Sidan 16 av 21 FörstaFörsta ... 61415161718 ... sistasista
Visar resultat 151 till 160 av 208

Ämne: S.1 / Alpha = PROMENADSEGER

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sparrfeldt Visa inlägg
    Nej, det är sant Raymon, det var ju inget hot när ni kom. Jag skrev ju det också. Jag skriver väl vad jag vill Raymon, finns ju en avsikt med all in givetvis, det diskuterades i den chaten också, bara öppna den och läs. Självklart var avsikten att få ner deffen innan dom stora kom, det sas ju på mötet också. Vet inte varför det är viktigt för dig. Det är ju en självklarhet att det var avsikten.
    Ja du skriver då verkligen vad du vill, det har jag märkt. Men att du snackar om nån planering kan jag verkligen inte förstå, dra ihop en chatt när VU:t är på 98 är bara panik i mina ögon.

Är inte viktigt för mig, men jag tycker det är fult att du försöker ta äran som mastermind av en offensiv som inte ens hade planering. Att Cogo kom sist och sänkte (efter att 100 egentligen skulle varit klar) berodde ju på att den offen inte ens var hemma och kunde skickas i tid...

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Byggmark gillar bara sina egna attacker, pratar gärna om dom har vi sett. Kunde inte låta bli att kommentera det heller.
    Du har kanske en poäng i att jag creddat motståndarna lite dåligt. Men dig hade jag inte hittat något att ge beröm för om jag letat.

Faktum är att jag inte sett särskilt mkt bra anfall. Raymon var riktigt duktig, några andra i N helt okey (Crude, Mooler, Rabalder och kanske framförallt the Flash), men har väl sett typ 3 stulna offbyar - förmodligen ingen nollad huvudstad - på en hel server.

Hunt4blood är bra på att bygga off, var rejält svårdeffad.

I övrigt var jag mest besviken. Drunk Santa började fint, PB gjorde en helt ok insats, Hero byggde en hel del off, men jag har inte sett några särskilda rapporter, bombaren terroristbombade en hel del. Victoore byggde en ganska bra off (älskar när du inte tror den kan vara stor för att den kommer från en "vanlig by"). Inget stack dock ut särskilt mkt. Det är klart att känslan av besvikelse rinner över en del, och det märks även här.
    Se2 (nr2): Byggmark, ~DH~
    Se7 (nr1): Red Wine, RPx
    Se1 (nr3): Lampard, hTs
    Se4 (nr2): Nottsan, FA (lyxco!)
    Se2 (nr3): Eirene, -Ros- (Vinnare offrank) (scrolla!)
    Se3 (nr3): Groundbuilder, Awesome
    Sez (nr10): Enola Gay, Team Skärpning
    Se1 (nr5): Omar little, offrekord med nätta 800k eller något.

Standard

Citat Ursprungligen postat av pasqal Visa inlägg
    Tror du på den sj Raymon?
    Jag tyckte det var så fail den offensiven.. skrev i ngn chatt att det vore sjukt fail av dom om dom siktar på vårt konto.. typ n1 fält fick dom ned och några halvhela byar lockade

Standard

Läst igenom lite ovan, så jag kommer tillbaka lite snabbt. När vi pratade om planeringar så var det strategi över lag på det politiska planet genom hela rundan. Sedan att HBO var svagt var riktat mot slutet när vi var på väg mot lvl 100. När det gällde skypemöte med Sparta och N så var det ett mer panikmöte, all in, för oss mindre utan direkta katassläggor så var det att få ner deffen, släggorna gjorde sitt. Viktigt att vara tydlig där så det inte blir missuppfattningar.

Nu försvinner jag

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bones Visa inlägg
    Hoppas att detta bara är total ironi och endast skapat för att driva byggmark och deodorant till vansinne. Och det verkar ju som att du har lyckats med det. Så kanske dax för alla att lägga ner pajkastningen och helt enkelt njuta av fritiden vi fått över!

Så tack alla för en trevlig server och förhoppningsvis på återseende!

Mvh
    Chrisse
    Hade hoppats detsamma . Tyvärr är Sparre helt seriös...
    Avslutade
    Sez10 Enola Gay|SKÄRP ER!
    Sez11 Nelly Be In...?|AF
    S1 Auxilia|OpK-> Risplockarn|HBO
    Com7 CAPTAIN OBVIOUS
    Com3 Nirvana|DAS-classic v.2.5
    Sez 14 Feed Me|SkärpEr!

Pågående
    Com3 Classic 3.6 Walter White|Sutra

Junior Member
    Reg.datum
    May 2009

Standard

Ja Quercus/Milos, spelar gärna med dig. Ja kriget var uppfriskande, det var action, det var kul och svettigt måste jag erkänna Min deffpoäng som jag har är Spartas förtjänst faktiskt, ingen annan kan ta åt sig den äran än ni. Sedan nej, jag och Sture, Bombaren, pratades vid sedan serverstart i princip. Dom hjälpte oss i A, övergången var planerad, tyvärr kunde bara ett fåtal följa med, det var dom som hade muskler och var aktiva. Sedan hade vi ett osynligt samarbete med W.P, men dom som var aktiva och ville kämpa var också dom som nu heter A-Alpha. Så ritningen sattes redan från start faktiskt, bara ett fåtal som visste om ritningen. Det var bara i slutet som alla fick ett gemensamt namn. Sedan har jag inte räknat på det, men det är ju lätt, dvs antalet spelare totalt. Är inte så säker på att det skiljer sig så mycket mellan Alpha, HBO och Sparta. Sedan antalet byar spelar ju in också, det är ju därifrån råvarorna kommer.

Men jag måste säga att det var härligt krigat Milos, ni är en allians som varit i krig hela tiden, ni har verkligen kämpat bra. Liksom N, det har varit action. Tycker HBO har varit väldigt tysta, några spelare där som jag haft kontakt med har varit grymt duktiga faktiskt, men sen har det varit tyst. Ja, förutom spioner utplacerade här och där av HBO, HBO var helt klart bäst med sitt spionnätverk, om det nu är positivt vet jag inte.
    Är du full nu eller lider du av något lyckorus för att du har fått vara med i en allians som vunnit?
    Du menar alltså att de 20 spelare av 35 som gick från ->gamla<- W.P och bytte till A-Alpha va dem som var aktiva, seriösa och ville kämpa..!?? Det va väl ändå dem som va slackers o slapptaskar som enbart behövde lyssna på order och skicka lite vete + flax till erat united-VU med närmare 200 spelare i. Men du har nog rätt i att de aktiva och serösa/duktiga spelarna gick till er och vi skiten som blev kvar byggde eget VU på först 12 spelare och hämtade BP'n mm. Sen eskalerade hela våran allians W.P och blev jättestor på hela 19 spelare.

Inte så lätt att på 19 spelare hålla VU med deff, byggnadsplan 1 med deff, byggnadsplan 2 med deff, Hs'ar med deff, osv osv. Anledningen till att iaf jag hållit tillbaka är att 10 mot 1 är inte fair game.. så fort man gav igen så kom det inkommande från a-alpha, alpha-g, alpha-h, alpha-f, alpha-v, alpha-z osv osv...
    Synd att man inte kan lägga till ett bonus dygn typ imorgon så hinner jag in och bomba loss hos er också
    Fast ärligt talat så va jag aldrig orolig för eran vinge /gamla legionärer eller vad ni an..ände.. hette mena jag (av attackloggen att dömma) haha!

Junior Member
    Reg.datum
    May 2009

Standard

Jag hade ingen personlig plan Raymon, vår plan var "All in", få ner deffen, du var ju med i chaten, vår dialog finns ju kvar där för jösse namn. Är du en rövslickare och påstår något annat eller, följer strömmen här? Vi pratade om storleken på offarna, vilka som skulle gå före, vem som skulle sänka osv. Inget märkvärdigt, du skrev själv där i chaten att Akilles var det som fick droppen att rinna över. Jag säger precis som det är, finns ingen anledng att konstla till det. Sedan blev ni totalväggade mot våra BP, gratulera en bra deffningg där istället av VU kontot.

Byggmark, orkar inte kommentera djupare med VU, läs ovan någonstans, min off var för att i gemensam mängd sänka deffen, antalet katas där kunde inte göra någon skada. Men facit är det som räknas. Sluta upp och klappa dig på bröstet och tala om hur duktig du är så kommer fler utanför HBO respektera dig istället för att se ner på dig.

Pizzaboy, du får läsa mina inlägg bättre, vad andra säger betyder inte att jag säger det. Alpha har haft en plan, ja, jag satt i ledningen där. Sture högst upp.
    Sitter och funderar på en sak här sparre..? Va det inte du som mejlade hej vilt i början av servern när du va anfallen i alliansen A och ville ha deff från oss i DST->W.P ? Jo men visst va det så, många av oss ifrågasatte det inkl mig själv och sket i att skicka något! Nu har inte jag kvar mejlet men minns ett sådant skumt mejl från "random" person som ber om deff bara sådär i massutskick till nära spelare (hade förstabyn i området då).. Va det du Sparrfeldt? Snacka om att gripas av panik och gå över gränser.. får mig att tänka på skoltiden och småbarnskolan om den där ungen som gapa o skrek helt hysteriskt så fort han inte fick som han ville när han spela kula och hade säkert ADHD.
    Har för mig att det va i samma veva som highlander187 blev sönderbombad (av vem vet jag inte)... men förstod först nu/brydde varför kontot guldades upp, kom väl ca 50k infateri + kavalleri o kattas (3-4000 om jag inte minns fel) mot vårat VU, minns inte exakt men va iaf för lite kattas. :/

De enda jag personligen blir lite smått sur på är Sparta. Vad syssla ni med? Ni hade den största alliansen med de största spelarna, med flest byar med bäst förutsättningar och ändå så va många av er ett gäng poppare? Ni hade ju inga offar?? Jag spelade ihop med många utav er i alliansen X i början tills omar. mostly o simon i till synes fel väderstreck från övriga alliansvänner började bomba loss hos sus, han sluta och alla ur X ( med andra ord Spartaner nu) drog dit istället. Hur kunde den då största alliansen bli så rädd?? Nu med facit i hand fick man svaret gör mig bara ledsen. Motbevisa gärna detta argument är någon snäll så jag får bättre insikt.

En annan ovis fråga jag mfl har diskuterat och undrat över handlar också om Sparta. Det är den att Sparta sägs ha samarbetat med Alpha, visst att ni anföll oss ihop och härjade vet jag och att ni hade något ihop men jag hoppas för guds skull inte att dem tryckte in "lite" extra deff hos er i Alpha-VU1/bp'n emot slutet för att jävlas med HBO och "ge igen på dem på det sättet" ??

Junior Member
    Reg.datum
    May 2009

Standard

Byggmark. Det är som någon annan skrev ovan fast med andra ord, ju mer du öppnar munnen, desto mindre respekt får man för dig Trots allt så står vi som vinnare, och inte du, du får gärna presentera en lång lista med dina bedrifter om det tillfredsställer dig Hade du bara hållt tyst så hade jag haft stor respekt för ditt konto. Det hade varit mer snyggt om du bara gratulerade utan en massa förklaringar och beskriva dina egna bedrifter. Dom är ointressanta när vi står som vinnare

Faktum är att det blev en promenadseger för Alpha, hade du släppt din egen prestige så hade det kanske sett mer annorlunda ut nu. Varför jaga Spartas VU när vi är på väg att vinna, det var bara ditt eget ego som talade där, du hjälpte inte direkt HBO där. Inte ett dugg faktiskt. Snygga attacker kanske, men ett dåligt beslut för alliansen Det är bara att tacka och buga. Fejka mig och attackera andra fungerade i början, men med en egen större deffstyrka och med två privata deffare behövde jag inte skrika efter deff mer, det var länge sedan jag slutade med att skrika efter deff. Så du levde på gammal information

Ni har klappat varandra på axlarna länge nog här på forumet, talat om vilka som är bra och inte bra, som om ni visste bäst, någon pratade om en promenadseger hos er. Finns en anledning till att jag valde just det ordet....hehe . "What goes around, comes around".. hehe Klart att det kommer lite extra salt i såret från olika håll. Det får du räkna med

Då stämmer det alltså! Sparta hjälpte er till segern i slutet för att hämnas på HBO???
    Jag måste skumma vidare nu igenom all text nedanför, det här är smaskigt att läsa!

Senior Member Juless avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rikku_Oak Visa inlägg
    Då stämmer det alltså! Sparta hjälpte er till segern i slutet för att hämnas på HBO???
    Jag måste skumma vidare nu igenom all text nedanför, det här är smaskigt att läsa!
    Jag tror bestämt du såg fel nu Kan med hyfsad säkerhet säga att så inte är fallet dessutom.
    Gaius, Crude, Chimera, Elik, Dufftown etc. Kärt barn har många namn.
    Bästa off-rank: se5 - Elik Poäng 1149338, Hulda Nivå 131 (Imperieriddare)
    Hjälp, Moss hackade min signatur *snyft*

Junior Member
    Reg.datum
    May 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jules Visa inlägg
    Jag tror bestämt du såg fel nu Kan med hyfsad säkerhet säga att så inte är fallet dessutom.
    Nej det var tur det Måste nog ha blivit förvirrad av sparre? Förstår inte helt hundra vad han pratar om jämnt skulle nästan kunna tro på troll

Jag är ingen psykolog eller så fast börjar ana att sparris är en sadistisk lagd och ironisk person med schitzofreni

Asch man får säga grattis Alpha-unionen, alla spelar på olika nivå en del kanske sitter dygnet runt utan guld och får sina 4 byar sönderbombade men likt förbaskat skickar det de kan till VU.

Men dem har inte haft det svårt med anfall iaf under EG! Vet iaf att A-alpha haft det så enkelt att även de mista började terrorisera oss i W.P och då har de inte mycket att göra. (gamla allianskollegor)
    "Frag" -> Alpha-A va väl de enda som hade lite krigarvilja. Alpha-G "gamla legionärer, som sparre härja i. ptja vet att Jacken hamna i blåsväder med sparre och sparre antar jag beordrade en drös med folk att bomba loss i Jackens byar och vetelåsa dem.

Nej nästa gång blir man sin egen lyckas smed, är ändå ganska bra stats på bräckor kattas som deff 30/75 60/10

Sidan 16 av 21 FörstaFörsta ... 61415161718 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta