Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 41 till 50 av 50

Ämne: Släggor som brann

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av lenaberg Visa inlägg
    Tid är pengar eller råvaror i det här fallet. Om man får 3000/h eller 1000/h*3 gör samma resursmängd.

De borde självklart göra sitt till huruvida det finns 3ggr så många spelare. Server 1,2 och 3 ligger på 2000 spelare nu när jag kikade (räknar inte s5 eftersom jag tror alla testar t4 helt enkelt).
    Där om någonstans ligger förklaring till mindre trupper på en svensk server men får man upp ett block på samma antal spelare på slow som på speed borde det vara samma mängd def eller så sätter vetet gränsen eftersom tiden är inrelevant (gubbarna äter lika mycket på alla servrar).
    Ja, tiden är irrelevant. Först skriver du att den inte är det, sen skriver du att den är det?

Man har 3x så mkt vete. Deffbyggnad har nästan ingenting med träningstider att göra, handlar bara om mängd trupper man kan föda. Ett bra konto på slow har 200k - ett bra på speed 500-600k - under EG då alltså. Att bygga tex nästan 1 miljon deff som många konton gör på speed är ju omöjligt på slow då man nästan aldrig kan överstiga timprod på 350k.
    Se2 (nr2): Byggmark, ~DH~
    Se7 (nr1): Red Wine, RPx
    Se1 (nr3): Lampard, hTs
    Se4 (nr2): Nottsan, FA (lyxco!)
    Se2 (nr3): Eirene, -Ros- (Vinnare offrank) (scrolla!)
    Se3 (nr3): Groundbuilder, Awesome
    Sez (nr10): Enola Gay, Team Skärpning
    Se1 (nr5): Omar little, offrekord med nätta 800k eller något.

Senior Member jaackies avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

Tid är pengar eller råvaror i det här fallet. Om man får 3000/h eller 1000/h*3 gör samma resursmängd.
    Nej, knappast.
    Ta ett top40 konto på denna speed:
    råvaruproduktion per timme 1269504 (med n18 fält och 40 byar)

Och jämför med mitt s2 konto (med n18 fält och 30 byar)
    råvaruproduktion per timme 255459

På slow brukar oftast de absolut största popparna hamna på ca 40 byar.. på speed hamnar jämlikarna på 55-75 byar (beroende på herman )

"Tid är pengar eller råvaror" stämmer inte.
    Arkiv:
    S1(5) Velites (OpK) Park/deffkonto
    Dk3(3): Taitas (Blood-S) http://travian-reports.net/dk/report/140233d8600
    S1(4): Paradise (Kaos) Släggrekord!
    S2(4): Topboys (SSB) Vinnare Offrank
    S2(3): Austin Powers (LCN/-ROS-) http://travian-reports.net/se/report/497148fe74c
    S5(2): Frukta (NN) Min första server (med hjelm)
    Sez(7): Nuls (FM) http://travian-reports.net/se/raport.php?id=23556275e7b
    S4(3): Taengmo (HRA) VU-konto
    Dk3(2): Nuklear (Pi) Offkonto
    S3(3): Pärlan (ANGEELS) Offkonto

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av byggmark Visa inlägg
    Ja, tiden är irrelevant. Först skriver du att den inte är det, sen skriver du att den är det?

Man har 3x så mkt vete. Deffbyggnad har nästan ingenting med träningstider att göra, handlar bara om mängd trupper man kan föda. Ett bra konto på slow har 200k - ett bra på speed 500-600k - under EG då alltså. Att bygga tex nästan 1 miljon deff som många konton gör på speed är ju omöjligt på slow då man nästan aldrig kan överstiga timprod på 350k.
    Så tar du orden ur mun på mig!

Standard

Korrekt. Men vad de menar (de suger bara på att uttrycka det) tror jag är att 500k veteback på slow skulle motsvara ungefär 1.5 miljoner på speed (vilket inte heller riktigt stämmer då farmningsinkomsten hur man än vill räkna är inte är 3x högre på speed - samtidigt som att det är fullt möjligt att med lite planering trycka ut långt över 100 byar på slow utan att förlora allt för mycket inkomst till fester.). Inte att råvaruproduktionen så sett är lägre över tid.

