Visa resultat för omröstning: Är du intresserad av att vara med?

Antal röster
10. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

4 40.00%
  • Ja, om andra är det

3 30.00%
  • Nej

3 30.00%
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 18 av 18

Ämne: "Rymdkrigsspel"

Senior Member King of Dooms avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av blixt Visa inlägg
    du hade bett om detta.
    Ah, ok.

Har mest funderat ut skeppen och det runt dem.

Det finns två resurser, metall och kristall.

Metall används till allt medan kristall är lite exklusivare och krävs för mer avancerad teknologi.

Varje skepp har en viss mängd poäng (som ett exempel kan korvetter kanske ha 100-200), ju fler poäng desto starkare är skeppet (samma modell har alltid samma poäng) men med högre poäng blir även kostnaden för att köpa eller producera skeppen högre.

Man spenderar poängen på hälsa (kan ändras till ett mer passande ord), sköldar och skada.

Hälsa får man 1:1 med poäng, 100 poäng på hälsa så har skeppet 100 hälsa.

Sköldar får man 2 poäng för 1 sköldpoäng, alltså ger 100 poäng 50 sköld. Men sköldar kommer tillbaka varje runda till skillnad från hälsa som är permanent förlorad under en strid när den försvinner.

Skada är nog den klurigaste, det gör inget vad ens min- och maxskada är, så länge det sammanlagda värdet av dem är den mängd poäng man lagt på skada (man väljer själv skillnaden mellan max och min), till exempel kan 50 poäng ge 25-25, 20-30, 10-40 etc. beroende på hur mycket man litar på sin tur.

Poäng kan eventuellt även spenderas på annat så som EMP och engångsvapen.

Mängden poäng per typ av skepp är inte klar men de olika skeppstyperna är:

Korvett (corvette)
    Fregatt (frigate)
    Jagare (destroyer)
    Slagskepp (battleship)

Olika byggnader som skeppsvarv och gruvor (som kan saboteras i attacker) kan eventuellt tas med.

Supervapen är jag inte riktigt säker på så mycket om än, bortsett från att de är sårbara medan de byggs så man måste försvara dem då.

Förslag är välkomna.
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Senior Member blixts avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

en slags försvarsbas på planeterna där försvarsvapen/försvarsbyggnader byggs som extra försvar?
    Mvh blixt

The only difference between a problem and a solution is that people understand the solution.

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

en slags försvarsbas på planeterna där försvarsvapen/försvarsbyggnader byggs som extra försvar?
    Ja, jag hade tänkt att det skulle förekomma någon form av strider på planeter också.
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Senior Member blixts avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

labb, liknande att forska skepp och liknande, annars kommer det vara lite tråkigt att en helt ny spelare kan ha det bästa vapnet?

en slags regel på hur man får kriga(att en som har varit med en tid inte kan attacker en helt ny)?
    Mvh blixt

The only difference between a problem and a solution is that people understand the solution.

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

1. labb, liknande att forska skepp och liknande, annars kommer det vara lite tråkigt att en helt ny spelare kan ha det bästa vapnet?

2. en slags regel på hur man får kriga(att en som har varit med en tid inte kan attacker en helt ny)?
    1. Jo, jag hade definitivt tänkt mig att man skulle gradvis få bättre skepp, det går inte direkt att börja med stora slagskepp

2. Kanske det.

Member
    Reg.datum
    Aug 2011

Standard

Lägg om fokus från krig till ekonomi så slipper man att stora spelare gang-bangar mindre. Alltså gör tvärtemot hur travian har gjort. Krig KOSTAR och är något som i de allra flesta fall raserar länders ekonomier. Låt det viktiga vara att utveckla sina rymdkolonier, handla resuerser och hitta nya handelsleder etc. Krig är ett medel eller ett verktyg i jakten på rikedom, men aldrig själva målet. Tror ett sådant spel blir mycket mer intressant än att försöka pumpa ut slagskepp i högsta möjliga takt.
    Jag är din stränge lärare och tolk, jag är Åsa Nietzsche...

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Ekonomi kommer självklart att vara en stor del av spelet

Senior Member Jacces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Får lust att börja med ett nytt webbläsarspel :3
    Då med bättre struktur än LoB, där jag bara tänkte "så länge det funkar" :/
    Bäh bäh bäh

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Tags for this Thread

Regler för att posta