Sidan 1 av 20 12311 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 192

Ämne: Amaris

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard Amaris

Hej alla!

Tror det är dags att jag skriver några rader om mig själv här.

Amaris är mitt nick, jag väljer dock att inte skriva ut mitt IRL namn, då jag personligen haft väldigt tråkiga erfarenheter av hot pga av min adminposition inom Travian.

Så vem är Amaris?
    Jag är 38 år, gift med Kardac och tillsammans har vi en son på 11 år.

Inbiten Travianfanatiker sedan 2006.

Innan jag började jobba med Travian (som är mitt heltidsjobb), har jag gjort en hel del annat.
    Jag är utbildad fritidspedagog och har jobbat inom skolans värld i 15 år (lärare, fritidspedagog, fritidsledare, förskollärare och personlig assistent ). Jag har jobbat inom kvinnohuset och jag har jobbat som vårdare inom kriminalvården.

När jag inte sitter vid datorn försöker jag att komma ihåg att livet består av annat än Travian.
    Vänner, resor och musik är viktiga saker i mitt liv.

Det var några korta rader om mig.

Jag skulle vilja be er att ni inte tar upp personliga case i den här tråden (banningar osv osv), det här är inte platsen för det.
    Men fråga gärna om det är ngt ni vill veta.

Ha det gott!
    //Amaris

Senior Member ReXxs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Hur började du spela travian?
    SEZ 1: ReXx @ JW |
    SEZ 2: ReXx-Okking @ DX |
    SEZ 3: A deo victoria @ DOE, D.X |
    SEZ 4: EL&IS @ GF |
    SEZ 5: Red Dwarf @ DX |
    SEZ 6: Angels @ 1337 | Pensionerade mig efter 2-3 veckor..... (Trodde jag ja... )
    SEZ 7: Il Principe / Babben @ Mupp SW |
    SEZ 8: Sun Tzu

Senior Member henkeeXXs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard

får du betlat för att du är admin?
    och isåfall på ett ungefär hur mycket?

hur kunde du bli admin?
    var du MH och steg i grader tills du blev admin eller?

spelar din son travian, och om han gör, blir han då särbehandlad
    spelar du på andra travianska sidor?
    Who can catch lightning in a bottle? Set fire to water?
    Comin' out the nozzle on the fire hose, flier than swatters?
    Cinderella man!
    There's a storm comin' that the weather man couldn't predict,
    I start the bug prick, you better flee cause I get tricked..

Senior Member danbrants avatar
    Reg.datum
    Dec 2006

Standard

vad har varit ditt absolut roligaste upplevelse som rör travian?

Vet att du bl.a. gillade första S1.SE med all diplomatiskt rävspel men finns det något annat roligt/överaskande/positivt du kan dela med dig efter dessa 4 år som inbiten travian nörd?
    Jag är före detta medlem i Travian Teamet Sverige som support och moderator samt vinnare av ett par servrar genom åren, läs mer i Min presentation om du vill.
    Recently started Travian servers

Multihunter Manager Nordiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Inte ens en teammedlem sedan några år tillbaks har full koll på sin chef

Du nämner musik som en viktig del. Vad är det för musik som dras igång om du själv får välja, sen spelar du/har spelat något själv (musik då). Har du nånsin funderat på att söka till idol?

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Hej igen!

ReXx:

Det är Kardacs "fel". Han startade ett konto på den första omgången av se1. Han visade mig det eftersom han vet att jag gillar strategispel. Jag skapade ett konto, blåste slut på alla råvaror och frågade honom:
    "Och nu då? Vad gör jag nu?"
    Får svaret att jag måste vänta tills jag har tillräckligt med råvaror innan jag kunde göra ngt mer.
    Min replik på det var "VILKET JÄKLA SKITSPEL!!!" (Med efterföljande svordomar om hur mycket jag tyckte att det sög. Jag är säker på att du förstår hur jag menar.)
    Men dagen efter var jag ju tvungen att logga in och "titta lite", -och från och med den dagen var jag fast.

HenkeeXX:

Att vara admin är mitt jobb, det är inte en hobby eller ngt på "sidan om". Det är mitt heltidsjobb.
    Precis som alla andra har jag lön, men det är inte så att jag får mer pengar om folk köper mer guld tex (vilket är en vanlig missuppfattning bland spelare). Jag blir inte rik på Travian.

Jag började som MH, avancerade till supportmanager innan jag blev co-admin tillsammans med Balbor, den dåvarande adminen för Travian.se och Travian.no. Det här var under slutet av 2007. Januari 2008 blev jag erbjuden positionen som huvudadmin för Travian.se och accepterade.

Att särbehandla är att fuska. Med andra ord, -det händer inte. Men ja, min son har testat Travian, han blev ganska snabbt en farm, varpå han la ner spelet under gråt och tandagnisslan.

Nu vet inte jag vad du menar med andra "Travianska sidor"?
    Vad gäller Travian varken kan jag eller får jag spela på en svensk server, därför är jag hänvisad till andra länder när jag vill spela Travian. Om du menar andra spel som Travian Games har, så har jag spelat en hel del Imperion (och jag var admin för Imperion.se som för nuvarande ligger nere pga uppdatering av spelet i sig). Wewaii är också roligt, och det spelar jag när jag har tid över. (Vilket INTE är ofta.)

Danbrant:
    OJ! Det är sååå mycket.
    Det är fortfarande diplomatin som jag tycker är roligast. Inför varje server säger jag "Den här gången ska jag inte engagera mig, jag ska bara vara en vanlig spelare i alliansen", men likafullt brukar jag sitta mitt i diskussionern efter ett par veckor. Vet inte riktigt hur det går till

Ett par tiopoängare brukar dock vara när ngn välmenande spelare ska förklara för mig hur man gör när man spelar Travian. (Jag berättar aldrig vad jag jobbar med när jag spelar. Att spela tillhör mitt privatliv, att vara admin är mitt jobb, och jag gör enorm åtskillnad mellan detta. Något annat är inte görligt.)
    Sist var det: " Ohhh, you dont know this game at all, I will show you..." som fick mig att fnissa hysteriskt både länge och väl.

Det absolut roligaste vad gäller att vara admin för Travian.se är våra teamträffar. De människor som väljer att engagera sig i det här spelet har få saker gemensamt men att vara mer eller mindre halvgalen är nog en gemensam faktor

Nordis:
    Jag gillar metal. Men det är sååå beroende på humör. Spela instrument menar du? Tja, helt tondöv är jag inte och jag fixar att plocka ut låtar på flöjt, gitarr, piano osv. Men jag läser inte noter och har aldrig "spelat instrument" via kommunala muskiskolan tex.
    Den dagen jag söker till Idol har du tillåtelse att slå mig i huvudet hårt med en träpåk.
    Jag sjunger gärna, men omgivningen brukar ha synpunkter (om de lyckas få fram några ord mellan skrattsalvorna dvs).

//Amaris

Reg.datum
    Jun 2010

Standard

du har inte vad jag sett skrivit så mycket här i forumet, varför?
    nu menar jag forums lekar eller något sådant, inte när en server tar slut eller så
    Cinderella man!

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Hej igen,

HenkeXX:

Nja, det handlar väldigt mycket om tid. Jag måste prioritera att spelarna får sin service i första hand.
    Det absolut viktigaste är att servrarna flyter och att allt går rätt till. Det är mycket jobb, många timmar varje dag som går åt till jobb som spelare "inte ser", men som måste göras.
    Sedan har jag familj, och jag försöker att inte jobba ihjäl mig, att få en balans mellan jobb och privatliv.
    Vilket inte alltid är det lättaste eftersom jag jobbar 7 dagar i veckan 365 dagar om året.

//Amaris

Reg.datum
    Jun 2010

Standard

hur många svenska server omgångar har du spelat?
    Cinderella man!

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Hej,

Jag spelade på se1, sedan började jag som MH.

Sammanlagd tid som jag har varit utan ett aktivt Traviankonto sedan jag började 2006 är kanske... 2 månader?

//Amaris

Sidan 1 av 20 12311 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta