Sidan 1 av 5 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 47

Ämne: Öppet brev till alla i sparta och alla andra som orkar läsa

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Standard Öppet brev till alla i sparta och alla andra som orkar läsa

Detta är historien om Sparta som jag upplevt det hela

Tänkte jag skulle dela med mig av min resa denna server

Det hela startade med att min kära co Cristian kontaktade mig 1 v in i denna server och frågade om jag ville köra med honom.

Visst sa jag med ett krav, jag skulle inte ha någon ledarroll på denna server (höll väl iaf i 1 månad)

Sedan gick vi med i den fantastiska :P allyn COW. Hamnade ganska snart i ledningen och rekryterade ett antal bra spelare
    Dock så tog vår grundare (Nullby) in allt och alla i allyn. I samband med att vi gick samman med The Hood
    (grundare Småläningen)så bytte vi namn till Asgård

Några minnesvärda händelser från denna period va Bla när vi väggade Hero (den på serven största Väggen ditintills) som satte stopp
    för en tids bombningar från hans sida.

En ana va när Vildhussen etablerade en HS väldigt nära sebulons HS. Det hela slutade med att Vildhussen som då varge vecka va på topp
    10 över plundrare raderade.

Vad jag då inte visste va att seb spelade för N (visste att han hadde ett specifikt mål med serven men inte vilket)och att Vildhussen antagligen
    spelade för OPk (alla andra i Majs gjorde ju det så antar att även han gjorde det)

Ganska snart insåg jag att alliansen Asgård inte skulle kunna ha en framtid och det pga 2 orsaker.

1. Grundaren av COW, Nullby är en av de konstigaste spelare jag mött på Travian
    2. För många i allyn va helt enkelt för dåliga på detta spel.

När så sedan småland kom fram till samma sak så bestämde vi oss för att lämna Asgård.
    Detta skedde ca 1 v innan artsläppet, då vi kände att det inte skulle va ok att va med och ta arts till en ally och sedan dra till
    en annan ally med artsen.

Den ally som bildades hade inga ambitioner över huvud taget mer än att vi ville ha roligt.

Allyn hade inte ens nått namn utan namnet Sparta spånade jag och Cogo fram en sen natt några veckor senare.

När vi sedan tog in några konton som ursprungligen spelade i Exq så blev det krig med våra forna kompisar i Asgård
    då Nullby inte kunde ta att vi gjorde det.

Styrkeförhållande i detta krig va ungefär Asgård 50 konton Sparta ca 20 konton,

Efterhand så raderar konto efter konto i Asgård men de ca 10 kvarvarande flydde till Frag/Alpha

Dumt nog slöt vi inte fred med dem då utan fortsatte att kriga, enda in i EG och en tag till efter det.

Vad vi i sparta insåg va att om vi fortsatte med det så skulle HBO vinna, fick till fred med dem som bröts efter ca 2 dagar pga
    att Bombaren inte ville ha fred. nån vecka senare vart det ändå fred med dem. Dock fans inget samarbete med dem över huvud taget.

Vad som sedan hände va att HBO skickade 1 bräck slägga och 2 katas släggor mot oss.(helt i onödan då Aris
    slägga troligen hade nollat oss)

sedan skickade HBO 2 släggor mot Alpha som nollade dem varav den ena kom från Akilles.

I mina ögon va det detta som gjorde att Alpha vann denna server. Hade inte HBO gjort det så skulle inte samarbete med Sparta och N kommit till stånd och ingen hade nollat HBO VU.

när sedan Ari kom med sin monster slägga (imponerande)så va vi nere på noll.

Vad som hände efter att HBOs vu vart nollat va att vi i Sparta insåg att vi inte skulle kunna hindra Alpha från att vinna.
    och om vi gjorde det så skulle vi inte ha off nog att sänka HBO därför hoppades vi att HBO skulle sänka åtminstone det ena av Alphas VUn

Men omar valde att skicka sin slägga på oss ist och därmed va serven ips över.

