Sidan 1 av 3 123 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Lite frågor om spel och datorer.

Standard Lite frågor om spel och datorer.

Eftersom min lilla dator började brinna när jag kollade på Google, så måste jag köpa en ny.
    Jag har aldrig varit ett stort fan av stationära datorer, med det är väll det jag får nöja mig med.

Så jag letade efter ganska små stationära datorer (Mest så jag kan fixa en 55" skärm då och då) och jag hittade en "Packard Bell iMedia A6720NCD"

Enligt mig är datorn ganska snygg i sig, men jag funderar på om jag ska byta skal. http://tubby.scene7.com/is/image/tub...6720NCD?$prod$

Den har en en:
    AMD Athlon II X3 processor"
    1 GB ATI HD5570 grafiklösning"
    1,5 tb hårddisk"

Processor(en?) har hela 3,10 GHz, och medelmåttiga 3 kärnor.
    -
    RAMen på denna dator är ganska bra med (4 096), men den har också en maximal uppdatering av 2^13 (8 192)
    -
    Den har 1 gb i grafik, det räcker bra och länge till många spel (tror jag?)
    -
    -SNIP-

http://www.elgiganten.se/product/dat...media-a6720ncd

Det var informationen om datorn.

Hur som heldst, jag är inte så bra på spel och så, och jag undrar om dessa spel går att spela (samtidigt som man filmar med camtasia)=

http://www.elgiganten.se/product/spe.../the-sims-3-pc - Och hela serien.

-SNIP-

Bit. Trip runner (Steam)

Minecraft (Utan lagg syftar jag på)

TF2 (Steam)

Spiral Knights (Steam)

http://www.elgiganten.se/product/spe...battlechest-pc (Måste testa den serien någon gång)

Det var nog alla, tack för att du tog din tid och läste.

Mvh. En halv-ospammande ande av Rarrasdas.
    Senast redigerad av Minecrafter den 11-07-09 klockan 12:59

Senior Member wobbes avatar
    Reg.datum
    Dec 2010

Standard

vad för grafik kort??

EDIT: såg länken
    I PISS IN YOUR GARDEN!

Jag röstade på svp 2014!

Fuck travian! Join me

Standard

Citat Ursprungligen postat av wobbe Visa inlägg
    vad för grafik kort??

EDIT: såg länken
    Bra :3

Senior Member Jacces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Visst, den har ett minne på 4 GB, men det har bara en hastighet på 1066 MHz, vilket är lite. Hårddisken tar 1,5 TB, men är SATA2 och är alltså inte speciellt snabb. Hyfsat grafikkort, men jag hade satsat på 6000-serien.
    Skulle istället rekommendera den här datorn: http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10180
    Jag bytte ut och tog bort lite saker (tog bort musen, skrivbordet, skärmen och högtalarna då jag förmodar att du redan har sådana), och det gick ner till 7177. Men, du får en fyrkärnig processor på 3,4 GHz (lägg till 400 och få 3,6 GHz, eller 600 och få en med sex kärnor och 3,3 GHz, alternativt byt till en fyrakärnig på 3,3 GHz och spara en hundralapp), 1333 MHz RAM på 8 GB, 1 TB hårddisk med SATA3, grafikkortet Sapphire Radeon HD 6870 och operativsystemet Windows 7 Home Premium (svenska).

EDIT: Nackdelen är dock att den är större och kostar en hundralapp mer, men jag skulle nog ändå satsat på den.
    EDIT2: Dessutom är du ute och cyklar när du pratade om Packard Bellens moderkort, som i själva verket inte ens står.
    Senast redigerad av Jacce den 11-07-09 klockan 01:52
    Bäh bäh bäh

Senior Member Skäggödlans avatar
    Reg.datum
    Nov 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Minecrafter Visa inlägg
    Jag har aldrig varit ett stort fan av stationära datorer, med det är väll det jag får nöja mig med.
    Sorry för å va lite offtopic, men hur galen är du?
    "Faithless is he that says farewell when the road darkens" - Gimli
    "There's some good in this world, Mr. Frodo... and it's worth fighting for" - Sam Gamgee

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Skäggödlan Visa inlägg
    Sorry för å va lite offtopic, men hur galen är du?
    +1 säger jag bara.
    Bäh bäh bäh

Senior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

1: Inga av de spelen du nämner kräver speciellt mycket av din dator
    2: La noire finns ej på pc (ännu) och inga specs har släppts
    3: Operativsystemet är inte motherboarden

Nåja köp inte märkes datorer, det är bättre och oftast billigare om du plockar ihop en själv

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av gnesta Visa inlägg
    1: Inga av de spelen du nämner kräver speciellt mycket av din dator
    2: La noire finns ej på pc (ännu) och inga specs har släppts
    3: Operativsystemet är inte motherboarden

Nåja köp inte märkes datorer, det är bättre och oftast billigare om du plockar ihop en själv
    En vis man har talat. Men det kräver en hel del tid, försiktighet, utrymme och inte minst tålamod för att bygga en dator. Däremot har Komplett en del bra datorer.
    Bäh bäh bäh

Senior Member Florrpans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Datorn är inte en speldator dock, duger nog till det du har nämnt, men förväntade inte att maxa något spel i inställningarna. Prestandan på grafikkortet avgörs inte utifrån dess minne(1Gb i detta fall)
    5570 är ett medelmåttigt kort, i dagens läge är det t.o.m ett gammalt skräpkort skulle jag vilja säga.

Jacce, Sata-2 har 600Mbit/s överföringshastighet och är standard idag, vet ej vart du fick att det är "dåligt"
    Dock så står det ej om det är en Greenpower hårddisk eller ej, Greenpower HDD är seg som fan.

Datorn duger bra till dagens spel om du har ett vassare grafikkort.

Däremot får du en garanterat bättre dator, t.o.m en speldator, för samma pris om du bygger den själv. Dock rekommenderar inte jag att du försöker dig på att bygga den själv då jag ser att du inte kan något om datorer.
    Senast redigerad av Florrpan den 11-07-09 klockan 09:37
    //Florrpan | FortKnox
    The legend goes on
    From the ashes, the phoenix rises again with refreshed powers to control the world.
    Do you dare to challenge the Phoenix, the bird who was born from its own ashes?

Standard

Tack för alla svar :3

Ska nog försöka bygga en dator själv.
    Men jag vet ej vad man ska köpa.

Och jag trodde att moders(glömt resten) VAR operativ systemet, jag är jättedålig när det är om datorer

Sidan 1 av 3 123 sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta