Visa resultat för omröstning: Vilken speedvärld vill du spela på?

Antal röster
133. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Travian 4 x4

3 2.26%
  • Travian 4 x8

19 14.29%
  • Travian 3,6 x3

73 54.89%
  • Travian 3,6 x8

17 12.78%
  • Travian 2,5 x3

16 12.03%
  • Travian 2,5 x8

5 3.76%
Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 sistasista
Visar resultat 51 till 60 av 61

Ämne: Snabba upp din domän! Vad för slags server vill du spela på? Rösta här!

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av gravenstein Visa inlägg
    Vi är väl medvetna om att omröstningen inte innebar en garanti för att en sådan server skulle startas just i Sverige, men omröstningen måste väl ändå ses som ett bevis, svart-på-vitt, att iallafall de aktiva spelarna som är inne på forumet föredrar t3.6.

Även detta är ett välkänt och beklagligt faktum, men ni har väl ändå kontakt med tyskarn och kan framföra våra önskemål? Jag tror att många som har slutat pga t4 skulle komma tillbaka (för att stanna?) om man körde igång en classic speed.

//Gravenstein
    Gravenstein - Omröstningen kan inte på något sätt ses som ett bevis på att de aktiva spelarna inne på forumet föredrar t3.6 då exempelvis t4 (x3) inte var med i omröstningen alls. Som jag ser det, dvs min högst personliga tolkning av omröstningen, så var det aldrig aktuellt att ersätta den befintliga speed-servern (version T4) med en annan server utan snarare ytterligare en server.

Vi har kontakt med tyskarna och våra admins (Amaris och Snakedog) framför kontinuerligt era, likväl som våra i teamets, önskemål. Jag funderar dock på hur många som faktiskt har slutat pga T4 och hur många av dessa som skulle komma tillbaka, har du några siffror på hur många som slutat pga T4?

Citat Ursprungligen postat av jakk Visa inlägg
    Åh, men här har vi det! Småbarnen som T4 är designat för hänger inte på forumet. c:
    jakk - Nu tror jag inte att T4 är designat för några småbarn, flertalet funktioner som finns med i T4 har blivit efterfrågade av spelare under långa perioder. Däremot tror jag du har rätt i att många spelare inte är aktiva på forumet.

Citat Ursprungligen postat av Jimmy Visa inlägg
    Nej det förstår jag också såklart men samtidigt borde de vara mån om att ha kvar de få spelarna som fortfarande spelar. Antal aktiva spelare har ju sjunkit konstant under en längre tid så det kanske är dags att lyssna på de få som är kvar.

Spygalla och spygalla..jag säger väll det som alla andra tänker, inte sant? Och ja det är mycket möjligt att det inte är ni/amaris som bestämmer vilken server som ska starta. Men det är ju trotts allt ni som är "chef" över svenska travian och om ni inte har rättigheterna att bestämma vilken server som ska starta så borde ni framföra folks åsikt till de era chefer. Som jag skrev där uppe och som ni säkert är medvetna om sjunker antalet spelare hela tiden och det är mer eller mindre bara nya servrar och speed servrarna som fortfarande är "levande" även om det inte är något mot vad det en gång var.
    Jimmy - Naturligtvis är vi i teamet måna om våra spelare och lyssnar på dem. Man skall dock förstå att inte alla spelare hänger här, våra admins har även tillgång till statistik de analyserar och jobbar utefter, likväl som tyskarna. Dessutom är väl just en omröstning ett tecken på att det finns en vilja att tillgodose era önskemål, om du läser tävlingsvillkoren (igen) så ser du att det inte lovas att bli någon ny server om inte vi som domän lyckas uppnå den mängden röster jämfört med andra domäner.

Alla andra tänker kanske inte som du? Alla andra är ett rätt vagt begrepp och bevisligen så finns det olika åsikter (se bara på röstfördelningen som ett exempel). Det är inte inte bara möjligt att vi inte beslutar om servers, det är så. Det sker ett ständigt utbyte av information mellan det svenska teamet och "tyskarna", att vi framför åsikter om vilka servers det finns önskemål om är en del av det informationsflödet.

Citat Ursprungligen postat av Påskharen. Visa inlägg
    Vore trevligt om travian teamet meddelade vilka länder som vann omröstningarna och fick sina servrar.
    Påskharen - Jag kan tyvärr inte ge något svar på detta av den enkla anledning att jag inte sitter på den informationen. Skall se om jag kan få fram något svar dock
    Senast redigerad av Revvan den 12-10-21 klockan 21:57 Anledning: Stavfel och andra språkförbistringar..

Member gravensteins avatar
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av MODERATOR Revvan Visa inlägg
    Gravenstein - Omröstningen kan inte på något sätt ses som ett bevis på att de aktiva spelarna inne på forumet föredrar t3.6 då exempelvis t4 (x3) inte var med i omröstningen alls.
    Det kanske bara är jag, men jag tror inte att t4 x3 skulle ha fått 25x fler röster än x4, vilket skulle ha behövts för att besegra det vinnande förslaget.

Jag funderar dock på hur många som faktiskt har slutat pga T4 och hur många av dessa som skulle komma tillbaka, har du några siffror på hur många som slutat pga T4?
    Givetvis har ingen av oss någon statistik på det. Det enda som vi har att gå på är att framförallt sedan införandet av t4 så har många spelare som vi har haft kontakt med slutat, och många av dem har åberopat t4 som det huvudsakliga skälet.

Jimmy - Naturligtvis är vi i teamet måna om våra spelare och lyssnar på dem. [...] Dessutom är väl just en omröstning ett tecken på att det finns en vilja att tillgodose era önskemål
    Bara om man följer omröstningens resultat... Jag förstår att vi inte kan få just någon av dessa servrar pga det låga antalet spelare på domänen, men om ni menar allvar med att ni vill ta hänsyn till våra åsikter så borde ni väl acceptera resultatet av omröstningen?

Man skall dock förstå att inte alla spelare hänger här
    Må så vara att alla spelare inte är aktiva i forumet, men det annonserades tydligt utanför forumet att det fanns en omröstning, så alla fick faktiskt möjligheten att rösta.

Alla andra är ett rätt vagt begrepp och bevisligen så finns det olika åsikter (se bara på röstfördelningen som ett exempel
    Om vi ska prata om röstfördelningen så röstade förvisso inte alla på det vinnande förslaget, men det fick mer än hälften av rösterna och vann med 40 (!) %-enheter över 2:an. Om man bara fokuserar på vilken version som fick flest röster så fick t3,6 90 röster, t4 22 röster, och vann därmed nätt och jämt över t2,5 som fick 21 röster. Här har du statistiken som du efterlyste ovan, och då får man ändå tänka på att många av de som inte gillar t4 inte röstade av det enkla faktum att de inte spelar längre!
    Senast redigerad av gravenstein den 12-10-21 klockan 22:28

Senior Member jakks avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Revvan, kolla på designen in-game och tänk efter en sekund. Det är allt jag ber dig om.

Senior Member solbackaas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

http://forum.travian.com/showthread....rite-gameworld

Är det bara småbarn och nybörjare som spelar på .com?
    Eller har vi svenskar svårt för förändringar?
    06-09 3 rundor s1 och 1 runda s1.com
    sez 10 The Body, sez 12 Old Sparky
    x10.com The Sun sez 13 Trassel sez 14 Katla
    sez 15 Borderline dkx 16 Thenoob
    sez 16 Hel sez 17 Roxette
    comX Johan&Linda NoX 18 Sven-Sten
    sez 19 Kärlek ♥ http://forum.travian.se/showthread.php?t=49685
    comX 50ShadesOfLove ♥ http://i.imgur.com/O77sS0I.png
    sez 20 Sommar http://forum.travian.se/showthread.php?t=49801
    TT MyLittlePony, sez 22 Tsunami

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Jimmy - Naturligtvis är vi i teamet måna om våra spelare och lyssnar på dem. Man skall dock förstå att inte alla spelare hänger här, våra admins har även tillgång till statistik de analyserar och jobbar utefter, likväl som tyskarna. Dessutom är väl just en omröstning ett tecken på att det finns en vilja att tillgodose era önskemål, om du läser tävlingsvillkoren (igen) så ser du att det inte lovas att bli någon ny server om inte vi som domän lyckas uppnå den mängden röster jämfört med andra domäner.

Alla andra tänker kanske inte som du? Alla andra är ett rätt vagt begrepp och bevisligen så finns det olika åsikter (se bara på röstfördelningen som ett exempel). Det är inte inte bara möjligt att vi inte beslutar om servers, det är så. Det sker ett ständigt utbyte av information mellan det svenska teamet och "tyskarna", att vi framför åsikter om vilka servers det finns önskemål om är en del av det informationsflödet.
    Jag förstår mycket väl reglerna och visste med 100% säkerhet att vi inte skulle få någon ny server pga tävlingen men jag valde att delta i omröstningen för att få fram budskapet. Vem som helst förstod att vi inte skulle få servern eftersom den svenska domänen är så ofantligt många gånger mindre än många andra.

