Visar resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjälte, livsförlust beroende av hälsans nivå?

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard Hjälte, livsförlust beroende av hälsans nivå?

Hej! Har sökt efter denna fråga ett tag utan att hitta nått.. Testar att ställa den..

Är det så att ju lägre hälsa min hjälte har desto mer liv (%) förlorar han på ett äventyr? Jag tycker det känns så och det kanske hade varit logiskt också? Men det är bra att veta om det är så i så fall...

Exempel1: Min hjälte har 100% hälsa. Jag skickar han på ett äventyr. Han förlorar 5% ..

Exempel2: Min hjälte har 30% hälsa. Jag skickar han på ett liknande äventyr med samma svårighets grad. Nu förlorar han istället 15% ...
    Senast redigerad av mephist0 den 12-04-03 klockan 19:22

Standard

är inte riktigt säker men det är ju logiskt att du tappar mer hälsa om du har 50 hälsa från början istället för 100 hälsa från början.

Standard

Nej det gör man inte. Har du 100 liv kommer du t.ex. vid ett äventyr förlora 5% av 100 liv eller 5% av 20 liv

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Hjältens hälsa har inget att göra med hur mycket hälsa han tappar. Att han tappar olika på samma äventyrssvårighet beror helt enkelt på att varje äventyr är unikt och kan skilja rätt mycket mellan varandra när hälsoförlusten slumpas fram.

Om du istället använder en bra krigssimulator och räknar lite på vad en hjälte tappar på ett anfall, så kommer du se att procenten han tappar mot samma försvar är konstant, oavsett vilken hälsa hjälten har.

Standard

Det kan du kolla bland annat här: http://travian.kirilloid.ru/warsim2.php
    Jag älskar att kommentera signaturer! <3333

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Ok. Tack för svaren! Då vet jag!

Regler för att posta