Att bygga tex nästan 1 miljon deff som många konton gör på speed är ju omöjligt på slow då man nästan aldrig kan överstiga timprod på 350k.
    BS-detectorn ger utslag.. Vet vad du försöker säga. Men du använder dig av en lögn för att ta dig dit.
    Senast redigerad av kanser den 11-03-15 klockan 15:40

Standard

Kan inte låta bli att notera att det diskuteras hej vilt om huruvida vi valt att bygga kattas till släggan........
    Vill bara svara med att säga att vi tyckte 30 k bräckor skulle räcka. Resten hade liksom bara varit "show off". Sen är det förbannat drygt att bara köa bräckor.......ombyte förnöjer som det heter! Efter månader av bräckor var det en aning skoj att se kattas i köerna. Dessutom tror jag att om den kommit fram hade det blivit en snygg smäll......

Slutligen vill jag bara poängtera till dem som envisas med att tro att AjabajaAlfons enbart är en "han".....där fanns i allra högsta grad en "hon" på det kontot......

Dessutom stort tack till Castor som sez 7 lärde oss bygga på "rätt" sätt!
    Sez 2: Mammamia1| HH-NVA
    Sez 3: Mammamia1| HH-NVA
    Sez 5: Segimer |TBAE/ OS
    Sez 7: Consolida| CERES
    Sez 8: InYourFace | VC
    Sez10: AjabajaAlfons | TP

Standard

Citat Ursprungligen postat av Segimer Visa inlägg
    Kan inte låta bli att notera att det diskuteras hej vilt om huruvida vi valt att bygga kattas till släggan........
    Vill bara svara med att säga att vi tyckte 30 k bräckor skulle räcka. Resten hade liksom bara varit "show off". Sen är det förbannat drygt att bara köa bräckor.......ombyte förnöjer som det heter! Efter månader av bräckor var det en aning skoj att se kattas i köerna. Dessutom tror jag att om den kommit fram hade det blivit en snygg smäll......

Slutligen vill jag bara poängtera till dem som envisas med att tro att AjabajaAlfons enbart är en "han".....där fanns i allra högsta grad en "hon" på det kontot......

Dessutom stort tack till Castor som sez 7 lärde oss bygga på "rätt" sätt!

Ja och vårt mål va att slå bräckrekordet som fanns (då utan tränarens artefakt) vilket vi lyckades med. Sen om den kommer räknas det vet vi inte men den blev större.
    Sez:2 Ajabajaalfons / LoTR & HH
    Sez:3 Ajabajaalfons / HH-NVA
    Sez:4 Ledig
    Sez:5 Segimer / TBAE / OS
    Sez:6 Ledig
    Sez:7 Consolida / Ceres
    Sez:8 3-2-1-Backstab---->In your face.
    Sez:9 Spöket Laban /eVil
    Sez:10 AjabajaAlfons /TP

Senior Member FroliNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Consolida Visa inlägg
    Ja och vårt mål va att slå bräckrekordet som fanns (då utan tränarens artefakt) vilket vi lyckades med. Sen om den kommer räknas det vet vi inte men den blev större.
    I attackpoäng ja, men kajsas bräcka hade ju 2,5k fler : p?
    SEZ 2: CanCeL - [BB]
    SEZ 3: flayan - !|Crowd VINST
    SEZ 4: Grande Formica - Nexus/AntiCimexVINSTLVL 100
    SEZ 5: Pingu Pingvin - JOP
    SEZ 7: SKÄRPNING! - Rädda.. VINST
    SEZ 8: TÜRKSTARS_88
    SEZ 9: OhhBABY! - JOP
    SEZ 10: Satan Rock Fest - SKÄRP ER!
    com6: ALV&FRO Inc - Wild*R
    SEZ 11: GG LättGIBBAT! - AF
    com3(v. 2.5): Elvis Presley - DAS
    SEZ 14: Feed Me
    SEZ 15: Villemannen - ~OSF~ #FIKA

Ner med lergroparna.

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av kanser Visa inlägg
    Korrekt. Men vad de menar (de suger bara på att uttrycka det) tror jag är att 500k veteback på slow skulle motsvara ungefär 1.5 miljoner på speed (vilket inte heller riktigt stämmer då farmningsinkomsten hur man än vill räkna är inte är 3x högre på speed - samtidigt som att det är fullt möjligt att med lite planering trycka ut långt över 100 byar på slow utan att förlora allt för mycket inkomst till fester.). Inte att råvaruproduktionen så sett är lägre över tid.

BS-detectorn ger utslag.. Vet vad du försöker säga. Men du använder dig av en lögn för att ta dig dit.
    Hahahahahahahahahahaha. Jo. Klart man kan trycka ut långt över 100 byar på slow. Och klart man farmar järnet med falanxer och på så sätt täcker upp ett veteback på 500k. Låter logiskt.

KP genom fester och byggnader är 3 ggr så dyrt (räknat på kp som krävs per by kontra rv/kp) på slow. Det är dessutom tekniskt omöjligt att få ihop så mkt kp. Oavsett rv-förlust. Så mkt för BS.

Standard

Hahahahahahahahahahaha. Jo. Klart man kan trycka ut långt över 100 byar på slow. Och klart man farmar järnet med falanxer och på så sätt täcker upp ett veteback på 500k. Låter logiskt.

KP genom fester och byggnader är 3 ggr så dyrt (räknat på kp som krävs per by kontra rv/kp) på slow. Det är dessutom tekniskt omöjligt att få ihop så mkt kp. Oavsett rv-förlust. Så mkt för BS.
    Tänker faktiskt inte dividera det här vidare något större med dig. Du kan sitta och fantisera bäst du än känner i din övertygelse att du har rätt, men på något vis så har folk ändå lyckats med allt det jag beskriver.
    Lämnar dig med en enda tanke, och jag uppmanar dig att faktiskt ta upp räknehäftet och kika närmare på det innan du bestämmer dig för vad som är möjligt och ej.
    Byggnadernas kulturpoängsproduktion är någonstans strax under 3x högre på slow än speed.

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av kanser Visa inlägg
    Tänker faktiskt inte dividera det här vidare något större med dig. Du kan sitta och fantisera bäst du än känner i din övertygelse att du har rätt, men på något vis så har folk ändå lyckats med allt det jag beskriver.
    Lämnar dig med en enda tanke, och jag uppmanar dig att faktiskt ta upp räknehäftet och kika närmare på det innan du bestämmer dig för vad som är möjligt och ej.
    Byggnadernas kulturpoängsproduktion är någonstans strax under 3x högre på slow än speed.
    Men vad är det inte du förstår? Det krävs ju 3x så mkt kp (lite drygt tom!) för att få ny by! Alltså kostar byggnaderna mindre kontra produktionen på speed och ger tom mer kp än på slow. Herregud.

För att förklara kan jag ge dig kp-nivåerna för 100 byar:

Slow: 62242000, speed: 20747200

Detta ger alltså att oavsett hur du bygger så får du kp till fler byar på en tredjedel av tiden och därför även mer än 3x högre timproduktion.

Glasklart nu?

Det är tekniskt MYCKET lättare att få 100 byar på speed än på slow. Tog kanske i lite när jag skrev att det var omöjligt tidigare, om man lyckas farma in kanske 100 miljoner i veckan på slow så kan det gå, förutsatt att man gör det med väldigt lite trupp, men ingen har någonsin varit nära (antar att du snart lägger in en bild på fransmannen med 126 byar - men det var ingen normal server sett till längd, och mig veterligen även en 2,5-server med andra kp-gränser än vad jag pratar om).
    Senast redigerad av byggmark den 11-03-15 klockan 18:17

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Regler för att posta