Nej alla tänker inte som mig det är jag medveten om, uttrycket "jag säger det som alla andra tänker" brukar även användas när en klar majoritet tycker som dig. Men för att alla ska förstå vad jag menar kan jag väll ändra mig till att jag säger bara det som en klar majoritet tänker. För att inte upprepa för mycket hänvisar jag dig till gravensteins senaste post där han förklarar att det är en tydligt majoritet.

Citat Ursprungligen postat av solbackaa Visa inlägg
    http://forum.travian.com/showthread....rite-gameworld

Är det bara småbarn och nybörjare som spelar på .com?
    Eller har vi svenskar svårt för förändringar?
    Att de på .com tycker annorlunda mot oss svenskar kan ha sin förklaring att det spelar 10 gånger mer spelare på servrarna där. En sån detalj ändrar väldigt många förutsättningar i spelet.

För att avsluta det hela så undrar jag bara allmänt vad där är att förlora på att testa med en 3.6 server(eller någon annan av de äldre versionerna). Servrarna blir bara mer döda hela tiden, hur ska det se ut nästa speed server? 100 dagars endgame? 200 aktiva spelare?
    Sez 2 - Jillan WoD
    Sez 3 - Sweet Victory / Gurkan Vendetta
    Sez 4 - Principessa Nexus
    Sez 5 - Dreamteam DX
    Sez 6 - The Prophet Mupp
    Sez 7 - Sailor moon(Start) sen Travezhilton Mupp
    Sez 8 - Headhunterz BR!
    Sez 9 - The Prophet JoP
    Sez 10 - 176-761 176 (första 60 dagarna)
    Sez 11 - Evil Activities Asylum
    Sez 12 - JIZ Liberty
    Sez 13 - Lammkött The Whos

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Exclamation De internationella resultaten 22/10-12

Hej alla!

Här är resultaten av omröstningarna från Travians forum:

[domain] [vinnande version + hastighet]
    COM T4x8
    FR T4x8
    ID T4x8

AR T4x4

BR T3.6x8
    DE T3.6x8

RU T3.6x3
    CL T3.6x3

Därmed har spelarna sagt sitt, och dessa ovan nämnda servrar kommer att startas upp.

Exakta datum är ännu inte släppta. (Jag rekommenderar dig som känner dig sugen på någon specifik version att hålla dig
    uppdaterad på den domänens forum.)

Må gott!

//Amaris

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av gravenstein Visa inlägg
    Det kanske bara är jag, men jag tror inte att t4 x3 skulle ha fått 25x fler röster än x4, vilket skulle ha behövts för att besegra det vinnande förslaget.

Givetvis har ingen av oss någon statistik på det. Det enda som vi har att gå på är att framförallt sedan införandet av t4 så har många spelare som vi har haft kontakt med slutat, och många av dem har åberopat t4 som det huvudsakliga skälet.

Bara om man följer omröstningens resultat... Jag förstår att vi inte kan få just någon av dessa servrar pga det låga antalet spelare på domänen, men om ni menar allvar med att ni vill ta hänsyn till våra åsikter så borde ni väl acceptera resultatet av omröstningen?

Må så vara att alla spelare inte är aktiva i forumet, men det annonserades tydligt utanför forumet att det fanns en omröstning, så alla fick faktiskt möjligheten att rösta.

Om vi ska prata om röstfördelningen så röstade förvisso inte alla på det vinnande förslaget, men det fick mer än hälften av rösterna och vann med 40 (!) %-enheter över 2:an. Om man bara fokuserar på vilken version som fick flest röster så fick t3,6 90 röster, t4 22 röster, och vann därmed nätt och jämt över t2,5 som fick 21 röster. Här har du statistiken som du efterlyste ovan, och då får man ändå tänka på att många av de som inte gillar t4 inte röstade av det enkla faktum att de inte spelar längre!

Okej då tar vi det här en gång till. VI, i det svenska teamet accepterar era åsikter och går vidare med de till de som kan bestämma något. Ni alla här inne bör vid det här laget veta att ni haft en admin (CM nu) vid namn Amaris som slitit sitt hår för att .se ska få så många bra servrar som möjligt. Nu får hon hjälp av Snakedog och de två gör vad de kan för att .se ska få de servrar som efterfrågas, men storleken på domänen avgör, vi är få. Få in fler spelare och möjligheterna för oss att påverka TG ökar.

Jag är väl förtrogen med % och %-enheter. Många av de som gillar T4 kanske är nöjda med de servrar som finns och inte efterfrågar fler? Kanske inte röstar för att de anser att de inte tänker spela varje sig T4 x4/x8 eller någon annan version?

Revvan, kolla på designen in-game och tänk efter en sekund. Det är allt jag ber dig om.
    Tänker efter flera sekunder. Ställer motfrågan, varför är det inte en rådande åsikt på andra domäner? Varför vann t4 på .com, .fr, .id, .ar?

Citat Ursprungligen postat av Jimmy Visa inlägg
    Jag förstår mycket väl reglerna och visste med 100% säkerhet att vi inte skulle få någon ny server pga tävlingen men jag valde att delta i omröstningen för att få fram budskapet. Vem som helst förstod att vi inte skulle få servern eftersom den svenska domänen är så ofantligt många gånger mindre än många andra.

Nej alla tänker inte som mig det är jag medveten om, uttrycket "jag säger det som alla andra tänker" brukar även användas när en klar majoritet tycker som dig. Men för att alla ska förstå vad jag menar kan jag väll ändra mig till att jag säger bara det som en klar majoritet tänker. För att inte upprepa för mycket hänvisar jag dig till gravensteins senaste post där han förklarar att det är en tydligt majoritet.

Att de på .com tycker annorlunda mot oss svenskar kan ha sin förklaring att det spelar 10 gånger mer spelare på servrarna där. En sån detalj ändrar väldigt många förutsättningar i spelet.

För att avsluta det hela så undrar jag bara allmänt vad där är att förlora på att testa med en 3.6 server(eller någon annan av de äldre versionerna). Servrarna blir bara mer döda hela tiden, hur ska det se ut nästa speed server? 100 dagars endgame? 200 aktiva spelare?
    Om du förstod förutsättningarna för röstningen, hur kan du då ifrågasätta varför det inte blev någon server? Återigen så har du inte belägg för att majoriteten tycker som du. Ja i omröstningen är det en majoritet. Men majoriteten av våra spelare på .se röstade inte. Vilket bl.a. kan bero på att de är nöjda som det är. (Se vad jag skrev ovan i detta inlägg).

Vad som är att förlora? En server kostar pengar för ett företag, i det här fallet TG. För att de ska starta upp en server krävs det en budget som visar på att den har ett bättre resultat eller lönsamhet än att sätta upp samma server med samma eller annan konfiguration någon annanstans. Svårare än så är det inte. Jag avgör inte hur det ser ut på nästa speedserver. Jag spelar inte på .se främst av den anledningen att jag inte får spela i fred då folk blandar ihop mitt uppdrag här med mitt spelande på servern. Hade jag fått bestämma hade jag dragit med mig ett 10-tal polare in och kört och lattjat runt efter bästa förmåga, men jag har inte den möjligheten. Servern blir vad man gör den till.

Hoppas att ni i alla fall är nöjda med den post Amaris gjorde ovan, nu fick ni se resultatet över hur det gick och det är väl bara att gratulera de vinnande domänerna

Standard

Om du förstod förutsättningarna för röstningen, hur kan du då ifrågasätta varför det inte blev någon server? Återigen så har du inte belägg för att majoriteten tycker som du. Ja i omröstningen är det en majoritet. Men majoriteten av våra spelare på .se röstade inte. Vilket bl.a. kan bero på att de är nöjda som det är. (Se vad jag skrev ovan i detta inlägg).
    Hur kan du, Revvan ifrågasätta ett påstående (som du anser att en spelare inte har belägg för) när du inte har belägg själv utan bara gissar?

Anledninget till att spelare inte röstar kan vara flera:

- Forumet har lågt antal aktiva medlemmar?

- Spelare tycker inte att det gör nån skillnad vad man tycker, TG bestämmer själva ändå?

- De kan vara nöjda som det är

- De kan vara missnöjda och bryr sig inte?

Och säkert flera anledningar till som ingen av oss kan veta.

Saken är bara så pass enkel att frågar man på ett ställe så får man acceptera svaret man får då! Nu frågar ni i forumet, som har ett lågt antal aktiva medlemmar, och då får ni ett svar av det.
    Gör nånting av detta då, skyll inte ifrån er utan gör nånting konstruktivt av det istället!

