Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Sagan om Forumsmedlemmarna 3

Senior Member King of Dooms avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Jag har flera gånger börjat på nästa del men är inte säker på vad jag vill ska hända än :S
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Senior Member blixts avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

skriv bara nåt, det kommer bli bra, tro mig men jag kan ha fel :P
    Mvh blixt

The only difference between a problem and a solution is that people understand the solution.

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

(ursälta dubbelpost.)

du kan väl skriva lite?:rolleyes:
    Mvh blixt

The only difference between a problem and a solution is that people understand the solution.

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Del 3: Trollinvasion

Jason och Gnesta vände sig omedelbart mot hållet ljudet kommit ifrån och båda visste att vad det än var som hände i öster så var det inte bra. De skyndade sig in i staden just i tid för att se enorma mängder troll rusa in under blodtörstiga kampsånger. De flesta trollen var inte särskilt stora och deras rustning bestod till större delen av enkla läder- och bronsrustningar medan deras vapen, yxor av sten och svärd i brons, inte heller var imponerande. Men deras antal och moral gjorde dem till ett hot. Stadens vakter, det så kallade Margonitegardet, hade överlägsen utrustning men eftersom trollen var tio gånger så många så räckte det inte.

Jason och Gnesta anlände just när en stor mängd troll tagit sig förbi porten genom att klättra över murarna och anföll bågskyttarna. Eftersom Margonitegardets bågskyttar är beväpnade med kortsvärd utöver sina bågar så kunde de hindra trollen från att ta sig längre in i staden, åtminstone för stunden. När trollen slagit upp ett hål i bågskyttarnas försvar och vällde in hade Gnesta fått nog. Hans händer började brinna och när han ropade "Evoca inferni!" skälvde himlen och det började regna eld över trollen som blev tvungna att fly.

Medan Gnesta frågade sergeanterna om vad de visste så kunde alla höra trollens skrämda läten när de sprang iväg "trol ol lo tro-tro!"...
    Senast redigerad av King of Doom den 12-08-25 klockan 12:25 Anledning: Grammatik, tar bort onödigt ord
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

bra del
    Mvh blixt

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Something is emerging...

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av King of Doom Visa inlägg
    Something is emerging...
    I am curious...
    Mvh blixt

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Del 4: Mot trollskogen!

"De verkade ha ett övertag. Varför flydde de så plötsligt?" frågade Gnesta. Vaktsergeanten rättade till hjälmen och svarade. "De är skogstroll, det är deras instinkt att fly från eld." Gnesta mumlade "Aha" och fortsatte. "Varför har de plötsligt blivit så aggressiva? Är det något som driver dem?" Vakten funderade en stund och sade "Kanske. Våra spanare har, som du kanske känner till, nämnt att trollen plötsligt blivit långt mer krigiska än vanligt. Men jag vet inte varför." Gnesta funderade en stund och tittade upp mot himlen men blev störd när han hörde en häst och vagn stanna nära honom. "Gnesta, dig minns man från magikerakademin!", Gnesta kände genast igen Nice Niklas röst och vände sig mot vagnen.
    Utöver Nice Niklas satt någon liten pojke på ca 14-15 år i den med ett litet spjut i händerna. Nice Niklas presenterade honom som "Muhren" och sade att han hade mystiska krafter som kanske kunde stoppa trollen. Plötsligt kom Axelorio springande och sade "Jag...har...sett varför trollen är aggressiva... De verkar ha...en ny...ledare..." sedan satte han sig ner i en höstack för att vila. Jason frågade Gnesta "Hur skulle en ny ledare bland samma troll kunna leda till en så stor skillnad?" Gnesta funderade lite och svarade långsamt "Det är möjligt att den nya ledaren helt enkelt länge samlat mer krigsintresserade troll och slutligen tog makten med våld. Men det kan också finnas andra, mörkare krafter i spel." Axelorio reste sig långsamt från höstacken och sade "Vi måste ta reda på vad som försiggår här, vi kan inte vänta på att jag ska vila." De andra höll med och Jason, Axelorio, Gnesta, Nice Niklas och Muhren gick ut genom den gamla stadsporten och in i skogen. Utkanterna av den gamla trollskogen bestod av relativt unga träd och här kunde solen tränga in genom lövtäcket ovanför. Kaniner hoppade runt bland buskarna medan små bäckar rann mellan träden här och där. På marken växte det vitsippor och andra blommor och i träden kvittrade småfåglar. Denna del av skogen hade alltid varit säker och trollen hade aldrig vågat sig så nära staden innan.
    Men när de kom längre in i skogen förändrades den runt dem. Träden blev äldre, det blev mörkare och till slut upphörde fågelkvittret. En lätt dimma låg över skogen och på avstånd syntes många stora stenar... Plötsligt såg Muhren något och stannade mitt i ett steg. "En av stenarna rörde på sig!" Axelorio tittade åt samma håll som Muhren tittade åt men kunde inte se någonting. Gnesta gick bakåt några steg till Muhren och sade "Det är omöjligt, det finns inga så stora varelser i den här skogen. Du måste ha sett i syne." Muhren vände sig mot Gnesta och sade "Jag vet att jag såg den röra på sig!" Gnesta funderade en stund och sade sedan åt dem att fortsätta. Stigen de gått på var nu inte mycket mer än samma håll de gått åt innan, men marken såg likadan ut överallt. Ett täcke av vissna löv och gamla kvistar samt en och annan död kanin...med avbitet huvud...
    Senast redigerad av King of Doom den 13-02-18 klockan 19:30

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Nice, det är bra.
    Mvh blixt

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Tags for this Thread

Regler för att posta