Sidan 14 av 21 FörstaFörsta ... 41213141516 ... sistasista
Visar resultat 131 till 140 av 208

Ämne: S.1 / Alpha = PROMENADSEGER

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av pasqal Visa inlägg
    Ändrar mig^^

Grattis till segern!
    Tack för denna rundan

Standard

Ja du Raymon, först måste jag säga att det är en löjlig fråga, men men, nu är det inte jag som sagt att jag haft någon personlig plan för Alpha. Såg några kommentera något om det här i början, som tackade mig. Det får stå för dom. Andras åsikter. Däremot Alpha hade en plan, och den gick i lås till 100%. Vi är vinnarna av EG. Bara inse fakta. Bit i det sura äpplet och var en god förlorare och gratulera utan att trycka in många "men" här och där. Det är bara fjanterier.

I stora drag handlar väl allt om personliga kontakter, man samtalar, man pratar om problem, man föreslår, man kanske får sin vilja igenom vid något eller några tillfällen, kanske det ingår i någon plan, kanske det inte gör det. Dig Raymon har jag pratat med många gånger, flera andra här också. Jag är den som valt att ha många kontakter utåt, det är mitt egna val.

Den som lett Alpha är en grupp ledare, med Sture högst upp. Var och en gör det den spelaren är bäst på. Man pratar sig samman, man tar upp olika förslag, driver igenom dom. Många allieringar har ju varit för att gynna något just för stunden, det är självklart, man försöker göra sig starkare i olika situationer. Självklart som alla andra allianser har man en plan för framtiden. Självklart i en stor organisation som Alpha var så uppstår det problem, dom löser man, man pratar sig samman, man går vidare. Så funkar det t.o.m IRL.

Här idag har jag bara sett en massa gnällspikar, HBO hade noll att erbjuda i slutet. En jäkla massa skryt, klappa sig på bröstet för att man bombat någon allians 3 eller 4 gånger. Löjligt. En massa ryggdunkningar bara som jag ser det. Jag har aldrig varit den som hållt tyst när jag ser sådant, inte heller den som tar åt mig när någon spyr galla, inte heller den som ger vika för en massa blöjsnack. Utan jag drar på, jag viker inte en sekund i sådana sammanhang. HBO hade musklerna men gjorde totalt fel i mina ögon, ett faktum, det blev en promenadseger för oss. Ja, att vi väggade hela er allians, N, mot våra BP var ju iofs en bedrift, men det var inget direkt hotfullt som kom dit. Vi var helt klart starkast på hela servern när det gäller deff, Sparta kanske lika starka, sedan var t.o.m W.P bättre på att deffa än er, ni var förmodligen sämst på att deffa i slutet. Deffen ingår också givetvis i planen, den måste ju bara vara i en storlek punkt slut. Finns inget att skylla på där, man ser till att deffen finns. Det var tomt på deff hos er, den enda som fick mer deff än ert egna VU var Omar. Allla visste att om man skickar fejks dit så får ingen annan deff. Det visste hela servern, inklusive du Raymon.

Sedan ett grymt VU-konto som jobbade hårt med två VU, en plan som fungerade perfekt, såg till att deffen fanns, såg till att rv kom in. Det betyder mycket med rätt folk på rätt platser.

Där har du den mästerliga planen Raymon.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sparrfeldt Visa inlägg
    Massa BS.
    Allvarligt Sparrfeldt, lägg ner nu. Du skitar ner din egen allians med dina idiotuttalanden och att du ens startar en tråd som enbart syftar till att håna dina motspelare/förlorarna på servern. Du är i särklass den sämsta vinnaren ever, Skärp dig ! Börjar för övrigt bli lite småskrämmande att ingen vettig i alphaledning sätter stopp så börjar ju seriöst undra om Sparres uttalanden står för alla ?
    Avslutade
    Sez10 Enola Gay|SKÄRP ER!
    Sez11 Nelly Be In...?|AF
    S1 Auxilia|OpK-> Risplockarn|HBO
    Com7 CAPTAIN OBVIOUS
    Com3 Nirvana|DAS-classic v.2.5
    Sez 14 Feed Me|SkärpEr!

Pågående
    Com3 Classic 3.6 Walter White|Sutra

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

dödade 20k+ deff där ju, det var ju vår planering och tanken med alla som gick före dom som kunde sänka ert VU
    Det är ju din planering med VU anfallet som jag menar måste du väl förstå, men eftersom du börjar svamla om annat vill du tydligen inte diskutera den.

Jag uppfattar det som att du planerat att offra in en massa släggor och sedan låta Cogo sänka, var det din tanke?

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Massa halvsanningar
    Alltså, gnällas där det gnällas bör. Om du står på den vinnande sidan och klankar ner på de som förlorat, men gjort ett tappert försök, då har man då fan rätt att försvara sig också. Särskilt med tanke på att du menar på att Alpha gjorde så att Alpha vann.

Du läser ju förvisso bara det som du vill läsa. Men utan N och Sparta hade ni inte tagit er igenom vår deff, även om den var patetisk. Ni hade inte sänkt oss.

Att vi bombade nån allians 3-4 gånger? Vi bombade VU'n, innan dess bombade vi lite här och var, även om jag personligen tyckte vi hade för få krigaroffar(läs släggor, det kallade ni dem för i alpha). Det jag försöker komma till är att du får fira segern hur mycket du vill. Men kasta inte sten i glashus och mena på att HBO inte gjorde nåt, när det var ni som tillförde absolut 0 utåt i EG. Eller ja resten av servern också för den delen.

Ang Omars deff så var det inte HBO's deff. Om omar inte var under attack eller behövde den deffen så gick den till andra. Men de spelarna var speciellt riktade till Omar. All deff i HBO gick dit där vi trodde på skarpt. Privdeffen hade inte varit där utan Omar, och den privdeffen hjälpte HBO vid flertal gånger.

Sen är det ju lite skillnad. När N kommer då går det inte deffa överallt. Medan många av slaskarna som visats från sparta och alpha hade man ju kunnat deffa med egen deff, till och med när man hade offen kvar. Och det var likadant för N när vi på PB körde våra raider. Man får helt enkelt försöka analysera anfallen.
    Senast redigerad av Bulten den 11-11-30 klockan 22:59
    Pågående:
    Pizzaboy @ s1

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Ja du Raymon, först måste jag säga att det är en löjlig fråga, men men, nu är det inte jag som sagt att jag haft någon personlig plan för Alpha. Såg några kommentera något om det här i början, som tackade mig. Det får stå för dom. Andras åsikter. Däremot Alpha hade en plan, och den gick i lås till 100%. Vi är vinnarna av EG. Bara inse fakta. Bit i det sura äpplet och var en god förlorare och gratulera utan att trycka in många "men" här och där. Det är bara fjanterier.

I stora drag handlar väl allt om personliga kontakter, man samtalar, man pratar om problem, man föreslår, man kanske får sin vilja igenom vid något eller några tillfällen, kanske det ingår i någon plan, kanske det inte gör det. Dig Raymon har jag pratat med många gånger, flera andra här också. Jag är den som valt att ha många kontakter utåt, det är mitt egna val.

Den som lett Alpha är en grupp ledare, med Sture högst upp. Var och en gör det den spelaren är bäst på. Man pratar sig samman, man tar upp olika förslag, driver igenom dom. Många allieringar har ju varit för att gynna något just för stunden, det är självklart, man försöker göra sig starkare i olika situationer. Självklart som alla andra allianser har man en plan för framtiden. Självklart i en stor organisation som Alpha var så uppstår det problem, dom löser man, man pratar sig samman, man går vidare. Så funkar det t.o.m IRL.

Här idag har jag bara sett en massa gnällspikar, HBO hade noll att erbjuda i slutet. En jäkla massa skryt, klappa sig på bröstet för att man bombat någon allians 3 eller 4 gånger. Löjligt. En massa ryggdunkningar bara som jag ser det. Jag har aldrig varit den som hållt tyst när jag ser sådant, inte heller den som tar åt mig när någon spyr galla, inte heller den som ger vika för en massa blöjsnack. Utan jag drar på, jag viker inte en sekund i sådana sammanhang. HBO hade musklerna men gjorde totalt fel i mina ögon, ett faktum, det blev en promenadseger för oss. Ja, att vi väggade hela er allians, N, mot våra BP var ju iofs en bedrift, men det var inget direkt hotfullt som kom dit. Vi var helt klart starkast på hela servern när det gäller deff, Sparta kanske lika starka, sedan var t.o.m W.P bättre på att deffa än er, ni var förmodligen sämst på att deffa i slutet. Deffen ingår också givetvis i planen, den måste ju bara vara i en storlek punkt slut. Finns inget att skylla på där, man ser till att deffen finns. Det var tomt på deff hos er, den enda som fick mer deff än ert egna VU var Omar. Allla visste att om man skickar fejks dit så får ingen annan deff. Det visste hela servern, inklusive du Raymon.

Sedan ett grymt VU-konto som jobbade hårt med två VU, en plan som fungerade perfekt, såg till att deffen fanns, såg till att rv kom in. Det betyder mycket med rätt folk på rätt platser.

Där har du den mästerliga planen Raymon.
    Så planen ni hade var att ha två vu:n och att inte anfalla nån? Samt din egna, fantastiska plan, var att bygga en kass off, och sen skicka den med dubbelsikte på vu.

Ja, jag får böja mig för överheten. Aldrig sett maken till välplanerat eg. Eller hela servern för den delen.

Sen så är du helt ute och cyklar med att Omar skulle ha deffats hela tiden. Men det är du ju med allt annat med så ingen skillnad där.

Du är det enda jag stör mig på med Alphas seger - då det faktiskt var jag som tog beslutet att inte sänka er under HBO och sparta för att jag hellre såg er som vinnare än Sparta. Nu är det faktiskt något jag ångrar en hel del. Mer verklighetsfrånvarande person än dig har jag aldrig träffat på. Orkar inte leta fram här i chatten, men du har sagt emot dig fyra-fem gånger.

Så, till nästa fråga: Vad tänkte du uppnå genom att använda rapporter från OpK/HBO (som ju var usla) när du försökte värva hela servern? Och vad tyckte du gav dig rätt till att ta våra rapporter och använda dom som om de var dina?
    Se2 (nr2): Byggmark, ~DH~
    Se7 (nr1): Red Wine, RPx
    Se1 (nr3): Lampard, hTs
    Se4 (nr2): Nottsan, FA (lyxco!)
    Se2 (nr3): Eirene, -Ros- (Vinnare offrank) (scrolla!)
    Se3 (nr3): Groundbuilder, Awesome
    Sez (nr10): Enola Gay, Team Skärpning
    Se1 (nr5): Omar little, offrekord med nätta 800k eller något.

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Bit i det sura äpplet och var en god förlorare och gratulera utan att trycka in många "men" här och där. Det är bara fjanterier.
    Ja god förlorare kan jag vara, valde ju att förlora servern första veckan när jag gick med i N. Så förlusten kom ju inte som nåt brev på tåget direkt.

Senior Member Juless avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Deodorant Visa inlägg
    Allvarligt Sparrfeldt, lägg ner nu. Du skitar ner din egen allians med dina idiotuttalanden och att du ens startar en tråd som enbart syftar till att håna dina motspelare/förlorarna på servern. Du är i särklass den sämsta vinnaren ever, Skärp dig ! Börjar för övrigt bli lite småskrämmande att ingen vettig i alphaledning sätter stopp så börjar ju seriöst undra om Sparres uttalanden står för alla ?
    Jag måste bara inflika det ironiska i att du säger det där Jag tycker mig minnas att du hävde ur dig att resten av servern var helt värdelös etc i en annan tråd rätt nyligen. Tål att reflekteras över
    I övrigt håller jag med dig, att det inte är helt koscher för en vinnare, speciellt en som vunnit ett regelrätt lotteri, att klanka ner på de som förlorade lotteriet.

Och som en kommentar till Sparrfeldts uttalande om att Raymon är en dålig förlorare: Think again, vi är ganska graciösa förlorare han och jag. Det är inte er vinst vi ifrågasätter på något sätt utan snarare när du hävdar att EG var väl planlagt
    och att ni på grund av det vunnit en "promenadseger".
    Gaius, Crude, Chimera, Elik, Dufftown etc. Kärt barn har många namn.
    Bästa off-rank: se5 - Elik Poäng 1149338, Hulda Nivå 131 (Imperieriddare)
    Hjälp, Moss hackade min signatur *snyft*

Standard

Jag hade ingen personlig plan Raymon, vår plan var "All in", få ner deffen, du var ju med i chaten, vår dialog finns ju kvar där för jösse namn. Är du en rövslickare och påstår något annat eller, följer strömmen här? Vi pratade om storleken på offarna, vilka som skulle gå före, vem som skulle sänka osv. Inget märkvärdigt, du skrev själv där i chaten att Akilles var det som fick droppen att rinna över. Jag säger precis som det är, finns ingen anledng att konstla till det. Sedan blev ni totalväggade mot våra BP, gratulera en bra deffningg där istället av VU kontot.

Byggmark, orkar inte kommentera djupare med VU, läs ovan någonstans, min off var för att i gemensam mängd sänka deffen, antalet katas där kunde inte göra någon skada. Men facit är det som räknas. Sluta upp och klappa dig på bröstet och tala om hur duktig du är så kommer fler utanför HBO respektera dig istället för att se ner på dig.

Pizzaboy, du får läsa mina inlägg bättre, vad andra säger betyder inte att jag säger det. Alpha har haft en plan, ja, jag satt i ledningen där. Sture högst upp.

Standard

Så är det Jules, inte hela EG, utan det var ett politiskt spel som tog stor plats hela rundan. Det tog mer plats än musklerna. Inget lotteri där. Inget lotteri att Alpha vann. Du kan drömma att det var så om du vill

Sidan 14 av 21 FörstaFörsta ... 41213141516 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta