Sidan 27 av 27 FörstaFörsta ... 17252627
Visar resultat 261 till 269 av 269

Ämne: Sagan om Forumsmedlemmarna 2

Senior Member blixts avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

spännande!!!
    Mvh blixt

The only difference between a problem and a solution is that people understand the solution.

Senior Member hannaiscrazeys avatar
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard

awesome :3
    I'm the happiest girl in the world because of you
    Oscar

Senior Member King of Dooms avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Del 18: Slutet?

Muhren flög upp på en våg av skuggdemoner hållandes ett spjut av ben och mänsklig vävnad som glödde med ett ondskefullt, blodrött sken. Med röda ögon utan varken pupill eller iris vände Muhren sin blick mot Travianer och pekade mot honom. Skuggdemonerna följde hans order och slöt sig kring Travianer som gick ner på knä med vingarna runt sig för att skydda kroppen. Muhren vände sig sedan mot chef och lyfte sitt spjut som började lysa kraftigt. Chef lyftes upp i luften och fängslades av brinnande kedjor.

Plötsligt kastade sig Jamba mot Muhren med långa klor men Muhren slog bort honom med en hand som inte längre var mänsklig och Jamba föll avsvimmad ner på golvet. Sedan tog Muhren några steg mot Travianers hemliga artefaktlager...

King of Doom och Hannaiscrazey sänkte sig från himlen hållandes Banhammern. De stannade i huvudhöjd med Assault som tyst beordrade sina skuggdemoner att attackera dem. King of Doom svingade Banhammern mot demonerna som löstes upp och förgjordes med sådan kraft att alla fick hålla för ögonen för att inte bländas av ljuset. Assault backade en bit men var fortfarande självsäker och skickade fullständigt ogenomträngligt mörker mot King of Doom och Hanna. Medan Hanna höll mörkret borta flög King of Doom över det och ner mot Assault med Banhammern över huvudet. Assault försökte skapa en skuggsköld som inte ens tusen katapulter kunnat bryta igenom med exploderande ammunition men Banhammern skar igenom det som om det var bomull och fortsatte med enorm kraft mot Assault.

När det mäktiga vapnet träffade skapades en explosion av ljus så stor och kraftfull att den kunnat ses från yttre rymden. När röken och ljuset skingrat sig syntes inga spår av varken Assault eller skuggdemonerna...

När Assault besegrats började Muhrens ögon att lysa kraftigt, sedan föll hans hud av och visade en skuggdemonskepnad som sedan löstes upp i tomma intet samtidigt som skuggdemonerna som attackerat Travianer samt kedjorna som höll Chef försvann...

King of Doom landade utmattat bredvid Gnesta samtidigt som travianers vandöda retirerade från staden.
    - Tror du att det är över...? frågade King of Doom andfått.
    - Jag vet inte...vi får hoppas det. svarade Gnesta.
    Senast redigerad av King of Doom den 12-05-16 klockan 23:07
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Senior Member Jacces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Väntar på nästa del
    Bäh bäh bäh

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

skit spännande!!!
    Mvh blixt

The only difference between a problem and a solution is that people understand the solution.

Senior Member King of Dooms avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Del 19: Slutet.

King of Doom landade på ett hus och såg sig omkring i staden. Överallt låg lik och skelettdelar, om de tillhörde hans eller Travianers armé gick inte att veta. Blodfläckarna överlappade varandra och täckte större delen av gatan medan likmaskarna från ruttnade zombielik kröp omkring och åt sig feta. De soldater som fortfarande levde låg antingen sårade och försökte hålla likmaskarna borta medan läkarna sprang runt och hjälpte de sårade eller i de bakre leden som stått närmast tornet och var relativt oskadda, åtminstone fysiskt...

Det fanns inga tecken på att Assault var kvar i denna värld...men frågan var om han gömde sig i någon annan värld...

Eftersom King of Doom kunde titta in i andra världar så letade han snabbt igenom de han kände till efter Assaults närvaro, men fann ingenting utom ett ständigt, svagt viskande i Assaults röst. När hans sinne återvände till den vanliga världen så var viskningen borta men han frågade ändå Jacce var Assault skulle kunna finnas.
    - Det finns bara en värld som inte ens många ärkeänglar känner till, en värld dit alla som träffas av Banhammern kommer...Banavgrunden, änglarnas fängelse. svarade Jacce.
    - Hmm, just det! Jag kollar genast där! sade King of Doom och försvann i tomma intet.

Banavgrunden liknade inte något vanligt fängelse, det var iskallt och det hela lystes upp av ljusblå facklor. Platsen vaktades av änglar med mäktig utrustning och legendariska vapen. I de olika burarna, som bestod av blandad sten och is, som hölls stängda med galler av rent Banstål, ett material så hårt att inte ens Luminor vet om det går att förstöra på något som sätt, fanns diverse förbrytare, allt från enkla brottslingar till legendariska onda härskare. King of Doom, som varit där en gång för väldigt länge sedan efter det stora Trollkriget, då de östra skogarnas normalt fredliga troll enats under en ny ledare och invaderat staden och Banhammern fått användas på deras ledare, visste ungefär vart han skulle gå för att fråga var Assault kunde vara.

När han gick genom de kalla gångarna blev viskningarna gradvis högre och tydligare och snart kunde han urskilja ord så som "bara början", "dåre" och "I'll be back". I vad som närmast liknar panik sprang King of Doom till fängelsekommendanten och frågade var Assault var.

- Assault? Världsätaren? Jo, han kom in här nyligen, han är längst ner i avgrunden vaktad av våra bästa vakter.
    - Tack, det var allt jag ville veta. svarade King of Doom och flög ner i det centrala trapphuset som var byggt i ett enormt hål som verkade fortsätta i all oändlighet. Efter flera timmar nådde han botten och gick till Assaults cell. Assault var fängslad med kedjor av Banstål och otaliga magiska formler och runor. King of Doom nickade och tog sig tillbaka till den vanliga världen.

När alla som samlats vid där han försvann frågade vad som hänt svarade King of Doom enkelt.

- Allt är väl.

Jag anser detta slutet på Sagan om Forumsmedlemmarna 2. Men nu frågar jag er: Vad ska jag skriva härnäst? Jag tar gärna en paus från Sagan om Forumsmedlemmarna nu, men andra förslag är välkomna.
    Senast redigerad av King of Doom den 12-05-19 klockan 20:12
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Senior Member hannaiscrazeys avatar
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard

*klappar händerna*! jag är inte så kreativ när det gäller att skriva saker och jag vet inte vad du vill skriva om, men jag vill gärna va med i dina berättelser, de är ju så bra
    I'm the happiest girl in the world because of you
    Oscar

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

en sak i taget, för det första denna berättelse är en av de bästa jag har läst på forumet.för det andra jag tycker att du kan fortsätta med doomspelsbolaget, och för det tredje så har jag en idé till forumsmedlemmarna 3, men skickar det i PM så jag inte spoilar för mycke om du väljer att göra det.
    Mvh blixt

Senior Member Jacces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Bump för migration
    Bäh bäh bäh

Sidan 27 av 27 FörstaFörsta ... 17252627

Tags for this Thread

Regler för att posta