Sidan 2 av 26 FörstaFörsta 123412 ... sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 251

Ämne: En Skyddande Ängel (Diskussionstråd)

Senior Member Martrixs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Har velat säga detta sen första delen men inte kommit för mig med det än.

Denna berättelse är den mest gripande och allvarligaste som finns här på forumet. Bortsett från några små författartekniska knep och grammatiska fel är den mycket välskriven och känslorna kommer verkligen över till läsaren.
    I have no use for people who have learned the limits of the possible.
    Terry Pratchett
    When in doubt, choose to live.
    Terry Pratchett, Thief of Time
    It's not worth doing something unless someone, somewhere, would much rather you weren't doing it.
    Terry Pratchett

The Werewolf
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av martrix Visa inlägg
    Har velat säga detta sen första delen men inte kommit för mig med det än.

Denna berättelse är den mest gripande och allvarligaste som finns här på forumet. Bortsett från några små författartekniska knep och grammatiska fel är den mycket välskriven och känslorna kommer verkligen över till läsaren.

Vet inte vad jag ska säga

Senior Member Martrixs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

I det fallet är det ofta fördelaktigt att inget säga innan man hunnit tänka igenom det.
    I have no use for people who have learned the limits of the possible.
    Terry Pratchett
    When in doubt, choose to live.
    Terry Pratchett, Thief of Time
    It's not worth doing something unless someone, somewhere, would much rather you weren't doing it.
    Terry Pratchett

The Werewolf
    Guest

Standard

Kan ju säga att det gläder mig att få sån respons då allt (eller iaf det mesta som står här) är sant och det är första gången som jag låter nån annan läsa den mer än mina föräldrar och närmaste vänner

Senior Member Ragatan the one and onlys avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Varhelst jag lägger min hatt (har ingen hatt) på Närkeslätten

Standard

Jag började skriva blogg, 1999-10-01 eller något sådan, när jag darrigt kunde börja hålla i penna efter allvarlig stallolycka. Jag skrev då om ALLT som hänt sedan jag blev nockad under hakan av hästen i stallet, till att jag for av i skogen tre dagar senare och därefter kände hur det hände något som INTE var bra i min kropp... till jag fick veta att jag hade krossad nackkota och lika gärna kunde vara död eller förlamad från nacken och neråt... Till mina strider med sjukhus, skola, CSN, arbetsförmedling och allt vad det var, fram till 2001-11-09 när jag var opererad i nacken, kunde gå utan stöd, nått mitt drömmål och stod som ägare åt min vackra vita häst. Till att fortsätta och avsluta universitetsstudier och från att ha varit helt sjukpensionär komma tillbaka till halvtid på arbetsmarknaden och fram till idag, när jag är inbiten travianist och babblare utan dess like...

På vägen försvann tyvärr många av mina vänner, som inte vågade vara kvar, för de inte visste hur de skulle ställa sig till min olycka och min kamp. Men tack vare bloggandet, har många nya kontakter knutits och jag har fått nya vänner, som jag haft nytta av vid weekendbesök lite här och där, med gratis boende och turistguidning.

Så Werewolf, jag är ganska säker på att du o jag på sätt o vis känna igen oss i varandras berättelser, även om det ändå är en viss skillnad.

JÄTTEKUL och andlöst spännande och fantastiskt att få läsa.

*BAMSEKRAM* och så himla kanonduktigt, du har kämpat (jag har läst bloggen med)
    På s3 är jag en peppad Rag , sen finns jag ju på sez också då...

The Werewolf
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ragatan the one and only Visa inlägg
    Jag började skriva blogg, 1999-10-01 eller något sådan, när jag darrigt kunde börja hålla i penna efter allvarlig stallolycka. Jag skrev då om ALLT som hänt sedan jag blev nockad under hakan av hästen i stallet, till att jag for av i skogen tre dagar senare och därefter kände hur det hände något som INTE var bra i min kropp... till jag fick veta att jag hade krossad nackkota och lika gärna kunde vara död eller förlamad från nacken och neråt... Till mina strider med sjukhus, skola, CSN, arbetsförmedling och allt vad det var, fram till 2001-11-09 när jag var opererad i nacken, kunde gå utan stöd, nått mitt drömmål och stod som ägare åt min vackra vita häst. Till att fortsätta och avsluta universitetsstudier och från att ha varit helt sjukpensionär komma tillbaka till halvtid på arbetsmarknaden och fram till idag, när jag är inbiten travianist och babblare utan dess like...

På vägen försvann tyvärr många av mina vänner, som inte vågade vara kvar, för de inte visste hur de skulle ställa sig till min olycka och min kamp. Men tack vare bloggandet, har många nya kontakter knutits och jag har fått nya vänner, som jag haft nytta av vid weekendbesök lite här och där, med gratis boende och turistguidning.

Så Werewolf, jag är ganska säker på att du o jag på sätt o vis känna igen oss i varandras berättelser, även om det ändå är en viss skillnad.

JÄTTEKUL och andlöst spännande och fantastiskt att få läsa.

*BAMSEKRAM* och så himla kanonduktigt, du har kämpat (jag har läst bloggen med)
    Tack så jätte mycke Jo du har helt rätt i att vi kan känna igen varandra och jag vet hur det är att förlora vänner :/

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Mycket bra skriven del, fortfarande mycker rörande.

(Och nu ska jag läsa bloggen med)

Senior Member Meudwys avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Faktiskt en av de bästa jag har läst på forumet. Har sett många seriösare historier här, men de som har haft sån känsla är väldigt väldigt lätträknade. Hoppas verkligen att du fortsätter skriva och utvecklar dig för jag tror att du kan komma långt. Även om de delar där jag känner igen mig själv bara är en par stycken så är det fullt tillräckligt för att man mycket lättare ska kunna känna igen sig i resten..

Mycket bra historia, hoppas på en ny del snart.
    Det är feligt att mänskla!.

Senior Member Ragatan the one and onlys avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Varhelst jag lägger min hatt (har ingen hatt) på Närkeslätten

Standard

Vad du än gör Werewolf, sluta aldrig att skriva! - Du gör det så bra! *Kram*

Jag har själv haft halvfärdiga "tonårs"noveller, med halvt om halvt verklighetsanknuten handling om man läst mellan raderna. Även om det var en hel del fantasi inplockad. Det har liksom varit händelser, som man önskat kunna få ur sig på något vis, men inte hittat rätt person att bolla tankar, ord och händelser med.

Tyvärr måste jag ha kastat novellerna och anteckningarna vid något tillfälle. För jag har inte hittat dem igen, vilket jag har ångrat djupt. Jag älskar att skriva, vare sig det är noveller eller kåserier.

Jag hoppas att jag någon gång kommer igång med skrivandet igen, för att eventuellt kunna ha det som en bisyssla.
    På s3 är jag en peppad Rag , sen finns jag ju på sez också då...

The Werewolf
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ragatan the one and only Visa inlägg
    Vad du än gör Werewolf, sluta aldrig att skriva! - Du gör det så bra! *Kram*

Jag har själv haft halvfärdiga "tonårs"noveller, med halvt om halvt verklighetsanknuten handling om man läst mellan raderna. Även om det var en hel del fantasi inplockad. Det har liksom varit händelser, som man önskat kunna få ur sig på något vis, men inte hittat rätt person att bolla tankar, ord och händelser med.

Tyvärr måste jag ha kastat novellerna och anteckningarna vid något tillfälle. För jag har inte hittat dem igen, vilket jag har ångrat djupt. Jag älskar att skriva, vare sig det är noveller eller kåserier.

Jag hoppas att jag någon gång kommer igång med skrivandet igen, för att eventuellt kunna ha det som en bisyssla.
    Tanken när jag började på denna var att göra en bok av den. nu har jag kommit på att om jag vill göra den 150 sidor lång (a5) så måste jag skriva 75 A4 sidor. nu har jag endast skrivit 9 men men... vi får se hur det går. kommer iaf att skriva nu under julen så fort jag får en ledig tid. även om det så bara är 1 minut.

Har förutom historien en massa dikter om just en av huvudpersonerna i historien. funderar på att lägga in en av dom närmare slutet.

EDIT: Du kan kalla mig Wolfis
    Senast redigerad av The Werewolf den 09-12-02 klockan 04:58

Sidan 2 av 26 FörstaFörsta 123412 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta