Sidan 1 av 25 12311 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 244

Ämne: Mjauu's Pokémon äventyr!

Senior Member mjaus avatar
    Reg.datum
    Jun 2011

Standard Mjauu's Pokémon äventyr!

Detta är min saga om Pokémon & en tråd där du får skriva om pokémon. Men spåra inte ut som i hestleken. Håll tråden i liv men inte för mycket!
    -
    Jag använder mitt Leaf Green för att få info om dialoger och serebii.net för info med Pokédex. Detta är inget jag kommer göra klart på några veckor eller månader, detta kanske tar 1 år... Delarna kommer lite då och då. Kolla här nere eller i min signatur efter när jag postat nytt!
    -
    Denna utspelas precis som i de första spelen och huvudpersonen(jag, mjauu) kommer att spela en person från samma ställe som ash och kommer få ett eget lag och en egen resa i samma miljö och tid.
    Det är bara att gå ner här i tråden för att läsa det första.
    -

Roller:
    Namn(Forumsnamn) - Beskrivning

Mjauu(Mjau) - Huvudperson

Molly(AlternativeGirl) - Följer Mjauu, syster till Buki.
    Loke(Loke98) - Följer Mjauu
    Hanna(Hannaiscrazey) - Är på en båt till Johto med Patte
    Patte(GummiankaN) - Är på en båt till Johto med Hanna

Jacce(Jacce) - Vän till Mjauu
    Egon(Minecrafter) - Kampare i Kanto
    "King of Doom"(King of Doom) - Mystisk person
    Dr. Jasmin(Dr. Jasmin) - Jobbar för Professor Oak och Elm.

Jimmy(Brouhaha) - Ledare av Team Rocket
    Buki(MuHrEn) - Medlem av Team Rocket
    Will(Will98) - Medlem av Trean
    Travianer(Travianer) - Medlem av Trean
    Jakk(Jakk) - Medlem av Trean

-
    Säsong 1:
    Kapitel 1 "Mjauu's första Pokémon!" - Sida 1
    Kapitel 2 "Resans början!" - Sida 1
    Kapitel 3 "Förberedelser!" - Sida 2
    Kapitel 4 "Nya vänner!" - Sida 2
    Kapitel 5 "Gul blixt!" - Sida 4
    Kapitel 6 "Museum!" - Sida 6
    Kapitel 7 "Mjauu vs. Brock!" - Sida 6
    Kapitel 8 "Paket från Mamma!" - Sida 8
    Kapitel 9 "Hannas första strid! - Sida 9
    Kapitel 10 "Zubat attack!" - Sida 11

Bonus - Hannas Resa - Sida 12
    Kapitel 11 "Team Rocket!" - Sida 13
    Kapitel 12 "Ny vän Jacce!" - Sida 14
    Kapitel 13 "Strids turnering!" - Sida 14
    Kapitel 14 "Politoed eller Poliwrath!" - Sida 15
    Kapitel 15 "Bill!" - Sidan 15
    Kapitel 16 "Uppladdning" - Sida 16
    Kapitel 17 "Vägen till Vermillion!" - Sida 17
    Kapitel 18 "Sista natten!" - Sida 18
    Kapitel 19 "Loke vs. Travianer!" - Sida 19
    Kapitel 20 "Hanna & Patte vs. Will & Jakk!" - Sida 20
    Kapitel 21 "Hanna & Patte vs. Will & Jakk!" - Sida 21
    Kapitel 22 "King of Doom!" - Sida 22
    Kapitel 23 "Avslutning!" - Sida 23

Säsong 2.
    Kapitel 1 "Ny början" - Sida 24.

Huvudpersoner:
    Mjauu:
    Från Pallet town. Hans första pokémon var Cubone som han fick av Professor Oak. Poliwag hittade han i en Pokéboll i Route 1 som sedan utvecklades till Poliwhirl i Route 3 och utvecklades till Politoed i route 25. Pikachu fångade han i Veridian Forest. I Mount Moon fångade han sin Golbat och fick en Spinarak av en gammal man fast bytte den mot en Swinub med Patte. Mjauu's mål är att vinna alla Gym och sedan komma med i Kanto's Turnering.

Molly:
    Följer med Mjauu då hennes bror Buki lämnat henne. Inga pokémon kända.

Vänner
    Patte:
    Är från Cinnabar Island och föredrar eldpokémon som hans farbror Blaine. Hans Growlithe fick han av Blaine och hans Eevee fick han av Bill. Slugma fångade han på en resa till Johto och hans Swinub fick han av en gammal man i Mount Moon fast bytte den emot Mjauu's Spinarak. Patte gillar teknik och har sin digitala karta och pokédex alltid redo.

Hanna:
    Från New Bark Town i Johto, kusin till Misty. Hennes första pokémon är Totodile som fick av Professor Elm och Magikarp köpte hon av en mystik man i Route 4. Av mannen i Mount Moon fick hon en Phanpy. Hanna är en ny tränare som har aldrig varigt i Kanto.

Loke:
    Är från New Barks Town och är sedan länge vän med Hanna. Cyndaquil fick han av professor Elm. Cyndaquil utvecklades på färgan Anne. Gligar hittade han skadad och av att få den att må bra ville Gligar ha Loke som tränare. Delibird fick han av sin pappa innan han försvann.

King of Doom:
    Kille från Hoenn som älskar gräs pokémon. Han besegrade själv Jimmy och Buki ombord på färjan Anne.

Fiender
    Trean:
    Trean består utav Will, Travianer och Jakk.

Will:
    Från Ecruteak City i Johto. Hade en svår uppväxt då han förlorat sin far vid ung ålder. Han har rest runt i Johto, Kanto och Hoenn och har en samling ovanliga pokémon, samt Chickorita som har stal från Professor Elm.

Travianer:
    Okänd uppväxt, hans första pokémon var en Rattata han träffat vid ung ålder som han blev starkt vän med under flera år innan han fick fånga den. Charmander var en gåva från Jimmy.

Jakk:
    Från Golderrod City där han köpte en Mankey från spelhallen. Jakk var i Hoenn ett tag och fångade en Mudkip, men släppte ut den i Route 9 då han tyckte den var värdelös.

Jimmy och Buki:
    Galna ledare över Team Rocket och Trean.
    Senast redigerad av mjau den 12-08-14 klockan 16:31
    YOLO SWAG MONEY 2012 FLAVOR!

Banned
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard

Mycket bra, mer, mer, mer!

Pokeeeeehmon <3

Reg.datum
    Jun 2011

Standard

Kapitel 1. Pallet Town.

- Oboy, idag är det dagen jag ska få välja min första egna pokémon!, sa Mjauu till Ash medans de gick genom Pallet Town till Professor Oak’s labb.
    - Du har tur att vara några veckor äldre än mig, jag måste vänta tills jag fyller 17, sa Ash tillbaka.
    - Jag vet inte vilken sorts pokémon jag ska välja, kanske eld, eller vatten?, frågade Mjauu till Ash.
    - Det är helt upp till dig, jag ska försöka fånga alla pokémon i hela världen.
    - Hehe, jag ska ta ett gym i taget och sedan vinna hela ligan, kanske vi möts där, i finalen, sa Mjauu och log. Ash och han sa hejdå och Mjauu gick in till Oak’s labb. Det fanns datorer överallt och Mjauu såg en marsvin liknande pokémon leka med en annan marsvin liknande pokémon på gräset. Mjauu smålog när han gick in i ett vitt labb och möttas av en gammal man.
    - Vad trevligt att du är här, jag gissar att du vill ha din första pokémon, stämmer detta?, frågade Oak och log mot Mjauu som började nästan hoppa av glädje.
    - Ja tack professorn, jag vill välja så fort som möjligt.
    - Följ med här, sa Oak och de gick till en rund dator. Oak klickade på några knappar och ut rullade fem stycken pokéballs.
    - Du har möjlighet att välja en av dessa, sa Oak och kallade på dem alla. Först en liten hund som trött la sig ner i en boll. Nästa pokémon var liten apa, som hoppade omkring och övningsslog i luften. Efter apan kom ett får som gav Oak och Mjauu en stark stöt. Sedan kom en krabba som viftade med sin klo mot Mjauu. Sista som kom var en men människoliknande som såg ut att ha ett skelett som hjälm som kastade upp sitt ben i luften och fångade det igen.
    - Nå, vilken vill du ha, frågade Oak.
    - Jag väljer nog Cubone, han ser stark och pålitlig ut, sa Mjauu och började sig ner för att lägga handen på Cubones huvud.
    - Du och jag, vi ska bli ett bra lag, sa Mjauu och Cubone hoppade upp i luften och skrattade.
    - Här är din pokéboll och några för att fånga fler. Du får också en pokédex, som ger dig fakta om vilda eller andra tränares pokémon. Lycka till!
    - Tack professorn, sa Mjauu och tog emot alla saker och gick ut från labbet.
    - Då ska vi se om denna funkar, sa Mjauu, tog fram sin Pokédex och sökte på Cubone.
    - ”Cubone, ensam pokémon. Cubone är mark typ och har ett skallben runt ansiktet. Ingen har någonsin sätt Cubones riktiga ansikte.”
    - Jaså, ensam?, frågade Mjauu Cubone muntert och skickade tillbaka Cubone i sin pokéboll. Mjauu fortsatte sin vandring norrut från Pallet Town till Viridian City genom Route 1.

Fortsättning följer…

Cirkel visar var Mjauu är i Kanto!
    Senast redigerad av mjau den 11-09-16 klockan 23:48

Senior Member King of Dooms avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Ok, om jag är med i denna ska jag definitivt vara ond och/eller någon mästare i slutet. Men då ska följande gälla:

Om jag är ond ska jag vara/ha följande:

- Väldigt kompetent, inte som de där jag vagt minns från när jag tittade på pokemon som liten, de som aldrig lyckades (lol). Dock kan jag ha inkompetenta medhjälpare för att göra det hela komiskt

- Ha mål, inte bara "nu ska jag vara ond för att jag känner för det"

Om jag är det andra alternativet ska jag vara/ha följande:

- Min starkaste är en sceptile eller vad den heter, minns att jag fick en sådan till över level 90 på gameboy när jag var mindre XD Med andra ord kan jag nog besegra de flesta med bara den

- Om möjligt ha någon pokemon/varelse som din pokedex inte kan identifiera (Drake? Hydra? Demon? Titan? ) (inte nödvändigt)

I båda fallen:

- Om möjligt någon svag magisk kraft, typ kunna flytta på föremål med tankekraft, detta är dock på låg prioritering. (inte nödvändigt)

- Inte ha någon koppling till dig från innan vi träffas första gången.

Varför jag skrev ett så seriöst svar i denna tråd vet jag inte
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Reg.datum
    Jun 2011

Standard

åh, ehm..

du får inte ha någon superkraft.

Jag kan se dig några gånger under sagans gång och "hemligt".

Ifall du vill ha en pokemon som inte finns i min Pokédex kan du välja en från femte gen. men jag hittar nog en själv

Btw, till er andra så ska inte så många vara med. jag har alla andra vanliga från serien...

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Okidoki

Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Banned
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av King of Doom Visa inlägg
    Ok, om jag är med i denna ska jag definitivt vara ond och/eller någon mästare i slutet. Men då ska följande gälla:

Om jag är ond ska jag vara/ha följande:

- Väldigt kompetent, inte som de där jag vagt minns från när jag tittade på pokemon som liten, de som aldrig lyckades (lol). Dock kan jag ha inkompetenta medhjälpare för att göra det hela komiskt

- Ha mål, inte bara "nu ska jag vara ond för att jag känner för det"

Om jag är det andra alternativet ska jag vara/ha följande:

- Min starkaste är en sceptile eller vad den heter, minns att jag fick en sådan till över level 90 på gameboy när jag var mindre XD Med andra ord kan jag nog besegra de flesta med bara den

- Om möjligt ha någon pokemon/varelse som din pokedex inte kan identifiera (Drake? Hydra? Demon? Titan? ) (inte nödvändigt)

I båda fallen:

- Om möjligt någon svag magisk kraft, typ kunna flytta på föremål med tankekraft, detta är dock på låg prioritering. (inte nödvändigt)

- Inte ha någon koppling till dig från innan vi träffas första gången.

Varför jag skrev ett så seriöst svar i denna tråd vet jag inte

Du kan få vara Meowth i team rocket

Reg.datum
    Jun 2011

Standard

Kapitel 2. Route 1.
    Mjauu vandrade på stigen och kollade sig ivrigt omkring på några Pidgeys flyga omkring och några Rattatas tugga på frön vid en buske.
    Mjauu tog fram sin Pokédex och sökte på båda.
    - "Pidgey, småfågel pokémon. Pidgey gillar inte att strida och äter kryp på marken."
    - "Rattata, mus pokémon. Rattata är otroligt snabb och anfaller genom att bita."
    Mjauus ögon gick från Pokémon till Pokémon tills han såg något rött ligga i gräset. Nyfiken gick Mjauu genom gräset till den röda saken som visade sig vara en Pokéboll. Mjauu böjde sig ner och plockade upp den från marken.
    - Den ser ut att ha varigt använd, sa Mjauu för sig själv och skulle precis kalla ut vad som fanns i bollen men då såg han en Rattata springande emot honom redo att anfalla.
    - Cubone, jag väljer dig, ropade Mjauu och kastade sin andra pokéboll. Cubone hoppade ut kastade sitt ben som träffade Rattata så den svimmade.
    - Bra jobbat, sa Mjauu och lät Cubone följa efter honom utanför sin boll. Mjauu gick genom gräset och såg en man sitta på en bänk vinka på honom.
    - Unge man, jag ska ge dig lite tips om denna värld om Pokémon, sa Mannen och Mjauu och Cubone satte sig ner på bänken.
    - Du förstår, många Pokémon lever vilda, en del av dem är farliga. Akta dig för att gå i gräs, grottor och att simma i havet och sjöar. Här får du, det kommer nog hjälpa dig någon gång, sa Mannen och gav Mjauu en flaska.
    - Åh jag vet vad detta är, det är en Potion som läker min pokémon sår, tack så mycket, sa Mjauu och han gick vidare. Helt plötsligt kom han på den Pokébollen han hittade innan. Han plockade upp den ur fickan och kollade på den nyfiket. sedan kollade han ner på Cubone.
    - Cubone, om detta är en otrevlig pokémon så måste du vara redo att slåss, ok? Cubone nickade och ställde sig redo.
    - Pokéboll, kör! Mjauu kastade bollen och ut från den kom en Poliwag. Mjauu tog fram sin Pokédex och sökte.
    - ”Poliwag, grodyngel pokémon. Poliwag har nya ben med föredrar att simma”
    - Poliwag, skulle du vilja följa med mig på min resa, frågade Mjauu och lutade sig ner. Poliwag blev först rädd, backade lite och anföll Mjauu med Bubble. Cubone gick fram och höll fram sin hand som ett tecken att följa med. Poliwag tog några försiktiga steg fram och la sin svans så Cubones kunde ska den med sin hand och de skrattade.
    - Pokéboll, go!, ropade Mjauu och kastade sin tomma pokéboll mot Poliwag som lät sig fångas.
    - Hurra! Jag fångade en Poliwag! Mjauu kallade tillbaka Cubone och la båda bollarna i sin ficka och gick på stigen mot Viridian City.

Fortsättning följer

Cirkel visar var Mjauu är i Kanto!
    Senast redigerad av mjau den 11-08-20 klockan 17:08

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Det som händer (bortsett från det med poliwagen) påminner om då för så länge sedan då jag spelade pokemon red

Citat Ursprungligen postat av GummiankaN^ Visa inlägg
    Du kan få vara Meowth i team rocket
    Nej, jag ska ju vara en egen person (och människa)

Banned
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard

Mycket bra saga! Gief me morez <3

Sidan 1 av 25 12311 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta