Sidan 2 av 25 FörstaFörsta 123412 ... sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 244

Ämne: Mjauu's Pokémon äventyr!

Senior Member Brouhahas avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Läs igenom innan du postar, för Guds skull, Mjau. :/
    If we're still alive in the morning, then we'll know we're not dead.

Banned
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Brouhaha Visa inlägg
    Läs igenom innan du postar, för Guds skull, Mjau. :/
    Läsa...? Jaha, du menar sådant folk gjorde förut innan datorn fanns? :O

Senior Member mjaus avatar
    Reg.datum
    Jun 2011

Standard

Kapitel 3. Viridian City.

Mjauu gick på stigen och efter några minuter kunde han se några hus och en del personer gå omkring. Mjauu gick mot en byggnad där det stod ”Pokémon Center” och Mjauu gick in. Inne i byggnaden stod en liten pojke nära en bokhylla som Mjauu gick framtill.
    - Vad är detta, frågade Mjauu pojken.
    - Detta är ett Pokémon Center. Här kan du läka dina trötta, skadade eller svimmade pokémon. De blir helt återställda, sa pojken. Mjauu tackade och gick omkring lite tills han såg en dator vid högra sidan av disken. En äldre man som såg Mjauu kolla på datorn tog undan sin tidning.
    - Du får använda datorn i hörnet där borta, hon bakom disken sa det, så snällt av henne, sa mannen och började läsa igen. Bakom Mjauu kom en kille fram med ett leende:
    - Det finns ett Pokémon Center i varje stad, det kostar inget så va inte blyg med att göra dina pokémon friska, sa pojken och ställde sig för att rota lite i sin väska. Mjauu gick fram till kvinnan bakom disken.
    - Välkommen till vårt Pokémon Center! Skulle du vilja mig läka dina pokémon till perfekt hälsa?, frågade hon Mjauu.
    - Ja tack, sa Mjauu och gav henne hans två pokébollar. Hon tog emot dem och la dem i en maskin som började lysa och sedan tog hon ut dem igen och gav tillbaka dem.
    - Tack för att du väntade, dina pokémon är återställda till full hälsa. Hoppas vi ses igen!, sa kvinnan och Mjauu lämnade Pokémon Centret. Utanför så mötte han en pojke som höll hela sin famn full med flaskor.
    - Vill du veta lite fakta om de två sorterna larv pokémon?, frågade pojken till Mjauu.
    - Visst, sa Mjauu nyfiket.
    - Caterpie har inget gift, men Weedle har! Akta så inte dina pokémon blir stickna av Weedles Giftiga stick. Jag var precis och köpte massor av Antidote för att gå igenom Viridian Forest. Jag köpte dem där, sa pojken och pekade mot ett hus med blått tak. Pojken gick iväg mot ett hus bakom Pokémon Centret som hade några blommor runt huset. Mjauu gick mot huset med blått tak där det stod ”Pokémon Mart”. Mjauu gick in och träffade en tjej och en kille som pratade i ena sidan av byggnaden.
    - Jag måste köpa lite Potions, du vet aldrig du behöver en snabb läkning, sa pojken och tog fram lite pengar för att betala.
    - Jag har hört att denna butiken säljer många Antidotes, kanske för att folk måste gå igenom Viridian Forest för att komma till nästa stad, sa tjejen och log. Mjauu gick fram till disken där en man stod.
    - Hej där, vad kan jag hjälpa dig med?, frågade mannen. Mjauu kollade på en lista av saker att köpa och bestämde sig.
    - Jag skulle vilja köpa tre Antidotes och två Potions, sa Mjauu och gav mannen 500 Pokédollar.
    - Här får du, sa mannen och gav Mjauu det han ville ha och Mjauu gick ut. När Mjauu kom ut fick han se en byggnad bakom Pokémon Mart. Mjauu gick runt och fick se att det stod ”GYM” på skylten. Mjauu gick fram till dörren med när han försökte öppna så öppnades den inte.
    - Viridian gymledare är iväg, sa en gammal man som försökte nå upp till ett fönster. Mjauu gick iväg och såg en skylt där det stod:
    ”Route 2” och Mjauu gick vidare.

Fortsättning följer…

Cirkel visar var Mjauu är i Kanto!
    Senast redigerad av mjau den 11-07-03 klockan 18:04
    YOLO SWAG MONEY 2012 FLAVOR!

Reg.datum
    Jun 2011

Standard

Jag lägger upp nu istället för ikväll, ska laga mat åt familjen...
    ---
    Kapitel 4. Route 2.

Mjauu gick vidare på stigen som gick på Route 2 med rikting mot Viridian Forest. Vädret var varmt och Mjauu var glad och stolt över det har gått så bra som det har gått. Helt plötsligt hörde han flera skrik på hjälp och han började springa mot röstena. Bakom några träd stod två personer i samma ålder som Mjauu själv. Framför dem kröp flera arga pokémon emot dem. Mjauu kunde känna igen killen. Det var samma kille som köpte nära ett dussin Antidote i Viridian City.
    - Hjälp oss!, sa pojken och flickan samtidigt och skrek lite. Mjauu tog fram sin pokédex och sökte.
    - ”Caterpie, larv pokémon. Caterpies små ben gör att den lätt kan klättra på väggar och träd.” Mjauu såg att det fanns en annan sorts pokémon med så han sökte igen.
    - ”Weedle, luden pokémon. Weedle har en tagg på huvudet fullt med gift.” Mjauu tog fram båda sina bollar och kastade dem.
    - Cubone och Poliwag, eran tur, ropade Mjauu och kastade ut dem.
    - Cubone, tackla Caterpie, Poliwag kör bubblor mot Weedle!, ropade Mjauu. Cubone började springa och fick in en bra träff på Caterpie som svimmade. Poliwags bubblor träffade flera Weedles som kröp iväg till skogen bakom några träd.
    - Tack så mycket, sa flickan och gick fram och kramade Mjauu som blev rätt överraskad. Pojken gick fram och kramade Mjauu också och Mjauu blev mer överraskad.
    - Vad hände?, frågade Mjauu och de släppte taget om honom.
    - Jag förökte fånga en Metapod men den kallade på hjälp och min Totodile blev stucken av en Weedles tagg, sa flickan och skickade ut sin pokémon som inte såg så frisk ut. Mjauu tog fram sin pokédex och sökte.
    - ”Totodile, stor käft pokémon. Totodile är liten med tuff och kan bita sönder nästan allt.”
    Pojken tog fram en av sina Antidote och sprejade Totodiles svans där den blev stucken.
    - Jag känner igen dig, tror jag såg dig i Viridian City, sa killen och kollade på Mjauu.
    - Ja, jag minns dig. Jag heter Mjauu, sa Mjauu och sträckte fram sin hand.
    - Patrik, men kalla mig Patte, sa Patte och de skakade hand.
    - Jag är Hanna, jag är kusin till gymledaren i Cerulean City, Misty, sa Hanna.
    - Hon är från Johto, du vet regionen väst om Kantoregionen, visst?, frågade Patte och Mjauu nickade.
    - Kan ni vänta här? Jag måste tillbaka till Viridian pokémon center, sa Hanna och började springa tillbaka till staden. Mjauu och Patte satte sig ner i skuggan under ett träd.
    - Har inte du några pokémon, frågade Mjauu Patte för att bryta tystnaden.
    - Jo men hade dem i min väska som jag tappade när jag sprang innan.
    - Får jag se?, frågade Mjauu och Patte tog fram tre bollar och kastade dem.
    - Slugma, Eevee, Growlithe, kör! Mjauu tog fram sin pokédex och sökte på de alla.
    - ”Slugma, lava pokémon. Slugma sover aldrig, om den slutar röra sig så skulle lavan svalna.”
    - ”Eevee, utvecklings pokémon. Eevee genetiska kod är oregelbunden och kan utvecklas med hjälp av stenar”
    - ”Growlithe, valp pokémon. Growlithe är väldigt beskyddande.”
    - Vad coola de är, jag har just nu bara min Cubone och Poliwag. Jag ska till Pewter City för min första gymstrid. Vart ska du?
    - Kan jag få följa med? Jag har ingen jag känner är här mer än du och Hanna, vi kanske ska resa ihop?
    - Låter bra, jag skulle behöva lite mer sällskap än bara mina pokémons. Mjauu och Patte fick se Hanna komma springande mot dem och de reste sig upp.
    - Jag är klar, ska vi gå?, frågade Hanna och de andra nickade. Patte och Mjauu kallade tillbaka sina pokémon och de gick in i Viridian Forest.

Fortsättning följer...

Cirkel visar var Mjauu är i Kanto!
    Senast redigerad av mjau den 11-08-20 klockan 17:17

Senior Member King of Dooms avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

"Patte" blev tydligen censurerat
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Reg.datum
    Jun 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av King of Doom Visa inlägg
    "Patte" blev tydligen censurerat
    hahahaha, oj, visste inte ifall jag skulle ha pAtte eller pUtte men jag byter nu xD

Senior Member hannaiscrazeys avatar
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard

yay!
    I'm the happiest girl in the world because of you
    Oscar

Senior Member Will98s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard

Får jag va me?

Senior Member henkeeXXs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard

bra skriver mjau
    Who can catch lightning in a bottle? Set fire to water?
    Comin' out the nozzle on the fire hose, flier than swatters?
    Cinderella man!
    There's a storm comin' that the weather man couldn't predict,
    I start the bug prick, you better flee cause I get tricked..

Reg.datum
    Jun 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Will98 Visa inlägg
    Får jag va me?
    får se... Som sagt har jag skrivit 4 delar... kanske blir det mellan 50 till 100..

Sidan 2 av 25 FörstaFörsta 123412 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta