Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 12

Ämne: jag färgblind eller ??

Question jag färgblind eller ??

tja allihop!

just nu sitter jag och gör ett grafikpaket men den är en sak som stör mig riktigt mycket.
    när jag ska göra om någon bild i photoshop så blir det nåt fel med målningen.

när jag tar rött till ex och målar så blir det mellangrönt.
    när jag tar gult till ex och målar så blir det lite-ljusgrönt.

vad gör jag för fel eller har traviangames laggt in nåt filter så man inte ska gör om.

och kom inte och säg att jag har lite kunskap för det är det sm är felet.

JAG HAR TILL-OCH-MED FRÅGAT FOLK SOM JOBBAR MED PHOTOSHOP VARJE DAG OCH INTE ENS DOM VISTE !!

please / help ??

//zaka2525

Banned
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Många som har det problemet, Bilden är indexerad och går därför inte att edita helt rätt, Typ när du tar en fär så blir det nån färg som redan är på den indexerade bilden

Standard

jomen det måste väl finnas nåt sätt att ta bort indexet ???
    nån kan väl ??
    eller ?

Banned
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

ska finnas någon INDEXERINGS borttagere tror jag...

Standard

Vart finns det en sån ??

Skulle vara JÄTTE JÄTTE JÄTTE JÄTTE snällt om nån kan säga vart jag kan hitta en sådan ´´indexderings borttagare´´.

(Det bästa vore om man kunde få en sån GRATIS).

//zak (orkar inte skriva hela namnet )

Senior Member falcon93s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Eller så gör du dig själv en tjänst... Förhandsgraska bilden o-redigerad i 100%, och så trycker du på den magiska knappen "Print Screen", och redigerar denna

Arbetar mycket i photoshop, men har faktiskt aldrig träffat på denna såkallade "indexering"

"Galler måste tuffa till sig lite... Herregud, titta bara på Druidryttaren, han ser ju ut som en trollkarl på en ponny!"
    "Jag har 10 klubbor, några är röda och resten är gröna!"

Banned
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

finns många indexerade bilder på travian... med det är bara om man sparar bilden

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Uhm, förlåt mig.. Men jag misstänker att ni pratar om de olika färglägena en bild har.. Något som en van photoshopanvändare har bra koll på då det är ett otroligt vanligt förekommande fenomen.. Finns ett gäng olika färglägen.. Nu kör ju jag engelsk version av photoshop av olika anledningar.. Där går man in på "Image" --> "Mode" --> "RGB color" och sen är du fri att jobba på

Senior Member falcon93s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Revvan Visa inlägg
    Uhm, förlåt mig.. Men jag misstänker att ni pratar om de olika färglägena en bild har.. Något som en van photoshopanvändare har bra koll på då det är ett otroligt vanligt förekommande fenomen.. Finns ett gäng olika färglägen.. Nu kör ju jag engelsk version av photoshop av olika anledningar.. Där går man in på "Image" --> "Mode" --> "RGB color" och sen är du fri att jobba på
    1) Jag kan nog gissa Jag kör nämligen också en engelsk version då det inte växer pengar i min trädgård Resten kan du gissa

2) Det är sant. Här finns en massa "färg-lägen", allt från att bilden endast målas i gråskala, till att man kan lägga sätta olika lägen då en bild endast ska målas i t.ex. röda nyanser. Det som Revvan föreslog här ovanför bör funka, gör det inte det, så funkar det lika bra att ta en screenshot innan du redigerar om du inte ska ha hela bilden utan bara en liten del av den

"Galler måste tuffa till sig lite... Herregud, titta bara på Druidryttaren, han ser ju ut som en trollkarl på en ponny!"
    "Jag har 10 klubbor, några är röda och resten är gröna!"

The Werewolf
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Revvan Visa inlägg
    Tack Revvan du hjälpte mig mycket där

Sidan 1 av 2 12 sistasista

Regler för att posta