Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 41

Ämne: Spelarnas ansvar

Senior Member k0tt3ns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av caveman77 Visa inlägg
    Fy fan vad du är feg, snackar som om du aldrig kört dualkonton, vilken bull. Men jag förmodar att gammla kärringer som blivit befriade från pms genom klimakteriet har svårt att se sin egen sanning.
    Du är bara patetisk Neo/Cacilia och vad anbelangar moral så är du en av dom sista som ska uttala sig då du är i total avsaknad av densamma.
    Why u so mad?

Junior Member In Flamess avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Upplevelsen är ju mycket större om man spelar tillsammans med andra! Att spela själv på ett konto blir ju tråkigt tillslut. Spioneri mm som inte bryter själva spelreglerna ger en annan spänning till spelet. Man ska vara lika rädd för fienden som för en mulvad i sina egna led.

Det är skönt med en het diskussion, det var länge sen jag såg en sådan här.

Just det, Heja Färjestd!
    To give anything less than your best is to sacrifice the gift

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Denna runda är historisk då samma spelare sänkt vu 2 gånger, först kontot MVM mot ÖL|TS och sen mitt eget, knappt använda konto, ViSomInteSpelar mot samma vu, ÖL|TS. Detta är defenitivt inget bra betyg mot vare sig travian eller oss spelare, så kom igen nu, låt oss få tillbaka travian till dit det än gång var.
    Kan skriva med stora bokstäver så att till och med du fattar, so here we go.
    VU SÄNKT FRÅN SAMMA BY 2 GÅNGER OCH DESSUTOM FRÅN 2 OLIKA KONTON.
    Du fatta??????
    I ditt första inlägg skriver du att rundan är historisk då samma spelare sänkt två gånger, du skriver ingenstans att det skulle vara från två olika konton. När du skriver 'först kontot MVM' och sedan 'mitt eget'. Eftersom att ddu referar till konto nummer två 'mitt eget' som just 'mitt eget' indikerar det att du skulle ha spelat 'ViSomInteSpelar' och att MVM skulle ha spelats av någon annan. Om man nu inte förutsätter att du fuskar, vilket du verkar anta att folk förutsätter. Bra jobbat.

Bara för att du fuskar så innebär det inte att alla andra gör det med.
    Vet inte vad du har för incitament till anklagelsen att plock-dennan fuskar, du har precis däremot erkänt fusk.

Passande ordspråk: Kasta inte sten i glashus.

Visst är det bra med co spelare, men inom rimmliga gränser. Tycker det är fel om man, som en ren jämförelse, kan plocka ihop alla proffs inom en idrott och sen möta ett division 5 lag och därefter slå sig för bröstet och gapa ut, vi är bäst.
    Tämligen snedskjutande metafor, i fotboll har man olika divisioner av just den anledningen. I travian finns det bara en division, vilket medför att spelare av olika kaliber kommer att spela med eller mot varandra.

Sen om du är egenföretagare, småbarnspappa mm och vet om förutsättningarna, varför börjar du då spela?
    För att han kan. Eftersom att co-spelande (flera spelare på ett konto), till skillnad från multikonto (ha flera registrerade konton), är tillåtet.

Frågan är väl varför du, som inte kan hantera att det finns spelare som är bättre än dig, väljer att spela ett spel där det inte finns något nivåsystem för att sortera spelare efter kaliber?

Tips: Röj har inte bara tre färdiga svårighetsgrader, du kan även kalibrera ett eget minfält. Testa att ställ in det på 24*30, med 10 minor. Nu är det 71/72 chans att du vinner, vart du än klickar i minfältet. Det torde nog även du hantera.

Boota eller vara 10 spelare på ett konto. är inte det liksom samma sak?
    Sen att du säger, citat "sitter o fular ensam på ett konto", vad menar du med det? Att jag skulle sitta o fulspela?
    Nej, att använda en bot och att vara 10 spelare på ett konto är inte samma sak. Det ena är tillåtet enligt travians regler, det andra inte..

Att du skulle fulspela kan väl diskuteras, du är ju i alla fall rak med att du fuskar.

