Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 41 till 46 av 46

Ämne: Översättningar/Språkfel

Standard

Hej Meldende!

Tack för att du rapporterade detta.

"Komer" är ändrat till "kommer" och kommer att synas i nästa språkexport av spelet.

Vad gäller "för nuvarande" och "för närvarande" så är det synonymer så det får stå kvar.

Må gott!

//Amaris

För nuvarande är inte korrekt svenska, det ska vara för närvarande

/sabina

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av sabina555 Visa inlägg
    Hej Meldende!

Tack för att du rapporterade detta.

"Komer" är ändrat till "kommer" och kommer att synas i nästa språkexport av spelet.

Vad gäller "för nuvarande" och "för närvarande" så är det synonymer så det får stå kvar.

Må gott!

//Amaris

För nuvarande är inte korrekt svenska, det ska vara för närvarande

/sabina
    Efter att ha rådfrågat SAOL så tycks faktiskt för nuvarande fungera alldeles utmärkt. Enligt SAOL; "närvarande adj. oböjl. som finns på plats; nuvarande; för n. nu; i n. stund"

Senior Member Travianers avatar
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

"Def-Bonus. Ökar den defensiva styrkan hos alla dina attackerande trupper som åtföljs av din hjälte."

Det är inte ett språkfel men det är förvirrande med tanke på att trupperna inte attackerar utan skyddar din by mot anfallande.
    "They say you die twice. One time when you stop breathing and a second time, a bit later on, when somebody says your name for the last time.”
    Banksy

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

När man i huvudstaden går in och ska bygga kan man läsa detta under stenhuggarbyggnaden:

Bonusen läggs till alla byggnader, oavsett råvarufält, byggnader eller mur.
    Jag vet inte vilket språk detta är, bara att det inte är svenska. Grammatiken är så uppåt väggarna fel att det är omöjligt förstå innebörden.

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard Inkonsekvens i Hjältens Egendom (Empire)

När jag kollade in i hjältens egendom såg jag att det där fanns en inkonsekvens i vad byggnaden kallas.

Hjältens EGENDOM Nivå 2

I hjältens EGENDOM kan du träna upp en hjälte och vid byggnadsnivå 10 börja annektera oaser i din omgivning. Därmed ökar råvaruproduktionen i din by.

Annekterad oas

1. Nästa oas från Hjältens BONING 10
    2. Nästa oas från Hjältens BONING 15
    3. Nästa oas från Hjältens BONING 20

Ibland heter byggnaden alltså Hjältens Egendom och ibland Hjältens Boning. Det vore snyggt om det åtgärdades.

Administratör Stellaminis avatar
    Reg.datum
    Sep 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av Neya Visa inlägg
    När jag kollade in i hjältens egendom såg jag att det där fanns en inkonsekvens i vad byggnaden kallas.

Ibland heter byggnaden alltså Hjältens Egendom och ibland Hjältens Boning. Det vore snyggt om det åtgärdades.
    Tack för dina synpunkter!

CM Snakedog har underrättats och har åtgärdat detta. Ändringarna kommer att läsas in i spelet inom en snar framtid.

//Stellamini

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Tags for this Thread

Regler för att posta