Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Egen webbläsare

Senior Member falcon93s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tink Visa inlägg
    Travian skall spelas med en omodifierad webläsare, och det är inte de du beskriver. Så länge inte reglerna ändras så kommer det med andra ord att vara ett regelbrott
    Jag förstår hur du menar, och sålänge det inte är tillåtet, kommer jag inte ens börja programmera en

Men vad är det som gör den "modifierad", är det att jag programmerat den själv eller att den innehåller farmningslista?

"Galler måste tuffa till sig lite... Herregud, titta bara på Druidryttaren, han ser ju ut som en trollkarl på en ponny!"
    "Jag har 10 klubbor, några är röda och resten är gröna!"

Multihunter Manager Nordiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av falcon93 Visa inlägg
    Jag förstår hur du menar, och sålänge det inte är tillåtet, kommer jag inte ens börja programmera en

Men vad är det som gör den "modifierad", är det att jag programmerat den själv eller att den innehåller farmningslista?
    Det är väl lite både ock, syftet med den är ju att underlätta ditt travianspelande. Finns tillägg till webbläsare idag som inte är några script, men som förändrar layouten på diverse sätt, dessa är inte heller tillåtna. Sedan att skapa en farmningslista kan ju tom räknas som konkurrerande verksamhet då detta finns i guldklubben. Man kan lägga till favoritfarmer, få lite statistik osv.

Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nordis Visa inlägg
    Det är väl lite både ock, syftet med den är ju att underlätta ditt travianspelande. Finns tillägg till webbläsare idag som inte är några script, men som förändrar layouten på diverse sätt, dessa är inte heller tillåtna. Sedan att skapa en farmningslista kan ju tom räknas som konkurrerande verksamhet då detta finns i guldklubben. Man kan lägga till favoritfarmer, få lite statistik osv.
    Jag förstår hur du menar, kommer värken göra eller använda sålänge ni inte sagt att det är ok, bara så det är klart

Men alla webläsare har ju favoriter? Det är ju också konkurerande verksamhet isåfall? Skillnaden är bara att min webläsare skulle vara speciellt anpassad för travian, och grunden för favoriter är densamma som i alla webläsare, bara att det står "Farmer" istället för "Favoriter". Känns bara så drygt idag att behöva klicka Favoriter -> Map -> Genväg, istället för att bara klicka en gång Så skillnaden är väl minimal?

"Galler måste tuffa till sig lite... Herregud, titta bara på Druidryttaren, han ser ju ut som en trollkarl på en ponny!"

Member Crazy Monkeys avatar
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard

Eller hur, var går gränsen?

Det kan ju omöjligt vara om webbläsaren är en själv som har gjort eller inte?
    Jag menar, Någon gör ju faktiskt, Explorer, Firefox osv. Får dom isf inte spela Travian eller?
    eller är dom tilllåtna för att dom är offeciella? Jag menar, Bill Gates har väll ett barn som kanske gillar strategi spel?

Ett nytt år - Ett nytt forums konto.
    Samma gamla jag..

Inget Travian T4!

Senior Member
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Men alla webläsare har ju favoriter? Det är ju också konkurerande verksamhet isåfall? Skillnaden är bara att min webläsare skulle vara speciellt anpassad för travian, och grunden för favoriter är densamma som i alla webläsare, bara att det står "Farmer" istället för "Favoriter". Känns bara så drygt idag att behöva klicka Favoriter -> Map -> Genväg, istället för att bara klicka en gång Så skillnaden är väl minimal?
    Där säger du det själv: "Speciellt anpassad för travian".

Du kan ju använda google chrome där du har bokmärkerna framme hela tiden. Bara göra några mappar där o läggar in farmer.

Kommunist, snäll och en läskburk, det är vad jag är

Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zingoo Visa inlägg
    Där säger du det själv: "Speciellt anpassad för travian".

Du kan ju använda google chrome där du har bokmärkerna framme hela tiden. Bara göra några mappar där o läggar in farmer.
    Jo, med special anpassad för Travian menar jag att webbläsaren har utvecklade genvägar och funktioner för just Travian. T.ex. en länk lista på farmer på högersidan, ett fält för tillfälliga noterigar, en alarm-klocka som påminner om något vid en speciell tid eller kanske till och med någon sorts räknare för anfall eller trupphastighet

Så, det är ju en helt vanlig ren webläsare, men med funktioner som idag finns på separata stället

Ang. det med Chrome, kör med Internet Explorer nu, men är inte denna typ av webbläsare tillåten så kanske jag testar med Chrome

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

T.ex. en länk lista på farmer på högersidan, ett fält för tillfälliga noterigar, en alarm-klocka som påminner om något vid en speciell tid eller kanske till och med någon sorts räknare för anfall eller trupphastighet
    )
    Länklista på farmer finns i guldklubben, ett klick bort (länkar).
    Fält för tillfälliga noteringar finns under meddelanden, notiser (förutsatt att man har pluskonto).
    Alarmklocka har du antagligen i mobilen.
    Räknare för trupphastigheter, avstånd osv finns det gått om på Internet redan.

Förstår inte vad du ska med en egen webläsare till, allting finns redan - ett klick bort.
    sez2: oowhla // L-G
    sez3: Ryz // Crowd
    sez4: oowhla // DOW/SOF
    sez5: Zeus // DGDF
    sez6: Stealth // S-Soc
    sez7: Paus
    sez8: DumHest // DM
    sez9: Tingeling // SOPA!
    sez10: DumHest // V.V. (raderade pga stora stygga Crash)
    sez11: u mad? // AF http://forum.travian.se/showthread.p...l=1#post972348
    sez12: Drunken Monkey // [DM]
    sez13: Paus
    sez14: DumHestFeed Me // Skärp Er! http://travian-reports.net/se/report/2362281618d

Senior Member Poliperos avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Jo, med special anpassad för Travian menar jag att webbläsaren har utvecklade genvägar och funktioner för just Travian. T.ex. en länk lista på farmer på högersidan, ett fält för tillfälliga noterigar, en alarm-klocka som påminner om något vid en speciell tid eller kanske till och med någon sorts räknare för anfall eller trupphastighet
    Solklart att du inte får använda det. Hört talas om Plus-funktionen? Det är på ett ungefär den du beskriver här, med några tillägg och några saker som inte är med. Alltså är det ett regelbrott.

Så, det är ju en helt vanlig ren webläsare, men med funktioner som idag finns på separata stället
    Det är ju ingen ren webbläsare du beskriver eller? Den är ju anpassad för ett spel och inte bara helt vanlig utan extrafunktioner.

Ang. det med Chrome, kör med Internet Explorer nu, men är inte denna typ av webbläsare tillåten så kanske jag testar med Chrome
    Google Chrome är det bästa att köra med.
    Filosoferna - Polipero

Multihunter Manager Nordiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Crazy Monkey Visa inlägg
    Eller hur, var går gränsen?

Det kan ju omöjligt vara om webbläsaren är en själv som har gjort eller inte?
    Jag menar, Någon gör ju faktiskt, Explorer, Firefox osv. Får dom isf inte spela Travian eller?
    eller är dom tilllåtna för att dom är offeciella? Jag menar, Bill Gates har väll ett barn som kanske gillar strategi spel?
    Jo, men dessa är inte specialanpassade för Travian tex, FF har dock anpassade tillägg för travian, men som jag nämnde tidigare är inte dessa tillåtna. Skapar du en egen läsare med syftet att du tycker det skulle va kul att göra något eget att surfa runt med skulle jag kunna tänka mig (obs inget jag lämnar några garantier om) att det är okej, då det är vad som här tidigare kallats "ren webbläsare" alltså ingen specialanpassning åt något håll.
    Det Falcon skriver slutar alltid med att det på något vis ska underlätta hans travianspelande och att det är det som är syftet med hans skapande

Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nordis Visa inlägg
    Jo, men dessa är inte specialanpassade för Travian tex, FF har dock anpassade tillägg för travian, men som jag nämnde tidigare är inte dessa tillåtna. Skapar du en egen läsare med syftet att du tycker det skulle va kul att göra något eget att surfa runt med skulle jag kunna tänka mig (obs inget jag lämnar några garantier om) att det är okej, då det är vad som här tidigare kallats "ren webbläsare" alltså ingen specialanpassning åt något håll.
    Det Falcon skriver slutar alltid med att det på något vis ska underlätta hans travianspelande och att det är det som är syftet med hans skapande
    Kan ni se min källkod i programmet med era säkerhets-program?
    Därför ni kan knappast spåra automatisk ifyllning av adressfältet väl? Isåfall visar det väl positivt ifall man sparar länkar?
    Vad jag menar,
    ser ni skillnad om användaren trycker [ctrl + v] eller om webbläsaren kör koden:
    Kod:
    private void labelClick(Object sender, EventArgs e)
    {
    adressBar.Text = "http://s1.travian.se/a2b.php?z=" + label1.ID;
    webBrowser.Navigate(adressBar); 
    }
    Förstår fortfarande inte vilken skillnad ni ser på Bokmärken/Favoriter, och en lista med länkar
    Senast redigerad av falcon93 den 11-02-08 klockan 22:44

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista

Regler för att posta