Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 47

Ämne: TBWE/TOKs Alldeles egna tråd!

Banned
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av DeBear Visa inlägg
    Varför nedvärdera er själva? De sänkte ett värdigt VU men så var det också släggkontoägarnas eget val, och det har jag inga klagomål på. Jag menar, vi är TBWE, vi gör det för att TOK TOK!
    Var absolut inget nervärderande, mot något håll, bara en reflektion på vad du skrev, menar bara att den offen hade kunnat påverka EG på ett helt annat sätt än vad den gjorde då den hade alla förutsättningar på sin sida.

Ungefär som när ni skickar närmare en mille off på en by med en off på 50 k
    Förpesta nått annat forum är du snäll, vet att du fått lite uppmärksamhet senaste tiden, men försök hålla dig, kommer snart en ny runda där du kan glänsa och få lite uppmerksamhet i nån chatt nånstans.

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Starta TBAE nästa runda då din slöfock =) Skapa alliansen så ska du se att spelarna kommer.
    Jag gjorde ju ett lamt försök runda 5-6 där nånstanns.. vi blev.. hör o häpna, 3 pers!
    Vänligen
    Octavianus

DeBear
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Octavianus Visa inlägg
    Jag gjorde ju ett lamt försök runda 5-6 där nånstanns.. vi blev.. hör o häpna, 3 pers!
    Gör ett BÄTTRE försök nästa gång. Ring lite gamla rävar, rekrytera lite nytt blod. =)

Banned
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av sämst Visa inlägg
    Förpesta nått annat forum är du snäll, vet att du fått lite uppmärksamhet senaste tiden, men försök hålla dig, kommer snart en ny runda där du kan glänsa och få lite uppmerksamhet i nån chatt nånstans.
    Tycker det var en ganska bra jämförelse :P OM man nu ska hålla sig till klass på spel o inte pajkastning

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

För att ha börjat för många rundor sedan och gått från farm som stolt trotsade sig in på topp 1000 spelare till topp 20 spelare med ett Världsunder måste jag förvånas min egen envishet. Men det är inte därför vi fick vår andraplats igår. Jag hade inte klarat detta själv, trots min envishet.

Med en allians jag i stort sett sett som irriterande fyllos hela rundan, till att nu sitta och tappat all tankeverksamhet av stolthet över de 20-30 konton som lotsade oss till denna SJUKT hedersamma andraplats. Jag har själv inte kunnat ta del de senaste dagarna av en förkylning som nådde 41 grader feber och halsont så att det gjorde ont att bara andas. Ett tack känns värdelöst att ge, jämfört med den enorma prestation ni alla i TBWE och TOK hjälpt mig åstadkomma.

En avlägsen dröm var det för mig, att hålla en Världunder, en dröm som nu blivit uppfylld. Tack.

Teddy, min kära bästa vän, jag hade inte kommit upp från mina farmade dagar utan dig. Du fick mig se spelet ur en annan synvinkel och tillsammans har vi bara blivit bättre.

Emil, nya vänskaper är alltid en glädje för mig. Som medspelare är det bara en prestation att inte blivit utslägd av mig, ta det som det största erkännandet =)

Friberg, jag ville strypa dig när du vägga offen utan ha med hjälten, och jag vill väl egentligen det med. Men din jäkla ettrighet har vunnit en del respekt hos mig, och utan din hjälp i vissa dagar med vakt hade det inte blivit ngt.

Silver: Tack för all hjälp med alla saker denna runda, om så lyssna på en tjejs PMS eller vakta WW och skicka massa vete.

Ghostis: Jag litade alltid på dig, och tack för du ställde upp för min skull de gångerna jag inte kunde.

Micke: Sup ner dig fyllo

TBWE: Tack för ni uppfyllde min dröm. Ni gjorde denna rundan för mig.

Duff, för din hjälp och stöd med BPs

Nightrider: Må ni supa i frid =) Tack för många skratt.

Och tack för alla släggor. Gissar att vissa kanske var skickade för jag är den jag är. Andra för att jag är helt enkelt hatad =) Men ni gjorde spelet roligt.

En stolt med sjuk Kaosflicka signar ut för sista gången sez9. På återseende!

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Klart att det ser "häftigare" ut att bara vara 40 konton. Men även om de andra unionerna kanske har 100-300 konton så vet alla som suttit på ett vu ngn gång att det kanske är 10% av de kontona som drar det stora lasset. Sen vet jag inte hur många av era 40 konton som verkligen satsade på EG men med 40 konton som satsar på eg kan man få mkt bättre reslutat.

Och ja ang. den stora släggan kan jag bara hålla med castor o co. Otroligt korkat.
    Sez 2 - Jillan WoD
    Sez 3 - Sweet Victory / Gurkan Vendetta
    Sez 4 - Principessa Nexus
    Sez 5 - Dreamteam DX
    Sez 6 - The Prophet Mupp
    Sez 7 - Sailor moon(Start) sen Travezhilton Mupp
    Sez 8 - Headhunterz BR!
    Sez 9 - The Prophet JoP
    Sez 10 - 176-761 176 (första 60 dagarna)
    Sez 11 - Evil Activities Asylum
    Sez 12 - JIZ Liberty
    Sez 13 - Lammkött The Whos

DeBear
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jimmy Visa inlägg
    Klart att det ser "häftigare" ut att bara vara 40 konton. Men även om de andra unionerna kanske har 100-300 konton så vet alla som suttit på ett vu ngn gång att det kanske är 10% av de kontona som drar det stora lasset. Sen vet jag inte hur många av era 40 konton som verkligen satsade på EG men med 40 konton som satsar på eg kan man få mkt bättre reslutat.

