Visar resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 20 gulds ersättning

Senior Member CongoMamas avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard 20 gulds ersättning

Jag tror inte jag var ensam om att få 20 guld i ersättning för den tiden servrar har varit nere och allt sådant.
    Kan någon hjälpa mig att lösa in detta kvittot för jag har ingen aning om hur man gör. Jag följer instruktionerna men hittar ändå inte rätt..

Tack på förhand.
    Senast redigerad av CongoMama den 11-11-05 klockan 16:58 Anledning: jag är bäst

Sez3: Pluttemao
    Sez5: Pipen Mus
    Sez9: Brolix
    Sez11: Michalis

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

hej

du trycker in dig där man köper guld, där man kan välja vilket paket man ska betala för. där finns en fyrkant som heter voucher/kvitto också bland betalförslagen. tryck på den så kan man lösa in sitt presentkort.

mvh
    Senast redigerad av LadyM den 11-11-05 klockan 17:19

Senior Member CongoMamas avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyM Visa inlägg
    hej

du trycker in dig där man köper guld, där man kan välja vilket paket man ska betala för. där finns en fyrkant som heter voucher/kvitto också bland betalförslagen. tryck på den så kan man lösa in sitt presentkort.

mvh
    Tack för hjälpen!

Sez3: Pluttemao
    Sez5: Pipen Mus
    Sez9: Brolix
    Sez11: Michalis

Senior Member Florrpans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Tycker det är lustigt att Travianteam mäter aktivitet med hjälp av medaljer. För varje medalj så får man mer guld i ersättning(20guld). Jag som har förlorat ett X antal tusen trupper för att andra ska få medaljer, får inte ett skit för det.

De som använder 2 mailadresser på 2 servrar får även mer guld..
    //Florrpan | FortKnox
    The legend goes on
    From the ashes, the phoenix rises again with refreshed powers to control the world.
    Do you dare to challenge the Phoenix, the bird who was born from its own ashes?

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Hej Florrpan,

När du registrerar ett konto gör du det under EN emailadress. Om du har flera konton på olika servrar kan du antingen registrera dem under samma email = få sammanslaget kompensationsguld till den emailadressen. Eller så kan du få kompensationsguld skickat till de olika emailadresserna du har valt att använda dig av för de olika spelkontona. Men slutsumman av guld påverkas inte av hur många emailadresser du har.

Mvh,
    Amaris

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Amaris Visa inlägg
    Hej Florrpan,

När du registrerar ett konto gör du det under EN emailadress. Om du har flera konton på olika servrar kan du antingen registrera dem under samma email = få sammanslaget kompensationsguld till den emailadressen. Eller så kan du få kompensationsguld skickat till de olika emailadresserna du har valt att använda dig av för de olika spelkontona. Men slutsumman av guld påverkas inte av hur många emailadresser du har.

Mvh,
    Amaris
    ok, trodde bara man fick ersättning för en server per mail.

Jag fick nu höra att man skulle fått mer guld beroende hur mycket aktivtet + guld man spenderat.
    Jag har totalt fått 30guld ersättning, jag spelar på 2 servrar och guldar aktivit på båda. Är detta korrekt?

Hörde själv av en allianskamrat att han fått 480 guld kompensation.
    Senast redigerad av Florrpan den 11-11-05 klockan 23:55
    //Florrpan | FortKnox
    The legend goes on
    From the ashes, the phoenix rises again with refreshed powers to control the world.

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Hej igen,

Det är många som kommer till mig och säger "Jag fick bara XX guld, min kompis fick XX Guld, varför?".

Först och främst, guldkompensationen grundar sig på många olika faktorer. Faktorerna är allt som kan betecknas som "aktivitet". Ett konto som bara är grundat och stått inaktivt med 3 invånare får naturligtvis mindre ersättning jämfört med ett konto som har co-spelats 24/7 sedan dag 1.
    Aktivitet är allt du gör på kontot, och det är det som ligger till grund för guldkompensationen.

//Amaris

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Amaris Visa inlägg
    Hej igen,

Det är många som kommer till mig och säger "Jag fick bara XX guld, min kompis fick XX Guld, varför?".

Först och främst, guldkompensationen grundar sig på många olika faktorer. Faktorerna är allt som kan betecknas som "aktivitet". Ett konto som bara är grundat och stått inaktivt med 3 invånare får naturligtvis mindre ersättning jämfört med ett konto som har co-spelats 24/7 sedan dag 1.
    Aktivitet är allt du gör på kontot, och det är det som ligger till grund för guldkompensationen.

//Amaris
    Då måste jag tyvärr påpeka att, vad som nu beräknar våran aktivitet, inte stämmer så bra överens med verkligheten. Att jag skulle fått 15 guld per server, där jag mer eller mindre sitter inloggad och aktivt bygger 24/7, samt guldar byggnader hela tiden.
    Känns bara lite orättvist att andra får flera hundra guld ersättning baserat på en okänd faktor, för inte fick jag kompensation utifrån min aktivitet kan jag lova.
    //Florrpan | FortKnox
    The legend goes on

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2011

Standard

när kommer detta fantastiska mail till oss andra med kod? Jag vet att kontona som heter GotNoAim, Grothlin samt PK1 inte har fått något om detta.

Regler för att posta