Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 sistasista
Visar resultat 41 till 50 av 54

Ämne: Nomineringar - Kommentarer

Senior Member Safirens avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Deodorant Visa inlägg
    ja vi kan gärna ta nästa punkt !

O vad i he****e menar du med det ? Manipulerat till sig artefakter ?

Inte oväntat att få en kommentar från dig om detta. Men egentligen ska du inte fråga mig utan de i vars allianser ni var medlemmar när artefakterna togs.

Jag vet inte om jag riktigt köper den här idén med att ni har haft en egen allians uppdelat på andra allianser och att alla borde begripit att ni hörde ihop hela tiden. Dessutom har ni absolut inte spionerat utan kört rakt och ärligt uppfattar jag det som att ni menar? Ursäkta mig, men jag tror inte den synen på ert agerande delas av alla.

Men som sagt. Det vore ju intressant att få höra hur andra uppfattar det här. Har t ex Chang varit informerad om att vissa av hans medlemmar inte varit hans medlemmar?

Godnatt.

A newspaper about Travian since 2009

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Safiren Visa inlägg
    Inte oväntat att få en kommentar från dig om detta. Men egentligen ska du inte fråga mig utan de i vars allianser ni var medlemmar när artefakterna togs.

Jag vet inte om jag riktigt köper den här idén med att ni har haft en egen allians uppdelat på andra allianser och att alla borde begripit att ni hörde ihop hela tiden. Dessutom har ni absolut inte spionerat utan kört rakt och ärligt uppfattar jag det som att ni menar? Ursäkta mig, men jag tror inte den synen på ert agerande delas av alla.

Men som sagt. Det vore ju intressant att få höra hur andra uppfattar det här. Har t ex Chang varit informerad om att vissa av hans medlemmar inte varit hans medlemmar?

Godnatt.
    Upprepar frågan igen om den var svår att fatta, vad menar du med att MANIPULERA till sig artefakter ? Har du överhuvudtaget nån aning om hur vår artefaktplanering såg ut ? Att alla konton inte var i samma allians har nada med det att göra, fanns ingen planering från allianserna ifråga att nåt att *våra* konton ingick i deras planering, så plz nu har du slängt ur dig en riktig groda i vanlig ordning men eftersom du väljer att lägga det i ett allmänt forum under dig egen privata signatur så får du vara så snäll att förklara exakt vad du menar oxå . Huruvida Chang eller nån alliansledare på hela servern vart informerade om att vissa medlemmar hade annan tillhörighet har inget med ditt påhopp om manipuleringar att göra.
    Senast redigerad av Deodorant den 11-03-13 klockan 02:55
    Avslutade
    Sez10 Enola Gay|SKÄRP ER!
    Sez11 Nelly Be In...?|AF
    S1 Auxilia|OpK-> Risplockarn|HBO
    Com7 CAPTAIN OBVIOUS
    Com3 Nirvana|DAS-classic v.2.5
    Sez 14 Feed Me|SkärpEr!

Pågående
    Com3 Classic 3.6 Walter White|Sutra

Senior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Bästa manipulatör: Lär väl inte vara några andra än gänget i det som senare blev SKÄRP ER! En allians med det ovanliga greppet att dela upp sig själva hos andra allianser och att genom diverse manipulationer kapa åt sig flera av de större artefakterna. Se även ovanstående punkt.r. Har t ex Chang varit informerad om att vissa av hans medlemmar inte varit hans medlemmar?
    Väldigt märkligt uttalande då vi svepte alla våra artefakter utom en liten diet och en liten BP själva. Vi hade två konton vars huvuduppgift var att förse alliansen med artefakter (Juristen och Tack för senast).

Anledningen till att vi spred ut oss i olika allianser var mest för att det skulle bli lättare att försvara släggkontona. Om någon skulle fått för sig försöka stjäla offbyn för satan skulle vi sluppit fejks mot deff kontona = mindre byar att deffa vid anfall.

Tack för nomineringen, behöver inte vara negativt menat.
    sez2: BARBABARN - Nexus
    sez7: Mormor - Rädda..
    sez10: Tack för senast - SKÄRP ER!
    sez11: GG LättGIBBAT! - Akta Fogel!