Ja du kotten, vet inte vem du är och vad du lyckats med i Travian, kanske det som är felet, men med historiken som talar för sig själv så är jag rätt nöjd med vad jag ådstakommit på Travian med enbart EN co och utan sitters.
    Jag vet inte vem du är och jag vet inte vad du har lyckats med, annat än vad som är givet i tråden. Och ja, historiken talar för sig själv. Runda 7 (den enda runda jag kan hitta rapport från i din signatur) byggde du en slägga som hade mindre katapulter än min andraslägga, snäppet mer än min tredje och bra mycket mindre än hälften så många som min förstaslägga. Antar att man kan utgå ifrån att det var en utav de rundor då du låg ute i skogen 'och hade ett dualkonto (multikonto, reds. anm.) för att ha något att farma'.

Själv är jag också ganska nöjd med vad jag har åstadkommit MED cospelare, MED sitter men UTAN fusk.

Tillägg: För att gnida in hur fruktansvärt mycket bättre än dig jag är vill jag bara påpeka att släggan jag byggde på förra com6 (ja, en sirapsserver) hade mer katapulter än din s.k 'slägga' från sez7.

Hur är det med bland annat vissa ryska konton och TP?
    Flera skypenick har travian inte med att göra, visst, men flera konton torde väl vara deras angelägenhet, rätta mig om jag har fel.
    Precis, flera skypekonton har inte med travian att göra. Ditt ryska konto sköttes av mig (tudilooo) vilket konto jag skulle ha spelat mer än SRF (Satan Rock Fest) är dock lite oklart. Lust att upplysa mig? Förövrigt användes kontot till att kunna förhandla anonymt, vilket redan förklarats..

Och ja, flera konton är travians angelägenhet, men säg, kastar du inte sten i glashus nu igen?

Finns ord inom psykiatrin för detta, kallas självförnekelse.
    Ord som kaffepaus och toalettbesök finns också inom psykiatrin, är det händelsevis ordet 'psykologin' du söker?

se för f*n till o skaffa dig ett liv utanför travian.
    Du sitter och lobbar för att cospelande är moraliskt förkastligt och inte bör accepteras, samtidigt ber du folk skaffa ett liv utanför travian. Har du fortfarande inte förstått varför folk cospelar? Om du nu har det; hur kan du slänga ur dig saker som 'skaffa dig ett liv utanför travian' till samma människor som du anklagar för det 'moraliskt förkastliga' cospelandet?

Ett passande ord som säkerligen återfinns inom psykologin, men även i gemene mans vardagliga lingo: förvirrad.

Jag har fuskat, visst. Tre gånger har jag lagt mig i ödemarken o byggt slägga och då kört dualkonto för att ha nåt att farma, men det erkänner jag utan omsvep. Men det är fusk som inte drabbar tredje part, vu undantaget, och det är ändå ingen ursäkt då fusk är fusk.
    Wii, citerar detta bara för sakens skull. Kort fråga dock; du anser inte att VU är en ganska betydande tredje part? De där sandslotten har en hel del med rundans utgång att göra..

Missade detta om spelstil och måste då bara fråga, är det en spelstil att välja om man spelar själv eller på ett 8 mans multikonto?
    I mina ögon så har det inget med spelstil att göra. Spelstil är hur man väljer att göra något efter sin egen person och inte efter multikonton.
    Med samma logik kan t.ex Barcelona (eller vilket idrottslag som helst) inte ha en spelstil?

Rista in min avbild varhän du finner lämpligt. Religion har alltid varit en moralarkitekt. Nu när vi ändå pratar moral och ansvar, tänkte jag.

den store,
    Alving

..och Hans är min profet.
    Senast redigerad av AlvingII den 12-03-18 klockan 02:42
    [22:02:47] Laring skriver: Alving är gud, han kan lira vart fan han vill
    Officiellt bättre än Dolce

Senior Member Johkies avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Du säger emot dig mer än jag trodde var möjligt caveman. Mitt råd:

Yttra dig inte förens du tänkt över din åsikt ordentligt innan du börjar starta en tråd där det i slutändan handlar om att du försöker rädda ditt eget skinn snarare än att stå för din åsikt.

