Visar resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Allianser

Standard Allianser

Trots att forumet verkar vara helt avsomnat nuförtiden så tänkte jag komme med en liten genomgång av hur läget ser ut på serven så här innan några krig tycks ha kommit igång. Jag håller mig själv för tillfället utanför de större allianserna så jag tror jag kan ge en hyfsat objektiv syn på det hela, även om man långtifrån får fram hela sanningen från verktyg som exempelvis Gettertool och den inbyggda statistiken i spelet. Jag går igenom allianserna väderstreck för väderstreck eftersom de flesta allianser tycks hålla sig inom dessa gränser.

Nordöst (+|+)
    Här har vi TG A och TG Au, åtminstone TG A håller sig framme på listorna så det ser ju lovande ut. De är även allierade med TG som ligger i sydöst. Det brukar inte direkt ge några större fördelar att ha vänner som bor långt bort men kanske kan det vara en fördel i längden om de lyckas hålla ihop det hela.

Vendetta är en annan allians som ser stark ut. Får vi se en kraftmätning mot TG så småningom?

Sydöst (+|-)
    Störst i kvadranten är tidigare nämnda TG, men de utmärker sig inte med höga placeringar på listorna för tillfället.

Näst störst är VÄBTF och jag kan inte komma på nåt vettigt att säga om dem mer än att de har en symasjin som ashii-art på sin allianssida.

DFAC är tredje störst och här har jag ännu mindre att säga. Sammantaget verkar SÖ vara den kvadrant som har minst antal riktiga storfarmare, men rätta mig gärna om jag har fel.

Sydväst (-|-)
    Detta är den kvadrant som har flest antal allianser på top 20 listan. Störst av dessa är NKS med sin allierade lillebror N-K-S. De verkar ha för avsikt att byta namn så småningom och verkar farma på rätt bra.

RING och FaF tycks vara ovänner men ser också ut att kunna vara med att slåss om herraväldet i SV

Nordöst (-|+)
    Störst är -E- med sin vinge -E2- Det finns inte mycket mer att säga om dem.

En allians som utmärker sig på servern hitils är annars DT, som har lyckats samla ihop de flesta duktiga farmarna i kvadranten. Till deras nackdel så ligger de dock ganska utspridda och kommer de lyckas skrapa ihop deff senare om det kommer till kraftmätning i kvadranten?

Värda att nämna är även [US] som också ser lovande ut.

Sammantaget så tycks det finnas möjligheter till små lokala krig i alla väderstreck så snart katapulter börjar bli lite mer vanligt förekommande. Och naturligtvis kommer denna lolla uppräkning att vara helt inaktuell om en vecka eller två. I mångt och mycket handlar en allians framgångar på lite sikt om dess ledningars förmåga att organisera och planera, samt noga välja sina vänner och fiender.

Standard

Som vanligt är det fullt i SV, men du glömde -WWE-

Skulle vara roligt om du skulle kunna uppdatera din uppfattning varje vecka alt varannan vecka.

Mvh
    Manno

Member
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

Känns som om det börjar bli dags för en uppdatering av läget.Om du orkar...

Junior Member xXFactorXxs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av hah Visa inlägg
    Känns som om det börjar bli dags för en uppdatering av läget.Om du orkar...

Tror inte det
    Hihi

Standard

Nä, orkar inte med det. Är ju mest annorlunda allting nu och är själv alldeles för insyltad i soppan för att kunna säga sanningan.

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2012

Standard

Ja, uppdatera lite så man får lite koll på de större allianserna

Senior Member olgas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ursus Visa inlägg

Vendetta är en annan allians som ser stark ut. Får vi se en kraftmätning mot TG så småningom?

Ptja, den kraftmätningen kan vi ju säga är över.
    Olga,
    Nu på ett Konto nära dig.

Member
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

Kraftmätning?Ni började plundra lite och halva TG A kom över till er med svansen mellan benen :rolleyes:

Senior Member olgas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av hah Visa inlägg
    Kraftmätning?Ni började plundra lite och halva TG A kom över till er med svansen mellan benen :rolleyes:
    TG växte utan kontroll, spelarna som togs in blev farms till andra allianser och den kärna av duktiga spelare som TG bestod av kunde inte skydda alla.

Man kan dra exempel på kända citat så som "Don't ask what your Alliance can do for you, but what you can do for your alliance" som den store krigspoeten Olga en gång sa.

När majoriteten av spelarna i en allians blir en börda istället för en tillgång är det dags att ändra på saker.
    Olga,
    Nu på ett Konto nära dig.

Regler för att posta