Stöd min stad, KRIGARMARKUS eller Kolla in min YouTube-kanal! Kanske vill du försöka göra eVärlden lite bättre och Bli en medborgare av The New World i eRepublik?
Skicka ett meddelande till mig? Gör det här, är ni snälla!
_____
Är aktiv på forumet: JA/Nej
Stöd min stad, KRIGARMARKUS eller Kolla in min YouTube-kanal! Kanske vill du försöka göra eVärlden lite bättre och Bli en medborgare av The New World i eRepublik?
_____
Sammanfattning: Spotify betalar artister för att ha deras låtar där, TPB gör det inte. End of story!
"Faithless is he that says farewell when the road darkens" - Gimli
"There's some good in this world, Mr. Frodo... and it's worth fighting for" - Sam Gamgee
Grundarnas syfte var att driva en fri, gratis tracker.
_____
pirat kopiering var en term som uppstod när folk började tanka upphovsrätts skyddat material.
Varför tror du att sidan heter thepiratebay???
Och om deras enda syfte var att driva en fri, gratis tracker, varför tog de då inte ner allt upphovsrätts skyddat material när ägarna krävde det??? Och nämn inte deras policy, jag vet att de säger att allt som laddas upp på tpb stannar på tpb.
Det betyder inte att de inte bryter mot lagen.
Kan också fråga om du inte tycker att de tog policyn för långt när de vägrade att radera obduktionsbilder på ett mördat barn?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11599568.ab
låt mig citera:
"– Jag försökte verkligen förklara vår situation. Jag hoppades att de skulle visa medkänsla, säger sambon till Aftonbladet.
När hon inte fått någon respons skickade hon ett nytt mejl.
Då kom svaret:
– Det var ju ett jävla tjat. Nej, nej och åter nej, skrev signarutren R."
Sen när tv4 kontakta tpb om händelsen så sa det såhär:
Pirate Bay tar inte åt sig av kritiken.
"– Det är inte vår uppgift att bedöma vad som är etiskt eller oetiskt. Folk ska få uttrycka sig, folk ska få sprida material som de tycker är viktigt, säger sajtens pressansvarige, Peter Sunde, till TV 4."