Mvh

ToxicWaste

Senior Member jakks avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Tänker efter flera sekunder. Ställer motfrågan, varför är det inte en rådande åsikt på andra domäner? Varför vann t4 på .com, .fr, .id, .ar?
    Därför att till skillnad från .se så kan det nog (jag säger bara att det KAN VARA så, innan någon börjar märka ord) vara så att majoriteten av de nya spelarna som bara känner till T4 och ingenting annat kanske också hänger på forumet, ett fenomen som inte ens finns på .se

Menmen, det är ert spel, ert val om ni vill förstöra det eller ej.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av ToxicWaste Visa inlägg
    Hur kan du, Revvan ifrågasätta ett påstående (som du anser att en spelare inte har belägg för) när du inte har belägg själv utan bara gissar?

Anledninget till att spelare inte röstar kan vara flera:

- Forumet har lågt antal aktiva medlemmar?

- Spelare tycker inte att det gör nån skillnad vad man tycker, TG bestämmer själva ändå?

- De kan vara nöjda som det är

- De kan vara missnöjda och bryr sig inte?

Och säkert flera anledningar till som ingen av oss kan veta.

Saken är bara så pass enkel att frågar man på ett ställe så får man acceptera svaret man får då! Nu frågar ni i forumet, som har ett lågt antal aktiva medlemmar, och då får ni ett svar av det.
    Gör nånting av detta då, skyll inte ifrån er utan gör nånting konstruktivt av det istället!

Mvh

ToxicWaste
    Hej ToxicWaste!

Om du läste noga vad jag skrev så står det "att det bland annat kan bero på". Dvs jag säger inte att det är så, jag säger att av anledningarna skulle kunna vara den jag nämner. Du har säkert läst resterande inlägg i tråden och där ser du också att jag påpekar att vi har ett lågt deltagarantal då forumet är inaktivt.

Jag har flera gånger, dessutom, påpekat att VI inte kan påverka vad för servers som startar, men det har du säkert också redan läst, så varför du tar upp det igen förstår jag inte. Jag skyller ifrån mig, det gör jag, men inte på dig, inte på någon annan här på forumet utan på det faktum att jag inte har någon möjlighet att påverka vilka servrar som startar. Det jag gör här är helt på frivillig basis, för att sådana som du skall kunna ha ett forum att diskutera på. Det jag gör av detta är att föra vidare informationen till TG, mer kan jag inte göra. Men det har du säkert också redan läst. Man kan nästan tro att du valt att ignorera saker medvetet för att skapa fel att gnälla på?

Jag har accepterat det resultat omröstningen gav, dvs. att vi var för få. Det verkar som om andra har svårt att acceptera det faktumet.. Likaså det svar vi givit er, att vi inte kan påverka uppstarten av servrar mer än vad till exempel du kan, förutsatt att du inte är anställd hos TG, vilket jag inte är.

Därför att till skillnad från .se så kan det nog (jag säger bara att det KAN VARA så, innan någon börjar märka ord) vara så att majoriteten av de nya spelarna som bara känner till T4 och ingenting annat kanske också hänger på forumet, ett fenomen som inte ens finns på .se

Menmen, det är ert spel, ert val om ni vill förstöra det eller ej.
    Det kan absolut vara så. Men eftersom jag är mycket på just .coms forum av olika anledningar så har jag också sett att det även finns väldigt många "gamla" forumsanvändare där.

Återigen, jag äger inte spelet, jag jobbar inte för företaget, jag får inte någon del av vinsten från företaget och jag kan inte påverka spelet. Det enda jag kan göra och gör (frivilligt, ideellt) är att sitta här, förmedla det ni säger uppåt och förklara fakta. Det är du som är användaren, det är ni som bestämmer om ni vill spela och hur ni vill göra det. Vill ni spela gamla versioner får ni ragga ihop tillräckligt med folk för att TG skall anse det värt att investera i. Jag förespråkar personligen en server i version 2.5, men har inte fått någon. Hade jag haft möjligheten hade jag startat upp en 3.6 x3 ändå, för att det är det ni vill, men jag kan inte.

Börjar ledsna på denna diskussionen nu, vi verkar inte komma någon vart då flertalet (inte alla) av er inte tar till er det jag skriver. Sammanfattningsvis: Vi i svenska teamet kan inte påverka serverstart/version/antal/etc. Vi kan förmedla er information och vi gör det. Ni har två underbara CMs (Amaris och Snakedog) som jobbar stenhårt för att ni ska få de servers ni önskar, jag vet de facto att Amaris har stridit för att ens få ha en speed-server alls, något jag är tacksam för för att hon fick gehör för.

Det är dags för er att också inse att nästan alla vi jobbar frivilligt, de ni träffar i supporten eller hos multihunters likaså. Och att bemöta dessa med respekt, för då lovar jag er att vi bemöter er med respekt.

Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 sistasista

Regler för att posta