Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 21 till 21 av 21

Ämne: Pensionen till 75?

Member
    Reg.datum
    Aug 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Frihetskämpe Visa inlägg
    Att höja pensionsåldern är ett måste i dagens samhälle, annars kommer ekonomin krascha och arbetslösheten skjuta i höjden. Däremot så kan man istället höja skatterna eller omfördela skattepengarna. Personligen tycker jag att vi ska omfördela om skattepengarna. Politikerna måste sluta försöka göra Sverige till ett "mångkulturellt paradis" eller åtminstone använda pengarna de lägger på mångkulturen mycket mer effektivt.
    Hela problemet grundar sig ju i just skatter! Det är staten som lagt sig i marknaden och skapat en ohållbar situation. Det löser man inte genom ytterligare skatter, det löser man genom att sänka skatterna eller i utopin ta bort dom. På varje krona som omfördelas av staten försvinner delar av dess värde i själva omfördelningsprocessen och resultatet är att vi blir fattigare. Vi betalar mer för en tjänst som marknaden kunde erbjuda till ett förmånligare pris och en bättre kvalité.

Vad gäller mångkultur så tror jag mig ana vad för slags "frihetskämpe" du är... Antar att du med de skattepengar som ska omfördelas från den sektorn är alla kostnader invandring medför till samhället? För statens budget för att predika mångkulturellt PK-trams är trots allt inte särskilt stor.

Och det är en betydligt mer komplex fråga. Visst är det uppenbart att statens variant på mångkultur inte fungerar, som det mesta staten sysslar med så blir det bara fiasko. Själv tror jag på sänkta skatter vilket kommer leda till ökad arbetsefterfrågan vilket av sig självt kommer lösa många av problemen. I utopin är det nämligen som så att på en fri marknad råder det brist på arbetare, inte arbetstillfällen. Den resurs som dagens arbetslösa blattar utgör på en fri marknad kommer göra att kommersiella intressen (både från företagre och arbetslösa) tvingar fram en intergreringsprocess. För som vi alla vet är vi alla väldigt anpassningsbara, bara det finns pegnar att tjäna.

Det intressanta är ju inte vilka högtider man firar på grund utav vilket fantasifoster till religion man följer eller om man säger "bruschaaan" istället för "polare". Det intressanta är ju att man har en tillvaro där man inte bara skapar missämja och dessutom gör ekonomisk förlust i diverse efterföljande kostnader för en misslyckad intergration. Assimilation i sig har inget egetvärde och är inte något som vore nödvändigt med en fri marknad istället för en statligt korrumperad sådan.
    Senast redigerad av Falck den 12-03-08 klockan 17:52
    Jag är din stränge lärare och tolk, jag är Åsa Nietzsche...

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Tags for this Thread

Regler för att posta