Visar resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Nomineringstråd

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard Nomineringstråd

Servern är slut och en Nomineringstråd är ju ett måste - Här kommer den.

Om ni vill lägga till egna rubriker så går det alldeles utmärkt.

Glöm inte att motivera!
    Blir mycket roligare att läsa då - även för dem som inte var med när det hände.

................................

Nu till nomineringarna:

MvP (Most valuble Player):

MvO (Most valuble Officer):

Bäste lagkamrat/teamspelare:

Bäst defensivt:

Bäst offensivt:

Mest underskattade:

Mest överskattade:

Bästa manipulatör:

Respekt åt:

Bästa team:

Mest irriterande:

Trevligaste spelaren:

Bästa startspelaren:

Att minnas:

Sån miss när...

Sjukt skoj händelse:

Sjukt tung händelse:

Så här kommer jag minnas s5:

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2011

Smile tack för en rolig runda

Bäste lagkamrat/teamspelare: Zic

Bäst defensivt: Mangevio Yola, Maestro
    Bäst offensivt: Nattspindel, Sult, Wire

Mest underskattade: Har inte underskattat mina motståndare

Mest överskattade: NPC

Bästa manipulatör: Bone

Respekt åt: Freddz, Farbror Olof

Bästa team: Måste säga att vi hade den bästa teamet

Mest irriterande: Hmm bra fråga

Trevligaste spelaren: Gabe

Bästa startspelaren: NPC

Att minnas: En hel del stulna offbyar, nollade HS, stulna artefrakter

Sån miss när... När jag skickade iväg 8 vågor mot en AKA hs och glömde plocka av ämbetsmannens stövlar så hjälten och svepet kom 1,5 timme innan katta

Sjukt skoj händelse: När wachtel skickade 8 vågor mot min offby så sprang jag och Sult in och tog över hans offby minuter innan hans attacker skulle landa

Sjukt tung händelse: När Niten och tjinkiga kisen blev av med sina hs med en hel del off i

Så här kommer jag minnas s5: Rolig men dryg

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

MvP (Most valuble Player): Burek Var till 75% bakom alla offplaneringar vi hade

MvO (Most valuble Officer): Burek

Bäste lagkamrat/teamspelare: Tobias1990 då vi hängde ihop hela servern.

Bäst defensivt: Powerboy Räknade ut att han hade byggt 350k falanxer, och hade alltid 100k redo att deffa oss.

Bäst offensivt: Nattspindel burek,tobias1990 och wire, (sjukt fin slägga på wire rätt tidigt i eg)

Mest underskattade: Tobias1990

Bästa manipulatör: B0ne

Respekt åt: Nomen S och watchel som var fi men ändå gick att snacka med.

Bästa team: Burek nattspindel sult och tobias1990

Mest irriterande: Att eg var så långt

Trevligaste spelaren: Wire mfl.

Bästa startspelaren: Började sent så har inte riktigt kollen

Att minnas: Övertaget på B0nes och watchels offbyar, samt alla stora af vi tog av ww hållare.

Sån miss när... Vi tog en 9c med 75% vete till hs

Sjukt skoj händelse: Att W vann till slut (första vinsten för mig, trots flera rundor)

Sjukt tung händelse: Att min off blev väggad tidigt, när jag provade sno ett par titanskor

Så här kommer jag minnas s5: Alla nya bekantskaper, och det sega eg.

Mvh Sult

http://travian-reports.net/se/report...58,172378a0159

http://travian-reports.net/se/report/16842672fcc

Lite rapporter jag sparat, inte i ordning tyvärr, men bara att scrolla neråt
    Senast redigerad av öset den 12-10-24 klockan 15:36
    Sez 3: boberg Excidium (galler)
    sez 4: croxer Sof (romare)
    sez 5: balor DX (galler)
    sez 6: milko FM (german)
    sez 7: Osiris FM (german)
    Sez 8: Inget spel.

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Nu till nomineringarna:

MvP (Most valuble Player): Burek

MvO (Most valuble Officer): Burek

Bäste lagkamrat/teamspelare: Sabina på Just Me, Hjälp mig väldigt mycket under EG.

Bäst defensivt: Finns väll ingen som riktigt stack ut, Men BGU var väll rätt bra på att deffa.

Bäst offensivt: Istari, Tyvärr så raderade han. Men den tiden han var aktiv så gjorde han ett helvete för AKA/Divide.

Mest underskattade: Wannabe Unionen

Bästa manipulatör: Bone som lyckades med sin eastwood!

Respekt åt: Alla VU hållare.

Bästa team: Sult,Tobias,Burek,Nattspindel ( hoppas jag inte missade någon )

Mest irriterande: Divide! Jäklar, Blev många sömnlösa nätter.

