Visar resultat 1 till 9 av 9

Ämne: s1 sluttankar

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard s1 sluttankar

För er som känner frustration som jag över travian, posta era tankar här:

This is my 2 cents...

Finns mycket att säga om denna runda så jag ger en kort analys av året för mig! Detta pga att det funnits en del funderingar om KAOS och jag tar dom som jag sett det. Dock har jag senaste 3 veckorna ( eller är det fyra? ) varit passiv.

-KAOS startades efter förra s1 då fler som uppfattades dom "aktiva" och "skillade" ( i brist på bättre ord och tidsbrist :-P)skulle sammanstråla.
    -Målet blev att sabba ett EG i nån slags "protest" mot det tråkiga som EG innebär och att kanske kunna påverka till en ändring av detta. Iaf såg jag det som detta.
    - KAOS startades och rulade NV, germanerna leechade på alla andra. Jag gick i taket ( för vi var romare) och ingen fattade att det skulle löna sig att ge galler och romare lite res :-P utan det var " skyll dig själv för att du valt romare!
    - Tjafs, strider, smuts och bara apati spred sig i KAOS pga farmningsegon...
    - Dufftown skickar byggare först som icke german. Planen är dock att ta cropper långt ut på karta. Sno skor och bomba men slippa dom sjuka 500+ inkommande varje dag som vi haft dom tidigare rundorna :-P.
    -Farmtjafset och dom låga farmresultaten blir norm så allt lugnar sig ute på landet. Men blir snart väldigt tråkigt...
    - Väntan på mål att bomba.... NYPD blir fridlysta.... känns jävligt trist då vi hellre bombar allt och blir utplånade pga dåligt med deff. Men vi lyder order vilket är det viktigaste i travian. Lyd ledaren oavsett...

- Offarna växer, folk tjafsar i chatten men inte vi längre vi har gett upp. Extremt dålig ton från vissa i KAOS, smutskastning mellan 3-4 pers som inte alls kan komma överens. Måste påpeka att det var SJUKT dålig nivå i allychatten mellan dessa lirare. Vilket medför att fler hoppar ur chatten. Ingen hoppar ur KAOS dock! Men jag och många andra slutar läsa allychatten för det är för patetiskt.

- Spelmässigt... Vi går på NV först och dom blir dödade, totalt. WP har sammarbete med HenchePoom och deffar vi låter bli dom pga detta för HP är bundsförvanter för evigt efter förra rundan . Men andra i KAOS farmar dom ändå... för dom skiter i andra?
    - Blicken går mot SV då Exq och Spetz finns där. Hmmm dom har ju en hel hög bra lirare ser det ut som. Dom kanske kan göra nåt som blir kul? Nja vi avvaktar. Jag snackar med Hog somär offgeneral och jag ska hjälpa till där men tidsbrist gör att det är omöjligt ( vilket i slutet av EG leder till totalstopp för mig gällande travian ). En eller två kampanjer skickas iaf från min sida innan jag lägger ner offandet. Dock är KAOS inte beroende av detta. Lirare kör enskilt och tar med polare och det blir en hel del bombande ändå.

- KAOS funkar inte alls. Dålig kordination. Dålig stämning. Dåligt sammarbete. Ändå är ingen annan allians i närheten av oss i offpoäng, deff eller nåt annat skit. Hur fan kan det kommas sig undrar jag? Hur kan vi klara oss?

- Arts släpps. Vi har nära till skor låter apos ta dom. För dom ska ta ett par åt oss om dom får dom. Tydligen är det bara en lirare på kontot som tycker det så efter att vi dom fått skorna så är det ??? Vadå skor åt er.... hela planen att ligga på landet går åt h-e om vi inte har skor! Återigen... ego som satan i KAOS. Vem gör mer nytta för en allians? Att två aktiva offare har lika långt till mål eller att ett aktivt offkonto har jävligt nära? Känns för jävligt. Det suger. Rent av hatar skiten. Vi funderar på att byta ally. Men när KAOS startade var det, är du in är du det hela resan. Så var det för mig i Sekten och så ska det vara. Även när det suger hästballe... Vi snor ett par skor själva på midsommarafton. Ja, tom midsommar offrades för att täcka upp travian... tillsammans med en evige Gänget som aldrig sviker!

- KAOS går på RDW och nån till innan det? Har glömt vad dom hette dom sög iaf så hårt så det inte är värt att nämna :-P. Detta för att ta ut deff för spets och exq. Mest spets så exq uppfattas som en EG allians. Vete fan om det stämmer men så såg jag det iaf.

- Några börjar kordinera mot Exq -> dom blir bombade i mängder. Jag fattar inte hur det funkar? För enligt kartan och för att vi är så få borde dom mosa oss? Men det gör dom inte... vi väntar med spets .... för att inte få alla på oss. Spets inser ju detta och anfaller. Vi svarar nada på dom anfallen och tamefan dom slutar attackera efter ett tag pga att dom inte får inkommande. Så jävla lame av dom....

- Exq verkar vika sig. Så vi ger oss an Spetz. Känns ovisst dom borde mosa oss rejält när man ser till antal? Nä... Iom att deffallianser och Exq vikt ner sig ( eller blivit utspelade?) så bombas det fram och tillbaka på spetz. Dom verkar haka upp sig på vissa lirare och lägger krutet på dem. Shifty och Kungen är två dom får skit och blir hårt bombade. Men vad gör det för KAOS när vi bombar 5:1 på deras HS och dom tar feeders och sånt skit? Det tar länge men KAOS nöter tydligen ner spetz...

EG börjar? Eller inte säker... har varit röstningar i KAOS vi ska bomba på i EG inte hålla VU odyl. Iaf uppfattar jag skiten så.

NYPD låter vi såklart vara dom har varit lojala som fan och deffa skiten ur sig för att rädda oss när Spetz körde på oss. Även om vi inte haft deff av dom ( vad jag minns iaf :-P ) så har vi börjat gilla dom pga att som är så lojala!

EG suger...gör det inte alltid det?... Vi jagar EG offar och tar några. Resten i KAOS gör samma sak. Paradise har EG slägga vilket dom varit tydliga med att dom alltid tänkt ( slå rekord ) känns B men när servern går så blir det ok. Låt dom slå rekord dom bidrar bra med deff åt andra via sitterkonto så det är ok.

Eg tar slut. Totalt intetsägande och boring :-(

Dufftown hade en plan, det gick väl ok. Men egon, och till sist vår egen inaktivitet ledde till att vi inte vann offrank ( vilket vi inte gjort ändå då tribble var outstanding i centrum ). Men jag är så jävla förvånad att vi hamnade i top off trots läge, motgångar och inaktivitet.

Är alla andra så kassa? Rädda för att torska offar? Var KAOS så bra? Jag tror inte det. Tror att KAOS är den mest överskattade ally någonsin! Men hade vi pushats så tror jag också att vi hade matat ner dig vem du än är?! Så frågan är retoriskt och omöjlig att svara på.

Dock är det solklart att travian behöver tänka om SNABBT! Intresset för travian minskar och det är bara 15-20 riktigt bra lirare kvar som klarar ett år av slow och därmed är intresset dömt att dö ut på sikt.

Döda EG, kom på nåt nytt! Vill ha kvar travian som det kändes i början. Som det är nu knypplar jag hellre....

Vino tinto finns med så massa saker är borta och stavfel.... ha överseende...
    Ruggit oäven även när det är allvar.

Senior Member Juless avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Du och jag Mooler, du och jag...
    Du glömde att T-allianserna var på oss en del också.

Tack och godnatt, paus ett tag sen får vi se.
    Gaius, Crude, Chimera, Elik, Dufftown etc. Kärt barn har många namn.
    Bästa off-rank: se5 - Elik Poäng 1149338, Hulda Nivå 131 (Imperieriddare)
    Hjälp, Moss hackade min signatur *snyft*

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jules Visa inlägg
    Du och jag Mooler, du och jag...
    Du glömde att T-allianserna var på oss en del också.

Tack och godnatt, paus ett tag sen får vi se.
    Du och jag och en låda RedBull
    Ruggit oäven även när det är allvar.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Så trevligt att ni två fick en egen tråd också
    // Tohatzu

Orkar inte skriva allianser och servrar jag har spelat på men det är en hel del. Har vart mest på s1,s3 och speeden men även spelat antingen en runda eller en kortare tid på s2,s4,s5,s6,s7.

Senior Member jaackies avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

Huvudet på spiken, Mr Mooler!
    Arkiv:
    S1(5) Velites (OpK) Park/deffkonto
    Dk3(3): Taitas (Blood-S) http://travian-reports.net/dk/report/140233d8600
    S1(4): Paradise (Kaos) Släggrekord!
    S2(4): Topboys (SSB) Vinnare Offrank
    S2(3): Austin Powers (LCN/-ROS-) http://travian-reports.net/se/report/497148fe74c
    S5(2): Frukta (NN) Min första server (med hjelm)
    Sez(7): Nuls (FM) http://travian-reports.net/se/raport.php?id=23556275e7b
    S4(3): Taengmo (HRA) VU-konto
    Dk3(2): Nuklear (Pi) Offkonto
    S3(3): Pärlan (ANGEELS) Offkonto

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

lite tankar från mig som även satt i ledningen i KAOS hela servern om än var mycket inaktiv från det att EG började..

Mycket av det du tar upp och säger kan jag bara hålla med om. För mig och jag tror även för de andra i ledningen så var det största problemet att få alla de kompetenta och skickliga spelarna att börja samarbeta med varandra - det lyckades vi vi inte med någon gång egentligen. Visst vi fick igång en del stridsgrupper som funkade men som allians lyckades vi inte.

Mycket av detta berodde på, tror jag, att vissa i allyn gärna delade med sig av sin kunskap men på ett sånt sätt att den inte kunde utnyttjas utan bara skrevs på näsan på folk och man hade ingen förståelse för att någon ville/kunde göra på annat sätt. Jag har aldrig varit om en allychatt som varit så infekterad och haft så många avhopp ur chatten för att några dagar/veckor komma tillbaka och då fortsätta det tjafs som var orsaken till avhoppet i första läget. Dessutom var tjafsen oerhört löjliga i många fall. Detta är tyvärr en av de saker jag kommer minnas från denna server...

Hur roligt hade det inte varit om vi fått igång ett fungerande samarbete i hela allyn? KAOS hade kört över vilken annan ally som helst och när som helst enligt min mening.

Tyvärr blev kompromisserna många och kanske hade allt sett annorlunda ut om vi t ex inte hade gått i allians med NYPD men jag ångrar inte på något sätt att vi tog beslutet att gå i allians med NYPD.

Sen delar jag också din åsikt om EG/VU tiden...vi hade en plan med KAOS vilket jag tycker vi skulle ha hållt oss till, till viss del gjorde vi också det men inte fullt ut. Håller också med om att hela tanken om EG måste ändras för att locka spelare att vara kvar.
    Nuvarande:

Sez 10: Cospelare på dunbollar - NöN2

Tidigare servers:

server 1:2 jorgenssk - LIbertè (dessvärre förlust)

server 1:3 Cospel på monalisa kontot - hTs. (Dessvärre förlust)

server 1:4, Cospelare på gullefjun - KAOS. (vinst)

server 2:2 Övertog kontot JIGSAW - 2nd (vinst)

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Ska säga det här från början, jag räknar det här som min första server. Jag hade alltså ingen erfarenhet överhuvudtaget.

Började som ledare i Pangea som från början var en kompis-allians med 15 st spelare med nästan ingen erfarenhet, alliansen växte dock till sig rätt så snart och när vi gick ihop med DBD blev den helt plötsligt seriös. Var helt enkelt tvungen lära mig under serverns gång hur man skötte en allians och jag får väl säga att det gick rätt bra ändå.

Vi i NYPD jobbade väldigt hårt för en allians med er i KAOS, det var egentligen det enda målet vi hade i NYPD att inte bli sönderbombade av er

Våra diplomater gjorde allt för att få relationen till ett så personligt plan som möjligt, med tanken att man inte bombar sina vänner helt enkelt. Vi hade även redan tidigt på servern många konton som hade PA med flera i KAOS vilket hjälpte ytterligare.

I slutspelet så kändes det inte som att vi i NYPD hade tillräckligt med erfarenhet för att driva ett eget VU, speciellt inte bland oss i ledningen. Därför gick vi ihop med O.S och de i KAOS som ville driva ett VU.
    I och med att vi ingår ett samarbete med KAOS så får vi också per automatik resten av servern emot oss och därför behövdes insatser även av dem som egentligen inte alls ville vara med på ett VU.
    Vissa ställde upp för att vi ställde upp för dem när de behövde det, och det är jag väldigt tacksam för medans andra totalvägrade och blev istället sura för att man ens försökte.

Hur som helst så lyckades vi på något vänster vinna servern och nu vill jag bara tacka alla personer som pratat med mig under serverns gång, oavsett om ni var motståndare eller alliansmedlem så har var och en lärt mig något som jag kan ta med mig från servern. Tack!

Standard

Lärde känna många nya roliga människor, det är det bästa!

Svärmor

Member
    Reg.datum
    Dec 2010

Standard Exq

Bra forumulerat och det var kul att höra från KAOS sidan.

Du hoppade över den lilla detaljen att Exq var i krig med KAOS i princip hela servertiden.

Före sommaren var det mycket katapultande fram och tillbaka, som sedan avtog på sommaren. Det blev ingen riktigt uppsving efter sommaren.

Vi visste att paradise hade någon form av slägga men när det var dax räckte inte våra offar till att få bort han.

Snyggt gjort och Exq bockar. Men några fler ord om krigen bör väl nämnas ;-p. Lisa5år var en spelare som nästan ensam gjorde mer skada på KAOS än oss andra i Exq.

Jag själv mobbade ihjäl era spanjorer :-p.

Kul omgång hur som helst och jag ser fram imot vad denna vår kan erbjuda på S1!

--Cogo
    EXQ
    Senast redigerad av Cogo den 10-12-22 klockan 10:04

Regler för att posta