Sen kan jag dock hålla med dig att Neo kanske inte är den som ska stå i fronten för moralfrågor, men då hon är en kvinna som alltid skriker efter uppmärksamhet är jag knappt förvånad. Kul är det i vilket fall ;>
    Sez1 @ BoSS
    Sez2 @ JPM
    Sez3 @ kajjan @ Vendetta/Nemesis
    Sez4 @ Don Johkie @ TA|DXA
    Sez5 @ Vercingetorixx @ RoM
    Sez7 @ SAGA --> Mupp
    Sez8 @ Mini-Hopp || Crowd
    Sez9 @ Kali @ GYMS!
    Sez10 @ Spökplumpen @ Disney (retired runt jul)
    Sez13 @ Avstängd @ G&B (retired runt artefaktsläpp) --> Lilleödlan @ PA
    Sez15 @ Röjar-Ralf @ TC

Current:
    comx @ Ektocrats @ WRAITH

http://www.youtube.com/watch?v=vY88aN9YX6o

Hatten ligger på hyllan, CU IRL.

Senior Member -G-s avatar
    Reg.datum
    Jul 2010

Standard

Det gör inget om man säger emot sig själv. Det bevisar bara att man diskuterar även med sig själv och inte bara andra, att man har olika infallsvinklar.

Dessutom är det jobbigt med folk som alltid kommer med saker såsom: "du snackar emot dig själv" eller "stå för din åsikt". I vems ögon då? Jo, den som har andra åsikter och den personens vänner och diverse "klappa-på-axeln-folk".

Man får tycka precis vad man vill, däremot är det inte så snällt att skriva precis vad man vill, vissa saker kan man hålla för sig själv.

Personligen delar jag inte alla åsikter som trådskaparen har men min uppgift är inte att slå ner på vad han skriver. Man kan på ett vettigt vis skriva vad man själv anser utan att försöka trycka till andra.
    Glömde att jag finner det irriterande att folk ska ge råd man inte frågat om!
    Jag är inte helt värdelös, jag kan fortfarande användas som ett dåligt exempel.

Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av -G- Visa inlägg
    Dessutom är det jobbigt med folk som alltid kommer med saker såsom: "du snackar emot dig själv" eller "stå för din åsikt". I vems ögon då? Jo, den som har andra åsikter och den personens vänner och diverse "klappa-på-axeln-folk".
    Vad jag har yttrat mig om vart jag står i denna frågan kan jag ej finna, så har du tid och ork får du gärna informera mig om. Ang. att det är jobbigt när någon skriver att en person säger emot sig själv får du nog lära dig stå ut med då du kan förvänta dig att detta kommer påpekas när det sker, som i detta fallet.

Jag tycker nämligen det är extremt irriterande när folk just säger emot sig själv, men fortfarande slänger påhopp på motparten som att samma åsikt fortfarande fanns, dock har jag lärt mig leva med det.

Personligen delar jag inte alla åsikter som trådskaparen har men min uppgift är inte att slå ner på vad han skriver. Man kan på ett vettigt vis skriva vad man själv anser utan att försöka trycka till andra.
    Börjar ana att du quotade mig av ren lathet och kör någon summerigen på hela tråden? Om inte så börjar jag på riktigt undra vart du grundar dessa påståenden om mina åsikter som jag inte ens yttrat mig om?

För övrigt är det trådskaparen själv den som delat ut mest kängor av alla de som deltagit i denna tråden, så finner det ytterst roande att du utsett dig till något sorts försvar till denna.

Glömde att jag finner det irriterande att folk ska ge råd man inte frågat om
    Glömde påpeka det faktum att jag ej bryr mig. Råd: Lär dig leva med det.
    Sez1 @ BoSS
    Sez2 @ JPM
    Sez7 @ SAGA --> Mupp
    Sez9 @ Kali @ GYMS!
    Sez15 @ Röjar-Ralf @ TC

Current:

Senior Member -G-s avatar
    Reg.datum
    Jul 2010

Standard

Ta det inte så persoligt Johkie, min gamle vapenbroder
    Vi har olika åsikter ibland och jag framförde min och du din.

Jag quotade dig inte, av den anledningen att jag gjorde ett hastigt summerade. Ja, han delade ut kängor och fick tillbaks. Det är ju så diskussioner kommer igång.

Behöver aldrig lära mig nåt som jag anser vara fel i min egen åsikt

/Anders
    Jag är inte helt värdelös, jag kan fortfarande användas som ett dåligt exempel.

Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av -G- Visa inlägg
    Ta det inte så persoligt Johkie, min gamle vapenbroder
    Vi har olika åsikter ibland och jag framförde min och du din.

Jag quotade dig inte, av den anledningen att jag gjorde ett hastigt summerade. Ja, han delade ut kängor och fick tillbaks. Det är ju så diskussioner kommer igång.

Behöver aldrig lära mig nåt som jag anser vara fel i min egen åsikt

/Anders
    My bad! Trodde du hade quotat då det kändes att det mesta var vinklat åt mitt inlägg, vilket jag ser nu i efterhand var fel. Ber om ursäkt för det
    Sez1 @ BoSS
    Sez2 @ JPM
    Sez7 @ SAGA --> Mupp
    Sez9 @ Kali @ GYMS!
    Sez15 @ Röjar-Ralf @ TC

Current:

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Off-topic raderat, varningar utdelade.

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Hej alla

Sitter och läser och har läst, genom det mesta som skrivs i forumet och ser att den dalande kvaliteten på sez skylls på T4, djup suck.
    Jag är en av dom största kritikerna till T4 och tycker att spelet gått rakt utför sen införandet av artefakter på 3.6 verisionen, men ser nu att allt inte kan skyllas på TG (Travian Games).
    Det som sänker servrarna är dessa föbannade unionsbildningar och multikonton. Har sagt det tidigare och säger det igen, multikonton ÄR fegspel. Fick nåt svar i en tidigare tråd angående multikonton, att alla har inte tid att kolla sina konton 24/7, so what???
    Ni som kör multikonton verkar däremot att ha tid att sitta o kolla era konton efter ett tidsschema och kanske sitta och ha totalkoll i 6 timmar. Återigen, fegspel. Jag har, enligt eget tycke iaf, alltid kört på relativa toppkonton och jag har aldrig haft mer än en co spelare och i princip alltid kört utan sitter. Tänk på detta när ni med multikonton sitter och slår er för bröstet och talar om för alla hur j*vla duktiga ni är. Återigen, FEGSPEL.

Sen så har vi detta fenomen med unionsbildninger. Vari ligger äran att vinna när man är allierad med halva servern?
    Förr så var det pang, vu släppta, och 24 timmar senare så var alla vu tagna och det krigades för fullt. Var är den tiden?
    Har spelarna fått så dåligt självförtroende att man inte klarar att kriga själva?
    Denna runda är historisk då samma spelare sänkt vu 2 gånger, först kontot MVM mot ÖL|TS och sen mitt eget, knappt använda konto, ViSomInteSpelar mot samma vu, ÖL|TS. Detta är defenitivt inget bra betyg mot vare sig travian eller oss spelare, så kom igen nu, låt oss få tillbaka travian till dit det än gång var.

Mvh

Cave

Ps Jag skriver alltid vad jag tycker och tänker och har fått mycket skit för detta, både på gott och ont, och jag har både haft rätt och fel. Så kom igen nu ocg såga mig utmed fotknölarna igen

Håller absolut med, spelade travian för ca 3-4 år sen och har nu börjat igen, måste dock säga att det inte är sig likt alls!
    Visst så har en del saker blivit bättre tycker faktiskt om T4 och att spelet nu faktiskt har blivit roligare, om man bortser från det här med unioner och att man nu i princip måste ha en eller flera co-spelare för att hänga med i toppen, det tycker jag förstör väldigt mycket då jag är väldigt emot co-spel och vill göra precis som jag själv vill och därför så vill jag naturligtvis inte dela mitt acc med nån.
    Saknar den gamla tiden då travian nyligen hade kommit till sverige och då man var helt hysterisk för att vi skulle få en svensk speed server, det var tider de!

Då fanns det inte mycket co-spel eller unioner, och det här med att man alltid skulle vara inne och att man bara svarade på pm under vissa tider var bara fånerier.

// En trogen travian spelare som tycker travian var bäst då S1 först kom till sverige!

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 sistasista

Regler för att posta