Vill passa på att tacka alla jag spelat med och mot denna server

Troligen min sista server men inte helt säkert

Milos på kontot Quercus
    PS. vill nån gå in på vårat konto och kolla så hör av er så får ni lösen

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av milos Visa inlägg
    Men omar valde att skicka sin slägga på oss ist och därmed va serven ips över.
    Vi hade kunnat sänka båda Alphas VU efter vi snott er BP, men då N genast gav er en ny så körde vi samma stil som resten av servern, dvs vi sänker VU för att folk är otrevliga i forumet och det tyckte vi att p-nisse var.
    Avslutade
    Sez10 Enola Gay|SKÄRP ER!
    Sez11 Nelly Be In...?|AF
    S1 Auxilia|OpK-> Risplockarn|HBO
    Com7 CAPTAIN OBVIOUS
    Com3 Nirvana|DAS-classic v.2.5
    Sez 14 Feed Me|SkärpEr!

Pågående
    Com3 Classic 3.6 Walter White|Sutra

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Deodorant Visa inlägg
    Vi hade kunnat sänka båda Alphas VU efter vi snott er BP, men då N genast gav er en ny så körde vi samma stil som resten av servern, dvs vi sänker VU för att folk är otrevliga i forumet och det tyckte vi att p-nisse var.
    Synd då att du gjorde fel igen. För vi var inte på spartas sida. Vi gav den för att jävlas med er, tanken var att ta bort den när dom närmade sig 100

Så kul när du har fel gång på gång. Hälsa Molgan föresten.
    Ruggit oäven även när det är allvar.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av mooler Visa inlägg
    Synd då att du gjorde fel igen. För vi var inte på spartas sida. Vi gav den för att jävlas med er, tanken var att ta bort den när dom närmade sig 100

.
    Va givetvis en risk jag räknade med

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Bull! Hur tänkte du där? Vänta tills dom tog en egen? Haha, inte alls sant - ni stod på spartas sida. Annars så gjorde ni det för att Alpha skulle vinna, vilket jag har svårt att tänka mig.

Och Milos - gällande VU-anfallen så har jag ingen aning om vad du pratar om aldrig sett en off som tagit 110 nivåer, men visa gärna den.

Annars så gillade jag Sparta fram tills ni blev för stora. Eller tror ni hette ngt annat än sparta. Nåja, kvittar.
    Se2 (nr2): Byggmark, ~DH~
    Se7 (nr1): Red Wine, RPx
    Se1 (nr3): Lampard, hTs
    Se4 (nr2): Nottsan, FA (lyxco!)
    Se2 (nr3): Eirene, -Ros- (Vinnare offrank) (scrolla!)
    Se3 (nr3): Groundbuilder, Awesome
    Sez (nr10): Enola Gay, Team Skärpning
    Se1 (nr5): Omar little, offrekord med nätta 800k eller något.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Tro det eller ej så var vi trötta på EG för typ en månad sen Var skönt att bränna av allt o veta att det är slut. Du är säkert världsbäst mooler, själv tycker jag att det är tröttsamt att spela mot folk utan eget mål att skapa nåt men enbart sabba för andra,totalt okonstruktivt/okreativt imo, vinsten i sig är ointressant för mig, har vunnit ett antal ggr redan, jag spelar i team med en utmanande målsättning att uppnå. Att hela djäva HBO:s EG skulle hamna i knät på OpK var inget vi räknat med, sen hade jag gärna personligen gett vinsten till dom spelare som kämpat för det och då menar jag i första hand dom mer anonyma deffkonton som ju faktiskt är dom som bär upp ett VU med deff o rv. Dom få spelarna i HBO som vart aktiva i EG och kämpat hårt hade vart värda det. Måste dock erkänna att jag kapitalt failat när jag var så naiv att jag trodde att sånt lönar sig, personhets och prestige är 2 svåra fiender att slå .
    Du är ganska rejält ute o cyklar om du tror att alla drivs av samma prestige som du själv verkar bli hög på.
    Senast redigerad av Deodorant den 11-11-29 klockan 16:51
    Avslutade
    Sez11 Nelly Be In...?|AF
    Com7 CAPTAIN OBVIOUS
    Sez 14 Feed Me|SkärpEr!

