Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Visar resultat 71 till 79 av 79

Ämne: Kommentarer till nomineringstråden

Senior Member pellekulings avatar
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tibbe Visa inlägg
    Men efter en omröstning valde ledningen att stödja den sidan som fick majoritet och resten fick köra så som de själva ville. Tydligen gav kombinationen ett lyckat resultat
    Nej, ledningen valde att tolka omröstningARNA rakt motsatt hur dem förklarats på skype för dem som undrade över formuleringen...

Kolla gärna omröstningarna igen
    En Noname nära dig

Traviantankar - Narren och Pelle skriver av sig lite

Senior Member jaackies avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av pellekuling Visa inlägg
    Nej, ledningen valde att tolka omröstningARNA rakt motsatt hur dem förklarats på skype för dem som undrade över formuleringen...

Kolla gärna omröstningarna igen
    Hade vi en ledning? :O ...Vart var den hela rundan?
    Arkiv:
    S1(5) Velites (OpK) Park/deffkonto
    Dk3(3): Taitas (Blood-S) http://travian-reports.net/dk/report/140233d8600
    S1(4): Paradise (Kaos) Släggrekord!
    S2(4): Topboys (SSB) Vinnare Offrank
    S2(3): Austin Powers (LCN/-ROS-) http://travian-reports.net/se/report/497148fe74c
    S5(2): Frukta (NN) Min första server (med hjelm)
    Sez(7): Nuls (FM) http://travian-reports.net/se/raport.php?id=23556275e7b
    S4(3): Taengmo (HRA) VU-konto
    Dk3(2): Nuklear (Pi) Offkonto
    S3(3): Pärlan (ANGEELS) Offkonto

Senior Member joals avatar
    Reg.datum
    Dec 2006

Standard

det jag inte förstar är varför jackie fatt sa mkt kritik. visst säger han vad han tycker men jag har aldrig sett det som om det är han som provocerar alltför mycket...det jag dock inte förstar är hur manga kan kritisera honom för att han byggde eg-slägga. jag kan första om ngn anser att det inte hörde till spelsättet i kaos...men faktum är att det fanns en hel drös med namn som man ALDRIG (och da menar jag aldrig) sag i attacklistan och inte heller bidrog med försvar...borde inte tjurskallarna kritiserat dessa spelare betydligt mycket mer än spelare som jackie?
    Penisförlängare:
    s1 (2): Joal 1048700 offpoäng (dåvarande rekord), hjälte: nivå 142 (dåvarande rekord)
    s1 (4): Tribble (tillsammans med kråkan): 2422860 offpoäng (rekord), hjälte: nivå 193 (rekord)

Standard

Kan fortfarande inte fatta hur vi förlorade mot Kaos o co..Suck

Senior Member jaackies avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vejron i ottan Visa inlägg
    Kan fortfarande inte fatta hur vi förlorade mot Kaos o co..Suck
    Vi sög. Ni sög mer?
    Arkiv:
    S1(5) Velites (OpK) Park/deffkonto
    Dk3(3): Taitas (Blood-S) http://travian-reports.net/dk/report/140233d8600
    S1(4): Paradise (Kaos) Släggrekord!
    S2(4): Topboys (SSB) Vinnare Offrank
    S2(3): Austin Powers (LCN/-ROS-) http://travian-reports.net/se/report/497148fe74c
    S5(2): Frukta (NN) Min första server (med hjelm)
    Sez(7): Nuls (FM) http://travian-reports.net/se/raport.php?id=23556275e7b
    S4(3): Taengmo (HRA) VU-konto
    Dk3(2): Nuklear (Pi) Offkonto
    S3(3): Pärlan (ANGEELS) Offkonto

Standard

Citat Ursprungligen postat av jaackie Visa inlägg
    vi sög. Ni sög mer? :d
    Lät som en väldigt vettig förklaring !
    Arkiv:
    s1 -07: Hjelm__/CoT
    s5 -09: Frukta/NN sedan Burnsak/NN
    s4 -09: Taengmo/HRA
    s3 -09/10: NIN/ANGEELS
    s1 -10: Paradise/KAOS Rekordsläggan

s2 -10: Taitas
    s1 -15: Slöspelar...

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Onkel Tom Visa inlägg
    Så du menar att jackies nominering av dig är beroende av hur han som person är och inte av hur du framstått som ledare ?
    Självklart har Jackie rätt att ha vilken bild han vill och självklart hör hans bild samman med hur han själv agerat.

Citat Ursprungligen postat av jaackie Visa inlägg
    Hade vi en ledning? :O ...Vart var den hela rundan?
    Ledningsarbete är sällan enkelt och hur mycket tid folk än lägger ner är det omöjligt att få alla nöjda. I KAOS var det verkligen problem med att få folk att vilja lägga tid utan för sitt egna konto men vi har ett gäng som verkligen försökte så gott vi kunde och han med.

Jag tror att de flesta av de som haft ett ledningsarbete på travian eller även ute i arbetslivet vet hur liten del av det man gör syns rent konkret, utan det mesta handlar om att utföra ett otacksamt arbete som är 100% nödvändigt.

Självklart hade allt i KAOS kunnat bli 100 gånger bättre, om bara fler hade vilat hjälpa till. Men vi gjorde det bästa med de resurserna vi hade och lyckades tydligen bättre än samtliga andra på S1, med råge dessutom.

Att Jackie sen tror att det inte fanns någon ledning alls tycker jag säger mer om honom

Sen är det så att inte många i KAOS är 16 år och bor hemma hos en mamma som tvättar, städar och lagar mat. Utan folk har oftast ett jobb och mycket som pågår i livet vilket begränsar travianspelandet. Dock tror jag att de flesta gjorde vad de kunde för allyn under de förutsättningarna man hade. Vilket faktiskt gav riktigt fina resultat, även om det skulle varit bättre om alla kunde spela dygnet runt.

Det finns inget Utopia utan frågan är hur man kan få ut det bästa av gruppen man är delaktig i...

Jag vill också tillägga att Jackie fått en del skit han inte förtjänar enligt mig och jag har vid flera tillfällen stått upp för honom. Och jag tycker verkligen att Jackie och CO planerat sitt konto väl för att lyckat med slägg rekordet. Men jag har även sätt sidor av Jackie som jag verkligen oroat mig. När man sen väger detta samman så har jag svårt att se en fördel att spela tillsammans med honom.

Standard

Oavsett vad ni säger om Jackie och hans attityd är han en väldigt duktig travianspelare. Sen att det inte var en fördel att spela med Paradisekontot kan man ju diskutera om. Kan ju berätta lite av det vi gjorde. Sänkte ett vu som inte hade sänkts speciellt många nivåer om inte våran slägga landat på det. Scoutade väldigt många oaser åt bla Tribble där dom kom och mosade mycket, mycket offtrupp och fiendesläggor. Hjälpte till med deff från våra support och vänners konton, som någon skrev tidigare i tråden delades över 100k permdeff ut i KAOS tack vare Jackies kontakter. Bara dom tre grejerna borde väga över till den sida som gjorde det värt det att spela med Paradisekontot, oavsett spelarnas attityd på kontot.
    Arkiv:
    s1 -07: Hjelm__/CoT
    s5 -09: Frukta/NN sedan Burnsak/NN
    s4 -09: Taengmo/HRA
    s3 -09/10: NIN/ANGEELS
    s1 -10: Paradise/KAOS Rekordsläggan

s2 -10: Taitas
    s1 -15: Slöspelar...

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Tibbe: Har varit ledare för Jackie tidigare, och har inte varit några problem alls - utan tvärt om. En väldigt deltagande del av helheten, helt enkelt.

Som ledare gör du några saker. Du ser till så alliansen drar åt samma håll. Du bedömer läget på servern så det hållet inte är rätt ut för ett stup eller som i Kaos fall, rakt ut på en öppen äng. Du arbetar praktiskt med off/deff, med omflyttningar av artefakter, med specialuppdrag för olika spelare (bygg vu-slägga, bygg scouter etc) och du ser på så sätt till att skapa en helhet av många olika spelare. Sen, kanske viktigast - man raggar spelare och man raggar engagemang både utifrån och inifrån alliansen för att täcka upp där andra tappar.

Av detta såg jag några offensiva aktioner på s1. Om man exkluderar vad EG-gruppen gjorde.

Du påstår att Jackie var för allieringar? Not true, jag har sett IGM-trafik som klagat på alla dessa allieringar, då Kaos rent uppenbart var helt överlägsna. Har dock hört att du ville plocka in både Avernes och WP som säkerheter. Ett sådant EG var nog alla emot, utan motstånd är det inte lika kul.

Nej, lite självrannsakan från dig gällande din del skulle inte skada.
    Se2 (nr2): Byggmark, ~DH~
    Se7 (nr1): Red Wine, RPx
    Se1 (nr3): Lampard, hTs
    Se4 (nr2): Nottsan, FA (lyxco!)
    Se2 (nr3): Eirene, -Ros- (Vinnare offrank) (scrolla!)
    Se3 (nr3): Groundbuilder, Awesome
    Sez (nr10): Enola Gay, Team Skärpning
    Se1 (nr5): Omar little, offrekord med nätta 800k eller något.

Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678

Regler för att posta