Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 45

Ämne: Hjälten Diskriminerande eller?

Senior Member falcon93s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Starchild Visa inlägg
    Hej..

Jag vet att spelet bara är en beta version eller?

men tycker det är väldigt synd att när man nu kan välja hur hjälten ser ut.

att

1. Det är bara män.. Många spelare är faktiskt kvinnor trot eller ej.. och det finns många hjältar och krigare över historien som faktiskt är kvinnor.

2. Hårfärg. Finns inget rum för att få vara rödhårig men blond svarthårig och tre sorters brun funkar?

3. Hudfärg. finns bara såkallade kaukasiska hjältar, finns väl hjältar i andra hudfärg också..

nåväl nu har jag sagt vad jag tycker.
    Tanken bakom att inte skriva mail direkt till admin är väl för att jag antar att de inte ändrar något ifall 1 person tycker det..
    Men om flera..
    så kanske?

Vad tycker ni?
    Citat Ursprungligen postat av spykee Visa inlägg
    En minde åsikt om alla påpekanden om alternativens koppling till nationaliteterna:
    Vem har sagt att hjälten inte kan råka vara utlänning?
    Om jag bara får lägga min åsikt här:

Är det egentligen viktigt om hjälten är man eller kvinna, färgad eller inte? Det viktiga är väl spelkänslan? Den ni ber om här kommer konvertera Travian till The Sims.
    Fattas bara att någon kommer på att man ska kunna byta kläder på hjälten också. Detta känns inte ok. Iaf inte i ett krigsspel.

Varför är hjälten i manlig karaktär?
    Svar: Mannen symboliserar strid, styrka och mod. Så har det alltid varit. Kolla tillbaks när vi var apor, kolla på alla djur. Skulle ju vara väldigt lustigt om huvudkaraktären i Gladiator, Rambo osv. var en kvinnlig karaktär...

Så det har inget att göra med könsdiskriminering att göra...
    Senast redigerad av falcon93 den 11-03-12 klockan 22:30

"Galler måste tuffa till sig lite... Herregud, titta bara på Druidryttaren, han ser ju ut som en trollkarl på en ponny!"
    "Jag har 10 klubbor, några är röda och resten är gröna!"

Senior Member Twilices avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

falcon93 borde lära sig lite mer om Lejon om han tycker att det är hannarna som står för strid inom djurvärlden.
    Vill du spela travian i sverige?
    Klicka Här!

Member Tixuzs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Jag tycker det är viktigt - varför bara män?
    "men det hör inte hemma i ett krigsspel... " Varför hör det inte hemma?, mannens förtryck av kvinnan skall bekämpas - överallt.
    "The question is not, wether you are paranoid, but wether you are paranoid enough.''

Senior Member falcon93s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tixuz Visa inlägg
    Jag tycker det är viktigt - varför bara män?
    "men det hör inte hemma i ett krigsspel... " Varför hör det inte hemma?, mannens förtryck av kvinnan skall bekämpas - överallt.
    Det är inget förtryck... Herregud, det är så det ska vara. Mannen är symboliskt personen som försvarar sin kvinna, inte tvärt om...
    Det är inte heller mannens förtryck mot kvinnan (vet inte var du fått det ifrån), i verkligheten ska män och kvinnor kunna ha samma förutsättningar som t.ex. arbete, lön, ledighet osv, Men i spel och film är detta symboliskt.

Mannen representerar den modiga, starka och krigande karaktären. Han tar sig fram med strid.
    Kvinnan representerar den smarta, smidiga och "sexiga" karaktären. Hon tar sig fram med charm.

Jag förstår hur du menar, men tiden som programmerarna/grafikerna på Travian Games skulle lägga på detta kan användas till något som kommer bli mycket bättre... Isåfall kan vi väl gå in på människans förtryck mot djuren också? Eller bryr du dig inte om dem stackars djuren i T4? Tänk vad många råttor som dött under alla dessa år?

"Galler måste tuffa till sig lite... Herregud, titta bara på Druidryttaren, han ser ju ut som en trollkarl på en ponny!"
    "Jag har 10 klubbor, några är röda och resten är gröna!"

Senior Member skanskans avatar
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Dom som tycker att hjälten ska kunna vara tjej också tucker ni att alla trupper man har igentligen ska kunna ändras till kvinnliga bilder också?
    Sluta inte när det går dåligt, Sluta när det går som bäst.

Banned
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Tink
    Beträffande hudfärg så är de anpassat till de tre stammar som Travian har och de är trots allt den hudfärg som är närmast. Om det är rätt eller fel att så kategoriskt hålla på det låter jag vara osagt.
    Några av dom stora härförarna och även nån Kejsare sammt soldater i den Romerska Armen var svarta Afrikaner

Senior Member Ragatan the one and onlys avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Varhelst jag lägger min hatt (har ingen hatt) på Närkeslätten

Standard

Citat Ursprungligen postat av skanskan Visa inlägg
    Dom som tycker att hjälten ska kunna vara tjej också tucker ni att alla trupper man har igentligen ska kunna ändras till kvinnliga bilder också?
    Ja, varför inte. Det tycker jag vore ypperligt. Då det som sagt var, BEVISLIGEN finns VÄLDIGT mkt kvinnlig fägring bland travianspelarna, både på servrar, storforum och på skypechatter.

Så det vore väl inte för mycket begärt?

LITE, men bara LITE off-topic. För en framtida diskussion på exempelvis det mer lämpade forumet Forum Romanum. Jag kan rekommendera en bok, som faktiskt använts mkt i skolan för så där 20-25 år sen.

Egalias Döttrar av Gerd Brantenberg

I Egalias döttrar berättas historien om pojken Petronius som växer upp i staden Egalsund i landet Egalia. Där kvinnorna på morgonen läser tidningen, pussar mannen på kinden och går till jobbet, medan männen oroar sig över barn, hem och huruvida de kommer ha råd med en ny särk till sin frus nästa firmafest.

Den unge Petronius högsta dröm är att få bli sjökvinna. Tanken om äkta kärlek och en kvinna som tar hand om honom svävar i bakhuvudet men främst lockar havet. Egalias döttrar är en roman om hur Petronius bryter sig loss från de rådande kvinnonormerna, går med i en maskuliniströrelse och försöker skapa ett nytt samhälle där alla är lika värda.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Egalias_d%C3%B6ttrar

/Rag. the one and only
    På s3 är jag en peppad Rag , sen finns jag ju på sez också då...

Senior Member Sonnys avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Krypet Visa inlägg
    Några av dom stora härförarna och även nån Kejsare sammt soldater i den Romerska Armen var svarta Afrikaner
    Nu sa de Romare.
    Romare och erövrade provinser är två skiljda saker
    Jag är riktigt vild!

Nyligen avslutade:
    Sez 20: KebabPanda
    S1: Turkisk Peppar - "DjungelVrål" var härskare över det största personliga riket, följt av "Turkisk Peppar" och "Polly". "Turkisk Peppar" slaktade mer än någon annan, och var den starkaste, mest skräckinjagande befälhavaren.
    TT kval: Speciella
    S2: Jotten, kastat på mig i EG, MYSA <3

Nuvarande:
    TT-Finals - Illicit (Support konto)

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Spam, påhopp och annat trams raderat. Skärpning!

Senior Member Tinks avatar
    Reg.datum
    Nov 2006

Standard

Jag säger bara, Jeanne d’Arc, mer hjältinna än så är svårt att bli. Hon överglänser vilken hjälte som helst, och att önska kvinnliga hjältinnor i spelet är med andra ord fullt legitimt, eftersom det finns både hjältar och hjältinnor i vår historia från den eran.

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... sistasista

Regler för att posta