Visar resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Slutet på en era!

Standard Slutet på en era!

Ja.

Tiden är här då en av de få allianser som funnits kvar sen starten nu försvinner.
    Orsakerna är många, men jag kan väl rätt och slätt säga att de två krig som sträckt sig över ca 9 veckors tid kan ha betalat ut sin rätt eller helt enkelt nöttat ut oss. Dock var det inte krigandet som i längden skapade massflykt, hatiska bråk, osämja, öppna gräl, personliga duster och ett evigt gnagande och igm-bombande, där fel människor fick oförtjänt mycket skit.

Men är man så låg som en viss spelare, så har man inga gränser eller respekt för sina medspelare trots att någon annan finns att skylla. Så grattis din idiot, du fick som du ville!

Som avslut vill jag tacka ett par spelare som med sin betydelse gjort livslängden lång för Drakskeppet:

Knekt, Zeback, Original-chefen, GoG, te02pst, Smulan och Wokong.
    - Utan ert engagemang, ansträngningar och rådgivande i viktiga frågor hade vi aldrig klarat av den här servern från juluppehållet och framåt. Ni har verkligen ansträngt er utöver det yttersta och gjort mer än jag någonsin kunnat önska från er. En allians med er alla i ledningen kunde hållt hela vägen, men IRL måste alltid gå före Travian.

Dem starka deffare som fanns att tillgå, alltid.

- Det tog sin tid, men fienden hittade vår akilles häl och slog ut den. Men jag kommer alltid minnas det engagemang i att sitta vaken till 4.30 för att få in en insticksdeffning på rätt tidpunkt. Det är det inte många som klarar av.

KrokoCrasher!!!
    - Många skratt, många diskussioner och många rådgivande samtal under många, långa nätter fram tills du lämnade var guld värda för mig. Utan dig hade jag fallerat för längesedan.

Varenda enskild medlem (då som nu) av Drakskeppet, förutom 3 specifika spelare.

- Ni har gjort Drakskeppet till vad det är och alltid kommer vara även om vi inte längre kommer att finnas i spelet. Allt roligt har sitt slut och vi har haft fruktansvärt roligt må jag säga. Stolt över att kalla mig er medspelare. Ni har gjort mitt ledarjobb lättare än vad jag någonsin kunnat tro när jag på annandagen antog det.

Clowns & Jokers
    - En sannerligen värdig fiende. Ett krig av klass som jag lärt mig massor utav. Glädjande att det fortfarande finns dem som kan spela spelet utan att mygla sönder sin fiende med spioner.
    Senast redigerad av Drunko den 12-04-13 klockan 19:08

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Red face

Citat Ursprungligen postat av Drunko Visa inlägg

Clowns & Jokers
    - En sannerligen värdig fiende. Ett krig av klass som jag lärt mig massor utav. Glädjande att det fortfarande finns dem som kan spela spelet utan att mygla sönder sin fiende med spioner.
    Stort tack för det och både hoppas och tror att ni inte heller har haft nån spion, för tycker de förstör detta underbara spel.

vad som skulle va intressant att veta är vad ni va oense om, fattar ju att nått är det men utifrån syns det inte, kan ju bara gissa att det är valet av konton att deffa men ha ju ingen aning

Member
    Reg.datum
    Dec 2011

Standard

Jag vet inte om man kan ta så illa vid sig av det jag ska skriva här nu, men om nån gör det så kan jag iaf upplysa om att drakskeppets övriga ledning inte hade något med att skriva det här att göra.

Som jag kan räkna till har Drakskeppets ledning haft fem bråk. Mer eller mindre bråk kanske. Alla var nog inte riktigt bråk. Det första var nog då en spelare i ledningen lämnade för att gå med i en annan allians. Det var nog det som var minst bråkigt förutom att det blev en hel del katapulter som svingades runt här och var. Det andra bråket var när en i ledningen inte använde skype, och någon annan tyckte att det var dumt. Det bråket slutade med att ledningsmedlemmen som inte använde skype lämnade. Därefter var det ett annat bråk (vid juletid ungefär) då Drakskeppet rekryterade in en hel allians som nya medlemmar. Ett villkor för denna rekrytering var att en av de nya rekryterna skulle få vara med i ledningen av Drakskeppet. Olyckligtvis kom de inte överens, och därför uteslöts rekryteringen ur ledningen ändå. Det här var ett ganska onödigt bråk enligt mig, eftersom samma dag som den rekryterade alliansen valde att gå ur igen så byttes Drakskeppets ledning ut, vilket borde ha inneburit att det skulle ha gått att komma överens i alla fall. Men jag har inte koll på alla detaljer i det bråket. Det fjärde bråket var någon gång i januari, kanske februari, minns inte riktigt. Det bråket har jag hyfsat god koll på eftersom jag var en av de som bråkade. Det fanns väl egentligen ingen sakfråga som man debatterade vad jag kan minnas, utan det var mest rent allmänt att man inte kunde komma överens och att det byttes några hårda ord. Lite för hårda faktiskt tror jag, inte minst från min sida. I alla fall så slutade det med att en i ledningen hoppade ur alliansen.

Sen dess har vi haft en ganska lång period med relativ sämja. Sen för några veckor sedan, innan Pajasarna i sydöst (dvs CLOWNS och JOKERS, jag tycker att pajas är ett bra samlingsnamn för dem, så det ska alltså inte uppfattas som en förolämpning) började kriga mot oss fick vi en ny ledningsmedlem. Jättebra med folk som tar ansvar tänkte resten av ledningen, eftersom ledningen inte hade särskilt många engagerade medlemmar. Den här nya ledningsmedlemmen skulle ha hand om deffkoordinationen. I alla fall så dog mer och mer av vårt deff utan att göra någon större skada och deffkoordinatorn blev upprörd över att vi inte kunde deffa särskilt bra och mycket. Han ville att vi skulle skaffa fler deffare, något som är bra mycket lättare sagt än gjort, eftersom Drakskeppet gjort sig till fiender med de flesta. Förutom det anklagade en annan ledningsmedlem deffkoordinatorn med att ha begärt deff till sig själv gång på gång. Det tyckte deffkoordinatorn var orättvist och massa anklagelser om lögner började hagla fram och tillbaka. Det här senaste hände huvudsakligen under påskfriden. Då var vi inte så upptagna med att (misslyckas med att) deffa hela tiden så energin kunde gå till annat. Dvs bråka. Vi hade hoppats på att påskfriden skulle ha en läkande effekt denna gång, men ack så fel vi hade då.

Inom det sista bråket debatterades också att deffkoordinatorn blivit "överkörd" i ett beslut. Det berodde på att vi hade en del anfall att deffa inför kvällen därpå och vi ville gå ut med massmejl om deff dit innan morgonen, och eftersom deffkoordinatorn sov så blev det som det blev. Det var i alla fall inte det mest avgörande i bråket.

Själv tror jag inte sista bråket hade utbrutit om vi inte hade känt av att det gick dåligt i kriget mot Pajasarna i sydöst.

Sammanfattning: vi har haft alldeles för många onödiga bråk. Utan dem hade Drakskeppet varit mycket starkare. De ledningsmedlemmar som lämnade drog iaf i tre av fallen med sig folk från Drakskeppet.

Om man får sammanfatta kriget som var mot Pajasarna i sydöst:

Drakskeppet bombade ungefär 15-20 huvudstäder. De flesta i två olika offensiva operationer som genomfördes vid två olika tillfällen. Någon annan HS kanske fick sig en smäll då och då också, men vi märkte att det var svårt att uppnå resultat om vi inte alla anföll gemensamt. Sen fick vår offkoordinator (jag i det här fallet) alldeles för mycket att göra irl vilket ledde till att det inte blev några fler stora gemensamma offensiva operationer. Vi lyckades även sno två artefakter av vår fiende (små titanskor och unika titanskor) vid krigets första skede, i vår första hämnd-operation. Vi väggade (dvs vi deffade bort) även några svep, men vi borde ha kunnat vägga många fler egentligen.

Pajasarna gick det bättre för vill jag nog påstå. Det var tydligt att de hade mer trupper än vad vi hade. Lite snabbt ihopräknat så bombade dem åtminstone 22 av våra huvudstäder, förmodligen är siffran närmare trettio. De flesta var ganska nära sydöst (Drakskeppet var i sydväst och CLOWNS och JOKERS i sydöst). Vi i Drakskeppet blev även av med två artefakter, precis i slutskedet. En liten dåre och unika tränaren. Kanske har vi blivit av med en till, men jag har inte kollat upp det. Pajasarna deffade väl bort åtminstone fem av våra svep har jag för mig. Förmodligen fler. Jag har inte räknat. Nåja, vi hade ju inte så stora svep ändå har jag hört.

Angående det där med spioneri så kan jag intyga att vi inte har haft några spioner hos andra allianser. Inga alls vad jag vet. Vi fick läsa rubrikerna på massmejlen i HEROES tror jag, det är det mesta spioneri vi haft den här rundan vad jag vet. Och jag tycker inte riktigt att det kvalificerar för att kallas spioneri heller. Då har oskyldiga konversationer med fienden gett mer.

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2012

Standard

vi satt en kväll och undra om ni hade spioner när några av oss snackade skarpa anfall i den vanliga allychatten, men så var inte fallet. roligt att spela med och mot rediga spelare, detta var mitt första riktiga krig på travian så lärde mig en hel del.
    Tror dock inte att ni bombade så mkt som 15-20 huvudbyar av våra, men jag behöver inte känna till allt som hände. ni kämpade bra och mosade på riktigt bra, men denna gång hittade vi den större yxan verkar det som.

Over and out /// Dumnorix

och lycka till i fortsättningen

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Standard

Stort tack för det uppriktiga svaret.

Sedan kanske inte siffrorna du nämner stämmer till 100 % men det är inte avgörande.

Member
    Reg.datum
    Dec 2011

Standard

Siffrorna jag angav är ungefärliga just eftersom jag inte hade full koll, men jag är så gott som 100% säker på att vi bombat fler än 15 huvudstäder av Pajasarna.

Dumnorix: du har ju varit mer aktiv med att anfalla än de flesta i er allians, så bra jobbat i ditt första krig. Tror inte så många brukar våga anfalla så mycket som du gjort i sitt första krig nämligen. Men då spekulerar jag nog bara.

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2010

Smile De ryktas

De ryktas: Att jag lämnar mitt deff konto.. 70h kvar.
    Puzz å kramiz på er alla <3

Regler för att posta