Senior Member
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av karlenn Visa inlägg
    Väldigt märkligt uttalande då vi svepte alla våra artefakter utom en liten diet och en liten BP själva. Vi hade två konton vars huvuduppgift var att förse alliansen med artefakter (Juristen och Tack för senast).

Anledningen till att vi spred ut oss i olika allianser var mest för att det skulle bli lättare att försvara släggkontona. Om någon skulle fått för sig försöka stjäla offbyn för satan skulle vi sluppit fejks mot deff kontona = mindre byar att deffa vid anfall.

Tack för nomineringen, behöver inte vara negativt menat.
    Ni lär väl antagligen valt att placera er i allianser som skulle kunna vara potentiella hot mot satans släggby? Hade bara varit dumt att att påstå annat
    Har inget emot det btw.
    spelar:
    sez
    s.3
    HoN
    bingo
    dotA
    c.s 1.6
    WoW
    teeworld
    poker
    hängagubben

Senior Member OlderMazes avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av .senapsgas. Visa inlägg
    Ni lär väl antagligen valt att placera er i allianser som skulle kunna vara potentiella hot mot satans släggby? Hade bara varit dumt att att påstå annat
    Har inget emot det btw.
    Nej, vi såg aldrig TP eller någon annan allians vi hade insyn i som något hot. I alla fall inte jag.
    TEAM SKÄRPNING

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

MvP (Most valuble Player):
    Psyche pga att hon slog ut så många släggor som kunde påverkat EG. + att hon allmänt terrad väldans många olika allianser. Visserligen inte så svårt med alla spioner i diverse allianser :P

Bäst offensivt:ah jo.. finns la inget o säga mer än Psyche med Hannish i spetsen.. Bello, Fridah o sittern.. puss på er! . Tyvärr hade dom lite svårt att anfalla när dom inte visste onlinetiderna. Men det är ju fint när man kan sitta o kolla i allyöversikten vem som är online :P

[B]Respekt åt: Castor som lyckas få många att tro på allt snacket

Bästa team:Psyche+Custodian.. för att de orkar fuska sig igenom en hel runda :S

Så här kommer jag minnas sez10:Som den största gnäll o gnöl-rundan jag varit med om ever.. tyvärr. Speciellt när Castor gnällde när Psykes största offby nollades. Du vet den där som bara innehöll 6k off.. Riktigt najs att bara ha 6k off i en by man inte attackerat nån med. En by som innehåller stora baracker o stort stall. I en by man deffar med 500k deff... :P

Banned
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av 176-761 Visa inlägg
    MvP (Most valuble Player):
    Psyche pga att hon slog ut så många släggor som kunde påverkat EG. + att hon allmänt terrad väldans många olika allianser. Visserligen inte så svårt med alla spioner i diverse allianser :P

Bäst offensivt:ah jo.. finns la inget o säga mer än Psyche med Hannish i spetsen.. Bello, Fridah o sittern.. puss på er! . Tyvärr hade dom lite svårt att anfalla när dom inte visste onlinetiderna. Men det är ju fint när man kan sitta o kolla i allyöversikten vem som är online :P

[B]Respekt åt: Castor som lyckas få många att tro på allt snacket

Bästa team:Psyche+Custodian.. för att de orkar fuska sig igenom en hel runda :S

Så här kommer jag minnas sez10:Som den största gnäll o gnöl-rundan jag varit med om ever.. tyvärr. Speciellt när Castor gnällde när Psykes största offby nollades. Du vet den där som bara innehöll 6k off.. Riktigt najs att bara ha 6k off i en by man inte attackerat nån med. En by som innehåller stora baracker o stort stall. I en by man deffar med 500k deff... :P

Oj, lite rolig nominering
    Får se om ni har lite kurage till att svara på detta, vem talar jag med föresten? Är det Judge eller Lilla?

Kan du inte förklara hur det fuskats?
    Vart har vi spionerat?

Och vet du varför man klämmer in 500k def i en by som anfalls o chansar på att det kommer skarpt(skulle gjort detsamma på en suport by)?
    Ni anföll en by som låg 1 ruta ifrån Carla och 10 rutor från Elof, vardera konto inehöll 350k def

Förövrigt kan man kolla när byn grundades, kan ge en viss indikation på att den inte hade en stor off, att den innehöll en Unik Artefakt med kanske?
    Senast redigerad av Krypet den 11-03-13 klockan 14:33

Senior Member _asmodean_s avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Vill bara inflika att jag defenitivt förstår Safirens tänk. Hade jag varit i exempelvis Changs skor (förutsatt att han inte visste något) hade jag förmodligen kännt mig jävligt lurad av allt detta. Ska bli intressant att se vilka reprissalier som kommer bli resultatet av detta i framtiden.

Tycker inte folk ska dölja att de använde infon de fick från sina temporära allianser till att skydda satans slägga. Har svår att tro att alla gapkäftar som håller till här på forumet skulle hålla tyst om något sådant.

Anyway, who cares?
    //the one and only, Asmodean

Sez1: Asmodean - G2L
    Sez2: Asmodean
    Sez3: Ishamael - Crowd
    Sez4: SPQR - AiCi
    Sez5: Städarna - DX-AL
    Sez6: Asmodean (raderade i förtid) - UWS
    Sez7: The League - SAGA, senare Mupp-SW
    Sez8: Demon Gods - Crowd
    Sez9: Kali - GYMS
    Sez10: Cruella De Vill - Disney
    Sez11: Lone Starr - #1
    Sez14: Monarkerna - Tok

Usx - Almighty Thor - [North]
    Com2x - Sidrius Dx

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av _asmodean_ Visa inlägg
    Vill bara inflika att jag defenitivt förstår Safirens tänk. Hade jag varit i exempelvis Changs skor (förutsatt att han inte visste något) hade jag förmodligen kännt mig jävligt lurad av allt detta. Ska bli intressant att se vilka reprissalier som kommer bli resultatet av detta i framtiden.

Tycker inte folk ska dölja att de använde infon de fick från sina temporära allianser till att skydda satans slägga. Har svår att tro att alla gapkäftar som håller till här på forumet skulle hålla tyst om något sådant.

Anyway, who cares?
    Givetvis är folk sura för att vi fanns i *deras* allianser osv, np att fatta det. Att sen dra det till att vi manipulerat till oss artefakter är ju inte riktigt samma sak, eller hur ? Vi gick på dom artefakter vi ville ha, var snabbast dit och tog dom. Vilka vi ville ha var samma oavsett vad alla andra ville ha
    Avslutade
    Sez10 Enola Gay|SKÄRP ER!
    Sez11 Nelly Be In...?|AF
    S1 Auxilia|OpK-> Risplockarn|HBO
    Com7 CAPTAIN OBVIOUS
    Com3 Nirvana|DAS-classic v.2.5
    Sez 14 Feed Me|SkärpEr!

Pågående
    Com3 Classic 3.6 Walter White|Sutra

Standard

Godnatt.
    Du är ju ute cyklar på en åker

Syftet har inte varit att spionera överhuvudtaget, allt handla om att gå med i en hyffsat stark allians för att minimera attacker mot sig eftersom mitt jobb gick ut på att bygga deff, samt artefakt svep, och för att överleva och slippa massa attacker som dödar af svep o deff i onödan så låg TP närmast och därav valet. såklart försökte vi ju även att sprida ut oss i fler allys, inte för att spionera utan för att minimera att det gick att sammankoppla oss, vissreligen. Tror du att jag hade varit välkommen om jag sagt till Chang att jag sammarbetade med SRF ?

Sedan så avslöjade ju inte TP chatten speciellt mycket heller, inte ens i MM . . . och för den delen inte ens intresserat mig v att sysselsätta mig med att spionera i det syftet som ni tror...

Om jag sedan har svept artefakter och hämtat artefakter åt mina vänner osv, vad har det med saken att göra? Om jag tar en tränare, vad har det med alliansen som man är med i att göra? det är mitt peronliga val. Inte fan hade ja gett bort tränaren eller dieten til någon annan i alliansen om tanken var att jag skulle ha dem själv?

Om du inte vet det så har jag även hjälpt till med deff, råisar osv till andra i TP...

Mission completed!

Evuuul @ Julbord

Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 sistasista

Regler för att posta