Visar resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Skärskådning m.m.

Cool Skärskådning m.m.

Ave på er alla!

Nu kommer den minst önskvärda av er alla åter. Jag har under ett antal år, tagit några sabbats år. Senast det begav sig här, var när jag hade några sprudlande hjärtliga kontroverser med FNs ridande journalist. Tack för de ljuvliga åren min sköna! Samt var en av de osynliga härskarna i Ris&Ros.

Nu har jag svansat runt på de flesta spelplaner och samlat på mig lite olika tyckanden från olika håll och kanter i den travianska världen. Plötsligt så slog det ner som en blixt som slog upp från en klar himmel att S4 vore en intressant spelplan att syna lite närmare.

Många intressanta ledningar och allianser finns det här har jag märkt, Ps punkt allianser, O allianser och NH diton. Det ser ut som att vara de största ledande. Den sista hade enligt mina säkra källor tidigt i spelet skaffat sig en lerhög i den grå zonen. Men fick se den bli övertagen av någon annan.

Tror om jag inte blivit felunderrättade att det var av någon Bob i Ps punkt alliansen som tyckte sig vara starkare och bättre rustad för att äga en sådan tog den från Hamsterspelaren en mörk natt.
    Det var den första lerhögen även kallat VU i spelares munnar.

Lerhög nummer 2 lät inte vänta på sig alltför länge allianserna under de suspekta bokstaven O kan generera ord och förkortningar som oviss, orka, oseriösa, ok, ove, osmör. Det sista är säkerligen en ordlek för margarin.

Ledarskapet i de olika allianserna kommer att skärskådas imorgon.. så på återseende till dess.

//Rr

Standard Ledarskapets dunkla skepnad....

Ave på er alla!

Nu har ni väntat länge tills ”imorgon” så länge så det hunnit gå en hel månad.
    Mycket vatten har hunnit rinna under broarna sedan sist jag skrev här. Blanda annat har byggplanerna till allas lerhögar kommit ut. Lite små interna konflikt härdar, verkar finnas inom de olika familjerna. Alltifrån bångstyriga surpuppe blåvinge ledare till stora praktgräl mellan stora starka pojkar i lägre tonåren. De stora krigen pågår alltjämt utanför de interna konflikterna.

Nu är det dags att skärskåda ledarskapet i respektive allianser. Det har inte varit lätt att få info som motsvarar givna krav i fullt tillräcklig grad. Då många av mina utomordentligt trogna Snokar och inte minst infiltrerande Äspingar har varit sjuka eller befunnit sig i en helt annan värld i världen. Men lika plötsligt som en blixt slår upp från marken på en mörk himmel så rasslar det ner det ena Gmailet efter det andra med mycket och graverande texter om vem som är vem bakom de olika ledarpositionerna.

Till min stora förvåning så är ingen av dem speciellt okända gamla sura skor som går igen, skulle man kunna säga. Vem döljer sig bakom namnen, har det blivit annorlunda har de förbättrat sig från tidigare magplask som ledare det är frågan och det ska vi försöka finna svar på här. Så vad har de för kompetens att leda tygellösa hormonstinna, aggressiva, lama medlemmar i dessa allianser.

O-blockets ledare.
    O har en skara ledare, som enligt Snokarna lider brist på teknisk ledning, har bara en konstnärlig.
    Då allt som kan formas som en rund ring som t ex siffran 0 och bokstaven O liksom kroppsdelen slut hålet, finns representerade i ledarfunktion i dessa allianser. O kan även liknas vid en orm som biter sig själv i svansen och bildar ett O eller 0:a, vilket dessa ledare alltför ofta gör. Någon titulerar sig som sökmotor, en annan som den förlorade familjen en tredje känner sig lika hemma med Barbro som med farbror, en fjärde har som signum att lämna skype chatten när den känner sig förorättad och på något annat banalt sätt försvinna.
    .." En Oansenlig skara ledare, det bästa av det mesta..", skrev kollaboratören Bertil Äsping i ett mail.

Någon att finna som förbättrat sig?

NH- blockets ledare
    Verkar vara handplockade från ett djurhem med förtappade gnagare som missbrukat råttgift en längre tid. Ett inte alls ovanligt beteende i hamstervälden påstås det från, en av Äspingarna att
    en ”hamster” får storhetsvansinne och löpte amok, då den sett sig själv som den tjockaste och kunnigaste hamstern och självutnämner sig själv som den enda tänkbara att styra allt i Hamstervärlden. De övriga Hamstrarna i alla väderstreck gjorde uppror när de vaknat upp ur sin drömvärld och välte omkull den tjocka självutnämnda luxuösa hamstern.

Ps. blockets ledare är många kanske det största blocket, förmodligen den med de mest nonchalanta ledarna.
    Ps. TF alliansens ledarskara verkar vara ett hopkok av det nya genuset ”HENS” Det är väldigt få av dessa som kan liknas vid Tjuren Ferdinand. Möjligen kan kvinnliga spelare i TF genomgått ett smärre könsbyte, eller så envisas de med att vara motsatsen, en Tjur utan lem = kossa.

Ps. GLHF verkar vara en ny konstellation ledare par i nötter, eller som en av Snokarna lite lustigt uttryckte det "..PARANÖTTER.."
    De är alltså två till antalet en med ryss klingande namn och en annan som vill liknas vid en ekorre. Eller är det möjligen tvärtom eller ska de ses som att de är i symbios med varandra. Informationsflödet om dessa två, har varit rikligt och riktigt rolig läsning. Kommer givetvis inte att gå inpå de mest frapperande delarna som kommit fram. Men lite hört i hallen närmast tomrummet mellan korridorerna talar för sig själv:
    - Tystlåten, säger inte så mycket.
    - Älskar sig själv mest. Älskar att manipulera. Tycker om att härska.
    - Låter den andre hållas för att själv slippa ta tag i ”ledstången”.
    - Alla som inte tycker precis som jag, tycker jag inte om, och de ska bort.
    Att de är nya och oerfarna både socialt och ledarskapmässigt finnes det tydligen många vittnesmål om. Tyvärr blir sådana ledare ofta transparanta i sin ledartröja. Innan andra hunnit se igenom tröjan har det lockats av en hägring som inte finns. Hälsar en äspingen inifrån den slutna kretsen.

Ps. WWDY, är endast en ledare vars namn klingar japanskt, men enligt uppgifterna kan man utläsa mellan raderna att ledaren endast är en origami produkt för syns skulle och styrs av pappersvikaren.

Ps. Bob, Ledarna är tre till antalet, precis som de tre små grisarna. De två första bygger ett hus av halm och trä för att det ska gå fort och snabbt. Den tredje bygger det av sten, vilket kräver mera arbete. Och det ville den tredje grisen inte alls, arbeta vill den inte utan överlåter allt till någon annan, så han får lata sig som alla de andra. Innan vargen kommer och blåser omkull deras bräckliga lilla hus.

Nästa gång, nästa dag, nästa på återseende har

”The Snake spy-gang” hittat någon som förbättrat sig, eller något annat uppseendeväckande att berätta strömmen är strid av dagliga gmail

Kul att träffa er alla
    //Rr

Exclamation Betygsättning

Någon ledare som förbättrat sig ?

Kommer här lite kort att gå igenom de olika alliansernas allmänna ledarskap.
    Då det strömmat in dagliga Gmail från snokarna i de olika allianserna.
    Samt från enskilda missnöjda spelare i de två lägren som uppskattar att läsa sanningar.

Snokarna i de olika allianserna fick till uppgift att betygsätta alliansernas olika ledarskaps förmågor.

Verkar finnas en hund begraven här..

O- alliansen ledarskap

Har utan minsta tvekan återigen visat att långvarig erfarenhet och kunskap varar längst.
    Vad finns att säga mer om dessa förutom att hylla dem fyrfaldigt för att de lyckas med att
    göra det, som inte de som upprepar sina misstag lyckas med.

Betyg: HP, CK BIR,

Typisk och i huvudsak korrekt byggda Ledare med påtagliga förtjänster och vars
    exteriöra fel inte är mer framträdande än att den kan sägas vara ett mycket gott alliansresultat.

NH –alliansens ledarskap

Har visat sig har rehabiliterat sig bra och visar betydligt bättre HD-status
    nu sedan de interna konflikter löstes upp i lervällingen.
    Vidare meddelar en snok att det verkar gjort susen sedan sågspånen byttes ut.
    ( undrar vem och vart den har funnits)

Betyg: BIM

Är i typ godtagbara Ledare, vars exteriöra fel inte är av mer allvarlig art
    än att den kan sägas vara ett godtagbart alliansresultat

Ps-alliansens Ledarskap

Har utan minsta tvekan återigen visat att ”Jag-kan-bäst-vet-mest-mentaliteten” inte fungerar.
    Var väl i och för sig inte oväntat heller, speciellt när det finns alltför många ”ledstänger”
    inblandade i denna krets.
    Enligt uppgifter ska de finnas en Unionsledning som tydligen ska ha ett övergripande öga
    över vad som händer och sker i alla allianser som är anslutna till Ps.
    En snok uttryckte det så här i sitt brev: Det finns ledare av olika sorter
    någon som är som en barnhemsföreståndare som vill mysa och gosa med alla
    spelare, skriva små keliga ord som, ni är så duktiga mina små gullgrisar
    ( förlåt menar givetvis tjurar med och utan lem)
    En annan som har ett Unikt öga, men om de ögat sitter på en ledare som är blind
    och bara ser sig själv så är det inget värt oavsett om det är unikt eller inte.
    De andra i denna falang, lyser helt med sin frånvaro, de leker ledare tror att
    de är bättre än alla andra.

Betyg: KEP

Ledarna har uppenbara brister i ledarskaps förmåga - och allianskultur såsom
    ovana vid att leda eller genom att de har ett alltför valpigt =barnsligt omoget beteende
    i allians arbetet och visar aggressivitet eller avvisar kontakt eller avvisar motsägande åsikt
    genom ett tydligt flyktbeteende.

Så kan det sägas när Snokarna får säga sitt, får passa på
    och tacka alla snokar, som varit till min tjänst, utan¨
    er medverkan hade inget av detta kommit fram.

God Jul och Gott Nytt År!

// Rr

Regler för att posta