- 2012 i den info som jag hittat. Vad jag förstår så är det visst 21/12 - 2012 IDAG.

Standard

Informationen fanns tillgänglig på den plats där information alltid postats, och jag tror mig även att det fanns en notis på förstasidan. Vilket gör nästa steg att komma hem till varje spelare med en blöt puss och en förklaring.
    Du missade min poäng. Frågan var, om kunderna är nöjda med informationen, inte om den fanns tillgänglig eller inte.

Som sagt, förändringen är bra i sig, men då det trots allt är ett strategispel är det lite underligt att ändra på reglerna mitt i rundan. Men det gäller förstås att vara beredd även på sådant, det inför ju ett slumpmässigt element i spelet och gör det mindre förutsägbart och långtråkigt.

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

inga spelregler är ändrade, däremot är förutsättningarna för farmning av oaser förändrade.
    Senast redigerad av LadyM den 12-12-21 klockan 13:54 Anledning: tillägg av ord.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista

Regler för att posta