Och ja ang. den stora släggan kan jag bara hålla med castor o co. Otroligt korkat.
    Inte en chans att 40 konton satsade aktivt på EG, det stora lasset drogs av ett drygt 10-tal konton, övriga parkerade deffen i VUt och tog semester. =) TBWE skiljer sig nog inte så mycket på det sättet från övriga allianser, många lägger ner när BPs är tagna och släggan skickad.

Angående släggan... ptja. Vi valde bäst, det var ett kul mål och jag tycker bäst kan se det som en hedersbetygelse att de blev utvalda. Det kunde naturligtvis lika gärna blivit Kaffe som fick ta den men ur vårt perspektiv hade det inte spelat någon roll. Vi hade inte kunnat vinna oavsett vem vi siktade på. Hade vi smällt Sid hade Chang eller Bäst vunnit, när vi valde bäst stod det mellan Sid eller Chang. Våra magasin var helt enkelt för illa åtgångna av 7 släggor, så förklara igen, varför är ett val bättre än ett annat om inget inverkar på våra segerchanser?

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Inte en chans att 40 konton satsade aktivt på EG, det stora lasset drogs av ett drygt 10-tal konton, övriga parkerade deffen i VUt och tog semester. =) TBWE skiljer sig nog inte så mycket på det sättet från övriga allianser, många lägger ner när BPs är tagna och släggan skickad.

Angående släggan... ptja. Vi valde bäst, det var ett kul mål och jag tycker bäst kan se det som en hedersbetygelse att de blev utvalda. Det kunde naturligtvis lika gärna blivit Kaffe som fick ta den men ur vårt perspektiv hade det inte spelat någon roll. Vi hade inte kunnat vinna oavsett vem vi siktade på. Hade vi smällt Sid hade Chang eller Bäst vunnit, när vi valde bäst stod det mellan Sid eller Chang. Våra magasin var helt enkelt för illa åtgångna av 7 släggor, så förklara igen, varför är ett val bättre än ett annat om inget inverkar på våra segerchanser?

Hade den släggan sprungit mot ett vettigare mål hade förmodligen inte övriga släggor som skickades efter det fått samma mål. Så att säga att ni inte kunnat vinna för det är inte sant. Med tanke på att bäst vu inte var jätte deffat hade det kanske varit bättre med en mindre slägga eller att försöka sno hans bp med vanliga offar tex. Där fanns ju uppenbarligen rätt många offar lite överallt på servern som hade kunnat ändra utgången på denna servern(om man tittar på offarna som kom mot castor och kaffes bp nu i slutet). Så att ge upp och skicka den på ett dumt mål bara för att "det spelar ingen roll vi kan ändå inte vinna" är bara dumt. Det har ju hänt förr att endgame svängt både 1,2,3,4 ggr när alla trodde servern var över.
    Sez 2 - Jillan WoD
    Sez 3 - Sweet Victory / Gurkan Vendetta
    Sez 4 - Principessa Nexus
    Sez 5 - Dreamteam DX
    Sez 6 - The Prophet Mupp
    Sez 7 - Sailor moon(Start) sen Travezhilton Mupp
    Sez 8 - Headhunterz BR!
    Sez 9 - The Prophet JoP
    Sez 10 - 176-761 176 (första 60 dagarna)
    Sez 11 - Evil Activities Asylum
    Sez 12 - JIZ Liberty
    Sez 13 - Lammkött The Whos

Banned
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

DeBear
    Vi hade inte kunnat vinna oavsett vem vi siktade på. Hade vi smällt Sid hade Chang eller Bäst vunnit, när vi valde bäst stod det mellan Sid eller Chang. Våra magasin var helt enkelt för illa åtgångna av 7 släggor, så förklara igen, varför är ett val bättre än ett annat om inget inverkar på våra segerchanser?
    Fel
    För det första så var ni aldrig uträknade, rent statistiskt sett så har den som bombas hårdast först stora möjligheter till vinst om övriga släggor styrs rätt.
    Bäst kunde man stoppa med 1/3 så stor slägga så ni kunde sparat eran serveravgörande slägga till sist, då den sänker allt oavsett def eller mur.
    Hade en plutt slägga hunnit fram till Evil så hade dom blivit stoppade nu då deras VU var såpas dåligt(kom en 5 min efter målgång som hade sänkt), 5k kattas hade stoppat tills deras BP eller större släggor hade hunnit fram.
    Då hade ni plötsligt legat bra till med eran slägga i bakfickan då jag stoppade WHOs VU

Hade ni komunicerat med era motståndare på en seriös och aktiv nivå så hade ni klarat svepa deras BP då uppenbarligen inte ni hade offar att svepa deras BP, men motståndarna hade.
    Ett snabbt snack med ledare för andra unioner hade gett er flera offar att plocka deras BP

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

kul att TBWE blev så starkt som det blev, höll på er, inga deffslynor längre

* spelade inte! ^^

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... sistasista

Regler för att posta