Trevligaste spelaren: Patruck

Bästa startspelaren:

Att minnas:

Sån miss när jag missade att vi hade våra katapulter och bräckor i oasen så att de dog precis före vi skulle skicka offen...

Sjukt skoj händelse: När bOne förlorade sin slägga.

Sjukt tung händelse:

Så här kommer jag minnas s5: Rolig runda som blev väldigt seg på slutet..

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Hej alla!
    Här är ett försök att fylla i den blankett HuGi givit oss. Ja gillar så många på så olika sätt så det känns dumt att välja, men försöker ändå lite.
    Med många varma hälsningar till alla (utom Estwood)
    Sverre
    AKA

MvP (Most valuble Player): Haplo som skötte VU-kontot. Till sin hjälp hade han flera andra inte heller att förglömma.
    MvO (Most valuble Officer):Ariadne
    Bäste lagkamrat/teamspelare: Nomis
    Bäst defensivt: Vet inte
    Bäst offensivt: Vet inte
    Mest överskattade: NPC säger en del men jag gillar att de rensade en vu-by som jag kunde ta. Fick mitt egna vu som supportby till AKAs vu.
    Mest underskattade: Vet inte
    Bästa manipulatör: bOne kanske
    Respekt åt: Crap och Miggan, två lojala spelare .
    Bästa team: AKA
    Mest irriterande: Finns flera kandidater
    Trevligaste spelaren: Går inte att säga, finns så många trevliga. Speciellt vill jag komma ihåg de som kom med här på se5 som jag kände långt tidigare..
    De jag snackat mest med: Ariadne, Nomis, Haldo, Crap, Wire, Miggan, Martin m fl
    Bästa startspelaren: Kanske jag, Sverre? Köpte mycket konst och kom igång bra.
    Att minnas: Kommer aldrig att glömma de gånger AKA var nära 100.
    Sån miss när...en stor del av mina trupper dödades i ett garage.
    Sjukt skoj händelse: Så roande är väl inte detta spel?
    Sjukt tung händelse: När Eastwood sände hem alla trupper från vårt VU Grrrr
    Så här kommer jag minnas s5: Kamratskapet.
    Senast redigerad av Sverre Travian den 12-01-05 klockan 21:03
    EN FÖR ALLA, ALLA FÖR EN!

Aktiv på Travian sedan hösten 2007

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2011

Standard hagge och tian10 nomineringar

Bäste lagkamrat/teamspelare: hagge och tian10

Bäst defensivt: palticum,men tyvärr raderade han efter nån dispyt...

Bäst offensivt:Terror Squard ,Bezier, BVB09, katrin93, try eller rättare sagt alla i divide...

Mest underskattade: alliansen wilda,då de var vi som satt på deffen,
    kommer så väl ihåg när vi deffade upp BGU som satan..

Mest överskattade: jag själv,då för mina katas gillar bara att träffa grottor...

Bästa manipulatör: Bone/ Burek

Respekt åt: haraldblodyx

Bästa team: "it killarna" john,lerobe,jacobi,Mcwrede,Tkarlsson, hult.

Mest irriterande:Myway och hennes förbannade trupper som aldrig ville dö!!

Trevligaste spelaren: smu66,relexus,chromel,

Bästa startspelaren: Divide,dom skrämde skiten ur oss i början. Då dom frågade mig gång på gång om jag ville överleva,eller skulle blir brasved,då jag gjorde tappra försöka att farma dom..

Att minnas: detta eviga VU byggandet...Här fanns de ingen sitters lista..här satt för de mesta 2 nördar,som höll sten hårt i vu:et..

Sån miss när...När ingen tog oss på allvar att Haraldblodyx håll på att missta sin Hs..vilket så även blev..

Sjukt skoj händelse: När freddz miste sina katas i oasen,
    Sen gick de "troll" i haraldsblodyx katas,dom blev bortglömda,borttappade,glömde dra hem
    ect när de planerades en offensiv...

Sjukt tung händelse: när bone mist sin slägga,och när vuet rasade första gången..

Så här kommer jag minnas s5: sjukt roligt,trevliga människor,gemenskapen,bra folk att jobba med..
    skit kul att sitta och ta hand om VU:et,som sitt lilla barn...

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2011

Standard

MvP (Most valuble Player): bOne - All den tid han lagt ner på detta gör a att han förtjänar den titeln. Men nu är det hög tid för honom att skaffa sig ett liv utanför datorskärmen!

MvO (Most valuble Officer): Burek - Fattade som att de e du som har hållt i NBDs offensiver. Vältajmade, rätt tid på dygnet och med rätt folk. Fanns inte mycket vi kunde göra när ni bestämt er för att gå mot oss!

Bäste lagkamrat/teamspelare: Hagge - Hon var mamma för hela Wilda!

Bäst defensivt: Palticum - Slutade tyvärr alldeles för tidigt men han fanns alltid där när han behövdes och bar aman gav honom tider som han hann till så visste man att hans trupper skulle ta ut eventuellt motstånd!

Bäst offensivt: bOne - Han har slagit ihop de flesta av Divides offensiver och jag säger bara KISS, SOLO, LIÅS och IMEF! Tack för denna tiden!

Mest underskattade: -

Mest överskattade: NPC - Behövs de ord? Hade varit imponerad om de va natarens HS de gick på men att slå på WW by efter WW by för att få poäng, ja de imponerar inte på mig i alla fall.

Bästa manipulatör: bOne - Ja, jag måste nog ge dig den nomineringen med..

Respekt åt: Bezier - Att han orkade hålla sin off vid liv så länge som han gjorde. Hans konto blev sönderbombat och han bara fortsatte att plåstra ihop de!

Bästa team: Divide - Jag kommer sakna er grabbar!

Mest irriterande: Antonix - varenda eviga kväll under EG var de katapulter som vandrade mot oss. Den lilla offen som fanns på de kontot användes väl kan man lugnt säga!

Trevligaste spelaren: KnatteN - Dig har man alltid litat på att du kunnat hjälpa till.
    HuGi - Herr motvals Många goa skratt har man kunnat få genom tiden vi lärt känna vi varandra!
    Seahawk - Det var du som fick mig på fötter och som lärt mig de roliga med spelet!
    Terror Squard - Ställer alltid upp och man vet att han finns där!
    Mtype - Det tog sin lilla tid innan du lyssnade på vad jag sa, men numera så vet jag att vi haft en bra tid ihop!

Bästa startspelaren: Var ju över ett år sedan! Hur bra minne ska man ha?

Att minnas: Att Wilda och Divide lyckades vägga mestadels av eVils offar i början av spelet när de bestämde sig för att alla skulle gå mot bOne, den väggen vi fick upp var inte att leka med!

Sån miss när... missar? inte gör vi väl sådant?

Sjukt skoj händelse: Oj, vad ska man välja?
    Nr1: Detta var när Hagge var sitter åt harald blodyx en av de första gångerna. Vi satt och pratar med mig och hon berättar om att hon har så sjukt ont i pekfingret efter alla klickningar hon behövde göra. Frågar vad det är hon behöver klicka så mycket på och får svaret: Ja men hans plundringslista är så lång de tar ju jätte långtid om man ska klicka i alla dessa. har ju suttit i 15 min och bara klickat nu. Man kan ju säga att hon blev aningen snopen när man berättade att det fanns en “markera alla” knapp längst ner på listan!
    Nr2: All förvirring över om det är en tjej eller kille som sitter bakom dator skärmen! Milas berättade för Seahawk att hon var en tjej, seahawks reaktion på detta var: Milas, du ÄR en man! Jag låg på golvet och vek mig av skratt i flera minuter!

Sjukt tung händelse: När bOne’s offby blev övertagen. Kändes som att vi även förlorade spelgnistan som fanns hos vår kära bOne då!

Så här kommer jag minnas s5: Vi slog vad om att servern skulle hålla på till midsommar, så jag kommer väl alltid minnas detta som en segdragen server!

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard

Kände att jag också ville göra ett inlägg

MvP:Burek, Sult, Tobias och Nattspindel

MvO: Boddan, hon raderade tidigare i höst tyvärr, men hon låg bakom alla offensiver vi gjorde utom en enda medans hon var aktiv, och det var den mot bOne när vi i eVil väggade 300+k off sent i sommras. Under hennes offensiver var det endast 1 person som gick in i väggen så det var riktigt bra planering från henne!!

Bäste lagkamrat/teamspelare: Här fanns det väääldigt många...

Bäst defensivt: Fanns ingen som stack ut speciellt som spelade rent def, men MyWay var sjukt grym, AKA/Wilda väggade många offar mot dom, och det var alltid dom själva som stod för sitt deffande och de visste alltid vart det landade skarpt

Bäst off: Burek &CO nu under EG, Istari och MyWay annars. Istari tog ner hela HS1 helt själv i princip och hämtade många artefakter, jävligt synd att han la av... MyWay gjorde -|- osäkert under hela rundan mer eller mindre, glad att jag var på deras sida

Mest underskattade: W, när EG bärjade var det ingen utomstående som trodde vi skulle ha en chans.. Som konto kan det ha varit vi emot slutet (spelade på Antonix), Divide visste att all vår off var borta i princip och tog inte våra minianfall på allvar, slutade med mycket bombade HSar för Divide på väldigt kort tid med 2st 10-15k offar.. Han landa en hel del gånger innan de tog oss på allvar

Mest överskattade: NPC utan tvekan...