Pågående

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av byggmark Visa inlägg

Och Milos - gällande VU-anfallen så har jag ingen aning om vad du pratar om aldrig sett en off som tagit 110 nivåer, men visa gärna den.

.
    vet inte vad du syftar på men ni skickade först en Bräck slägga från Rolf sedan 2 hyfsade släggor som sänkte från ca 93 till 65 eller nått sånt sedan några dagar senare kom Ari med sin stora slägga.

Vad jag menade va att iaf de 2 mindre släggorna va onödiga Ari hade troligen sänkt vårat vu ensam eller iaf med bräckoffen innan. med en sån planering så hade ni haft betydligt större chags att vinna. i min bok va det en av servens största misstag

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

vet inte vad du syftar på men ni skickade först en Bräck slägga från Rolf sedan 2 hyfsade släggor som sänkte från ca 93 till 65 eller nått sånt sedan några dagar senare kom Ari med sin stora slägga.

Vad jag menade va att iaf de 2 mindre släggorna va onödiga Ari hade troligen sänkt vårat vu ensam eller iaf med bräckoffen innan. med en sån planering så hade ni haft betydligt större chags att vinna. i min bok va det en av servens största misstag
    Det finns mycket man kan se i efterhand som nog kunde gjorts bättre, det finns det alltid,Vad du missar där är att vi faktiskt sparde på Ari Gold, vi väntade oss att bli sänkta innan vi blev det. Sen blev vi inte sänkta och lvl 100 skulle köas och då fick den gå oxå eftersom vi inte var så vinstkåta att vi tänkte låta trupp brinna inne även om det vart bättre taktiskt. Finns flera faktorer som spelar in oxå, ni satt ju o höll handen med alpha och vi ville inte ha deff springandes mellan er om enbart en av er sänktes ordentligt.

Det är väl uppenbart att både OpK och HBO haft en annan inställning i grunden med EG. Vi har inte VU i en egen allians o håller rapporter hemliga för medlemmarna. Det heter inte mitt VU eller jag behöver osv. Men visst hade vi haft större vinstchans om vi sagt till Ari att deras trupper skulle få brinna inne....
    Senast redigerad av Deodorant den 11-11-29 klockan 18:38
    Avslutade
    Sez11 Nelly Be In...?|AF
    Com7 CAPTAIN OBVIOUS
    Sez 14 Feed Me|SkärpEr!

Pågående

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Deodorant Visa inlägg
    Det finns mycket man kan se i efterhand som nog kunde gjorts bättre, det finns det alltid,Vad du missar där är att vi faktiskt sparde på Ari Gold, vi väntade oss att bli sänkta innan vi blev det. Sen blev vi inte sänkta och lvl 100 skulle köas och då fick den gå oxå eftersom vi inte var så vinstkåta att vi tänkte låta trupp brinna inne även om det vart bättre taktiskt.

Det är väl uppenbart att både OpK och HBO haft en annan inställning i grunden med EG. Vi har inte VU i en egen allians o håller rapporter hemliga för medlemmarna. Det heter inte mitt VU eller jag behöver osv. Men visst hade vi haft större vinstchans om vi sagt till Ari att deras trupper skulle få brinna inne....
    eller sparat se andra släggorna och skickat aris först

Senior Member tjabZs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Vad jag då inte visste va att seb spelade för N (visste att han hadde ett specifikt mål med serven men inte vilket)och att Vildhussen antagligen
    spelade för OPk (alla andra i Majs gjorde ju det så antar att även han gjorde det)
    OpK existerade inte när Vildhussen fortfarande spelade på servern. Sen har ni ju sagt att ni visste om att Seb var Ns konto, hur ska du ha det?
    Gammal och dryg.

Sidan 1 av 5 123 ... sistasista

Regler för att posta