Visar resultat 1 till 7 av 7

Ämne: "Brist på mat?"

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard "Brist på mat?"

Har det gjorts en förändring i hur mycket veteproduktion man måste ha i en by för att kunna beställa nya byggnader i starten av en ny by?

Jag har råkat ut flera gånger idag med en ny by att det står att jag måste bygga fler vetefält först, även om jag legat på över 10 i veteproduktion.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Nu senast jag såg detta hade jag 25 i veteprod och ändå fick jag inget bygga utan att bygga vetefält först.

Gissningsvis tar inte denna funktion hänsyn till guldbonusen vilket den gjorde tidigare?

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

hej,

när den enda plus-veteproduktion man har i en by är den som kommer från hjälten så signalerar systemet att man har vetebrist, vilket då kommer att inträffa om hjälten omlokaliseras till annan hemby. detta för att uppmärksamma spelaren på att man måste uppgradera så att det är fältens vete som ligger för plusproduktionen, så att man kan fortsätta uppgradera fält och byggnader utan att riskera att hamna så till att minuset blir ohjälpligt.

mvh LadyM

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag tror inte du läste det jag skrev. Detta har inget med hjälten att göra. Hjälten har aldrig varit i den byn, för övrigt har vår hjälte i skrivande stund ingen som helst råvaruproduktion så det vore inte relevant i alla fall.

Men... vad jag vill veta är alltså om detta är en avsiktlig förändring, att plusbonusen på vetet inte påverkar detta alls? Så var det nämligen inte förut.
    Senast redigerad av Lakrits den 12-04-18 klockan 13:35

Senior Member Martrixs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lakrits Visa inlägg
    Jag tror inte du läste det jag skrev. Detta har inget med hjälten att göra. Hjälten har aldrig varit i den byn, för övrigt har vår hjälte i skrivande stund ingen som helst råvaruproduktion så det vore inte relevant i alla fall.

Men... vad jag vill veta är alltså om detta är en avsiktlig förändring, att plusbonusen på vetet inte påverkar detta alls? Så var det nämligen inte förut.
    Med senaste uppdateringen är det så att vad som nu kallas "fria vetet" beräknas endast från den produktion som vetefälten och vetekvarn+ bageri producerar utan både hjälte och plusbonus ja. Detta för att det ska bli omöjligt att bygga in sig själv i en negativ veteproduktion.
    I have no use for people who have learned the limits of the possible.
    Terry Pratchett
    When in doubt, choose to live.
    Terry Pratchett, Thief of Time
    It's not worth doing something unless someone, somewhere, would much rather you weren't doing it.
    Terry Pratchett

Standard

Oas då?
    Jag älskar att kommentera signaturer! <3333

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag tycker ändå det är en rätt märklig förändring. Har man plusbonus så har man och då borde det rimligen ingå i beräkningen. Tycker det räckte bra som det var förut då plusbonusen fanns med i beräkningen.

Nåväl, ville bara få bekräftat att den förändringen var avsiktlig.

Regler för att posta