Bästa manipulatör: bOne och Divide i allmänhet.

Respekt åt: Alla som passade VU, speciellt Dennis och Jannas som satt en hel del på båda Ws VUn.

Bästa team: Burek &CO

Mest irriterande: Jompa91, inte så värst mycket gubbar men jobbigt som satan med hans skor... var en lättnad när han gick i väggen..

Trevligaste spelaren: Många att nämna... Ägget, Dennis, Jannas, Kitiara, DrPain, Allofix, Patruck, Troy, Garet, MyWay.... etc etc. W var väldigt trevligt i allmänhet

Bästa startspelaren: MyWay, spelade på egen hand de första 1-2 månaderna, och var konstant på både top 10 anfall och top 10 def.

Att minnas: När vi under 24h blev av med 350k trupp och 8 nivå 19 fält pga idiotmisstag, jodå det var väldigt roligt hehe...

Sjukt tung händelse: Som ovan... massa idiotmisstag från vårt håll i oktober någon gång.... Hade planerat länge att plocka bOnes offby, hade byggt upp 2 stora offar under väldigt lång tid som skulle garantera ett övertag och spelare skulle landa efter våra 2 offar ifall Divide skulle tokdeffa. 1 Vecka innan vi skulle slå till går BGU på oss. Kontots huvudägare såg anfallen vi hade på oss tidigt på morgonen men missade detta helt och där blev vi av med fälten + alla våra kattas, mur samt 10k fot från vår lilla off som stod parkerade i HS och ungefär 50k def som stod parkerat...
    När jag senare under dagen gick in och såg detta blev det en ganska stor överaskning och blev väldigt förvånad när jag såg att en av oss var inne 2 ggr innan anfallen.. Under tiden hade en stor del av vår stora off som var i HS hunnit svälta... Vi beslöt då att skicka resterna av den på Divides VU då vi inte kunde mata allt då vi gick back 200-300k totalt på kontot efter bombningen.
    Planen var då att bygga vidare på lilla offen som var byggd med stora barracker/stall då den skulle hinna bli ganska stor. Senare under kvällen kom inkommande igen fast då mot lilla off-byn där vår off vi skulle bygga vidare på stod, jag skulle flytta offen på förmiddageb men försov mig med 1h pga att jag satte klockan fel... så den offen vi skulle bygga vidare på försvann även den..

Detta slutade med att kontots huvudägare la av och att 2 spelare i BGU tog hem 1a och 2a placeringen på Top10 den veckan :P

Sjukt skojig händelse: När vi började gå på Divide med våra 2 pytteoffar som vi byggt upp efter att allt gick åt helvete... Han bomba bort en hel del vetefält och stora silos i deras HSar innan de fick oss in i väggen..

Att bOne senare blev av med off-byn var definitivt en av de roligare händelserna, synd att det inte var vi som gjorde det dock som originalplanen var

Sån miss när: ..AKA bestämmde sig för att ha öppet VU... Om vi i W hade vunnit ändå får vi aldrig veta, men jämt hade det garanterat varit.

Så här kommer jag minnas S5: Konstigaste servern någonsin... Men mycket trevligt folk

Lycka till alla på andra servrar!! För min del är det slut med Travian!!!

//Davve
    Senast redigerad av DavveMannen den 12-01-06 klockan 15:58

Senior Member pellekulings avatar
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Jag vill bara tacka alla för vinsten av kategorin mest överskattade!

Tilläggas bör dock att vi trots att vi väggade lite hos nataren för att döda av lite trupper som fienderna inte kunde döda för oss efter 50+ attackerade HS, hade vi likväl vunnit offranken på servern :P

för er som inte vet om det, vi var dessutom kontot som tog flest artefakter under servern, hade flest offguld ett par av dem på nataren, sure... men 7 av dem var det inte...

Och angående sverres slägga så var det ju visst vi som tog den...

Först till by 2-12 var vi visst med... aja, jag e inte bitter, jag är glad över att vara mest överskattad när man ändå gör mer skada än alla andra på servern

Tackar er alla stort för att ni tycker att vi och kontot i sig är bättre än dem handlingar kontot och spelarna på det har gjort

Tack för denna servern önskar jag som tack vare mina underbara co spelare lyckades komma pop1a, off1a (med och utan WW attacker), blev artiestöldmästare (kolla gärna igenom hur många av dem vi har haft ), var bästa startspelaren (hade 3 ggr så mkt raidat som spelare 2 på raiders och först till 2 byar, 5 spelare hade 2 byar när vi tog by 3) och gjorde så mkt mer!

+ för nya systemet på travian, mina co spelare
    - för alla haters som inte fattar var travian går ut på (its a game)
    En Noname nära dig

Traviantankar - Narren och Pelle skriver av sig lite

Regler för att posta