Hej alla!

Den här posten skriver jag både i egenskap av CM och som privatperson, därför kan den bli aningen mer
känslomässig än vad mina gängse poster brukar vara.

Sedan november -07 har jag jobbat som admin/CM på Travian.se.

Min uppgift har varit att vara länken mellan er spelare och TG och se till så att alla uppdateringar,
översättningar, roll-outs och meddelanden har gått ut som de ska.

Jag har haft till uppgift att se till så att de svenska spelarna ska slippa korrupta teammedlemmar och att forumet
sköts efter TGs riktlinjer. Jag har letat buggar, ersatt buggar, genomlidit rollbacks och betalningssystems errors.
Jag har träffat otroliga människor, jag har sett dem slita rumpa och jobba tillsammans.

Jag har förmedlat era åsikter till TG. (Kanske lite mer än vad ni anar.)

Jag har jobbat heltid med detta, 7 dagar i veckan, 365 dagar om året. I 5 års tid.

Jag har haft fruktansvärt roligt, och jag har haft dagar då jag inte varit fullt så road.

När jag sa upp mig från mitt jobb för att börja jobba med Travian sa jag:
"Jag ska fortsätta så länge det är roligt."
Och Travian var min drog. Om du som läser detta tror att du är addicted kan jag försäkra dig om att du ligger i lä. ^^
Bara en Traviannörd drar fram en madrass i vardagsrummet och sover på den i över en månads tid för att det är slutspel och han/hon måste dodga attacker. Been there, done that.

Vidare är jag fullt medveten om att vissa kommer att hurra glatt för att jag försvinner, andra kommer att beklaga.
Det är okey, jag visste mycket väl att jobbet innebar att jag inte skulle bli den mest populära tjejen i kvarteret. Det har heller inte varit mitt mål.

Mitt mål har alltid varit att domänen Travian.se ska få den bästa servicen till spelarna. Min roll har varit att vara ert språkrör och er garant för att Travian ska vara mygelfritt. När saker har gått fel har det varit mitt jobb att reda ut det efter bästa förmåga tillsammans med teamet och er.
Ibland har jag misslyckats, men för det mesta har det gått bra.

5 år är en lång tid.
Travian förtjänar en passionerad och dedikerad Community Manager.
Jag har fått ett nytt jobb och kan inte längre ge 110% av mig själv till domänen.
Och Travian som spel kräver det.

Därför mina vänner Travianbröder och systrar väljer jag att säga adjö.
Det är dags för mig att lämna över stafettpinnen till Snakedog,
-precis på samma sätt som Balbor lämnade över den till mig för 5 år sedan.

Snakedog har sedan länge visat att han är fullt kapabel att sköta Travian.se.
Som ni förstår har det här varit på gång ett tag, jag vill naturligtvis att den som tar över
är fullt tränad i uppgiften. -Och det är han.

Jag kommer att finnas här som CM fram till den sista november 2012.
Men från och med denna post är det Snakedog som bestämmer, jag är bara rådgivande.

Tack för den här tiden.
Ni har lärt mig massor!

Ohhh... En sak till innan jag går.
Om ni ser någon som heter "Aramis" , "AAAmaris", "Ammaris" eller liknande på någon server så är det en looser som fejkar.
Den dagen jag spelar här igen kommer jag att spela under ett helt annat namn. Jag tänker inte försöka leva på gamla meriter.

Det kommer inte att behövas. :P

Må gott!
Amaris